Ensinnäkin en ole kristitty enkä tunnusta mitään muutakaan yliluonnollisiin tekijöihin etiikkansa perustavaa oppia, joten voin lähestyä hypoteettista ongelmaa lakien ja ihmistuntemuksen pohjalta. Toisekseen, alkukantaisen tilanteen etukäteen hypotetisoiminen on usein melko turhaa koska tilanteen tullessa päälle on vain toimittava ja harkinnalle jää kovin vähän aikaa. Totta mooses, täräytän vaikka puuseppää silmien väliin jos hän rupeaa uhkailemaan ihmisiä ase kädessä ja tulee sopiva tilaisuus.
Eli sinulla on ajatus, että ei saa tappaa, mutta se pitää sisällään poikkeuksia kuten itsepuolustus?
Raamatun ohjeet eivät siis riitä sinulle vaan tarvit jotain kättä pidempää? En ole poistunut ketjusta. Tässä keskustellaan yhä vaan.
Riittäisivät ja ne ovat juuri sitä kättä pidempää. Odotan sinulta edelleen näitä selkeitä kohtia raamatusta ohjeistuksesi tueksi.
Odotan myös, että purat epäloogisuutesi koskien raamatun tulkintaa. Pitikö minun tulkita sitä itse vai ottaa tulkintaohjeita seurakunnaltani? Molemmat kielsit edellisessä viestissäsi. Mitä muita vaihtoehtoja minulla on, jotta voin elää kuten mainitsemasi oikea kristitty?