Uusavuttomuuden helmiä

  • 58 575
  • 309

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vekurinen kirjoitti:
Kyllä mun mielestäni renkaiden vaihtoon menee niin saatanan vähän aikaa, että teen sen mieluummin itse. Sama aika menee, kun ajaa liikkeeseen ja kuuntelee niiden niilojen väsyneitä juttuja. Ja sitten siitä pitää vielä maksaakin.

Mutta tosiaan, tapansa kullakin.

Saamaa mieltä. Helpommalla ja nopeimmin pääsee, kun vaihtaa renkaansa itse. Toki tämä ei päde välttämättä joka paikassa esim. tilan puutteen takia.

Vähän sama asia, että tilaisi sähköasentajan vaihtamaan hehkulampun. Kyllähän se niinkin varmasti onnistuu, mutta helpommalla ja vähemmällä vaivalla pääsee kun ottaa kaapista uuden lampun ja ruuvaa paikalleen.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Renkaanvaihdosta

En vaihda itse rengasta, vaikka sen homman osaankin. Vararengastakaan en viitsisi vaihtaa itse, koska se on hankalassa paikassa autossani ja autonvalmistajalla on tiepalvelu puhelinsoiton päässä; tietenkin jos olisin vaikka mökillä, niin saattaisin itsekin vaivautua.

Ei uusavuttomuutta laiskuus ja viitsimättömyys kuitenkaan ole. Itse vetäisin rajan siihen, että selviääkö itsekseen hengissä edes kaupungissa viikon pari. Nykyään siinäkin on monelle omat hommansa, kun puhtaita vaatteita pitäisi saada ja ruokaakin tarvitsee syödäkseen.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulen teko

Muutamankin kerran olen nähnyt, kun takkaan, saunanpesään yms. paikkaan joku tumpelo yrittää sytyttää tulta. Ainekset ovat tumpeloilla aina samat: pari-kolme todella järeää halkoa ja sunnuntain hesari. Ei syty, tai siis hesarit syttyvät, mutta puut ei. Ihme juttu. :)
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hk:n sinisestä oli jo puhuttu, mutta en huomannut "uusiotuotetta" ko. makkarasta. Kaupassa huomasin että Hk:n sinistä saa valmiina kuutioina.
On se nyt kumma jos ei sitä jauhopötköä saa itse paloiteltua. Toki helppoa rahaa HK:lle kun lattialta illalla siivoojat kaapivat ylimääräiset pätkät rasioihin ja ei kun kauppaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Wagner kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, että alkaisi tienpäällä tyhjenneen renkaan takia soittelemaan ja odottelemaan apua, kun vararenkaan vaihtaa muutamassa minuutissa. No joo, nyt joku älykkö tietenkin heti huomauttaa, että renkaanvaihtaminen on vaivalloista ja psskaista puuhaa, mutta kyllä sen ainakin itse mieluummin teen kuin odotan toimettomana tiepalvelua tai yritän pysäyttää ohikulkijan vaihtamaan renkaan puolestani. Kukin toki taplaa tyylillään.
Tässä on se kaksipiippuinen juttu.. vaihdatan renkaan rengasliikkeessä koska maksamalla siitä selviää ja oma aika on myöskin rahaa. Sitten kun on käynyt niin että rengas on tyhjentynyt (2 kertaa), niin ei niitä pultteja saa millään auki. Ei edes metrisellä jatkovarrella, joka on auton takaluukussa mukana. Stana kun vääntävän ne niin tiukkaan niillä paineilmavehkeillään.
(ja kyllä, pyydän aina laittamaan rasvaa muttereihin kun käyn vaihtamassa)
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Haukka68 kirjoitti:
On se nyt kumma jos ei sitä jauhopötköä saa itse paloiteltua. Toki helppoa rahaa HK:lle kun lattialta illalla siivoojat kaapivat ylimääräiset pätkät rasioihin ja ei kun kauppaan.

En mä tiedä, onko se nyt mitenkään kummallinen asia, että makkara on valmiiksi paloiteltu. Tehokkaampaa se niin on, että homma tehdään teollisesti yhdessä paikassa, kuin että jokainen käyttää aikaansa samaan hommaan.

Myydäänhän broileria ja kalaakin suikaleina. Ei se ole kysymys siitä, etteikö osaisi/voisi pilkkoa jotain, mutta teollisesti monen toimenpiteen tekeminen helpottaa kuluttajaa ja se voidaan tehdä paljon tehokkaammin teollisuuden toimesta.
 

Notski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Venäjän maajoukkue ja Red Wings
Hemingway kirjoitti:
Tervasniemi ei edes tiedä, mikä on internet. Uusavuttomuuttako?

http://www2.hs.fi/klik/paaosassa/paaosassa02.html

Siinä on oikea tosimies. Täytyy hattua nostaa.

Mutta katsokaapa eteenpäin

"Pirtissä vierasta odottaa yllätys, 96 vuotias entinen piika ja isältä pojalle periytynyt asuinkumppani Inka. Hän on lomalla Ivalon vanhainkodista. Päästäkseen kesäksi kotiin Inka taivalsi rollaattorin kanssa kilometrikaupalla juurakkoisia ja soisia metsäpolkuja pitkin."

Siinä on oikea teräsmummo. Täytyy varmaan kumartaa.
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jonkinasteiseksi uusavuttomuudeksi katsoisin myös sen, ettei kyetä lukemaan keskustelusta ennen siihen osallistumista kuin viimeinen sivu. Tässä saattaa vaikkapa käydä niin, että pian joka toisella sivulla keskustellaan esimerkiksi samoista makkaranpaloista.

-tt
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
No oli kyllä tämä Tervasniemi sellanen tervaskanto, että huh huh! Äijien äijä! Paras kommentti oli tuo kaupasta ostetusta grillilihasta, että sen syönti ajaa saman asian kuin ois vastatuuleen suu auki, hähä!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
scholl kirjoitti:
En usko, että joudun seudulle, missä ei voi soittaa puhelimella hinausautoa paikalle. Jos oikein halutaan jossitella niin tietysti ihminen voi joutua tilanteeseen, missä joutuu vaikkapa suorittamaan itselleen sydänleikkauksen, mutta turha ruveta spekuloimaan asioilla, joiden todennäköisyys on niin lähellä nollaa kuin vain voi olla.
Silti veikkaisin, että rengasrikko heikossa tilanteessa on todennäköisempi skenaario kuin sydänleikkausta vaativa tilanne. Mutta eihän se toki ole minulta mitään pois, mikäli et tätä halua osata tai osaat mutta haluat ilmoittaa, ettet halua osata.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
SamSpade kirjoitti:
Tässä on se kaksipiippuinen juttu.. vaihdatan renkaan rengasliikkeessä koska maksamalla siitä selviää ja oma aika on myöskin rahaa.

Joo, mutta minun pointtini nyt nimenomaan oli se, että itse renkaiden vaihtoon menee 25 minuuuttia ja liikkeessä vaihdattamiseen matkoineen saman verran. Ja toistaiseksi on minulta ainakin jäänyt näkemättä se rengasliike, jossa asiakas voisi odottaessaan tehdä jotain järkevää (mihinkäänhän hän ei voi lähteä).
 

Tuamas

Jäsen
Vekurinen kirjoitti:
Joo, mutta minun pointtini nyt nimenomaan oli se, että itse renkaiden vaihtoon menee 25 minuuuttia ja liikkeessä vaihdattamiseen matkoineen saman verran. Ja toistaiseksi on minulta ainakin jäänyt näkemättä se rengasliike, jossa asiakas voisi odottaessaan tehdä jotain järkevää (mihinkäänhän hän ei voi lähteä).

Itse ainakin vaihdatan liikkeessä renkaat, kun 40e hinnalla vaihtavat renkaat, tarjoavat kahvit ja säilyttävät puolen vuotta silloin pois vaihdettavia renkaita varastossaan. Eli ei tarvitse säilyttää älyttömästi tilaa vieviä renkaita eikä tahria omia käsiään.

Tähän kun vielä äijät kyseisessä firmassa ovat mukavaa juttuseuraa, uhraan päivästäni mieluusti 15-25min ajamalla sinne ja vaihdattamalla renkaat. Eipä tarvi sitten alkaa huhkimaan, eikä kiroilemaan kun mutterinväännin lyö rystyset vereslihalle tiukan pultin kanssa tai pultti on niin tiukasti kiinni, ettei ole toivoakaan saada sitä auki ilman metristä apuvartta.

Ja vielä tuohon lainattuun tekstiin, itse ainakin olen tuolla käydessä toisinaan käynyt kaupassa kun renkaita vaihdetaan tai sitten töissä kahvitunnilla vienyt auton sinne ja hakenut työpäivän päätteeksi pois. Eli jos on palveleva liike, voi tuota oheistoimintaakin harrastaa renkaanvaihdon ajan.

Edit. korjattu ajatusvirhe, josta ah niin ihanasti jo kuitattiinkin muutamaan kertaan.

Nimim. useamman kerran itsekin renkaita vaihtanut, ihanaa hommaa varsinkin talvipakkasilla kun lykkää hommaa liian pitkälle.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Vekurinen kirjoitti:
Joo, mutta minun pointtini nyt nimenomaan oli se, että itse renkaiden vaihtoon menee 25 minuuuttia ja liikkeessä vaihdattamiseen matkoineen saman verran. Ja toistaiseksi on minulta ainakin jäänyt näkemättä se rengasliike, jossa asiakas voisi odottaessaan tehdä jotain järkevää (mihinkäänhän hän ei voi lähteä).

Miksei voisi lähteä? Vaikka se on nopeampi operaatio kuin autonpesu niin samalla tavalla on tullut keksittyä ohjelmaa. Käynyt toimistolla, kahvilla, lounaalla tai vaikkapa kaupassa sinä aikana. Ja jos matkoineen sinulla menee 25 minuuttia niin vaihdatapa ensi kerralla jossain lähempänä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
SamSpade kirjoitti:
Sitten kun on käynyt niin että rengas on tyhjentynyt (2 kertaa), niin ei niitä pultteja saa millään auki. Ei edes metrisellä jatkovarrella, joka on auton takaluukussa mukana. Stana kun vääntävän ne niin tiukkaan niillä paineilmavehkeillään.
(ja kyllä, pyydän aina laittamaan rasvaa muttereihin kun käyn vaihtamassa)
Ensi kerralla, kun menet taas siihen samaan liikkeeseen, kerro pojille, että käyttävät momenttiavainta kiristämiseen, että sitten jos sattuu taas ikävä rengasrikko, niin pultit/mutterit saa auki ilman mitään jatkovarsia.
Jos pojat eivät tiedä kiristystiukkuutta, ilmoita että 90-100 Nm on sopiva, henkilöautosta, kun puhutaan.

Tähän vararengas juttuun liittyy oleellisesti myös sellainen pointti, että kannattaa säännöllisin väliajoin tarkistaa, että siellä renkaassa on ilmaa riittävästi.
Pari kertaa olen osunut kohdalle, kun auto seisoo tienvarressa, ja ollaan renkaanvaihto puuhissa, mutta vararengas on tyhjä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Aeroman kirjoitti:
Tähän vararengas juttuun liittyy oleellisesti myös sellainen pointti, että kannattaa säännöllisin väliajoin tarkistaa, että siellä renkaassa on ilmaa riittävästi.

Niinpä niin, mutta ennenkuin pääsee sitä vararenkaan ilmamäärää tarkistamaan, täytyy tehdä useita hankalia asioita ihan itse. Ensin pitää selvittää vararenkaan fyysinen sijainti. Tämän jälkeen renkaaseen pitää useimmiten ihan omin käsin koskea ja siitä voi kyllä jäädä likaa sormiin ja korvien väliin voi kehkeytyä elinikäinen trauma. Sitten pitää vielä tietää oikea rengaspaine ja kaiken huipuksi on löydettävä renkaasta venttiili ja sitten se venttiili (likainen usein) pitää vielä osata avatakin. Ja taas on sormet paskaiset.

Eikä tässä vielä kaikki, tämän jälkeen on mentävä ihan fyysisesti tutustumaan huoltoasemien ihmerimpuloihin joita jotkut vitsikkäästi nimittävät renkaiden ilmanpaineen tarkistuskoneiksi. Ja taas oon sormet paskaiset.

Nimittäin jos ei itse tarkista että HUOLLOSSA sen vararenkaan ilmanpaine on ihan oikeasti tsekattu, niin voi tien päällä tulla ikäviä ylläreitä.

Kaikki yllälueteltu tietysti tiedoksi vain meille paskasormille, jotka ihan itse yritämme tyhjentyneen renkaan tien poskessa vaihtaa - tämä ei toki koske Schollia.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuamas kirjoitti:
Eipä tarvi sitten alkaa huhkimaan, eikä kiroilemaan kun rengasrauta lyö rystyset vereslihalle tiukan pultin kanssa tai pultti on niin tiukasti kiinni, ettei ole toivoakaan saada sitä auki ilman metristä apuvartta.

Uusavuttomuutta on, ettei tiedä sitä, että rengasrautaa ei käytetä pulttien avaamiseen, vaan siihen käytetään muita välineitä. Rengasrautaa tarvitaan renkaiden laitossa vanteille, ja vanteilta pois ottamiseen.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kaikille tiedoksi, että helpoiten vararenkaan ilmanpaineen ja kunnon pystyy tarkistaan USB:n kautta. Liitä kannettava tietokoneesi (helpompaa kuin pöytäkoneen) vararenkaan usb-porttiin ja anna tietokoneesi hoitaa tarkistus. Ohjelma ilmoittaa kuinka paljon ja minkälaista ilmaa pitää lisätä. Kone myös kertoo seuraavan vararenkaan vuosihuollon. Tulosta sitten vielä se asennusohje ja tallenna se commuun, pahan päivän varalta. Ohjelmistossa on myös navigaattori, jonka avulla löydät renkaanvaihdossa tarvittavat hightech-instrumentit.

Aikainen Kukko nukkuvan kanan raiskaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vekurinen kirjoitti:
Joo, mutta minun pointtini nyt nimenomaan oli se, että itse renkaiden vaihtoon menee 25 minuuuttia ja liikkeessä vaihdattamiseen matkoineen saman verran. Ja toistaiseksi on minulta ainakin jäänyt näkemättä se rengasliike, jossa asiakas voisi odottaessaan tehdä jotain järkevää (mihinkäänhän hän ei voi lähteä).
Minun pointtini oli että lähdetään 2 autolla, vaikka duunikaverin kanssa. Jätetään minun auto renkaan vaihtoon, maksetaan samalla ja lähdetään hyvälle lounaalle.
Takaisin tullessa haen avaimet ja ajan duuniin..
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
scholl kirjoitti:
Miksei voisi lähteä? Vaikka se on nopeampi operaatio kuin autonpesu niin samalla tavalla on tullut keksittyä ohjelmaa. Käynyt toimistolla, kahvilla, lounaalla tai vaikkapa kaupassa sinä aikana. Ja jos matkoineen sinulla menee 25 minuuttia niin vaihdatapa ensi kerralla jossain lähempänä.

No sen takia ei voi lähteä, että siihen autoon vaihdetaan rankaita eli sillä ei voi juuri sillä hetkellä ajaa. Ja en tosiaankaan lähde kävellen ruokakauppaan. Lounas on tietysti ok, jos sellainen paikka sattuu rengasliikkeen (tms.) lähellä olemaan. Sijaisautoja ei useimmissa paikoissa saa, niitähän saisi sitten olla kymmeniä.

Ja mitä etäisyyteen tulee, minä asun Etu-Töölössä, enkä kyllä mitenkään voi keksiä, miten matka renkaanvaihtoon+itse operaatio veisi minun tapauksessani vähempää kuin 25 minuuuttia.


Tuamas kirjoitti:
Eipä tarvi sitten alkaa huhkimaan, eikä kiroilemaan kun rengasrauta lyö rystyset vereslihalle tiukan pultin kanssa tai pultti on niin tiukasti kiinni, ettei ole toivoakaan saada sitä auki ilman metristä apuvartta.

Minä teen tarpeeni sinun rengasraudoillesi! Kyllä täytyy olla tosissaan urpo taikka dementoitunut vanhus, jos renkaanvaihto ei ilman henkilövahinkoja onnistu.

EDIT: Ja kyllä minäkin käytän tiettyjä palveluita, jotka osaisin itsekin hoitaa. Sehän on yleisemmälläkin tasolla tehokasta, ettei aleta opettelemaan asioita tuntikausia ja tehdä siitä huolimatta huonoa jälkeä. Mutta kuten sanoin, renkaiden vaihdon "ulkoistaminen" on mielestäni enemmänkin mukavuuskysymys, mikä on sinänsä minun puolestani ihan ok, jos tämän asian rehdisti myöntää. Mutta kovinkaan suuria tehokkuusetuja en siinä valitettavasti näe.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
oikea meinigi

Eilen uutisoitiin ainakin ilmaislehdissä sitä kuinka helsinkiläiset yliopisto-opiskelijat olivat vetäneet herneet nenään siitä kun kuoriperunoita tarjoilemaan palannut kouluruokala oli laittanut pilke silmäkulmassa perunoiden kuorintaohjeet esille.

Siitäkös perusopiskelija meni sitten herneen nuuskaisemaan nokkaansa, kokonainen palko, "ei me nyt noin uusavuttomia olla".

Ettekö? Kyllä minä väitän että tämä nykyinen lukiosta seuraavalle kouluasteelle siirtyvä ja siirtynyt opiskelijasukupolvi, etenkin pääkaupunkiseudulla, on nimenomaan se mikropizzojen, lihapulla-ranskalaisten ja toisaalla pinaattilättyjä ahmivien semi-ituhippiäisten™, punaisella alennuslapulla varustettujen vanhentuvien ja muiden vastaavien pikaruokien sukupolvi on nimenomaan oikea uusavuttomuuden helmi. No offense buddy.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ettekö? Kyllä minä väitän että tämä nykyinen lukiosta seuraavalle kouluasteelle siirtyvä ja siirtynyt opiskelijasukupolvi, etenkin pääkaupunkiseudulla, on nimenomaan se mikropizzojen, lihapulla-ranskalaisten ja toisaalla pinaattilättyjä ahmivien semi-ituhippiäisten™, punaisella alennuslapulla varustettujen vanhentuvien ja muiden vastaavien pikaruokien sukupolvi on nimenomaan oikea uusavuttomuuden helmi. No offense buddy.

Niinpä. Todellista uusavuttomuutta on olla osaamatta tehdä ruokaa tuoreista raaka-aineista. Kaikki pitää nykyään olla vähintää valmiiksi pilkottu tai jotain. Hyvä kun jotain ei valmista enää edes kaupoista löytyy.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Ehkä kyse saattaa olla enemmän laiskuudesta ja/tai tyhmyydestä, mutta niin kauan kuin aikuiset ihmiset eivät työpaikalla saa niitä perkeleen kahvikuppejaan laitettua astianpesukoneeseen, niin minä käsittelen asiaa avuttomuutena. Siis jos sen kupin jaksaa kiikuttaa tiskipöydälle asti, niin miksei samantien vieressä olevaan tiskikoneeseen? Joku kiltti on kuitenkin aina sen valmiiksi tyhjentänyt, joten rohkeasti vaan luukku auki, ei voi olla niin vaikeaa: kupit alassuin yläkoriin ja lusikat alakorin häkkyrään. Siivoojallehan tämä homma ei kuulu, eikä hän edes käy täällä kuin pari kertaa viikossa. Ja vaikkei konetta olisi kukaan tyhjentänytkään puhtaista astioista, niin sen tyhjentämiseen kuluva aika tuskin sekoittaisi kiireisimmänkään ihmisen päiväjärjestystä. Ehkä he vain eivät osaa ja lastaavat sen takia likaisia kuppejaan tiskipöydälle.

Luulevatko nämä kuppien jättäjät, että joku kahvikuppikeijukainen yön aikana siirtää heidän kuppinsa tiskipöydältä koneeseen? Isosta asiastahan ei ole kysymys, mutta sitäkin ärsyttävämmästä. Vittuuksissani joskus vielä laadin kirjalliset astianpesukoneen täyttöohjeet näille urpoille. Sama meininki jatkuu wc:ssä. Jos käsipyyhepaperi putoaa roskikseen viereen, niin siihenhän se jää. Minähän en muiden jälkiä korjaile, mutta kiltimmät korjailevat. Olen yrittänyt sanoa, että antakaa olla niin katsotaan kauanko rouvien kupit pöydällä seisovat. Suositan kaikille astianpesukoneen täyttöä vieruksuville pahvimukien käyttöä. Toki niidenkin käyttöön liittyy hankalahko vaihe, nimittäin se roskiksen löytäminen ja siihen osuminen, mutta varmasti harjoitus tekee tässäkin mestarin. Minkähän näköistä näiden ihmisten kotona on, vai kulkeeko Jeeves perässä siivoamassa?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Isosta asiastahan ei ole kysymys, mutta sitäkin ärsyttävämmästä. Vittuuksissani joskus vielä laadin kirjalliset astianpesukoneen täyttöohjeet näille urpoille. Sama meininki jatkuu wc:ssä. Jos käsipyyhepaperi putoaa roskikseen viereen, niin siihenhän se jää. Minähän en muiden jälkiä korjaile, mutta kiltimmät korjailevat.

Työpaikkojen yhteisten tilojen siistinä pysymättömyys on hyvä osoitus siitä, miksi kommunismi ei ikinä toiminut. Ihmisluonto kun on erilainen, kuin kyseinen järjestelmä edellyttää. Konkreettisella tasolla se näkyy juurikin siinä, että yhteisten tilojen siisteydestä on vaan mahdotonta pitää huolta. Jos siisteyden ylläpitoon ei ole nimetty selkeää vastuuhenkilöä, tilanteessa käy juurikin näin kuin kuvasit. Kukaan ei viitsi ottaa vastuuta omista tekemisistään, koska "ei tämä oikeastaan meikäläiselle kuulu, kyllä sen joku muu hoitaa".
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Työpaikkojen yhteisten tilojen siistinä pysymättömyys on hyvä osoitus siitä, miksi kommunismi ei ikinä toiminut. Ihmisluonto kun on erilainen, kuin kyseinen järjestelmä edellyttää. Konkreettisella tasolla se näkyy juurikin siinä, että yhteisten tilojen siisteydestä on vaan mahdotonta pitää huolta. Jos siisteyden ylläpitoon ei ole nimetty selkeää vastuuhenkilöä, tilanteessa käy juurikin näin kuin kuvasit. Kukaan ei viitsi ottaa vastuuta omista tekemisistään, koska "ei tämä oikeastaan meikäläiselle kuulu, kyllä sen joku muu hoitaa".
Näissä asioissa on usein kysymys ennemminkin joko viitseliäisyyden puutteesta tai huonosta organisoinnista kuin osaamattomuudesta, johon uusavuttomuus viittaa.

Toisaalta tuo kahvikuppijuttu on hyvä esimerkki siitä, kuinka poispilattuja ihmiset voivat olla. Kotoahan tuo lähtee. Tässä yhteiskunnassa liian monet asiat ovat alisteisia joillekin ihmeen yksilön oikeuksille ja yksilöllisyyden palvonnalle, mitä tulee vaikkapa johonkin graffitikeskusteluun. Kyllä jumaliste löysähousujen pitää antaa sotkea julkisia tiloja ja turhan julkisella paikalla olevaa yksityistä omaisuuttakin, sanovat arhinmäet ja muut totaalisen harhaoppiset. Omat mäyrispahvit ja pitkin mäkiä heitetyt pullot jätetään maastoon kun keskipökkö on saatu ähellettyä sisuskaluja turruttamaan.

Miksi näin? Siksi, koska kukaan ei välitä eikä tohdi kieltää. Minusta tuossa on kyse kasvattamisen vastuun laiminlyömisestä jo kollektiivisessa mielessä. Näistä velvollisuuksistaan vitut välittävistä housunperse maata viistävistä feikkigangstoista on aikanaan tarkoitus tulla työmarkkinoiden kipeästi kaipaamaa aineista suorittavan työn osaajista aina tuleviin johtajiimme asti. Jos ihmisen alkutaival on tuollainen, niin mikä ihme se on jos kahvikupit jätetään myöhemmällä iällä viemättä tiskikoneeseen ja omat roskat jätetään siihen missä hyödyke sattuu muuttumaan roskaksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ehkä kyse saattaa olla enemmän laiskuudesta ja/tai tyhmyydestä, mutta niin kauan kuin aikuiset ihmiset eivät työpaikalla saa niitä perkeleen kahvikuppejaan laitettua astianpesukoneeseen, niin minä käsittelen asiaa avuttomuutena.
Näiden siivoaminen ei tosiaankaan ole siivojan hommaa vaan sihteerin / assarin. Palkkaa siis aikuinen ihminen sellainen tai vastuuta asia selvemmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös