Mulle toi on vain tutkimus muiden joukossa. Ei se mulle toimi ainakaan minään todisteena enkä sellaista oikeastaan edes kaipaa. Tai siis todistetta jostain ulkoa päin. Kyllä se mulla tulee ainakin jotenkin omasta kokemuksesta.
No tietenkin pääasiassa näin, mutta itselleni ainakin mielenkiintoinen tutkimus. Kyllähän usko jo sananakin tarkoittaa sitä, että uskoo vaikka ei ole kaikkea omin silmin nähnytkään tai että kaikki on todistettu pitävästä ihmisen käsin tieteellisesti tai muuten.
Jokainen voi tietysti uskoa mihin huvittaa. Raamatun tai minkä tahansa muun iäkkään uskonnollisen kirjoituskokoelman käyttäminen luonnontieteellisenä referenssiteoksena on kuitenkin joko vastuuttomuutta tai sinisilmäisyyttä, riippuen henkilön taustoista ja motiiveista.
Juurikin näin. Jokainen uskoo tai on uskomatta mihin haluaa, ei se minulta ole pois. Samoin kun itse uskon Raamattuun ja Jeesukseen juuri kuten se on, ihan omien kokemusteni perusteella, niin ei sekään varmaankaan ole keneltäkään pois. Jos ei muuta, niin ainakin oman elämäni uskoontulo käänsi järkeville raiteille, joilla se kulkee edelleenkin epäonnistumisista huolimatta, joten yksi mies on ainakin näin saatu jaloilleen pois yhteiskunnan elätistä, johon olin ajautumassa, yhteiskuntaa kantavaksi henkilöksi.
Tuon ajankohdan he ovat määritelleet Ramses II:n aikaan. Siinä se tutkimustulos. Kaikki muu sammakoineen, punaisine merineen ja rakeineen on puhdasta spekulaatiota vailla mitään todellista evidenssiä.
Vaikka en väittelyyn halua lähteä, niin näytä minulle yksikin tieteellinen tutkimus, joka 100% on totta, jossa ei ole arvailua ja ei saattaisi muuttua tulevaisuudessa? Itse en pysty sinulle Raamatun, Jumalan tai Jeesuksen olemassaoloa tai sen kaiken totuuden johon itse uskon 100% totuutta tieteellisesti osoittamaan, enkä näyttämään todisteita siitä, koska en ole ollut vieressä katsomassa. Eikä minun tarvitsekaan, se on minun oma asiani, että uskon noihin asioihin. Joten en siis yritä osoittaa Jumalan olemassaoloa täydellisesti, mutta näytä minulle vastaavia tieteellisiä tutkimuksia menneisyydestä, jotka ovat 100% vedenpitäviä eivätkä voi koskaan tulevaisuudessa muuttua. Jos tällaisia ei ole, ne pitää aina sisällään arvailua.
Tässä linkki IS:n uutiseen Stephen Hawkinsista, joka yllättäen taas arvailee asioita, mutta joku tämänkin ottaa tosissaan ja uskoo, että näin varmasti tulee käymään. Toki mahdollista kaikki on, mutta tuo on pelkkää arvailua ilman mitään totuuspohjaa sekä hänen oma mielipiteensä, silti hänellä on niin suuri äänenpaino tieteellisellä kartalla, että on paljon fanaattisia Stephen Hawkins uskovaisia, jotka uskovat kaikki vermon raviveikkauksetkin häneltä:
Stephen Hawking: Jttikatastrofi pyyhkii ihmiset maapallolta - Ilta-Sanomat