Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 346 478
  • 1 720

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Maistoin Hesen Veke-hampurilaista äsken. Nimenomaan maistoin, 2/3 on edelleen tuossa edessäni ja joutaa roskikseen. Hyi helevetti että oli pahaa.

Edit. Nuo Hesen pahviset pillit on pahinta paskaa koskaan. Niistä vastuussa olevalta taivaspaikka pois välittömästi!
Veke oli kyllä ankea, ei tainnut olla mitään vihanneksia, ja kuten Hesen burgerit aina, upotettu majoneesiin. Pihvi oli minusta ihan ok lätyskä, mutta se muu...

Jos joku haluaa kokeilla Vekeä, niin sen juustoversio on nyt kai jossain tarjouksessa. Vegaaniseksi sen saa, kun pyytää ilman juustoa. Ja on siis silloin halvempi kuin alkuperäinen Veke, mutta ihan samaa kamaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Veke oli kyllä ankea, ei tainnut olla mitään vihanneksia, ja kuten Hesen burgerit aina, upotettu majoneesiin. Pihvi oli minusta ihan ok lätyskä, mutta se muu...
Siinä oli salaatti- ja tomaattiviipaleet. Mun makuun se pihvi oli nimenomaan se pahin osa koko settiä: paneroinnin alla oli helkkarin suolainen ja limainen liustake jotain soijajalostetta, jossa oli varsin puiseva ja puistattava voimakas sivumaku. Se majoneesin kaltainen laasti siellä välissä puolestaan maistui lähinnä hiivalle.

Pahinta tässä on se, että se "rouheinen", joka oli aikanaan myynnissä Hesellä oli ihan jees. Siinä oli hyvin perinteinen kasvispihvi ja sen lisäksi kurkkua, salaattia, tomaattia ja paprikamajoneesia. Ollessani Hesellä hommissa joskus 10-15 vuotta sitten tein tuollaisia välillä itsellenikin. Tuunasin niitä toki sinapilla ja juustoviipaleella, mutta hyvää oli.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Burger Kingin kalahampurilainen on mainio, ja minun makuuni selvästi firman paras tuote. Kai tuohonkin kyllästyisi, jos viikoittain kävisi syömässä, mutta kalahampurilaista voisin kuvitella käyväni aterioimassa silloin tällöin harvakseltaan, mitä nyt noissa paikoissa tulee yleensä käytyä. Viimeksi tilasin kalahampurilaisen ekstrapihvillä, eikä tuon syömisestä tule ollenkaan yhtä tympeän ähky olo kuin ahtamalla sisuksiinsa jonkin BK:n isoimmista hampurilaisista.

Fafa’s on tosiaan hiljalleen valahtamassa osuuskaupparuokalaksi. Kyllä Fafa’s Hesen majoneesilöllöt hakkaa mennen tullen, se on selvä, mutta isoissa kaupungeissa Lähi-Idän ruokagenressä on paljon muitakin vaihtoehtoja. Erehdyin joskus viime vuonna tilaamaan Fafa’sissa falafel-annoksen, mikä oli paha virhe. Sokosfalafelit olivat todella kuivia ja mitättömän makuisia. Pitaleipä kana-feta-täytteellä on edelleen ok, mutta mielestäni hintava. Toki se on vaikka johonkin Hesen mihin tahansa kerrokseen tai megan nähden enemmän kuin tuon hinnan erotuksen verran parempi, mutta niin on melkein mikä tahansa muukin pikamättö. Hesburgerin menu on varmaan suunniteltu sellaisille ihmisille, joita ruoka ja aterioiminen ei varsinaisesti kiinnosta, kunhan jotain rompetta saa survaistua suolenmutkaan.
 

rice cooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hippoksen Minardi, Suomi
Itse en ählämipizzoja tai kebukoita nykyään jaksa harrastaa, niiden kiintiö on yksinkertaisesti jo täyttynyt, mutta Jyväskylästä on jäänyt pari muistamisen arvoista paikkaa annoksineen mieleen. Väinönkadulla sijaitseva Pasargad (liekö enää olemassa?) tarjoili meikäläiselle parhaan rullakebabin ikinä, ainakin näin Suomen oloissa. Koko, koostumus, mausteet ja etenkin se päältä aavistuksen rapsakka taikinakuori löivät laudalta kaikki silloiset kilpailijat kevyesti. Tuohon aikaan noin 2005-2015 kebuloiden appeet muodostivat verrattain aika merkittävän osan ruokavaliotani, joten myös vertailukohtia riitti ja sikäli tämä ei olekaan mikään ihan pieni tunnustus. Sitten siinä kävelykadun aika alapäässä on kai edelleen piskuinen Troija, jonka suojassa sisäistin kebabia kera perunamuusin moneen otteeseen. Kuulostaa ehkä jotenkin perverssiltä yhdistelmältä, mutta toimii ihan saakelin hyvin! Tämä mesta ei ymmärtääkseni ollut taustaltaan edes mikään türkkilaisten pitämä, mutta kebabliha on siellä tosi hyvää.

Tätä nykyä jos iskee laiskuus ja toisaalta mätön himo, niin menen ihan perus grillille ja haen makkaraperunat tai jonkun grillihampparin. Välillä oli sekin vaihe elämässä, etten oikein voinut sietää näitä raswanhajuisia grilliputkia, mutta jotenkin sitä vanhemmiten saa taas hyvää omaatuntoa siitä, kun auttaa vähillä rahoillaan näitä katoamaan päin olevia nostalgiamestoja. Lähinnä se tosin on symbolista, kun käynnit ovat aika harvakseltaan. Eipähän muutu naamaltaan Hedbergin näköiseksi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mistä saa nykyään Helsingin/pääkaupunkiseudun parhaat kebabit? Ja puhun nyt kunnon kebabeista, enkä mistään Fafa’s/Döner Harju-osastosta. Pitkään aikaan en ole kebabia syönyt ja tekisi mieli hyvää tavaraa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Fafasissa kerran oikein itseä hemmotellessani otin vielä hintavat ranut aterian päälle. Eteen lävähti jo hieman jäähtyneet valmisranskalaiset, jotka tunnistin samoiksi, mitä ABC:n aterioissa käytetään. Tämä oli S-Ryhmältä jo sellainen perseennäyttö, ettei tarvitse enää noissa puljuissa asioida. Varsinkin kun pikaruokalan kulmakivelle, ranuille, on noussut Helsingissä jo aika korkea standardi.

Toki plussaa alkuperäiselle konseptille ja sille, että työllistävät hyvin ulkomaalaisia.
 

Charlie Lucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maple Leafs, Jokerit, Kiekko-Vantaa
Mistä saa nykyään Helsingin/pääkaupunkiseudun parhaat kebabit? Ja puhun nyt kunnon kebabeista, enkä mistään Fafa’s/Döner Harju-osastosta. Pitkään aikaan en ole kebabia syönyt ja tekisi mieli hyvää tavaraa.

Vantaan Simonkylässä sijaitsevasta La Locandasta saa hyvät kebabit. Ei ole mitään perus karvakäsidöneriä, vaan kunnon tavaraa. Ovat avaamassa toisen paikan Herttoniemeen.

Toki tämä paikka ei ole pikaruokaravintola.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selittäkää joku lahelainen mulle lihamuki.

Olin pienessä sievässä yömyöhällä erittäin vastaanottavainen pikaruoalle ja hain kehutusta Jonen grillistä lihamukin, ja sain jänteisiä lihasuikaleita upotettuna salaattikastikkeeseen. Annos oli pikemminkin salaatinkastikelihakeitto.

Hyi helvetti. Ihmiset vielä jonottivat noita. Miksi? Mitä..?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Sivukommenttina, elämäni parhaan kebabin olen syönyt Joensuun Uskudarissa - valitettavasti paikka lopetti pian sen jälkeen.

Fafasista, ihan ok. Nyt pitänyt pientä taukoa kun viime kerralla en oikein ollut vakuuttunut palvelusta, oli hidasta ja sekavaa sekä henkilökunta oli tiesmissä paskaisissa lenkkareissa ja muutenkin epäsiisteissä vaatteissa häröilemässä keittiössä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olin pienessä sievässä yömyöhällä erittäin vastaanottavainen pikaruoalle ja hain kehutusta Jonen grillistä lihamukin, ja sain jänteisiä lihasuikaleita upotettuna salaattikastikkeeseen. Annos oli pikemminkin salaatinkastikelihakeitto.

Hyi helvetti. Mulle tulee tuosta lihamukista mieleen jokin Olavin Krouvin tiskillä notkuvan akan vaginan nimitys.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sanotaan nyt vielä se Fafa'sista kun koko homman aloitin, että se kuuluu syödä niin kuin alunperin konsepti on perustettu eli Pita -leivässä kaikki höttö mitä ikinä haluaakaan. Muu viritys menee ohi aiheen ja idean, vai syökö joku mäkkärissä lautaselta annoksen missä vierekkäin kaksi jauhelihapihviä, sivussa sämpyläpuolikkaat ja toisella puolen salaatti ja tomaatti.
Jos haluaa jonkun vinkin ilman vittuilua niin halloumia pitaan, ehkä falafeliakin mutta ne pitää olla siellä inessä, ja kaikki soossit salaatit jne sekaisin kun puraisee. Ja aina muistaa pyytää kunnolla chiliä, mä pyydän yleensä vielä erikseen kuppiin chilit.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Burger Kingin purilaiset maistuis kyllä mulle ku vaan sais joskus lämpimänä sen eteensä. Mäkkärissä kun pyytää ilman sipulia saa aina lämpimän siis kunnolla eikä tiskissä lojuneen. Bk ei vaan toimi
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Mistä saa nykyään Helsingin/pääkaupunkiseudun parhaat kebabit? Ja puhun nyt kunnon kebabeista, enkä mistään Fafa’s/Döner Harju-osastosta. Pitkään aikaan en ole kebabia syönyt ja tekisi mieli hyvää tavaraa.

Eerikin pippurista saa oikein mainioita kepsuja. Linkin takaa löytyy paikan weppisivut josta löytyy myös toimipisteet.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sivukommenttina, elämäni parhaan kebabin olen syönyt Joensuun Uskudarissa - valitettavasti paikka lopetti pian sen jälkeen.

Fafasista, ihan ok. Nyt pitänyt pientä taukoa kun viime kerralla en oikein ollut vakuuttunut palvelusta, oli hidasta ja sekavaa sekä henkilökunta oli tiesmissä paskaisissa lenkkareissa ja muutenkin epäsiisteissä vaatteissa häröilemässä keittiössä.

Pakko tuohon sivukommenttiin tarttua. Uskudarista sai myös huikean kebab pitsan. Täytteinä taisi olla sipuli, tomaatti ja jalapeno + kebabia pitsan päällä reippaasti, siten ettei muita täytteitä eikä pitsaa näkynyt muuta kuin vähän reunoja. Jos en väärin muista saman "ketjun" paikka oli myös Savonlinnassa. Tai sitten olivat vain samalla nimellä ja samalla kebabpitsa reseptillä liikenteessä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mistä saa nykyään Helsingin/pääkaupunkiseudun parhaat kebabit? Ja puhun nyt kunnon kebabeista, enkä mistään Fafa’s/Döner Harju-osastosta. Pitkään aikaan en ole kebabia syönyt ja tekisi mieli hyvää tavaraa.

The Chili's Espoossa Mankkaan vanhan ostarin vieressä. Parhaat kebabit, mitä olen syönyt. Usein illemmalla kebab vaan on loppu, mistä miinusta. Tunnettu myös mm. Äijäburgeristaan, joten kebabin ollessa loppu saa silti syötyä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Chili'skään ei yltänyt RT Kebabin tasolle joka vaikutti Lepuskin Läkkitorilla noin vuodesta 1990 tuonne noin 2016-17 saakka. Raine Tuominen laittoi elämänsä kebabille, oli todella tarkka mistä lihansa tilasi ja oli aina hyvää, myös chilikastike oli ihanan tujua. Kyllä on ikävä.
Pitäisi paikkaa muuten edelleen jos suomalaiset eivät olisi tyhmiä ja siirtäneet kebab -rahojaan parin sadan metrin päähän umpisurkeaan Stadin Kebabiin. Samalla kun tämä tapahtui niin Sellon myötä lisääntyi ihmismäärät alueella ja Läkkitorin vuokria nostettiin, se oli piste tälle Espoon parhaalle pikaruokalalle, juttelin omistajan kanssa vielä viimeisten viikkojen aikana.

Jos olisi rakkaudesta lajiin intohimoa niin kannttaisi kaivaa Raine esiin konsulttina ja pistää putiikki uudelleen pystyyn.
 

ipaz

Jäsen
Eerikin pippurista saa oikein mainioita kepsuja. Linkin takaa löytyy paikan weppisivut josta löytyy myös toimipisteet.

Eerikin Pippuri oli hetken aikaan myös täällä Tampereella Ratinan uudessa kauppakeskuksessa. Pari kertaa kävin, mutta ei, ei ollut kyllä mitenkään erikoista kebabia. Ja saman totesi varmaan moni muukin, koska pistivät paikan kiinni ja palasivat Helsinkiin

Nyt samoissa tiloissa on hervantalainen "legenda" Heval, joka on kyllä hivenen parempi. Mutta heilläkin kebab-kastike on jotain mietoa sinappipohjaista, kun itse olen tottunut jo 90-luvulta siihen että myyjä kysyy "mieto vai tulinen" ja sitten lihan päälle laitetaan reilusti joko lievästi tulista tai sitten oikein tulista soosia. Ei näissä isoissa kaupungeissa osata tehdä kebabia samalla tavalla kuin pikku kylissä. Tuntuu että Tampereellakin kaikissa paikoissa joissa olen käynyt (mm. Evin, Kebab 14, Etelän Kebab, Heval, Drina ja joitain muitakin, niin saa aina samaa bulkkilihaa samalla bulkkikastikkeella. Ei mitään variaatiota.

Aina kesäisin Laukontorilla on Jörn's Döner kioski ja siellä olen syönyt parhaan kana-dürumin koskaan. Myös melko uusi paikka Falavel 5/5 Puutarhakadulla on todella hyvä. Ja Tullintorin Baba's, mutta siellä on annokset pienentyneet omistajavaihdoksen myötä. Muuten kyllä hyvää ruokaa sielläkin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eerikin pippuri kuuluu myös näihin jotka heikkeni hetkessä kun lähti leviämään. Istuskeltiin noin 15 vuotta sitten useasti Eerikinkadun Eerikin pippurissa ja oli todella hyvää kebabia, joku spesiaaliannos mulla aina oli extra chileineen, sai thai-chiliä tiskin alta jne. Mukavaa sakkia töissä, huudeltiin naaber morukkia tai vastaavaa jo sisään tullessa ja aina oli hyvä palvelu, joskus jopa jonon ohi kun käytiin niin usein. Kampin pippurissa oli vielä noin 10v sitten näitä samoja tyyppejä töissä, nyt en tiedä missä vaikuttaa.
 
Eerikin Pippuri oli hetken aikaan myös täällä Tampereella Ratinan uudessa kauppakeskuksessa. Pari kertaa kävin, mutta ei, ei ollut kyllä mitenkään erikoista kebabia. Ja saman totesi varmaan moni muukin, koska pistivät paikan kiinni ja palasivat Helsinkiin

Nyt samoissa tiloissa on hervantalainen "legenda" Heval, joka on kyllä hivenen parempi. Mutta heilläkin kebab-kastike on jotain mietoa sinappipohjaista, kun itse olen tottunut jo 90-luvulta siihen että myyjä kysyy "mieto vai tulinen" ja sitten lihan päälle laitetaan reilusti joko lievästi tulista tai sitten oikein tulista soosia. Ei näissä isoissa kaupungeissa osata tehdä kebabia samalla tavalla kuin pikku kylissä. Tuntuu että Tampereellakin kaikissa paikoissa joissa olen käynyt (mm. Evin, Kebab 14, Etelän Kebab, Heval, Drina ja joitain muitakin, niin saa aina samaa bulkkilihaa samalla bulkkikastikkeella. Ei mitään variaatiota.

Aina kesäisin Laukontorilla on Jörn's Döner kioski ja siellä olen syönyt parhaan kana-dürumin koskaan. Myös melko uusi paikka Falavel 5/5 Puutarhakadulla on todella hyvä. Ja Tullintorin Baba's, mutta siellä on annokset pienentyneet omistajavaihdoksen myötä. Muuten kyllä hyvää ruokaa sielläkin.
Suosittelen kokeilemaan Nile:ä Tammelantorilla. Löytyy vähän erikoisempaakin kuten maksakebab. Normikebab mielestäni Tampereen paras.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Helsingissä ehdottomasti King Kebab ja kana-aurarulla. Siihen kylkeen tulee vielä Creme Fraiche tyylinen kylmä kastike jota ilo heitellä mukaan. Pintakin on mukavan rapsakka.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Selittäkää joku lahelainen mulle lihamuki.
Milloinkaan koskaan tämä lahtelainen ei ole lihamukia syönyt joten en voi auttaa. Olen välillä miettinyt että voisi kokeilla mutta @Tadun suositusten jälkeen se päivä on taas entistä kauempana. Tuskin se päivä tulee koskaan eteen jolloin lihamukia kokeilisin kun iltani kännissä Lahden keskustassa taitaa olla ohi. Känniruokaa se taitaa monille olla...

Edit. Ei tietenkään pidä unohtaa lihamukin syöntikisoja. Siellä se ei ole pelkkää känniruokaa vaan kisan syy. Kuka syö nopeimmin mukit.... Pynnösen Jesse oli kyllä kova kaveri syömään jopa lihamukeja.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Helsingissä ehdottomasti King Kebab ja kana-aurarulla. Siihen kylkeen tulee vielä Creme Fraiche tyylinen kylmä kastike jota ilo heitellä mukaan. Pintakin on mukavan rapsakka.

Pakko kompata. Tuon mestan kana-aurarulla on kyllä monta kertaa ilahduttanut ja Juha Mietoa pienemmältä ihmiseltä kyllä nälkä lähtee. En omalla pienellä otannalla voi sanoa tuota kaupungin parhaaksi ns. normikebulaksi, mutta omalla listallani menee kärkeen. Toki jos Döner Harjun laskee normiksi, niin sitten päivän fiiliksen ja seuran mukaan. Keskustan Döner on tosin jäänyt testaamatta, joten näkemystä ei riitä vertailuun.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mistä saa nykyään Helsingin/pääkaupunkiseudun parhaat kebabit?
Etu-Töölössä Caloniuksen kadulla on Kebab Café Falafel. Se on siis siitä erillainen ravintola että siellä ei saa esim. kebab ranskalaisilla vaan joutuu ottamaan sitten joko taskukebabin taikka sitten riisillä. Se liha on pikkasen laadukaampaa kuin missään näissä perusmestoissa, ja on se syy miksi mä syön yleensä kebabini siellä.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Fafasillahan on jo liike Lontoossa. Suunnittelee toisen avaamista vielä paremalle paikalle.
No voi vittu LOL. Uskon kyllä että pakastetulle ja mikrolla lämmitetylle "etniselle" ruoalle on kysyntää Lontoossa. Siellä kun ei tuota kilpailua juuri ole. High Streetille vaan pulju pystyyn ja mainikset ikkunoihin " we give you a green card and discounts". Siellä on äkkiä vihreän kortin toivoisia jonossa. Voi olla jopa korttelin ympäri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös