Heh, en ole missään vaiheessa väittänyt ketään saatanan kätyriksi, vaan todennut vain, että muslimeita on suomeksi sanoen kusetettu. Mutta mennään itse kysymykseen, johon pitää vastata kolmessa osassa ja ainoan oikean vastauksen voi löytää Raamatusta.Onko muuten juutalaisetkin samanlaisia saatanan kätureitä? Mormonit nyt varmasti ovat?
Vanhan testamentin aikaiset Jumalaa pelkäävät ja juutalaisten lakia noudattaneet juutalaiset pääsevät varmasti taivaaseen. Olisi aika hullua väittää, että esim. Aabraham tai Mooses olisivat par’aikaa jossain muualla kuin Jumalan luona. Mutta kokonaisuutena tämä asia ei ole kovin kiinnostava, koska se ei koske ketään meistä, joten unohdetaan se.
Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen alkoi uuden liiton aika, jonka jälkeen ainoa mahdollisuus pelastua on Jeesuksen kautta. Joten on täysin selvää, että ainoastaan Jeesukseen uskovat pelastuvat ja kaikilta muilta tie on suljettu. Tämä taas koskee jokaista meitä, joten asian pitäisi kiinnostaa kaikkia.
Sitten asia menee mielenkiintoiseksi. Roomalaiskirjeen 11 luvussa todetaan, että sitten kun muista kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen (tällä tarkoitetaan siis kristittyjen määrää), niin koko Israel eli juutalaiset on pelastuva. Eli tässäkin tapauksessa pelastus tulee Jeesuksen kautta.
Minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä mormonit tekevät ja mihin heidän uskonsa perustuu, mutta jos se ei perustu Jeesukseen, niin koko homma on turhaa.
Niin, onkos siellä Itä-Vantaan kaksiossa näkynyt vastakkaisen sukupuolen edustajia? Jos ei, niin kannattaisi pyytää käymään. Ymmärsit varmaan pointin.Miksei tuo omnipotentti ja armollinen jumala vain lähetä sitä pyhää henkeään tänne itävantaalaiseen kaksioon? Jos sellainen tänne sisään kimmahtaisi ja jotenkin uisi hengitysteitä pitkin keuhkoihini (tai sydämeen pidemmän kaavan kautta), niin kyllähän minä varmaan uskoisin.