Vecchia Volpe
Jäsen
scholl kirjoitti:Erikoistahan se on, jos nainen ei osaa ruokaa laittaa. Sehän on kuitenkin enemmänkin naisten bravuurihommia noin kotikeittiöissä ja jopa yksinasuvat miehet ovat oppineet, joten mikseivät sitten naiset. Jos joku nainen ei osaa niin uskallan kyllä väittää, että hän oppisi. Pitää vain laittaa opiskelemaan.
Mutta usein miehet tekevät parempaa ruokaa. Kaikki parhaat kokithan ovat miehiä. Tai ehkä jako menee jotenkin ruokalajien mukaan. Miehet tekevät tietyt ruuat naisia paremmin. Tai ehkä syynä on kuitenkin se, että miehet tekevät rohkeammin omia kokeiluja, naisten seuratessa ohjeita orjallisemmin. Lähisuvussani monessa taloudessa miehet laittavat enemmän ruokaa. Voisin väittää, että meillä kotonakin isä tekee useammin sapuskaa kuin äiti. (Iso tekijä tässä lienee kuitenkin vanhempieni työvuorot.) Leipominen on kotitalouksissa selkeämmin se naisten bravuurilaji.
Uusavuttomuudesta minulla ei ole nyt oikein mitään sanottavaa. Itse osaan tehdä mitä vain haluan! :) Vaikka lämpöpatteri onkin viime päivinä tuottanut päänvaivaa... Uusi kämppikseni asuu kuitenkin ensimmäistä kertaa poissa kotoa ja luulen, että sieltä suunnalta uusavuttomuutta saattaa tulla bongailtua.