Nightmare
Mielenkiintoinen ketju. Unet ovat toisinaan erittäin miellyttäviä ja hauskoja, joskus taas jopa pelottavia. Onneksi näen varsinaisia painajaisia erittäin harvoin. Sympatiat niille, jotka niitä useasti näkevät, sillä ei se mukavaa ole. Pakko kertoa kenties pahin ja mieleenpainuvin painajainen, jonka olen nähnyt. Se ei ollut edes pitkä...ja tuon unen näin ehkä n. 6-8 vuotta sitten. Se on kuitenkin piirtynyt tarkasti muistiini.
En muista oliko tällä unella jotain alkua, mutta muistan vain unessa seisoneeni lähes tyhjässä huoneessa, jonka ovi on auki, ja josta näin ollen näkee ulos siitä ovesta. Ovi johtaa jonkinlaiseen käytävään, aivan kuten koulujen luokkahuoneet. Unessa seison huoneessa keskellä, ja katson ovelle päin eli käytävään, mutta en mene lähelle ovea, vaan pysyn syvällä huoneessa. Näen siis vain pienen pätkän käytävää. Käytävää pitkin unessa kävelee jonossa ihmisiä, joiden kasvot ovat epämuodostuneet. Niissä on jonkinlaisia kasvaimia tai rakkoja, jotka ovat silponeet kasvot osittain muodottomiksi. Tällaisia samanlaisia kasvoiltaan epämuodostuneita ihmisiä kävelee letkassa hitaasti huoneen ohi käytävää pitkin, kun zombilauma katsoen kävellessään kukin tiukasti eteenpäin käytävän suuntaisesti. Sitten yhtäkkiä yksi näistä "ihmisistä" kääntää nopeasti päänsä ja katsoo suoraan silmiini. Herään välittömästi kylmään hikeen.
Aivan saatanan karmea kokemus. En saanut hetkeen unta tuon jälkeen, vaan mietin koko ajan syvällä peiton alla tuota katsetta ja sitä tilannetta. Mikä synnyttää tuollaisen unen? Ei siinä periaatteessa ollut mitään erityisen sairasta tai mitään takaa-ajoa, mutta se oli silti tilanteena suorastaan järkyttävä. En tiedä pystyinkö kuvailemaan sen tarpeeksi hyvin. Nyt kun olen sitä tarkemmin miettinyt, olen tullut siihen tulokseen, että tuohon on saattanut vaikuttaa takavuosien sci-fi-sarja "Äärirajoilla". Siinä oli joskus yhdessä jaksossa vähän tuon tyylistä...olisiko sitten siitä tullut vaikutteita. Mutta pitipähän tässä kertoa nyt kuitenkin. Yleensä uneni ovat niin sekavia ja pätkittäisiä, ettei niistä oikein yhtenäistä tarinaa saa.