Uusi jäähalli!

  • 774 061
  • 4 415

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ok. Mitä olen viime aikoina Iso-Kristiinan parkkihallia seurannut, niin siellä lienee yhä enemmän yritysten ja yhteisöjen ja mahdollisesti yksityistenkin ihmisten varaamia paikkoja, joten parkkihallit eivät tyhjene yöksi. Muuten ei ole mahdollista, että ylimmät kerrokset ovat melko täynnä jo aamulla kauppakeskukseen mentäessä. Parkkeeraus Lappeenrannassakin näyttää menevän maan alle. Tosin ymmärtää, kun paikat maan tasolla koko ajan vähenevät rakennussuunnittelun takia. Jos Kauppatorin yhteyteen rakennetaan hotelleja ja asuintaloja, ja hallilla käyvät yrityksetkin, mm. jääkiekkojoukkue, ravintoloiden henkilöstä, jne. tarvitaan jo parisataa vakipaikkaa vähintäin tämä täyttämään ja sen lisäksi tapahtumien vaatima parkkeeraus. Jos siihen toria esim. halutaan säilyttää, niin maanpinnalle ei riitä parkkipaikkoja.
Mitä itse olen iltapäivisin kolmen ja neljän aikaan IsoKristiinan parkkihalliin ajanut, niin aina on paalupaikoille päässyt eikä ole ollut ruuhkasta tietoakaan. Samoin tuosta eteenpäin on erittäinkin väljää ollut hallissa.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Mitä itse olen iltapäivisin kolmen ja neljän aikaan IsoKristiinan parkkihalliin ajanut, niin aina on paalupaikoille päässyt eikä ole ollut ruuhkasta tietoakaan. Samoin tuosta eteenpäin on erittäinkin väljää ollut hallissa.
Jaa, on se tunnin ilmainen parkkipaikka kyllä hankittu "asiakkaana". Mitä olen käynyt, niin ei lohduta, jos ensimmäisessä kerroksessa on 30 paikkaa vapaana - seuraavassa kerroksessa peräti 52 paikkaa vapaana ja hieman isompi auto, mutta ihan pääsisäänkäynnistä. Menee vähän tiukaksi tuo parkkeeraus pelipäivinä, kun pitäisi ottaa 600 autoa kerralla ((:
Eikä hissillä pääse peliäkään katsomaan, vaan kauppakeskusta.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Jaa, on se tunnin ilmainen parkkipaikka kyllä hankittu "asiakkaana". Mitä olen käynyt, niin ei lohduta, jos ensimmäisessä kerroksessa on 30 paikkaa vapaana - seuraavassa kerroksessa peräti 52 paikkaa vapaana ja hieman isompi auto, mutta ihan pääsisäänkäynnistä. Menee vähän tiukaksi tuo parkkeeraus pelipäivinä, kun pitäisi ottaa 600 autoa kerralla ((:
Eikä hissillä pääse peliäkään katsomaan, vaan kauppakeskusta.
Mihin tää nyt liittyy? Onhan sinne areenan alle parkkihalli myös suunniteltu. Niitä parkkihalleja on tuossa vaan sen lisäksi muitakin jos joku haluaa parkkerauksen hinnassa kilpailuttaa.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Mihin tää nyt liittyy? Onhan sinne areenan alle parkkihalli myös suunniteltu. Niitä parkkihalleja on tuossa vaan sen lisäksi muitakin jos joku haluaa parkkerauksen hinnassa kilpailuttaa.
Liittynee änkyröintiin. Hyvä valinta olisi tehdä Kisapuistoon liittymäparkki ja ajaa sieltä sukkulaa keskustaan. Jengi saisi tulla hallille omalla autolla, kuten ennenkin.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, olisihan se mahtavaa nousta hissillä suoraan kabinettiin missä jo sauna lämpimänä, pikkasen Lemin särää ja tervalikööriä, katsaus ikkunasta areenalle missä tilanne ensimmäisessä erässä 0-5 ja maalivahti jo vaihdettu. Lisää särää ja likööriä, sitten telkku auki Valioliigan kohdalta...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Ei riitä. Näiltä on Kauppatorillekin pitkä matka ja siihen mennessä, kun halli nousee, varausaste voi olla korkea. Joudut etsimään parkkihallista paikkaa jostain 4. kerroksesta eli sieltä on hankalaa ja hidasta peliin saapua.
Pitkä matka? P-Tori on 50 metrin päässä. P-City 300 metrin ja P-Pormestari ehkä 500-600 metrin.

Oletko koskaan käynyt esim Hifkin kotipeleissä omalla autolla? Aina olen autoni joutunut jättämään kauemmas kuin mitä nuo on.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Pitkä matka? P-Tori on 50 metrin päässä. P-City 300 metrin ja P-Pormestari ehkä 500-600 metrin.

Oletko koskaan käynyt esim Hifkin kotipeleissä omalla autolla? Aina olen autoni joutunut jättämään kauemmas kuin mitä nuo on.
Oon käyny Hifk-Saipa peleissä. Apostoli ja ratikat mitä parhaimpia. Auto kannattaa jättää kotiin. Ajattele nyt Iso-Kristiinan parkkiksella etsit parkkipaikkaa 20 min - 30 min. Matkaa Kauppatorille kävellen n. 600 m + oma paikkasi. Hyvin ehdit toisen erän alkuun.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Oon käyny Hifk-Saipa peleissä. Apostoli ja ratikat mitä parhaimpia. Auto kannattaa jättää kotiin. Ajattele nyt Iso-Kristiinan parkkiksella etsit parkkipaikkaa 20 min - 30 min. Matkaa Kauppatorille kävellen n. 600 m + oma paikkasi. Hyvin ehdit toisen erän alkuun.
Eli Helsingissä voi saapua keskustaan hallille kävelemällä, mutta Lappeenrannassa ei, koska syyt? Ja kuka kävelee 600 m puoli tuntia tai etsii noin kauan parkkipaikkaa edes ruuhkassa saapumatta riittävän ajoissa paikalle? Melkoista argumentaatioakrobatiaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Oon käyny Hifk-Saipa peleissä. Apostoli ja ratikat mitä parhaimpia. Auto kannattaa jättää kotiin. Ajattele nyt Iso-Kristiinan parkkiksella etsit parkkipaikkaa 20 min - 30 min. Matkaa Kauppatorille kävellen n. 600 m + oma paikkasi. Hyvin ehdit toisen erän alkuun.
Ihmisellä, joka pyörii auton kanssa puoli tuntia Ison-Kristiinan parkkihallissa, eikä osaa Lappeenrannan kokoisessa kaupungissa lähteä matsiin niin ajoissa, että ehtii paikalle vasta toiseen erään, on jo sen verran isompia ongelmia, että Lappeenrannan pysäköintiratkaisut on niistä pienimpiä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Eli Helsingissä voi saapua keskustaan hallille kävelemällä, mutta Lappeenrannassa ei, koska syyt? Ja kuka kävelee 600 m puoli tuntia tai etsii noin kauan parkkipaikkaa edes ruuhkassa saapumatta riittävän ajoissa paikalle? Melkoista argumentaatioakrobatiaa.
Helsingissä voi tehdä noin, koska siellä on julkiset ja kulttuuria tuollaiseen. Raitsikka ja bussit tuovat melkein hallin ovelle. Lappeenrannassa keskustan asukkaat voivat kävellä helposti, mutta kymmenettuhannet asuvat lännen ja idän keskusten ympärillä. Sieltä tullaan autolla. Lappeenrannassa on se kulttuuri, että autolla pitää päästä sinne tuulikaapin eteen pysäköimään, tai se koetaan hankalaksi. Minä en esimerkiksi kannata tätä kulttuuria tai ole tuosta samaa mieltä, mutta näin se vaan on.

Kaikille ei vain mene läpi se, että "kyllä siellä halleissa on tilaa kun kävin tuossa katsomassa" ja "ei se nyt niin pitkä matka ole kävellä senkin läskiperse" -tason selitykset. On riski, että maksukykyinen, hieman kauempana asuva autolla kulkeva iäkkäämpi yleisö kokee tuon kuvion hankalaksi, eikä hanke näin ollen vakuuta ja sitä ei kannateta. Tämä on havaintojeni mukaan ihan todellinen ja yleinen kokemus, vaikka olenkin asioiden tilasta eri mieltä.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ihmisellä, joka pyörii auton kanssa puoli tuntia Ison-Kristiinan parkkihallissa, eikä osaa Lappeenrannan kokoisessa kaupungissa lähteä matsiin niin ajoissa, että ehtii paikalle vasta toiseen erään, on jo sen verran isompia ongelmia, että Lappeenrannan pysäköintiratkaisut on niistä pienimpiä.
Pisti kyllä naurattamaan ajatus puolen tunnin pillurallista parkkihallissa, jossa jokaisessa kerroksessa kerrotaan selkeästi vapaiden paikkojen lukumäärä ja jokaisen vapaan paikan yläpuolella on merkkivalo. Kuinkahan aikaisin tällaisen henkilön tarvitsee lähteä Kisapuistoon, kun siellä ei ole kuin lasermiekkamiehet opastamassa ja kauimmilta paikoiltakin on ~450 metriä pääoville ja lähemmäs tuo 600 metriä seisomakatsomopäädyn sisäänkäynnille.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Helsingissä voi tehdä noin, koska siellä on julkiset ja kulttuuria tuollaiseen. Raitsikka ja bussit tuovat melkein hallin ovelle. Lappeenrannassa keskustan asukkaat voivat kävellä helposti, mutta kymmenettuhannet asuvat lännen ja idän keskusten ympärillä. Sieltä tullaan autolla. Lappeenrannassa on se kulttuuri, että autolla pitää päästä sinne tuulikaapin eteen pysäköimään, tai se koetaan hankalaksi. Minä en esimerkiksi kannata tätä kulttuuria tai ole tuosta samaa mieltä, mutta näin se vaan on.

Kaikille ei vain mene läpi se, että "kyllä siellä halleissa on tilaa kun kävin tuossa katsomassa" ja "ei se nyt niin pitkä matka ole kävellä senkin läskiperse" -tason selitykset. On riski, että maksukykyinen, hieman kauempana asuva autolla kulkeva iäkkäämpi yleisö kokee tuon kuvion hankalaksi, eikä hanke näin ollen vakuuta ja sitä ei kannateta. Tämä on havaintojeni mukaan ihan todellinen ja yleinen kokemus, vaikka olenkin asioiden tilasta eri mieltä.
Kulkeehan Lappeenrannassakin jo nyt linja-autoja peleihin, ja en jaksa millään uskoa, että niitä kulkisi keskustahalliin ainakaan vähemmän. Siihenkin pääsisi varmasti lähes ovelle. Ei tuo @Mustakulkkula :n vertailu ole toimiva, vaikka Helsingissä on tietenkin kattavampi julkinen liikenne, kun siellä on ihmisiä vielä laajemmalla alueella.

Kokemus asioista voi toki olla eri, mutta siitä tässä ei varsinaisesti keskusteltu.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kulkeehan Lappeenrannassakin jo nyt linja-autoja peleihin, ja en jaksa millään uskoa, että niitä kulkisi keskustahalliin ainakaan vähemmän. Siihenkin pääsisi varmasti lähes ovelle. Ei tuo @Mustakulkkula :n vertailu ole toimiva, vaikka Helsingissä on tietenkin kattavampi julkinen liikenne, kun siellä on ihmisiä vielä laajemmalla alueella.

Kokemus asioista voi toki olla eri, mutta siitä tässä ei varsinaisesti keskusteltu.
Varsinkin yliopiston suunnasta kulkee todella hyvin busseja keskustaan jo nykyisellään. Ennen arkipelien alkamisaikaa 18:30 kulkee vartin välein ja päättymisaikaan hieman harvemmin noin 20-30min välein. Jo nykyisellään julkinen liikenne pystyisi korvaamaan aika ison määrän hallille tulevia autoja, mikäli halli olisi keskustassa.

Tässä pitäisi muutenkin miettiä sitä miten ihmiset liikkuvat 10-30 vuoden päästä, eikä sitä miten bensalenkkarit köröttelevät tänään.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ei näy listassa keskustahallia. 80 miljoonaa olis jo muutenkin menossa liikuntapaikkoihin neljässä vuodessa.

Kovin kummallista se olisikin jos näkyisi, kun voimassaoleva päätös on Kisapuistoon halli ja se listassa onkin 36 M€ budjetilla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että halli varmasti tulisi Kisapuistoon Keskustan sijasta.
 

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Just tässä tajusin, että tää keskusteluhan velloo edelleen paikoillaan. Joku varmaan ehdottaa jos vanhan hallin saisi vielä jotenkin korjattua.
Eihän tähän tarvitse kuin joku tekee ehdotuksen ja taas äänestetään. Veikkaan jotain persuhörhöä.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eihän tähän tarvitse kuin joku tekee ehdotuksen ja taas äänestetään. Veikkaan jotain persuhörhöä.
Vihreä hevonen voisi olla Kimmo Klemola:

 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vihreä hevonen voisi olla Kimmo Klemola:

En näe tuon kohdalla vihreää vaan punaista. Todella sekopäinen ukko.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
En näe tuon kohdalla vihreää vaan punaista. Todella sekopäinen ukko.
Kyllä. Joka kerta, kun hän avaa suunsa jäähalliasioissa, tulee ymmärryksen tasosta vahvat Ano Turtiainen -fiilikset
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Edelleen ihmettelen, mitä Kivenkadun tontille tapahtui?

Ymmärsin aikaisemmin, ettei Laptuote säätiö halua myydä aivan teknisen käyttöiän lopussa olevan rakennuksen tonttia, vaikka saisi tästä useita satojatuhansia. Mieluummin ajaa rakennukset homekuntoon ja x vuoden päästä purkaa rakennukset.

Kivenkatu olisi se paras vaihtoehto ottaen huomioon kaikki mahdolliset seikat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös