Mainos

Unet – kumma juttu...

• 249 031
  • 1 194

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin viime yönä unta, että Venäjä masinoi Suomessa massiivisia mielenosoituksia, jotka sitten äityivät väkivaltaisuuksiksi ja ihan tulitaisteluksi.
Olin osana reserviläisporukkaamme tapahtumien polttopisteessä ja saimmekin pienehkön joukon yksittäisiä vanjoja eliminoiduksi.
Sitten tuli hetki käydä kotona, ottaa tarpeellinen mukaan ja varautua siihen, ettei palaa koskaan.
Yhtäkkiä sinne asuntoon tuli muuan neitokainen, jonka kanssa oli vuodenvaihteessa sellainen hyvin lämmin ja syvä ystävyys, mikä ei kuitenkaan koskaan edennyt seksuaaliselle tasolle. Hän kävi kiittämässä kaikesta ja minä vastasin samoin ja totesin nyt hänellä on viimeinen hetki, kun kannattaa koittaa poistua maasta.

Ja sitten heräsin. Ja fiilis oli, että anna nyt tämän unen jatkua.

Todella outoa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kerrostalolähiöitä ja raitiovaunuja pikkukunnissa. Kellareita joihin ei kuulu mennä, rakennuksissa joissa ei niitä oikeasti ole. Tutut ihmiset väärissä ympäristöissä. Kuolleet hautaamassa eläviä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katselin yöllä vähän NHL:ää. Olin todistettavasti hereillä vielä kolmannen erän ~puolivälissä tositilanteessa 2-1, mutta sitten tapahtui seuraavaa: Oilers tasoittaa ~53. minuutilla ja noin 57. minuutilla Draisaitl pääsee hyvään vetopaikkaan oikealla laidalla, Bobrovski tulee pitkälle vastaan mutta vähän horjahtaa vastaantulossa, onnekseen veto osui tolppaan. Sitten ajassa 58:32 maalitorvi pärähtää soimaan ja ruutuun tulee grafiikka GOAL AFTER VIDEO REVIEW, Edmontonin pelaajat tajuavat saman tien mistä kyse ja alkavat pomppia ja juhlia vaihtoaitiossa. Meikäläinen totesi että paskan vitut mikä sulaminen suomipojilta, en jaksa katsoa loppuun, ja laitan silmät kiinni (eli nukahdan unessa?).

Havahdun sitten siihen kun Jantta Alkio mainitsee että "Mikkola taistelee kulmassa" ja ihmettelen että miksi Niko vitun Mikkola on kentällä kun Stanley Cup finaaleiden seiskapelissä haetaan tasoitusta ilman maalivahtia. Avaan silmät ja kertaan pelipaitojen värit ja totean että hyvä Suomi.

Oliko pelin lopussa muuten tuollaista vetopaikkaa kuvan oikeanpuoleiseen päätyyn, jossa mokke pitkälle vastassa? Edit: Eli Bobrovskin maalille.

Suosikkijoukkue
HC TPS Fanclub Koistinen-Vallin-Kivi
Viimeyönä entinen työnantajani (olkoon hän vaikka Pena tässä tarinassa) halusi minut johonkin urakkaan alihankkijaksi. Kun tulin työmaalle niin Pena antoi minulle kasan lippulappuja mitkä piti kuitata ja viimeisenä kohtana luki kutakuinkin näin:

Tuntihintasi määräytyy normaalin suomalaisen miehen kunnon mukaan. Normaalin suomalaisen miehen penkkipunnerrus tulos on 200kg* , mikäli tuloksesi jää tämän alle, vähennetään se tuntihinnastasi 1kg = 0,1 €. Ihmettelin tätä jonkun verran ja sanoin että ei tässä ole mitään järkeä mihin Pena vaan totesi että on ihan normaali käytäntö.

*vertailuna tässä on käytetty Barkovin penkkipunnerrus tulosta.

Sanotaan että oikeassa elämässä Pena on tunnettu siitä että on todella tarkkamies joten aamulla kun heräsin tuli tätä naurettua jonkun verran ja mietin en ihmettelisi jos Penalla olisi jokin vastaava systeemi käytössä.

Glove

Jäsen
Tänne palstalle voin kertoa, että minä selostan seuraavien talviolympialaisten mäkihypyn. Mutta älkää kertoko sitä sille toimittajalle, joka asiaa on yrittänyt selvittää ja halunnut asian suhteen melkein väkisin haastatella minuakin. Melkoista pakenemista se unen loppu olikin.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Näin unta, että Turhis eli @Turha Kaukalo piti jotain visaa livenä mun huoneessa ja halusin totta kai osallistua siihen. Kaikenlaisia unia sitä ihminen näkeekin.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Lehtiotsikko ilmestyi minulle unessa:

"Donald Trump luopuu presidenttiehdokkuudesta - Antti Tuisku mahdollisesti nousemassa ehdolle"

Siinä olisi rebuille kyllä todellinen jokerikortti, muttei taitaisi kelvata ehdolle kansallisen taustansa takia.

Ei ollut aamulla kohua Trumpin luopumisesta eikä Antin mahdollisesta ehdokkuudesta. Sen sijaan se, että Taylor Swift tukee Kamala Harrisia, oli otsikoissa. Onhan sekä Taylor, että Antti viihdetaiteilijoita.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt oli kohtuu kummallinen uni. Olin jostain syystä Euroviisuissa esiintymässä ja odottelin omaa vuoroa. Kaikki tsemppasi, että hyvin se menee ja nauti tilanteesta. Edellä esiintyi Blind Channel ja oma vuoroni koitti. Omaa kappaletta en muista mikä se olisi ollut, mutta lavalle päästyäni alkoi soimaan Windows95manin kappale ja vedin sitten kylmiltään sen. Veto meni ihan hyvin ja sain kiitosta kun pystyin esittämään väärän kappaleen.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Itsellä oli kans kumma uni viime yönä. Oltiin kaverin kans huuhtomassa jotain kultaa niin Taneli Mäkelä käveli siihen että ottakaa tästä jätkät tupakat ja sytkäri.

Onneksi heräsin ajoissa niin ei ehtinyt Pirkka-Pekka Petelius sentään talsia uniin.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Itsellä oli kans kumma uni viime yönä. Oltiin kaverin kans huuhtomassa jotain kultaa niin Taneli Mäkelä käveli siihen että ottakaa tästä jätkät tupakat ja sytkäri.

Onneksi heräsin ajoissa niin ei ehtinyt Pirkka-Pekka Petelius sentään talsia uniin.
Tai Vesa Vierikko.

Suosikkijoukkue
Viimeyönä entinen työnantajani (olkoon hän vaikka Pena tässä tarinassa) halusi minut johonkin urakkaan alihankkijaksi. Kun tulin työmaalle niin Pena antoi minulle kasan lippulappuja mitkä piti kuitata ja viimeisenä kohtana luki kutakuinkin näin:

Tuntihintasi määräytyy normaalin suomalaisen miehen kunnon mukaan. Normaalin suomalaisen miehen penkkipunnerrus tulos on 200kg* , mikäli tuloksesi jää tämän alle, vähennetään se tuntihinnastasi 1kg = 0,1 €. Ihmettelin tätä jonkun verran ja sanoin että ei tässä ole mitään järkeä mihin Pena vaan totesi että on ihan normaali käytäntö.

*vertailuna tässä on käytetty Barkovin penkkipunnerrus tulosta.

Sanotaan että oikeassa elämässä Pena on tunnettu siitä että on todella tarkkamies joten aamulla kun heräsin tuli tätä naurettua jonkun verran ja mietin en ihmettelisi jos Penalla olisi jokin vastaava systeemi käytössä.
Viime yönä olin Penan ja hänen vaimon "Ritvan" kanssa ajelemassa. Kesken ajelun kaikille tuli nälkä ja Pena totesi että hakeaa kaikille hampurilaiset Heseltä. Hypättiin jostain syystä Ritvan kanssa ulos autosta kun Pena haki autokaistalta meille hampparit. Kun Pena sitten tuli hakemaan meitä ja hypättiin Ritvan kanssa kyytiin oli Pena tilannut hampparit vain itselleen ja vaimolleen.

Aamulla taas hekottelin itsekseni että on se vaan pihi ukko.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime yönä olin Penan ja hänen vaimon "Ritvan" kanssa ajelemassa. Kesken ajelun kaikille tuli nälkä ja Pena totesi että hakeaa kaikille hampurilaiset Heseltä. Hypättiin jostain syystä Ritvan kanssa ulos autosta kun Pena haki autokaistalta meille hampparit. Kun Pena sitten tuli hakemaan meitä ja hypättiin Ritvan kanssa kyytiin oli Pena tilannut hampparit vain itselleen ja vaimolleen.

Aamulla taas hekottelin itsekseni että on se vaan pihi ukko.
Pitäköön hampparinsa. Odota vaan, voi käydä niin, että jossakin unessasi olet Ritvan kanssa kahden ja Pena huidelkoon missä tykkää.

Suosikkijoukkue
Pitäköön hampparinsa. Odota vaan, voi käydä niin, että jossakin unessasi olet Ritvan kanssa kahden ja Pena huidelkoon missä tykkää.
Kieltämättä lukiessani odotin innostuneena lähempää kanssakäymistä kera Ritvan, mutta ei! Kelloni ei pysähtynyt.
Ei saatana. Ei. Toivottavasti unet eivät johda mihinkään tämmöiseen Ritvan kanssa. Ikinä. Tässä ei uskalla pian enää mennä nukkumaan.

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viime yö taisi olla toinen kerta, että olen nähnyt jotain sotaan liittyvää unta, siis 24.2.2022 alkaen. Se ensimmäinen kerta oli maksimissaan jotain viikkoja Venäjän aloitettua täysimittaisen hyökkäyksensä ja silloin tapahtumia oli tullut seurattua tiiviisti. Se uni oli kuitenkin epämääräinen, johonkin oli päästävä suojaan joltain, oli kiire ja ympärillä tuntemattomia ihmisiä, ei tiedetty mihin oltiin menossa ja ei saisi oikein olla näkyvillä jne. Oli sellainen jännittynyt tai ahdistunut tunne unessa. Eli sinällään ei mitään viitteitä sotaan ollut mutta jotenkin sen siihen yhdistin.

Viime yönä oli sitten selkeitä viittauksia sotaan. Käveltiin syrjäisellä hiekketiellä "jossain itärajan läheisyydessä" yksittäisen suomalaissotilaan kanssa. Sijainti juontaa varman juurensa kesämökin sijainnista. Itse olin unessa siviili, mikä taas varmaankin tulee siitä, että on c-paperit.

Seuraavaksi unessa melko läheltä meidät ylitti hävittäjä, kumpikaan ei tunnistanut että onko oma vai vihollisen. Hävittäjä teki kaarroksen, ampui yhden ohjuksen "johonkin", melko kauas meistä ja lensi samaan suuntaan mistä tulikin. Jatkoimme matkaa vielä hetken, kunnes minulle alkoi iskeä paniikki ja sanoin tälle sotilaalle, että minusta meidän ei kannattaisi jatkaa enää tuohon suuntaan. Siihen vastauksena alkoi läksyttämään minua ja sanoi ettei ole varaa sooloilla, hän määrää suunnan.

Sitten tapahtuikin unelle tyypillinen "teleporttaus", olinme yhtäkkiä jossain keskellä kerrostaloja tämän sotilaan kanssa ja siinä oli muitakin siviilejä, mikä sai minut taas rauhoittumaan. Siihenpä uni, tai ainakin muistikuvat unesta loppuvat.

Oli tuossa unessa taas sellainen tietynlainen ahdistunut tunnelma, mikä jäänyt mieleen parin vuoden takaisesta unesta. Silloin tietoisesti vähensin aihepiirin uutisten seuraamista, pitänee tehdä sama nytkin :D Tosin en mielestäni nyt niin aktiivisesti edes tapahtumia seuraa kuin silloin ja toisaalta nuo kuitenkin kiinnostavat. Noo, aika harvassa ovat onneksi olleet. Toivottavasti eivät yleisty eivätkä muutu todeksi.

Edit. Piti katsoa mitä olen aiemmin ketjuun kirjoittanut ja näköjään edellisen kerran juuri tuolloin 2022 alkupuoliskolla. Olihan niitä sotaan yhdistettäviä unia sitten useampanakin yönä ollut tuolloin.

Ihan mahdollista että on tässä 2,5 vuoden aikana ollut useamminkin mutta ei ole vain jäänyt mieleen. Nyt on kyllä viimeisen viikon ajalta useammankin yön unista vielä muistikuva, että mitä on tullut nähtyä.

Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika harvoin loppujen lopuksi tulee nähtyä HIFK-aiheisia unia, mutta viime yönä IFK oli jäädyttämässä Darren Boykon paitaa. Siinä sitten pohdittiin, että saako Kristian Vesalainen kuitenkin jatkaa numeron 10 käyttöä ja selvisi, että IFK on ratkaissut "ongelman" antamalla Vesalaiselle potkut. Olisi kyllä kovin IFK-mainen ratkaisu.

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Tuli luettua illalla tuosta P Diddyn keissi saagasta ja äkkiäkös Hollywood oli tunkeutunut uniin, ei niin hyvässä mielessä toki. Toisen kerran kun nukahdin niin yhtäkkiä oltiin jonkinlaisessa CHL:n konferenssissa ja paikalla oli pelaajia ja kapteenit ja itse olin jonkin joukkueen jäsen, mutta se ei unesta selvinnyt. Siinä käytiin läpi pelaajan tavoitteita ja näkemyksiä tulevasta kaudesta sekä mainostettiin sarjan Liigapörssi -tyyppistä selainpeliä ja jokainen sai tehdä omansa.

Tämä viesti tiivistää kyllä hyvin minkä tyyppisiä unia nään. Joko kiekkoa tai jotain hyvin negatiivis sävyttäistä.

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viime yönä näin unta että olin kotipaikkakuntani monitoimiliikuntahallissa seuraamassa jotakin (ehkä lasteni tanssituntia), kun ympäriltä ja rakennuksen katolta alkoi kuulua kovia pamahduksia. Hetken sitä ihmeteltyäni lähdin ulos katsomaan mitä tapahtuu ja näin kuinka matalalla lentävä helikopteri ampui ohjuksen läheiseen taloon. Ensimmäinen ajatus unessa oli että nyt on *yssä tehnyt viimeisen virheensä ja kohta tulee tukkaan koko Naton voimin. Katsoin puhelimesta uutisia, mutta uutisissa ei ollut vielä mitään mainintaa koko asiasta, eli oma tuppukotikyläni kaukana rajasta oli ilmeisesti hyökkäyksen ensimmäinen kohde. Pihalla oli ihmeen rauhallista ja kourallinen siellä olleita ihmisiä meni hyökkäystä vastaan seisomaan isojen, noille helikoptereille suunnattujen Suomen lippujen kanssa ikään kuin aseettomana vastarintana. Jotenkin tuosta päättömästä toiminnasta tuli unessa turvallinen olo.

Muutaman kerran aiemmin olen jotain sotaan liittyvää unta nähnyt ja ne ovat olleet yleensä aika ahdistavia, mutta nyt oli ihmeenkin turvallinen olo sekä ko. talon suojissa, että tilanteen kehittymisestä muutenkin.

Täytyy ehkä jättää nuo Ukrainan sotaan liittyvät ketjut lukematta jatkossa juuri ennen nukkumaanmenoa...

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Eilen aamulla heräsin kellonsoittoon. Tuttuun tapaan napautin herätyksen pois päältä puhelimesta, ja menin vessaan pesemään kasvojani. Ihmettelin, että miten naama ei kastu, vaikka kaksin käsin lapioin siihen vettä. Mikäs homma tää on? Hämärää. Menin sitten takaisin sänkyyn, ja katsoin ikkunaan. Näin itseni siinä ikkunalla katselemassa ikkunasta ulos. Mietin, että ei tässäkään ole mitään järkeä. Mikäs tässä ei nyt täsmää? Sitten pikkuhiljaa alkoi valjeta. Katsoin uudelleen kelloa, se oli viittä yli herätysajan.

Olin siis laittanut herätyksen pois päältä ja nukahtanut uudelleen.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Karmea uni oli kun istuin jossain festareilla bajamajassa ja Paula Noronen koputtaa oveen ja huutaa "Tämä on naisten vessa!" Vastasin sitten että "Oota Paula vähän kun just toimitus kesken".

Onneksi heräsin mutta uni ei enää tullut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy