Tässä on nyt fiba, armo ja oikeudenmukaisuus ovat keskenään ristiriidassa.
En ymmärrä, mitä tarkoitat tällä ristiriidalla. UT:n armon käsite koskee kaikkia ihmisiä teoista riippumatta. Olemmehan oletettavasti me molemmat haureellisia ja valehtelevia varkaita, joten pelkkien tekojemme perusteella meillä kummallakaan ei ole mahdollisuutta pelastua, mutta armon kautta on. Oletan siis tässä, että olet joskus valehdellut, varastanut jotain ja harrastanut avioliiton ulkopuolista seksiä. Itse olen ainakin tehnyt näitä kaikkia.
Jumalan oikeudenmukaisuus on jotakin, mitä ihmisen on vaikea ymmärtää tai hyväksyä. Itse olen UT:n perusteella siinä käsityksessä, että kaikki synnit ja teot voi saada Jumalalta anteeksi, vaikka ihmisten mielestä niitä ei kuuluisi antaa anteeksi. Ok, UT:ssa on yksi maininta synnistä, jota ei voi saada anteeksi (Pyhän Hengen pilkka), mutta ei mennä siihen nyt.
En ole varma, mihin tällä viittaat, mutta eikös Jesse käskenyt antaa kaiken omaisuutensa pois ja että taivaaseen ei ole rikkailla asiaa?
Oletko sinä nähnyt jossain kultaisia katuja? Missä? Isot ovat puheet, niin vähän substanssia. Sekin on kunnon rap-meininkiä.
Kyllä, mutta Jeesus myös jatkoi, että se mikä on ihmiselle mahdotonta, niin on Jumalalle mahdollista. Ymmärrän tämä siten, että raha oli muodostunut kyseiselle henkilölle epäjumalaksi, minkä vuoksi Jeesus kuvasi asian näin. Raha ei sinällään ole huono asia, kunhan se ei vie focusta pois pääasiasta eli Jeesuksesta.
Heh, en tainnut missään väittää, että olen itse nähnyt em. asioita. Minulle riittää todisteeksi se, mitä ilmestyskirjassa kerrotaan.
Asiasta toiseen, olen tuossa viime aikoina katsonut Alpha-kurssin materiaaleja Youtubesta ja pakko myöntää, että kyseisissä videopätkissä kristinuskon perusasiat on selitetty tiivistetysti ja hyvin yksinkertaisella ja ymmärrettävällä tavalla. Itselläni ei ole tällaista taitoa tiivistää ja kuvata asioita. Suosittelen kyseisiä videoita kaikille, jos haluaa saada käsityksen kristinuskon perusasioista. Tällakin palstalla on niin paljon asiaan liittyviä väärinkäsityksiä, että keskustelu menee todella helposti väittelyksi, joka ei johda yhtään mihinkään. Kurssimateriaalissa myös mainitaan, että moni modernin tieteen merkkihenkilöistä (Decartes, Newton, Galileo, Locke, Kopernicus, Faraday, Kelvin, Pasteur) olivat kristittyjä. Myöskin yksi nykypäivän merkittävimmistä tiedemiehistä Francis Collins, joka johti mm. Human Genome-projektia on kristitty. Nämä asiat eivät tietenkään sinällään todista yhtään mitään, mutta ovat lähinnä osoitus siitä, että myös kovan luokan tieteentekijät voivat olla kristittyjä, kun tälläkin palstalla vaaditaan niin kovasti tieteellistä todistusta Jumalan olemassaololle ja Jeesuksen jumalallisuudelle.