Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 347 738
  • 1 720

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Saahan Naughty brgrsista nuo perusateriat reilusti alle kahden kympin kuitenkin, ei ehkä kannata jonkun kalleimman mukaan arvioida. Mutta onhan tuo silti näistä "kunnon" burger-paikoista hinnakkain. Hakkaa silti laatusuhteessa nämä mäkkärit ja heset. Ei sillä, kyllä mä niistäkin tavallaan tykkään, mutta burgerina ne on vähän kuin roiskeläppä(sentään se ruokakaupan) pitsana.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Friends and burgerissa on pidempään pitänyt käydä, mutta ei ole tullut mahdollisuutta, sama pätee aiemmin mainittuun Mike's Dineriin.

Itse kävin Naughtyssa puolisen toista vuotta sitten ja en kyllä ollut vakuuttunut. Sämpylä oli tosi vetinen minkä lisäksi pihvi ei ollut mitenkään erityinen. Ja tämän takia lainasin teikäläistä, koska tällaisen konseptin ongelma on mielestäni se, että Naughtyn täytyisi hakata esimerkiksi tupla-qp:t niin, että burgeri olisi moninkertaisen hintansa väärti. Omalla käynnilläni näin ei tosiaan ollut, mutta ehkä uusi mahdollisuus tulisi antaa. Mutta silti, on se itselle vaikea mennä naughtyyn ja maksaa vähintään kaksinkertainen hinta verrattuna esimerkiksi Morrisonsin hampurilaisiin (ei ole toki pikaruokapaikka, mutta pointin vuoksi mainittu) jotka ovat kuitenkin jo hyviksi todettu.

En ole mikään kokkauksen asiantuntija, mutta yleensä hampurilaisten pihvit tupataan paistamaan aivan turhan kypsiksi. Medium on jo aivan ylärajoissa, ja ne paikat ovat itselle vakioituneet, jotka oikeasti saavat tuotua sen hampurilaisen medium miinuksena.

Ja tosiaan tupla-qp on oikeasti hyvä hampurilainen, ei pelkästään hintaluokkansaa verrattuna vaan ylipäätään.

Mike's Diner on aika mättö, mutta ihan hyvät perusburgerit.

Mun mielestä on vähän hölmöä verrata Morrisonia ja Naughtya, toki en ole Morrisonissa moneen vuoteen käynyt, mutta mielikuva on sellaisesta mättöpaikasta jossa pihvit vedetään pakkasesta ja paistetaan 3 kappaletta hampurilaisen väliin, kun taas Naughtyssa pihvi tehdään tuoreesta jauhelihasta ja paistetaan asiakkaan toiveen mukaiseen kypsyyteen.

Käyn kerran kuukaudessa jossain pikaruokalassa (BK, McDonalds, Friends&Burger) ja nyt elokuussa tuli testattua monen vuoden tauon jälkeen Hesburger (Utin ABC:lla) ja oli ihan hirveää paskaa. Miten nuo voi olla noin pahasti jäljessä BK:ta tai McDonaldsia? Hampurilainen maistui lähinnä sille halvatun majoneesille ja ranskalaiset olivat ihan kauheat. Toinen kesän kammokokemus on myös ABC:lta, tuolloin käytiin Pyhtään ABC:lla ja otin jonkun ABC-burgerin, niin se oli vielä surkeampi esitys kuin Hese, burgeri ei pysynyt kasassa lainkaan, majoneesi oli pahanmakuinen ja tomaatit/salaatit oli jostain laatikon perukoilta repäisty. Opetuksena molemmissa reissuissa on se, että ei kannata pysähtyä paholaisen peukaloon (ABC) mökkireissuilla.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Parasta tälle päivälle Harju Dönerin kanaleipä. Olinkin jo unohtanut koko mestan, onneksi osui vaunulenkillä kohdalle.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko täällä joku käynyt tuolla Mortonissa? Pisteitä on toki harvakseltaan (JKL, Kuopio, Äänekoski ja tais olla Helsingissäkin?).

Kesällä tuli käytyä testaamassa Kuopion Morton ja oli kyllä todella hyvä. Purilainen suunnilleen samaa luokkaa kuin Friends&Brgrsissa, mutta ranut oli Mortonissa mielestäni parempia, varsinkin sen majoneesidipin kera. Heittämällä parempi kuin BK - ja toki kalliimpikin.
 

ProCoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Oilers, Arsenal
Kun menette Rukalle pämppäämään, kannattaa ehdottomasti testata RUOK burger. Parhaat hampurilaiset omaan makuun. Siihen kylkeen vaikka halloumiranut.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselle ei tuo täällä moneen otteeseen mainittu Friends & Brgrs uppoa. Toki kokemusta kyseisestä puljusta ei ole kuin Oulun osalta ja taso voi muualla olla parempaa. Oulussa on myös kävelymatkan päässä verrokkina Kauppuri5, Rooster js M6 Dining, joista Kauppurin Teurastajaa parempaa burgeria en ole vielä syönyt.

Paras grilli löytyy mielestäni Lappeenrannasta. Tuen grilli rokkaa ja hakkaa erityisesti mäkit ja heset aivan kuus-muna.
Kauppurin teurastaja tuli syötyä viime viikolla. Hyvä ajatus ja burgeri muuten maistuva, mutta täysin paska pihvi. Olihan se medium eli pitäisi olla mehukas, mutta oli paineltu kasaan kiinteäksi kuivaksi köntiksi. Pihvin pitää olla mielestäni mehukas ja hieman ilmava jos niin voi sanoa. Ranet olivat myös tosi paskoja ja oikeasti maistuivat poltetuilta. Olivatko sitten liian pitkään paistumassa en tiedä ja normaalisti parempia, ehkä? 50 sentillä myytävät majoneesit olivat kyllä erinomaisia ja vaimon chili toiseen potenssiin -burgeri oli kyllä saatanan tulinen. Pihvi tosin siinäkin yhtä paska. Annan 6/10.
 

ipaz

Jäsen
Sen jälkeen kun Naughty Tampereelle rantautui, on siitä tullut itselleni ykkösmesta burgerilandiassa. Mäkkärissä ja BK:ssä en enää käy kun äärimmäisessä hädässä ja Heseä olen vältellyt jo vuosikaudet (toki Hesen Mega on ihan hyvä hamppari). Iso ero Naughtyn ja Friends Brgrin välillä noihin isoihin ketjuihin - hinnan lisäksi - on tuoreus. Friends paistaa sämpylät itse jokaisessa ravintolassa ja pihvilihat tulee aamuisin joltain lähitilalta. Naughty tunnetusti mainostaa käyttävänsä ainoastaan Tammisen rotukarjan pihvilihaa ja kyllähän sen maistaa vaikka verrattuna johonkin Mäkkärin pakastepihviin.

Hampurilaisten hintaan en sen kummemmin lähde ottamaan kantaa, koska hinta on silloin aina oikea jos sillä saa tuotteitaan kaupaksi.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Yllättäen ketjusta ei löydy mainintaa Zarillosta. Tamperelaisille paikka lienee tuttu, mutta ulkopaikkakuntalaisille vinkiksi, jos sattuu vaikka työmatkalle kesken viikkoa:

itse paikka on jokseenkin tyypillinen TexMex-henkinen ravintola, tasaista keskitasoa - ei nyt mitenkään hirveän erikoinen, jos ei hirveän huonokaan. Mutta on instituutio nimeltä "burgertiistai", koko päivän normaalikokoiset ateriat (purilainen ja ranskalaiset+coleslaw) 6€ ja 0,4l ölppä 2,5€. Eli siitä saa 8,5€:llä oikein toimivan lounassetin (tai after-workin), joskin kieltämättä vähän käy väsyttämään näin kesken työpäivän.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin tänään Itiksen Pancho Villassa ekaa kertaa. Tilasin valkosipuli burgerin jättinä. Mulle maistu kyllä älyttömän hyvin. Oon syöny lukemattomissa paikoissa burgereita, mut tuo kyllä meni top 5 sarjaan heittämällä mun listoilla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hesestä en nykyään muuta osta kuin kebab-aterian minisalaatilla ja siihen joskus lisukkeeksi sipulirenkaat chilimajoneesilla.
Ko. paikan chilimajoneesi on hyvä. Sipulirenkaiden taso heittelee, kaikki eivät näköjään osaa niitä keittää.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onkos tuolla Helsingin ydinkeskustassa mitään pikaruokamestaa joka olisi arkiöisinkin auki? Kuun lopussa matkaan muutamaksi päiväksi leffafestareille ja illan viimeinen leffa päättyy yleensä siinä 23 ja keskiyön välillä, ja silloin on yleensä nälkä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos tuolla Helsingin ydinkeskustassa mitään pikaruokamestaa joka olisi arkiöisinkin auki? Kuun lopussa matkaan muutamaksi päiväksi leffafestareille ja illan viimeinen leffa päättyy yleensä siinä 23 ja keskiyön välillä, ja silloin on yleensä nälkä.
Ainakin rautatieaseman ja Kampin Burger Kingit on auki vähintään puolille öin. Kampin mäkkäri on aina auki.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ainakin rautatieaseman ja Kampin Burger Kingit on auki vähintään puolille öin. Kampin mäkkäri on aina auki.
Juu noita Kingejä katselin, mutta mietiskelin että välttämättä keskiyö ei joka ilta riitä. Mutta hyvä tietää että ainakin tuo Mc on koko yön auki.
 
Viimeksi muokattu:

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Onkos tuolla Helsingin ydinkeskustassa mitään pikaruokamestaa joka olisi arkiöisinkin auki? Kuun lopussa matkaan muutamaksi päiväksi leffafestareille ja illan viimeinen leffa päättyy yleensä siinä 23 ja keskiyön välillä, ja silloin on yleensä nälkä.

Sokoksen talossa Fafa's, Manskulla Forumin talossa sekä Kampissa mäkkärit, ja jos kunnon safkaa haluaa niin Zetorista saa pöperöä pilkkuun saakka joka päivä.
 
Itselle ei oikein uponnut. Tai siis ei se huonokaan ole, ihan hyvä perus-purilainen ,mutta tuplahintaan johonkin mäkkärin vastaavaan verrattuna. Hinta-laatu suhde ei oikein kohtaa, ei se niin erikoinen ole ja kooltaan aika pieni suupala. Pancho Villasta saa reilun kokoisen chiliburgerin lounasaikaan halvemmalla ja ainakin itselle se osuu selkeästi paremmin.

Minusta taas kohtaa oikein hyvinkin ja pesee kyllä Pancho Villat mennen tullen. Toki jos koko on AM, niin tilanne on toinen. Aika kova nälkä saa olla, jos tuo suupalana menee. No, äijjät on erikseen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Paras grilli löytyy mielestäni Lappeenrannasta. Tuen grilli rokkaa ja hakkaa erityisesti mäkit ja heset aivan kuus-muna.
Ei jumalauta tulihan se päivä vastaan kun joku tulee kertomaan miten Tuen ylihintainen pakastimesta nostettu paska on jotenkin hyvää. En voi ymmärtää tuon paskapaikan saamaa arvostusta, saati hinnoittelua. Ei ole todellakaan maineensa arvoinen. Jauhelihat tulee pakkasesta, loput on kaikki perus purkki soossia ja mitään pihvejä ei todellakaan paistella liekeillä tai edes mediumiksi. Perus BK:ssa on enemmän makua kuin Tuella ikinä ja hinta puolet. Otetaan pakastimesta jäädytetty pihvi x2, lyödään päälle muutama purkkijalopeno ja suoraan kääreestä perus hampparijuusto, pistetään vaalean sämpylän väliin ja tadaa tuplatulinen on valmis hintaa 8,10€. Nälkä ei lähde ja vitutuksen saa.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Iso pettymys. Olen pitänyt noista kebab ketjuista Eerikin Pippuria aina parhaimpana ja olen ollut heidän asiakkaanaan kun ravintoloita oli vain se yksi hyvin pieni paikka Eerikinkadulla Helsingissä. Ovat aina erottuneet joukosta sillä että siellä on ystävällinen palvelu ja se liha on ollut muita ketjuravintoloita selkeästi parempaa. En ole nyt varmaan 6 kk käynyt heidän ravintoloissaan, ja pettymys oli iso kun huomasin että ovat ilmeisesti vaihtaneet lihan toimittajaa. Nyt se oli ihan samaa mättöä kuin näissä kaikissa muissa paikoissa. Täytyy sitten tulevaisuudessa suunnata Caloniuksen kadulla olevaan Kebab Café Falafeliin jota muuten myös Kirstian Vesalainen hehkutti Winnipeg Jestsin FB-sivulla kun esitteli Helsinkiä.

Myös vierailu Taco Belliin oli pettymys. Ainekset oli ihan ok, mutta jauhelihaa tacossa oli järkyttävän vähän.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä oon jo pitkään vältellyt Hesburgeria ja McDonalsia. Kävin toissa viikolla testaamassa Burger Kingin ja sen niiden whopperin vai mikä lie. Jatkossa välttelen myös Burger Kingiä. Eikä ne ravintolatkaan ole kyllä millään tapaa viihtyisiä noilla kellään.

Jos mä hampurilaisen jatkossa haluan syödä, niin kyllä mä sen joltain grilliltä haen.

Mun makuun parasta pikaruokaa on Hotsi kahdella tai sitten joku kebab.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jatkossa välttelen myös Burger Kingiä.
Meinaat, että suolaton ja kaasulta maistuva pihvi ei sittenkään ollut se paras kokemus ever? Ollaan sun kanssa samassa veneessä.

Grilleistä puheen ollen, on pakko kehaista sitä mustaa rekkaa, josta myydään burgereita siinä Kaivokadun kupeessa rautatieaseman kulmalla Pullman'sin terassin vieressä. En nyt muista sen nimeä, mutta oli maukas hampurilainen kun kävin viikonloppuna eräänä siellä pienessä soossissa safkaamassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Meinaat, että suolaton ja kaasulta maistuva pihvi ei sittenkään ollut se paras kokemus ever? Ollaan sun kanssa samassa veneessä.

Grilleistä puheen ollen, on pakko kehaista sitä mustaa rekkaa, josta myydään burgereita siinä Kaivokadun kupeessa rautatieaseman kulmalla Pullman'sin terassin vieressä. En nyt muista sen nimeä, mutta oli maukas hampurilainen kun kävin viikonloppuna eräänä siellä pienessä soossissa safkaamassa.
Black Burger? On kyllä aika hyvät hampurilaiset siinä. Tosin yleensä olen ollut soosissa safkaamassa siellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-
Tampereen Kieku testattu. Sairaan hyvä kana döner. Pistän Jörn's dönerin vastaavan kanssa samalle viivalle.
Paikan burgerit ja wingsit testaamatta mutta varmasti tulee palattua rikospaikalle. Sijaintikin on hyvä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mäkkärihistoriaa telkussa. Ihan muutaman minuutin päästä alkaa elokuva The Founder.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mäkkärissä ja Hesessä tulee nykyään käytyä 1-2 kertaa vuodessa maximissaan. Syynä yksinkertaisesti se, että Burger King on paljon laadukkaampi. Tuli tuossa yksi päivä kuitenkin mäkkäristä haettua Big Mac ja oli kyllä epäuskoinen olo kun burgerin repäisin ulos askista. Koko oli luokkaa mikrohamppari, eikä nyt makukaan mikään erityinen, vaikka toki ihan ok olikin. Vaikea keksiä syytä miksi nykypäivänä mäkkäriin tai varsinkaan Heseen erehtyisi menemään Burger Kingin sijasta. BK:ssa ollaan edellä mainittuja edellä myös pirtelöiden ja muiden jälkkäreiden suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös