Unet – kumma juttu...

  • 244 188
  • 1 177

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen nähnyt jo kaksi kertaa unta, että osallistun Idolsiin. Ensimmäisessä unessa tulkitsin alkukarsinnoissa Beatlesin Let It Be -klassikkoa. Omasta mielestäni vedin ihan yyberisti, mutta tuomarit kommentoivat seuraavaa:

- Aika heikkoo.
- Joo, itse asias tosi heikkoo.
- Aika muovinen saundi.

Näiden leveällä tsadin aksentilla lausuttujen kommenttien jälkeen lensin luonnollisesti kaaressa ulos.

Toisessa unessa, jonka näin viime yönä flunssan kourissa kieriskellessäni, olin päässyt jo pidemmälle. Kärsin myös unessa hirveestä phlunssasta, ja Nina Tapion kanssa järkeilimme, josko saisin jonkun kappaleen ihan oikeasti ulostettua itsestäni semifinaaleissa. Nina kiikutti minulle erinäisiä troppeja, Nasoliinia, kurkkupastillia ja kaikkea, mistä vähänkin voisi kuvitella olevan apua. Valitettavasti uneni katkesi ennen kuin pääsin lavalle asti.

Niin mikä Idols-pakkomielle?
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
unet -kumma juttu

Niin, itse kuulun niihin siunattuihin, että painajaisia ei ole oikein ollut koskaan. Päinvastoin! Lucid dreamingin parhaat palat on koettu *vink,vink* ja mielikuvitus näyttää olevan aika villi, kun jatkuvasti näkyy mitä ihmeellisimpiä unia:)

Viime yö. Ensinnäkin menin nukkumaan kovin aikaisin (21.40) koska olin puhki treeneistä ja opiskelusta, yleensä valvon näille paikkeille ja sitten vasta kömmin tutimaan.

Ensimmäinen jonka muistan viime yöstä on porukkamme toimiminen erikoisjoukkoina jossakin lämpimässä maassa, ostoskeskuksessa. Tänne siirryimme suoraan Jyväskylästä ja sitten piiritämme paikkaa ja osa laskeutuu katosta narujen avulla selvittelemään tilannetta. Hirveä pauke ja ampuminen ja sitten oltiin sankareita.

Noh tämän jälkeen näkyy Tallinnan laivalta kertova uutinen ja olen mukanan uhrien sukulaisten tapaamisessa vanhan talomme läheisellä levennyspaikalla. Jossa sitten muistelemme menehtyneitä sitä mukaa kun niitä alkaa virrata yleisön joukosta iloisesti tervehtien. Uhrit samoja kuin erikoisjoukkojen porukka. Perverseintä on se, että uhrit käyvät vuorotellen esittäytymässä naisten iltapuvut päällä (kaikki miehiä).

Tämän jälkeen *svuh* pikataipale Ouluun, joka muistuttaa kovin Seinäjoen keskustaa:D jossa Cumuluksen edessä etenemme liaanein edes-takas, kunnes päädymme katsomaan peliä jossa Lukko pelaa Lukkoa vastaan, vaikka ostammekin porukalla elokuvaliput ja menemme leffaan, niin jostakin syystä siellä on jääkiekkokaukalo(?) Sitten näemme ensimmäistä kertaa, kun kaukalossa joku kuolee. Hal Gill tönäisee Siivosen nurin ja Siivonen kaatuu hissukseen ja jää nojaamaan kaukalon laitaa vasten. Sitten koettaa nousta ylös, ei pääse ja sanoo, että "voihan vittu!" Menettää tajuntansa ja ensiapumiehet (joista yksi Kärppien tj) tulee valkoset nursepuvut päällä nostelemaan kaverin paareihin ja joutuvat vääntelemään Siivosen päätä , kun ei muuten mahdu kaukalosta pihalle. Tämähän on kauhean terveellistä, että päätä taivutellaan eestaastakasin ja toisinpäin:)

Tämän jälkeen lipunmyyjänä toiminut hlö on nostanut automaatista 300 000 euroa, kun "pitää pitää muija hengissä", joka siis loukkaantui (Siivonen?) Tässä vaiheessa myös Kärppien? tj lahjoittaa pääsylipputulot tälle lipunmyyjälle "tuossa rahat, ja loppukauden tulot saat myös". Jostain syystä rahat ovat minulla ja lähden kaupungille auton kanssa, jonka jälkeen joudun hiukan väistelemään paikallisia gangstereita ja josta päädyn ensimmäisen risteyksen jälkeen Raumalle matkalle kohti RMJ:tä (syväraumantien poikkikadulle, se joka menee junaradan jälkeen ensimmäisenä vasemmalle!!) jatkaen matkaa soramonttu tyyppiselle alueelle, johon pysähdyn ja menen etsimään tuttua muijaa hänen kotoaan. Vastaan tulee vitun iso dalmatialainen ja alkaa räksyttämään. Koetan sitten soittaa tälle kaverille, että koiras on täällä esteenä, niin koira sanoo, että kaverini kuoli auto-onnettomuudessa viime yönä. Minä siihen: "älä saatana, nyt valehtelet!" Koira:" en valehtele, soita vaikka sille!". Minähän soitan, mutta vastaaja päällä. Perkele, puhuva koira! Rumakin vielä:)

Sitten toinen kaverini, joka ei edes tunne tätä muijaa tulee talosta ulos ja sanoo, että totta se on ja näyttää jo lehdestä leikattua kuolinilmoitusta, jossa on selostus ulosajosta. Pari kertaa katon kautta ympäri ja jauhelihaksi (Oli muuten raamatun välissä. Nopeat julkaisuajat ja hautajaiset, muuten). Sitten tämä kaverini muuttuu toiseksi kaveriksi, en tiedä miksi? ja siinä sitten päätetään lähteä bänditreeneihin, kun ei sitä kiinnosta se, että hänen tuttunsa kupsahti tuossa laivaonnettmuudessa. TÄmän jälkeen heräsin. Kumma kyllä tämä kaverini oli menehtynyt jo Tallinan laivalla. Suurin hätä tuli minulle tietenkin siitä, että "mites nyt ne polttarit hälle järjestetään, kun olen kerran bestman?"

Kyllä vaan sattuu ja tapahtuu... Perhana kun olis saanu vangittua kaiken nauhalle niin sais nauraa ja ihmetellä. Tosin jostain kummasta syystä uneni sisälsi kovin paljon kuolemaa??? Aika harvinaista minulle.
 
Viimeksi muokattu:

Anton

Jäsen
Unet eivät yleensä kiusaa, eikä tälläkään kertaa. Olin jälleen kerran sotimassa ja ympäristönä oli jokin tohjoksi ammuttu vieras kaupunki. Noin kello viideltä iltapäivällä peli vihellettiin poikki ja mentiin ilmeisesti paikallisjunalla vieressä olevaan kotikaupunkiin ja syötiin perheen kanssa mukaan ottamani pizza telkkarin äärellä.
Aamulla lähdetään ruuhkabussilla sotimaan ja iltapäivällä Supermerkaton kautta ruokakassien kanssa takaisin himppeen. Näin se ihmisten tappaminen on arkipäiväistynyt.

Ihmisten listiminen ei ole unissa lainkaan ahdistava teko - mitähän mieltä terapeuttikin on tästä?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Huhhuh, olipahan taas uni. Olin ollut syystä tai toisesta lääkärin vastaanotolla ja luovuttanut miehisiä mehujani eli siemennestettä, mutta sitten jostain syystä hetken päästä istuinkin kahvilassa kaverini kanssa ja tuo kyseinen mukillinen kuumaa tavaraa seisoi pöydässämme. Ohi pyyhälsi Matti Nykänen ja sai jostain päähänsä että me haluamme häneltä nimmarin. Matti otti mukin käteensä, kirjoitti kylkeen nimensä ja kaatoi sitten vahingossa sisällön katukiveykselle. Siitä sitten suutahdin koska olinhan mukin sisältöön käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa. Juuri kun olin menossa Mattia kurittamaan, tapahtui herääminen. Taas on aika hämmentynyt mieliala.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Viime yönä näin ihanan unen, joka olisi ollut todennäköisempi nähdä muutama vuosi sitten, mutta jostain syystä se tuli nyt.
Ei varsinaisesti itse uni, mutta se ihminen ja ne tunnetilat, herkkää ja sellainen positiivinen jännite koko ajan.
Herätessä olin ihan sekaisin ja ihmettelin että missä oikein olen ja kenen kanssa, sen verran todentuntuinen uni oli. Mieluusti olisin jatkanut unta, mutta eipä se tietenkään onnistunut. Koko päivän oli ihan outo olo, taitaa olla liian vilkas mielikuvitus...
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viime yönä näin pitkästä aikaa unta, jonka vieläkin muistan. Muistan olleeni Jyväskylän Hippoksella loppuunmyydyssä hallissa katsomassa jääkiekko-ottelua JYP-Ässät. Ottelu meni lopulta rankkareihin asti ja useiden parien (laukojien) jälkeen Ossi Louhivaara laukoi JYPin voittoon rankkareilla (kiekko veskarin längistä sisään). Tullessani ulos hallista huomasin, että hallin ulkopuoli näyttää tismalleen samalta, miltä nykyinen opinahjoni näyttää ulospäin rakennuksen "takaa" katsottuna. Tämä ihmetytti aamulla minua, että mitä helvettiä se oikein tarkoittaa. No, ei siinä vielä kaikki, ottelun jälkeen hallin ulkopuolella Big Brother -ohjelmassakin kisaillut Kathy (se punapää) tuli ulkona juttelemaan kanssani ja käski soitella. Tämän jälkeen hän lähti jollain vanhalla pakettiautolla pois.

Sitten mä heräsin ja ajattelin, että jo on perkele. Vain unissa käy näin.
 

Ink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Jääkiekkoaiheista unta tuli nähtyä. Menin veljeni (joka ei seuraa jääkiekkoa) ja Käenpesä-sarjan Traianin (en edes seuraa sarjaa) kanssa katsomaan Lukon kotimatsia. Olimme lipunmyyntipisteellä kyselemässä paikkoja. Tämä lipunmyyntipiste oli hallissa sisällä ja näytti baaritiskiltä. Aina kun kysyin lippua johonkin katsomonosaan, kävi lipunmyyjä henk. koht. näyttämässä missä päin tämä paikka sijaitsi. Eli siis käveli baaritiskiltään kyseiselle paikalle ja heilutteli sieltä meille. Jono takanamme kasvoi kun myyjä ravasi edestakaisin. Vielä kun Traianilla ei ollut rahaa tarpeeksi, niin päädyimme seisomakatsomoon.

Saavuimme seisomakatsomoon. Se oli hallin päädyssä ja koko katsomossa oli noin viisi paikkaa. Istuimme paikoillemme (seisomakatsomossa?) ja huomasimme, että penkit olivat jään korkeudella. Näimme siis vain plankin ulkoreunan. Sanoin veljelleni, että mennään seisomakatsomoon (jossa luulin että me oltiin) tai muuten sinne ei mahdu enää pian.

Saavuimme oikeaan seisomakatsomoon. Se oli hallin parhailla paikoilla ja siellä oli jokaiselle oma tuoli. Siis tavallinen puinen tuoli.

Peli alkoi. Siitä en paljoakaan muista muuta, kuin että ei paljon puolustettu. Monta kertaa Lukon pelaaja oli ainoana pelaajana vastustajan hyökkäysalueella. Lukko teki maaleja solkenaan, mutta silti tilanteena oli koko ajan joku 2-3 tms. Lukon joukkueessa oli kolmella pelaajalla kultakypärä. Topolla, Eepillä ja vissiin Saarelalla. Veljeni tätä ihmetteli, mutta jotenkin mystisesti perustelin sen olevan aivan loogista.

Loppu kruunaa kaiken. Halliin lensi varis tai harakka, jolla oli suussaan silakka. Tämä sai kaikkien huomion, eikä enää haitannut, että Lukko oli häviöllä huolimatta jatkuvasta maalinteostaan.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Ja taas karmeat painajaiset jatkuvat. Työviikko alkoi jälleen unissani. Minulle lykättiin eteen uusi työsopimuspaperi, johon pakon edessä laitoin raksin ruutuun seuraaviin kohtiin:
Suostun tekemään siivoustyötä
Suostun ajamaan trukkia
Suostun tekemään "pieniä puutöitä"

Ja nämä kaikki piti ilmeisesti tehdä oman työn lisäksi. Harmi kun ei kerennyt koisia pidempään, jotta olisi selvinnyt mitä nuo salaperäiset "pienet puutyöt" olisivat olleet...
 

scholl

Jäsen
En ole nyt herättyäni ihan varma oliko tämä uni vai olisinko lukenut tästä yöllä hereillä ollessani jostakin, mutta oletan olleen kyse kuitenkin unesta:
helenius tulisi sittenkin ifk:hon ja kaanit saisivat turo järvisen. Tieto vitutti ilmeisesti unissani allekirjoittanutta aivan sairaasti. On se nyt kumma, ettei siitä heleniuksesta tahdo päästä eroon edes nukkuessaan, vaan on jatkuva "pelko" miehen tulosta nordikselle.
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Unet (monikko sanasta uni) ovat kyllä joskus pirullisia. Esimerkiksi silloin, kuin näkee kullistaan unia (selvennys väärinkäsitysten välttämiseksi: pääosin tarkoitan k-sanan olevan monikossa tässä tapauksessa), ja etenkin silloin, jos näkee tulevista kullistaan unia (selvennys väärinkäsitysten välttämiseksi: tuleva viittaa tässä pääosin nykyhetken jälkeen tapahtuvaan todellisuuteen, k-sana edelleen monikossa). Ja kun tietää, ettei fyysinen todellisuus koskaan yllä Aivosolujen Harha-aitan™ parhaiden töiden tasolle. Vai yltäiskö? Tänäänhän se taidetaan nähdä, viimeistään huomenna. Kuitenkin, no further comments.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja minä synnytin pari yötä sitten kissan. Luullakseni se oli unta. :-o

edit: Unenselityspalstalta: "Kissa kuvaa tyylikästä, mutta epäluotettavaa henkilöä."
Eli todellinen minä tuli esiin????
 
Viimeksi muokattu:

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Unia tulee katottua melkeen joka yö ja monesti unet vaihtuvat sillain lennosta, kuin kesken kaiken vaihtaisi elokuvan.

Joskus on ihan sika rentoja unia ja totean siinä unessa itselleni et "tämä on vain unta, mutta seurataan mielenkiinnolla"

Käärmeet on aika usein unissa sillä inhoan niitä aivan helvetisti.
Myös lentokoneiden tippumisia olen todistellut ja olempa ollut ryöstämässä pankkia Pahat-Pojat tyyppien mukana.

Erikoisin uni minkä tähän hätään muistan on seuraavanlainen.
Olin mennyt normaaliin tapaan katsomaan Kärppäpeliä ja vastassa oli IFK.
Peli eteni siinä mukavasti kärppien siirtyessä johtoon kunnes tapahtui Bäckströmin loukkaantuminen, Pekka Rinne meni maaliin (aivan kuten playoffseissa aikanaan) eikä hän kauaa sielä kiekkoja pysäytellyt kun hänkin nilkutti sivuun.. Kärppämoket oli siis loppuneet ja Juha Junno kuulutti hädissään että jonkun katsojan on pakko mennä kärppämaaliin.. no siinä kaverit alko tökkimään että sä meet maaliin.. mä epäröin ja koitin selvittää kun kaiken huipuksi olin vielä humalassa.

Lopulta Kari Jalonen tuli raivoissaan ehotteleen.. "sä oot joko kärppäfani tai sun osalta pelit raksilassa on katottu".. ei siinä auttanut muu kun kömpiä pukukoppiin ja ensinnäki Bäckströmin suojat oli aivan liian isot, mut siinä mua puettiin aikasa ja luistelin täpötäyteen halliin.. jännitti ihan mielettömästi mutta pikkuhiljaa jännitys lakkasi ja niinhän siinä sitten kävi että kertaheitolla torjuin suuren määrän pahoja tilanteita, ja maali pysyi puhtaana.. voitettiin kärppien kanssa se peli ja fiilis oli ihan tajuton..

noo.. enempää en unesta sitten muistakkaan ja aamulla naureskelin sille.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viime yönä tuli herättyä parin nukutun tunnin jälkeen ja seuraavaa koin tuona aikana (nukkuessani siis):

Lähdin muun perheeni kanssa katsomaan JYPin kotiottelua (vastustajasta ei mitään tietoa). Lupasin tulla pelin jälkeen tiettyyn aikaan autolle, jotta päästäisiin lähtemään takaisin kotiin. Seuraava muistikuvani on se, kun olen erätauon aikana Hippoksen jäällä jossain erätaukokisassa. Jäällä on minun lisäksi enää JYPin Antti Virtanen. Hetken päästä kuuluttaja sanoo "No niin, kuka onkaan kentän kuningas?". Tämän jälkeen yleisöstä joku alkaa buuaamaan ja tiedän heti, että hän tarkoittaa sillä minua. Niinpä lähden suosiolla luistelemaan kohti pelaajapäätyä päästäkseni jäältä pois. Ennen jäältä poistumista Virtanen tokaisee minulle "mene tuonne ja sieltä sitten ylös". Astun pelaajakäytävälle, jonka päässä häämöttää ns. latomaisema (heiniä ym.). Nousen rikkinäisiä puuportaita pitkin ylös, josta pääsen halliin toiseen päähän katsomaan jääkiekko-ottelua. Siellä otan paikkani veljeni vierestä (=seisomakatsomosta), vaikka minulle olisi tarjolla oma paikka klubituolillakin. Hieman tämän jälkeen menen kuitenkin istumaan omalle paikalleni, jonka jälkeen nukahdan kesken ottelun.

Herään myöhemmin, kun ottelu on jo päättynyt. Minulla on kauhea kusihätä ja lähden etsimään vessaa, jota ei kuitenkaan löydy sieltä, missä se normaalisti Jyväskylän Hippoksella on. Pyörin muutamaan otteeseen käytävää molempiin suuntiin JYPin cheerleadereiden perässä. Hetken päästä tulen hallin toiseen päähän ja huomaan vessan sijaitsevan siellä. Menen vessaan, joka on todella pieni ja siellä on ikkuna. Alan purkaa hätääni ja huomaan, että ikkunasta näkyvästä talosta menee sähköt poikki. Tämän jälkeen näen ikkunasta serkkuni ja hänen äitinsä. He ovat menossa rappusia alas, kunnes huomaavat minut. Avaan vessan ikkunan ja alamme jutella tietokoneista. Hetki tämän jälkeen muistan, että minun piti olla tiettyyn aikaan autolla muun perheeni kanssa. Minulla on kova kiire ja sitten herään oikeasti. Hammas kipeänä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Syksyllä kun olin juuri ostanut ensimmäistä kertaa eläessäni Tapparan kausikortin, näin unen jossa olin menossa runkosarjan ensimmäiseen peliin ja järkkärit ovella osoittivat ovelle jonka kautta pääsee kausaripaikoille. Oven takana odottivat 3 metriä korkeat tikkaat, joiden jälkeen piti ryömiä läpi kolosta joka teki riskillä mielekkä tiukkaa, mutta pääsin sentään läpi. Kun luulin jo päässeeni katsomoon, eteen tulivatkin uudet tikkaat ja niiden jälkeen vielä pienempi kolo. Koko tämän ajan edessäni ja takanani kulki muita kausikorttilaisia eikä reitti katsomoon tuntunut olevan kenenkään mielestä mitenkään kummallinen. Jäin sitten tuohon toiseen koloon jumiin enkä päässyt liikkumaan mihinkään suuntaan, kunnes heräsin hikisenä.

Melkein pelotti mennä ensimmäiseen peliin tuon jälkeen.

EDIT: Ja vielä tarkennuksena, Hakametsän halli on kyllä tullut tutuksi jo usean vuoden aikana mutta jostain alitajunta oli saanut päähänsä että kausikorttilaisille on oma katsomonsa.
 

scholl

Jäsen
vintsukka kirjoitti:
Syksyllä kun olin juuri ostanut ensimmäistä kertaa eläessäni Tapparan kausikortin, näin unen jossa olin menossa runkosarjan ensimmäiseen peliin ja järkkärit ovella osoittivat ovelle jonka kautta pääsee kausaripaikoille. Oven takana odottivat 3 metriä korkeat tikkaat, joiden jälkeen piti ryömiä läpi kolosta joka teki riskillä mielekkä tiukkaa, mutta pääsin sentään läpi. Kun luulin jo päässeeni katsomoon, eteen tulivatkin uudet tikkaat ja niiden jälkeen vielä pienempi kolo. Koko tämän ajan edessäni ja takanani kulki muita kausikorttilaisia eikä reitti katsomoon tuntunut olevan kenenkään mielestä mitenkään kummallinen. Jäin sitten tuohon toiseen koloon jumiin enkä päässyt liikkumaan mihinkään suuntaan, kunnes heräsin hikisenä.

Melkein pelotti mennä ensimmäiseen peliin tuon jälkeen.

EDIT: Ja vielä tarkennuksena, Hakametsän halli on kyllä tullut tutuksi jo usean vuoden aikana mutta jostain alitajunta oli saanut päähänsä että kausikorttilaisille on oma katsomonsa.

Itse kun muutin aikoinani yli 10v sitten ensimmäistä kertaa kerrostaloon, näin usein sellaista unta, että asuntoni olisi ollut ylhäällä sellaisella tasanteella, missä se tasanne oven edessä oli äärimmäisen kapea eikä siinä ollut minkäänlaista kaidetta vaan kymmenien metrien pudotus. Öisin sitten tuskailin aina sen suhteen, että miten saan oven auki ilman että putoan sinne kuiluun. Rappu oli ikäänkuin rakennettu niin, että maailma loppui kuin seinään ja oli vaara pudota pois.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
V-man kirjoitti:
Näen aina silloin tällöin unta, että minulla on kiire jonnekkin, mutta kun yritän juosta niin etenemiseni on raskasta kuin yrittäisin juosta kainaloitani myöten vedessä.

Itse näen toisinani unta, että joudun tappeluun ja yrittäessäni lyödä vastustajaa lyönnyt ovat tosi tuskaisia, siis ihan kuin olisi veden alla ja löisi siellä. Vastustaja yleensä naureskelee ja laittaa sitten Swiftin nippuun.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Swift kirjoitti:
Itse näen toisinani unta, että joudun tappeluun ja yrittäessäni lyödä vastustajaa lyönnyt ovat tosi tuskaisia, siis ihan kuin olisi veden alla ja löisi siellä. Vastustaja yleensä naureskelee ja laittaa sitten Swiftin nippuun.


Perkele!!! Mulla ihan täysin identtisiä unia oli joskus pari vuotta takaperin....
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vintsukka kirjoitti:
Syksyllä kun olin juuri ostanut ensimmäistä kertaa eläessäni Tapparan kausikortin, näin unen jossa olin menossa runkosarjan ensimmäiseen peliin...
Huh, noin rankkaa ei ole meikäläisellä vielä ollut! Aika kaamea!Kerran skitsofreeninen karhu juoksi perässäni moottorisaha tanassa verestävä kuola roiskuen...mutta en ole vielä Tappara-lippua joutunut ostamaan. ;p

Oikeasti; lapsena painajaiseni oli karhu, joka laukkasi metsänreunasta minua kohden; onneksi koskaan se ei saanut meikätyttöä kiinni, sillä ehdin nipinnapin pihan toisella puolella olleen puuvaraston sisälle piiloon. Iän myötä metsänreuna loittoni eli karhulla oli pidempi matka juosta. Loppujen lopuksi, muutama vuosi sitten, samainen karhu ajoi minua takaa kuusimetsässä; ehdin suurelle kivelle turvaan (kuin Jukolan veljekset konsanaan!) ja yhtäkkiä minulla oli kädessäni pieni pistooli. Osoitin sillä kiveä vasten seisomaan noussutta karhua päähän: se pyysi silloin kuin hätääntynyt nalle: "Ethän ammu minua?!" En ampunut - mutta eipä ole karhu enää sen jälkeen uskaltautunut uniini. Kai olen voittanut jonkun 'karhun' elämässäni. Näin uskallan ajatella. :)
 

Heino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013
Joo, on ne kyllä niin ihmeellisiä stooreja yleensä mullakin, että huhuhhu..
Viime yön uni oli aika laimea. Petin vaan eukkoa yhden muijan kanssa, jonka kanssa oltiin samalla luokalla ylä-asteella vuosia sitten! Ja tää kaikki tapahtui muistaakseni uima-allasbaarissa jossain Kanarialla. Ja muistan jättäneeni eukon siinä samassa unessa vielä tämän takia.
Toivottavasti ei ole enne..
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Muutama viikko takaperin:

Valmistaudun liigaotteluun Ilveksen kopissa, pukukoppikäytävän perusteella paikkana on Hakametsä (sen perusteella mitä tv-pätkissä on kuvaa nähnyt). Hermostuminen lähentelee tärinä-tasoa, ramppaan edestakaisin kopissa ja käytävällä, näpräilen mailoja ja lähes elävästi jäi mieleen kommenttini "Vittu mähän kuolen jos joku niittaa täysiä!", leveyssuunnassa kun ei raameja ole kovin mairittelevasti kertynyt. En muista sanoiko pappakaksikosta kumpikaan mitään, mutta Raipe näytti ottavan ihan lunkisti (ylläri). Harmi että kaukaloon asti ei ehditty päästä.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Näen joka yö unta ja muistankin ne lähes aina. Harvoin on tosin mitään kivoja unia, useimmiten raakoja ja epämiellyttäviä. Välillä uneni ovat suoraan kuin jostain Bad Taste-leffasta. Mitä tuo kertoo sitten minusta, en tiedä. Toissa yönä näin kunnon tappelu-unen, jossa oli "kevennyksenä" skorpioneja ja käärmeitä. Nukun yleensä noin 5 h yössä, mut se onkin sitten todellista viihdettä aina.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Näin unta että Michael Jackson hyppäsi pituutta. Miekkosella oli valkoiset urheilukamppeet niskassa, hihaton paita ja shortsit. Eikä ihonvärikään kovasti eronnut minun kalan mahan värisestä nahasta, lisäksi oli pitkät mustat hiukset. Leiskautti sen ikäiseksi aika komeasti yli kahdeksan metriä, oliko mitta 805 jos oikein muistan. Tuuletteli hillitysti, kuin näyttääkseen että on rahkeissa varaa parempaan.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Näen silloin tällöin jääkiekkoaiheisia unia. Niissä olen usein Ässien miehistössä ja teen runsaasti maaleja ja kaikki ottelut ovat päättyneet Ässien voittoon. "Tällä kaudella" kyytiä ovat saaneet mm. Lukko, HIFK ja Jokerit. Kerran olin try outilla HIFKissä. Voitimme Jokerit 4-3 ja tein kolme maalia. Kimmo Kuhta lupasi minulle heti kolmosketjuun oikean laidan paikan.

Tänä syksynä peli on siis kulkenut loistavasti, sillä viime yönä pelasin maajoukkueessa Tshekkiä vastaan MM-kisoissa.(Kiitos Erkka!) Voitimme 3-0! Tein 1-0 ja 3-0 osumat. 3-0:ssa oli hyvä maski maalilla, mutta vasemmassa alakulmassa oli kiekonmentävä aukko. Ranteella siis sinne.

Joskus kiekkounet ovat painajaismaisia. Tällöin tulen hallille myöhässä ja peli on jo alkanut. Yritän saada varusteita päälleni, mutta ne ovat hukassa. Aika kuluu eikä koko hommasta tule mitään. Näissä unissa on siis asenne pielessä. Jalat - ja koko äijä on jäänyt koppiin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olipas taas aika hämmentävä uni viime yönä.

Olimme kaverini kanssa kerrostalokämpässäni (jossa asun yksin) ja joku saman rapun mummo oli jostain syystä vihainen meille ja hakkasi ovea ja yritti päästä sisään, samalla kun kaverin kanssa pidimme ovea kiinni sisältä päin.

Yllättäen kämpässä oli joku tuntematon nainen joka kysyi meiltä "Ovatko vanhuksen useinkin teille vihaisia?" Tähän vastauksena aloimme kaverin kanssa kertoa ihan huumorimielessä että kirjoitamme parhaillaan oppikirjaa mummojen potkimisesta ja moni mummo on meille vihainen koska olemme tehneet kirjaa varten tutkimustyötä eli siis testailleet erilaisia potkimistekniikoita yms. Koska kyseinen naisihminen piti juttua hauskana, jatkoimme että itse asiassa teemme kirjasarjaa otsikolla "Vanhusten kiusaamisen taito", josta on ilmestynyt jo kaksi osaa, ensimmäinen kiusaamisesta liikenteessä ja toinen mummojen potkimisesta, ja että toinen osa osoittautui niin suosituksi että teemme sille jatko-osaa.

Harmi etten tiedä mitä seuraavaksi tapahtui, koska puhelinmyyjä soitti ja pilasi hyvän tilanteen.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Itse en ole yhtään huolissani unistani, mutta uneksemistani sitäkin enemmän..Sillä sitä tapahtuu melkein koko yö,ja se alkaa jo saamaan huolestuttavia piirteitä.
Tässä esimerkki viime tiistailta: Olin Lapissa tyttöystäväni vanhempien luona yötä vanhassa talossa ja yöllä alkoi tapahtua.Heräsin joskus yöllä pilkkopimeästä talosta ja huomasin että verenhimoinen kirvesmies oli perässäni ja yritti tapaa minut.Tietenkin oli pakko aloittaa taistelu elämästä ja kuolemasta,siis paeta.Aloitin pakoni hyppäämällä ylös sängystä ja juoksemalla suoraan päin vanhaa lastensänkyä.Sieltä nousin ja jatkoin taivaltani sata lasissa päin kaminaa pudottaen samalla taulun.Tästä toivuttuani hajoitin lampun törmäten samalla keskellä lattiaa olevaan tuoliin jolla oli televisio.Siitähän matka jatkui tietenkin vauhdilla kylki edellä patteriin.Tyttöystäväni kirkui aaivan paniikissa samalla että rauhoitu,tein tästä omat johtopäätökseni ja päättelin että kirvesmies on myös tyttöystäväni kimpussa.Hän kuitenkin sai laitettua valot päälle,ja tilanne alkoi vähitellen selkiintyä.Olin kuitenkin nurkassa valmiina nyrkit pystyssä sydämmeni hakatessa miljoonaa.
Tämä kaikki tapahtui siis pilkkopimeässä,ja aamulla herätessäni huomasin "taisteluni" saldon:Sääressä jumalaton verta vuotava ventti jolla olin sotkenut lakanat,kämppä tuhannen sekaisin sekä kylkiluussa hiusmurtuma..Että semmoista tällä kertaa,ensi yötä odotellessa..
Kerron muista öisistä reissuistani lisää myöhemmin kun jaksan,niitä kyllä riittää..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös