Kun se liekki sammuu kuin Terminatorilta konsanaan, kyllä uskovaisten naama venähtää, kun eivät olekaan taivaassa.
No jos uskovaiset saa pelotella muita, ettei ne pääse kuoltuaan taivaaseen, niin kyllä niitäkin saa pelotella sillä, että se oli sitten siinä eikä mitään taivaspaikkaa ole enää tarjolla.Mutta eikös tämä vaatisi sen, että tuonpuoleisessa on jotain, jotta voisi huomata, ettei ollakaan taivaassa? Tai jos ollaan, niin on siellä hieman erilaista kuin jos vaikka lentokoneella kävisi katsomassa. Vai leijuuko jengi sitten tuolla ylhäällä vähän kuin olisi painovoima tms. No ei sillä, tulinpa vaan ajatelleeksi :)
Muslimien taivas 70 neitsyen kanssa kuulostaa joltain ilotalolta. Opetuksena tai palkintona se niiden taivas on vähän kummallinen. "Ole kunnollinen tässä elämässä, niin pääset ikuisiksi ajoiksi ilotaloon"?
Kai nekin pääsee. Tuo 70 neitsyttä kuului kai palkinnoksi pyhässä sodassa islamin puolesta kuolleille muslimeille. Kai niiden taivaassa on sitten kahdenlaista väkeä, ne, jotka ovat normitaivaassa ja sitten pyhässä sodassa kuolleet, jotka ovat ilotalossa.Mitenkäs muuten musliminaisten käy? Onko mitään asiaa taivaisiin?
No ei ne 70 kauan neitsyinä säily, kun joku sankari siellä hetken sählää onnelassaan. Vai tuleeko niitä neitsyitä koko ajan lisää? Toivottavasti siellä käykin niin, että ne 70 oppivat sanomaan mahdollisimman nopeasti, että päätä särkee ja sankari saakin taivaassaan nauttia kunnon kieltäytymisestä.Kai nekin pääsee. Tuo 70 neitsyttä kuului kai palkinnoksi pyhässä sodassa islamin puolesta kuolleille muslimeille. Kai niiden taivaassa on sitten kahdenlaista väkeä, ne, jotka ovat normitaivaassa ja sitten pyhässä sodassa kuolleet, jotka ovat ilotalossa.
Tämä kysymys ansaitsisi vastauksen joltain islamin asiantuntijalta.
Se on kyllä mielenkiintoista, kun kuitenkin islam sallii vain avioliitossa tapahtuvan seksin, ja silloinkin naisen on aina toteltava miestään ja suostuttava siihen kun mies haluaa. Näinköhän taivaan neitsyilläkään on varaa sanoa ei.No ei ne 70 kauan neitsyinä säily, kun joku sankari siellä hetken sählää onnelassaan. Vai tuleeko niitä neitsyitä koko ajan lisää? Toivottavasti siellä käykin niin, että ne 70 oppivat sanomaan mahdollisimman nopeasti, että päätä särkee ja sankari saakin taivaassaan nauttia kunnon kieltäytymisestä.
Ne ovat Huureja, joille immenkalvo kasvaa aina uudestaan. Kuulostaa joltain perverssiolta, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan tai edes arvioimaan.No ei ne 70 kauan neitsyinä säily, kun joku sankari siellä hetken sählää onnelassaan. Vai tuleeko niitä neitsyitä koko ajan lisää? Toivottavasti siellä käykin niin, että ne 70 oppivat sanomaan mahdollisimman nopeasti, että päätä särkee ja sankari saakin taivaassaan nauttia kunnon kieltäytymisestä.
Niinpä. Ehkä noiden neitsyiden taivaassa on niilläkin oikeus sanoa ei.Se on kyllä mielenkiintoista, kun kuitenkin islam sallii vain avioliitossa tapahtuvan seksin, ja silloinkin naisen on aina toteltava miestään ja suostuttava siihen kun mies haluaa. Näinköhän taivaan neitsyilläkään on varaa sanoa ei.
Tietenkin, ettei ämmä vaan opi liikaa nauttimaan seksistä. Päätyisi syntinen vaikka parempaan ilotaloon taivaassakin, jos isäntä ei miellyttäisi.Ne ovat Huureja, joille immenkalvo kasvaa aina uudestaan. Kuulostaa joltain perverssiolta, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan tai edes arvioimaan.
Linkin takana on myös tietoa siitä määrästä, onko se 70, 72 vai "paljon".
Näköjään pari kuukautta ehti vierähtää siitä, kun tänne viimeksi kirjoittelin, niin jatkan suurin piirtein siitä, mihin jäin viimeksi. Eli tähän viestiin on pakko vastata, koska olet selkeästi ymmärtänyt asiani väärin. Minulla ei ole mitään tarvetta todistella itselleni, että Jumala on olemassa tai että Jeesus on se, joka hän väittää Raamatussa olevansa. Näin siksi, että olen evidenssin perusteella asiasta niin varma kuin mistään asiasta nyt voi evidenssin perusteella olla.Mulla oli myös aina uskovaisena kauhea kiire, kun yritin viimeiseen saakka pitää jumalaa pystyssä. Vaan sellaista se on, kun jumalan olemassaolo vaatii kristittyjen kiivasta todistelua asian puolesta.
Jännä juttu muuten, kuinka aivan samanlaista järkähtämättömyyttä löytyy oman uskon puolesta myös täällä hiekan ja kameleiden keskellä. Tottelee vain jahven sijaa allahin nimeä. Samaa paskaa eri paketissa, sano.
En usko tuohon ensimmäiseenkään osaan, mutta vaikka se olisikin totta, ei siitä voi mitenkään suoraan johtaa tuota jälkimmäistä.Edelleen, koska Jumala on evidenssin perusteella olemassa, niin silloin myös Raamattu on Jumalan sanaa ja totta.
Mä taas teen eron folkloren ja historiankirjoitusten välille. Kalevala menee folkloren puolelle. Jos sinä taas pidät sitä historiankirjoituksena, niin sitten päästäänkin mielenkiintoiseen keskusteluun.Täysin varma en voi asiasta olla, mutta historiankirjoituksen
Meinasin kysyä ihan samaa, mutta en sitten jaksanutkaan. Näppäimistö kuluu turhaan. Vähän kuin olisi kysellyt Joseph Smithiltä tarkempia tietoja kultalevyistä, hopeisista silmälaseista ja näkykivistä, joita kukaan muu ei koskaan nähnyt, mutta joiden pohjalta hän kuitenkin päätti kirjoitella Mormonin kirjan. Siinä on sitä evidenssiä. Yksi tyyppi kertoo nähneensä jotain, kirjoittaa kirjan ja kappas, nyt on evidenssiä tapahtuneesta. Mäkään en ole koskaan nähnyt Pääsiäissaaria muuten kuin kuvissa, niin ehkä ne ovatkin yhtä aitoja kuin Smithin kultalevyt. Näin se on nähtävä.Mitäköhän nämä "evidenssit" ovat jotka todistavat jumalan olemassaolon?
Tiedevaikuttaja, biologi Forrest Valkai sanoo usein hyvin että vaikka (kristillisen) Jumalan olemassaolo todistettaisiin, hän muuttaisi (ateistisen) mielipiteensä muttei palvoisi tätä olentoa, ilmoitettujen tekojensa ja tekemättömyyksiensä takia. Todisteella tässä tarkoitetaan "maallisia", tiedeyhteisön määritelmiä. Hän vaikuttaa myös Atheist experience -keskustelukanavalla, joka käsittelee enemmän uskonasioita. Erittäin vahva suositus kiinnostuneille. Roland the closet goblinille terveisiä.
Omalla kanavallaan hän keskittyy murtamaan kreationistisia ym. väitteitä vaikkapa evoluutiosta, luulen että yllä vihjatut väitteet löytyvät myös sieltä koska mitä näitä olen seurannut, samat virheelliset väittämät toistuvat mantran lailla. Spoiler: evoluutio on totta ja siitä on luonnossa yhteensopivia todisteita monesta tieteenhaarasta, maailma ei ole litteä, kuvun alla tai 6000v vanha, maailmanlaajuinen tulva ja Nooan arkki ovat mahdottomia jne jne.. No, nämä nyt ovat niitä tarinoita, ei niinkään ihan ydinasiaa. Jos kuitenkin näitä pitää kirjaimellisesti totena niin vaikea sitä on yhdistää havaittuun maailmaan ilman taikuutta. Tämä on minulle deal breaker.
Oma vastaus kysymykseen on että ensin mihin niistä ja toiseksi en mihinkään. Samalla tavalla kuin uskovainen ei usko muihin kuin omaansa +1. Buddhalaisuutta pidin pitkään vähiten harmillisena mutta Myanmarin extremistisiipi osoitti senkin olevan samaa kuin muutkin. Mikäli väkivallasta, hyväksikäytöstä ja vallan väärinkäytöstä pitäydytään, olen kuitenkin uskonnonvapauden kannalla, kunhan opinkappaleet pysyvät erossa tiede- ja lakikirjoista. Moraali minun käsitykseni mukaan syntyy sosiaalisessa ympäristössä, ei "ylhäältä" annettuna.
Nykyisessä, vaikkapa suomalaisessa luterilaisessa ja onneksi hieman hillitymmässä uskontokentässä en näe suuria ongelmia, vaikka pääviestiä en allekirjoitakaan. Naispappeus lienee jo hyväksytty normiksi, seuraavaksi pitäisi päästä eroon pakkomielteestä homoseksuaalisuutta vastaan. Se on asia jota en vaan tajua, ei toki vain kristittyjen ongelma. Hyviä asioitakin löytyy, lähinnä sosiaalipoliittisia kuten kultainen käsky, tosin siinäkin olen enemmän kungfutselaisen sanamuodon kannattaja.
Mitä tarkoittaa "valmis eläinlaji"?
Ja mitä tekemistä tällä evoluutiokeskustelulla edes on ketjun aiheen kanssa? Vaikka kohahduttaisit koko tiedemaailmaa todistamalla evoluutioteorian vääräksi, ei se silti minkään yliluonnollisen entiteetin olemassaoloa todistaisi.
Eli kaikenlaiset kuolinvuoteella tehdyt kääntymiset ovat mielestäsi merkityksettömiä? Samoin alkuperäisasukkaiden kastaminen ennen teloitusta (esim. Etelä-Amerikan valtaus) oli ihan arvotonta pelleilyä?
Kaikki älyllisen suunnittelun haihattelut kaatuvat aina samaaan päättymättömään kehään. Kuka suunnitteli ne suunnittelijat? Koska kaikella pitää olla alku, sitä ensimmäistä suunnittelijaa ei kaiken järjen mukaan voi olla olemassa. Niinpä se primordial soup olkoot ainoa hyväksyttävä elämän alun selittäjä.
joka ei oman asenteensa / mielipiteensä vuoksi haluaa uskoa totuutta.
Ite alotit.Väitteesi on 100 %:sti valhetta.
Uskonnon ja tieteen välinen ero kumuloituu tähän.Kyse on lähinnä siitä, että et suostu hyväksymään totuutta eli tässä tapauksessa kristinuskon teologiaa.