Amerikanihme
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ei siitä lapsesta välttämättä tule kristitty muuta kuin nimellisesti, jos vanhemmat niin päättävät. Lapsi voi ajatella asiasta, ainakin isommaksi kasvattuaan, jotain ihan muuta. Tai ehkä kapinoida jo lapsena kristittyjä ajatuksia vastaan. Sanoin vain, että luullakseni olisi todennäköisempää että lapsesta tulee kristittyä elämää tunnustava ja seuraava jos vanhemmat ovat hänelle kristillisen kasvatuksen antaneet kuin jos olisi annettu esim. ateistinen kasvatus. No, toistan kai taas itsestään selvyyksiä, pahoittelut.Eli on vapaaehtoista, että vanhemmat päättävät, että lapsesta tulee kristitty. Yhtä vapaaehtoista kun vanhemmat päättävät, että lapsesta tulee vegaani tms. Eli ei todellisuudessa laisinkaan vapaaehtoista.
Siinäpä homman juju onkin, emme tiedä. Jos tietäisimme, mitä merkitystä "uskomisella johonkin" sitten enää olisi. Ei olisi mitään uskomista jos tietäisimme kaiken. Joten kyseessä lienee joko Jumalan hieno suunnitelma johon uskominen kuuluu välttämättömänä osana tai sitten uskominen johonkin sellaiseen kuin Jumalaan on ihan turha juttu ja syntyy ties mistä peloista ja perinteistä jne. Valita voi ihan vapaasti. Keskustelimme kai valinnan mahdollisista seurauksista jossain edellisissä viesteissä.Mistäpä me tiedämme etteivät juuri ne toisella tavalla ajattelevien ja uskovien uskomukset ole niitä oikeita ja tämä "jumala" onkin vain saatanan salajuoni, jolla houkuttelee ihmisiä kadotukseen. On vain uskottava (ja toivottava), että uskoo juuri siihen oikeaan jumalaan yhdestä monista jumalista. Mielummin uskon itseeni ja Red Wingseihin...
Tuota itseensä uskomista on muuten käsitelty paljon esim. kristillisessä kirjallisuudessa. Kun nyt kuitenkin olen nähnyt kuinka heikko itse olen, sekä fyysisesti että hengellisesti, niin minun on vaikea uskoa itseeni sen kaiken parhaimman elämän lähteenä ja oikeana suuntana elämässä. Kyllä nämä ruumiin ja mielen vinkaukset kannustavat välillä sellaisiin tekoihin, että vaikea sitä on oikeana elämän suuntana, moraalina ja tarkoituksena pitää. Jotenkin sitä vaan tuntuu, että on olemassa joku parempikin tarkoitus elämälle kuin vain toteuttaa näitä omia tarpeitaan ja satunnaisia ajatuksiaan. Pettymys, jos sellaista ei ole, mutta siinä uskossa on hyvä elää.
Red Wingseihin uskominen on sitten ihan eri juttu...no ainakin nyt sinne olisi tulossa jotain Tepsistä tullutta tietoutta ja taitoa joten ehkä kaiken ruotsalaismeiningin keskellä on jotain toivoakin... :)
Viimeksi muokattu: