Tuotteen kuntoon saaminen on kuitenkin vastavuoroista yleisön tuen kanssa, kuten Ilvekselle on käynyt: uusi areena ja sen ansiosta räjähtäneet yleisömäärät ovat vauhdittaneet seuran taloudellista kasvua sarjan kärkijoukkoihin raketin lailla (Ilves teki viime kaudella voittoa noin 2,4 miljoonaa euroa). Kuivasti sanottuna on todella paljon helpompaa laittaa rahaa pöytään, kun sitä on, ja se kuitenkin korreloi Liigassakin melko vahvasti menestyksen kanssa, jos mietitään esimerkiksi mahdollisia mestariorganisaatioita. Tampereella rakennettiin uusi areena hyvällä menestyksellä keskustaan ja lopputulos sen ensimmäisellä kokonaisella kaudella oli runkosarjan sijat 1 ja 2.Jos tuote on kunnossa niin katsojia tulee peleihin jokatapauksessa. Ja jos on yrittäjähenkeä niin mikä estää laajentamista SaiPa brändin liiketoimintaa muutenkin kuten Kärpät ilmeisesti on tehnyt. Haastan sen verran että montako sataa satunnaista kävijää peleissä mahtaa käydä enemmän jos SaiPa pelaa " toriareenalla" suhteessa siihen että se pelaa kisapuistossa. Jos se olisi 200 henkilöä se voisi merkitä n. 300 keur per kausi, ja voisiko se olla enemmän.
Mitä tulee brändin liiketoiminnan laajentamiseen, niin onnistuuhan se kai jossain määrin muutenkin, mutta tässä keskustelussa lienee olennaista se, että se olisi huomattavasti helpompaa paremmalla sijainnilla. En kuitenkaan haluaisi, että SaiPa tekisi Kärppien tapaan yhteistyötä uusnatseja tukevan ja holokaustin kieltävän Kärkkäisen tai työntekijöitään kyykyttävän Hesburgerin kanssa (molempien logot olivat tällä kaudella Raksilan jäässä aivan keskellä). Ouluunkin on käsittääkseni myös uusi areena jossain kohtaa tulossa tai ainakin yrittävät.