En koe itse olevani profeetta (pikemminkin syntinen ja harhainen lammas, joka etsii totuutta), mutta oma tuntumani on, että aika raamatullisten tapahtumien suhteen voisi olla lähellä. Tästä johtuen koen tarpeelliseksi esittää omat vaatimattomat näkemykseni nykyisestä tilanteesta. Jokainen punnitkoon itse tapahtumat ja tilanteet. Toteutuneet profetiat ovat se merkittävin asia, miksi Raamattuun kannattaa uskoa ja osin sitä kautta sen sanomaa pitäisi arvioida. Ei ole mielestäni loogista olettaa, että useat saman kirjan tuhansia vuosia vanhat ennustukset alkavat toteutua, mutta mitäs sitten tehdään jos näin käy? Tämän lukija painakoon mieleensä ja rukoilkoon raamatun kautta vastausta itselleen on oma neuvoni. Kaikkivaltiaan kädessä olemme lopulta kaikki, niin venäläiset, amerikkalaiset, israelilaiset, suomalaiset ja kaikki muutkin. Meitä tullaan koettelemaan itse kutakin tavallaan. Anokaa armoa ja johdatusta, mutta älkää maailman vuoksi, koska sitä mitä on tulossa ei voi enää estää. Ilmestyskirjan tapahtumat eroavat näet vanhan testamentin tapahtumista. Näissä ei enää samanlaista mahdollisuutta kääntää kurssia Jumalan puoleen vaan tuomio tulee globaalisti lopulta.
Edesmennyt David Wilkerson puhui, joskus aikoja sitten, että suuri taloudellinen romahdus koittaa pian. Puhetta oli myös siitä, että Jumala suo rauhan idän ja lännen välille hetkeksi (rautaesiripun murtuminen). Tämän jälkeen rauha äkisti katkeaa ja nyt näin on nyt käynyt. Olemme lähestymässä luultavasti pian pistettä missä taloudellinen romahdus voisi olla lähellä. USA:n, sekä EU:n velkavuoret hipovat ennätyksiä ja maailma on muutenkin jälleen kaaoksen partaalla. Uskovalla on taustalla se vuori mikä ei horju, mutta ateisti vain laskee päiviä kaiken päättymiseen. Jälkikäteen jotkut lähteet ovat puhuneet taloudellisen romahduksen alkulähteeksi Saksaa, joka tällä hetkellä onkin suurissa vaikeuksissa mm. autoteollisuutensa kanssa.
Putin tai ehkä hänen seuraajansa voisi hyvinkin olla jo Gog ja venäjän kansa on ehkä Magog? Gog ja Magog kuvaus sopii erityisen hyvin nykyiseen Venäjään, joka on pinta-alaltaan maailman suurin valtio. Pohjoisenperä, joka ulottuu hyvin pitkälle ja jonka kansalla on erityinen suhde hallitsijaansa. Tsaari ja prinssi perinne on myös hyvin tunnettu Venäjällä ja tähän suhteeseen mainitaan Gogin sodan yhteydessä. Lisäksi mm. Putinin todellisen äidin juuret saattavat olla myös "vanhan" Gogin ja Magogin alueella Geogiassa, mikäli edesmenneen Vera Putinan puheet pitävät paikkansa. Äitinsä hylkäämä lapsi selittäsi osin Putinin kykyä uhrata venäläisiä sodassa (hylätylle hylkääminen on normaalia). Raamatussa mainitaan myös, että Jumala vetää Gogin koukuilla leuoista sotiin pohjan periltä ja Putinin valtakausi alkoi Pietarista. Putin luultavasti kokee myös, että NATO on vetänyt hänet sotaan mm. Ukrainassa ja monessa muussa maassa eivätkä sotaretket luultavasti ole edes lopussa. Gog/Magog yhteys Putiniin löytyy myös ehkä yllättäen edesmenneeltä venäläiseltä Vladimir Zhirinovskyltä. Hämmentävästi hän on mm. kirjoittanut kirjan Gogista (mytologiaan pohjautuen) ja mm. tiennyt Venäjän Ukrainaan hyökkäyksen lähes päivälleen ennen kuolemaansa. Putin myös kunnioitti Zhirinovskya osallistumalla hänen hautajaisiinsa jostain syystä.
Korostan vielä, että en tiedä onko raamatussa mainittu Gogin sota vielä tulossa. Täytyy kuitenkin todeta, että on hämmentävää seurata raamatun profetioiden täyttymistä nykyaikana. Isoin profetia minkä toteutumista tuskin mikään ateistikaan lähtee kauheasti kiistämään on Israelin kansan yhdistyminen ympäri palloa valtioksi hämmentävästi WW2 jälkeen. Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee myös Matt. 24:
32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
Yleinen tulkinta on, että tässä kuvataan viimeistä sukupolvea, joka näkee ehkä Israelin valtion perustamisen ja koko globalisaation lopun. Israelin valtio perustettiin uskomattomassa tilanteessa WW2 jälkeen, kun natsit olivat lähes hävittäneet koko kansan. Tämäkin on profetoitu myös juuri ennen Gogin sotaa raamatussa: Hes. 37:3.
1 Herran käsi tarttui minuun, ja Herran henki vei minut kauas pois ja laski minut keskelle laaksoa, joka oli täynnä kuolleitten luita. [Hes. 3:22]
2 Hän kuljetti minua yltympäri niiden ylitse, ja minä näin, että luita oli laaksossa hyvin paljon ja että ne olivat rutikuivia.
3 Herra sanoi minulle: "Ihminen, voivatko nämä luut herätä eloon?" Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät."
4 Hän sanoi: "Sano profeetan sana näille luille, sano niille: Te kuivat luut, kuulkaa Herran sana!
5 Näin sanoo Herra Jumala näille luille: Minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. [Ps. 104:30]
6 Minä panen teihin jänteet, kasvatan ympärillenne lihan ja peitän teidät nahalla, ja minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. Silloin te tiedätte, että minä olen Herra."
7 Minä puhuin saamani käskyn mukaan, ja minun vielä puhuessani alkoi kuulua kovaa kalinaa, kun luut lähenivät toisiaan ja liittyivät yhteen nivel niveleltä.
8 Minä näin, että niiden päälle kasvoi jänteet ja liha ja että nämä saivat nahan ympärilleen, mutta elämää niissä ei ollut.
9 Herra sanoi minulle: "Ihminen, kutsu sanallasi henkeä ja sano sille: Näin sanoo Herra Jumala: Tule, henki, tule taivaan neljältä tuulelta ja mene näihin surmattuihin, niin että ne heräävät eloon."
10 Minä puhuin niin kuin Herra minua käski, ja luihin tuli henki. Ne heräsivät eloon ja nousivat maasta, ja siinä oli luvuton ihmisjoukko.
11 Herra sanoi minulle: "Ihminen, nämä luut ovat Israelin kansa. Kaikki israelilaiset sanovat: 'Luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyt, me olemme hukassa.' [Hes. 33:10]
12 Sen tähden julista heille: Näin sanoo Herra Jumala: Minä aukaisen teidän hautanne, päästän teidät, oman kansani, haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan. [Jes. 26:19]
Jokainen saa uskoa mitä halua, mutta hämmentävää on myös se aika missä elämme. Erilaisten ennusteiden mukaan pallon väkiluku on lähellä saavuttaa huippunsa pian (lisääntykää ja täyttäkää maa). Ilmastonmuutos antaa eväät auringolle korventaa maata (auringolle annettiin valta paahtaa). Ihmiset etsivät korvasyyhyynsä kaikenlaista mahdollista enemmän kuin koskaan jne.