Koska jumala on sinulle ja monen muun koulukunnan edustajille olematon, niin kyllä se mun mielestä pitäisi pystyä todistamaan jotenkin. Vaaditaanhan meiltäkin näyttöjä jumalan olemassaolosta, vaikka se on hengellinen asia ja sille on vaikeaa löytää mittanauhaa.
Kyse ei ole jumalasta. kyse on olevasta ja olemattomuudesta. Olemattomuutta ei voi todistaa, vain olevan voi todistaa. Tämä ei koske vain uskontoja tai tiedettä. tämä koskee kaikkia väitteitä. Jos väitän jotain, on se ositettava todeksi, sillä mitään keinoa väittä sitä epätodeksi ei ole olemassa.
Eli todistustaakka on aina väitteen esittäjällä. Sinä väität että jumala on, vain sinä voit todistaa että näin on. Minä e n millään kykene todistamana, että näin ei ole.
Se että ”näin ei ole” ei voi todistaa, ei todista kuitenkaan minkään vaihtoehdon puolesta.
Matelijat on monenkirjava joukko(on dinoa, kilpikonnaa, käärmettä, sisiliskoa...), ne poikkeavat toisistaan niin paljon, ettei yhteistä kantamuotoa ole luotettavasti voitu rakentaa. Vaikeaa on muutenkin mulle myydä ajatusta, että olemme matelijoita alunperin
Tämä ei ole edes väittelyn paikka. Riittää ,että itse tutustut asiaan. Nykyään, kun tunnemme geenit, on tämän osoittaminen entistä helpompaa. Sen osoittamiseen tarvitaan pohjatietoa, jota en ole kykenevä keskustelupalstalla opettamaan. Se pohjatieto ei kuitenkaan ole mitenkään vaikeaa, ja jso uskosi on vahva, pystyt tähän kyllä tutustumaan. Aloita vaikka siitä lastenkirjaversiosta Brysinon :lyhyt historia vähän kaikesta…
Yllä jo mainitsin tuosta vuosijutusta. Puun lustoista sen verran, että eihän niitä välttämättä joka vuosi synny ja toisinaan voi syntyä useitakin, etenkin kovina vuosina.
Olethan suomalainen, olethan? Pohjoismaisilla, meidän vyöhykkeen puulajeilla, EI voi olla kuin yksi vuosilusto /vuosi. Tämän teorian näistä useista vuodessa tai väehemmän kuin vuosi ovat kehittäneen amerikkalaiset ID hörhöt, jotka tuntevat vain lähipuulajinsa, jossa saattaa vuosikasvu olla 0 joinain vuosina. Suomaisilla puulajeilla tämä ei ole mahdollista, kuten varmasti tiedät, jos suomalainen olet. Käynti Lustosssa, metsänluontokeskuksessa Punkaharjulla on ihan hyvä idea, jos tämä jäi peruskoulussa epäselväksi
Mitenkähän en ny kässää sun ajatuksenjuoksua yhtään. Ei mun isä ole ollut käärme tai mikään muukaan, kyllä se on ollut samanlainen ihminen kuin minäkin, muuttumatta.Ai niin, mähän olenkin tyhmä, kuten osa kirjoittaa, koita kestää:)
Ei, isäsi ei olut käärme, mutta hänelläkin on ollut isä. Sinua ei voisi muuten olla olemassa. Ja niinpä tuntematta isoisääsi, tiedän että sinulla on ollut isoiso isä. Ja tiedän joitain hänen geneettisiä ominaisuuksiaan. Jos tuntisin äitisi, tietäisin vielä enemmän tuntematta laisinkaan isoisääsi.
tämä on siis perusteena siihen, että puuttuvia linkkejä voi vaatia loputtomiin, mutta itse asian kanssa sillä ei ole juurikaan merkitystä.. sillä miten eliölajit ovat kehittyneet.
"Tietoteoreettiselta kannalta katsottuna evoluutio- ja luomisnäkemys ovat siinä mielessä samanarvoisia, että molemmat perustuvat toisaalta yleisiin filosofisiin tai uskonnollisiin premisseihin ja toisaalta ottavat huomioon objektiiviset tulokset ja voivat johtaa tiedon lisääntymiseen."
Heh...
Tietoteoreettiselta kannalta evoluutioteoria perustuu havaintoihin, mittauksiin ja geneettiseen tutkimukseen. Luomisnäkemys perustuu… raamattuun ja uskoon.
Evoluutio teoria EI perustu mihinkään filosofiseen näkökantaan vaan havaintoihin olemassa olevasta tapahtumista ja fossiileista (menneistä tapahtumista). Evoluutio on toistettu esim banaanikärpästä ja sukkulamatotutkimuskissa tuhansia keroja, luomsiteoriaa.. ei millään.
luomisteoria EI ota huomioon mitään objektiivisia tuloksia eikä tiedon lisääntymisiä, kuten vaikkapa juuri genettiikaa tai entistä tarkempaa paleontologiaa.
ID porukka on keksinyt vaikka mitä hienoja teorioita yhteen sovittaakseen nykytieteen ja raamatun, ja kaikkine on ollut helppo ampua alas perustieteellä ja nimen omaan tiedolla. Ainoa haastavampi osio minkä ID porukka on pystynyt kehittämään on white hole kosmologia…
Ja hei, älä mun sanaan usko, tutustu itse. Ole avoimin mielin, kuten Jeesus opettaa.