Unet – kumma juttu...

  • 244 188
  • 1 177
Levyt löytyi!

Minua on jo muutaman vuoden vaivannut melko erikoinen uni. Unessa tutkailen CD-hyllyäni ja totean muutaman levyn puuttuvan. Unessa sitten manailen, kun en todellakaan muista, että mitkä ne kadonneet levyt edes ovat.

Herättyänikään en tajua asiaa sen tarkemmin. Sen verran kuitenkin saan itsestäni irti, että tajuan kyseessä olevan sellaiset levyt, joita en oikeasti edes omista. Hyllystä ei siis puutu oikeasti mitään.

Mutta! Toissayönä tilanteeseen tuli muutos. Näin unta, jossa pengon lapsuudenpetini (semmoinen kerrossänky, jossa oli oikein ATK-tasot ja kaikki) lehtihyllyä ja huomaan, että siellä takana on joku kummallinen tila. Työnnän pääni kohti tilaa ja katso, siellähän ne levyt ovatkin! Toinen oli joku Soilworkin vihreäkantinen levy ja toinen A Perfect Circle -yhtyeen kiekko.

Sinällään kummaa, että kyseinen uni ei aikaisemmissa vaiheissaan ollut mitenkään edes liittynyt tuohon em. "missä kadonneet levyt ovat?"-uneen.

Ne äänitteet olivatkin siis hävinneet ihan toiseen uneen!

Heräsin sitten pirteänä klo 6.30 ja oloni oli mainio. Ensimmäistä kertaa viikkoihin mieliala oli oikeasti hieno. Ihan nauratti.

En rupea unien mahdollista symboliikkaa sen enempää ihmettelemään, mutta toteanpa vain, että kovin helpolla sitä saa urpon iloiseksi.

PS. Viime yönä näin unen, jossa erään hyvän tuttavani tyttöystävä palasi matkaltaan Portugalista ja toi minulle digiboksin! Liikutuin niin, että pidin oikein kauniin puheen.

edit: Suomi on vaikea kieli.
 
Viimeksi muokattu:

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Viime viikolla pääsin oikein painajaisputkeen. En muista tarkkoja päiviä, muuta sanotaan nyt esimerkiksi ti-ke yönä harmia aiheutti jokin Godzilla tyyppinen monsteri. En tarkalleen muista että, olisi ollut juuri se mutta samaa kokoluokkaa kuitenkin. Tämä tapahtui eräiden sukulaisteni kotona, jota ympäröi peltoja. Hirviötä tiedettiin odottaa ja luultavasti itse havaitsinkin sisätiloissa ikkunasta että "sieltä se tulee Loimaan suunnasta". Sitten vaan vaatimaan, että valot ja televisiot ym. kiinni, koska se tykkää pahaa jos huomaa jotain elämänmerkkejä. Hetken kuluttua sitten suojaan jonkun patjakasan alle odottamaan, että alkaako höskä palamaan tai rojua tippumaan niskaan. Myöhemmin seurasi sitten evakuointitoimia, joissa vaikeuksia tuotti valtatienopeuksissa avolavakuormurin lavalla pysyminen. Näitä toimia käytiin syystä tai toisesta Raisio nimisessä paikassa, vaikka en ole siellä koskaan käynytkään.

Ke-to yönä ongelmia olikin sitten omassa kerrostalokämpässä, jossa joku häiskä osoitteli oven postiluukusta pyssyllä, äkkiä siitä sitten vaan katveeseen, jossa kuula ei tulisi kalloon. Luukun metalliosa putosi ja huolestuin kovasti, että äijä (varmaankin vähän itseäni vanhempi) saa kädellään helposti avattua oven sisäpuolelta. Sen jälkeisistä tapahtumista ei ole muistikuvia.

Jollain saattoi mennä colat näppäimistölle, mutta ei ole naurun asia, että olin lyhyessä ajassa kahdesti hengen vaarassa.


Mitä tosielämään tulee, pahin mahdollinen painajainen, eli lähisukulaisen yllättävä kuolema (pappa) osui kohdalleni maaliskuun alussa. Silloin toivoinkin, että hän tulisi vielä käymään unessa ja niin on tapahtunutkin pari kertaa. Toisessa näistä unista hän oli tulossa paikalle ja samassa unessa esiintyi myös ajokoira. Nämä olivat tärkeässä osassa papan elämän ehkä rakkaimmassa harrastuksessa metsästyksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Jahas, Hagman alkaa nousta meikäläiselle ilmeisesti jonkinlaiseksi päähänpinttymäksi. Viimeyönä näin unta, jossa Suomi pelasi Kanadaa vastaan, Suomi pyöritti peliä miten halusi, mutta sitten kuvaan astui se asia, joka muuttaa tämän painajaiseksi. Kaikki paikat pelattiin vain ja ainoastaan Niklas Hagmanille, joka onnistui aina vain uudestaan vetämään avopaikoista yli tai ohi...

Tässä alkas olla ilmeinen aika hankkiutua terapiaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Mielikuvitushahmo
Tässä alkas olla ilmeinen aika hankkiutua terapiaan.
Tulen mukaan.

Oma uneni paljasti sen totuuden, että nimim. veinikretski on uusi Marika Fingerroosin salarakas, siis salarakkaan salarakas. Tämän tiedon unessani sain selville Iltalehden lööpin tiedottamana.

Taidan siirtyä monivuotisen terapian sijaan suoraan mielenterveydelliseen syöksykierteeseen ja muuttaa Espooseen.

JK. Voi vittu, mähän asun jo Espoossa.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viime yönä seikkailin Salaisten Kansioiden jaksossa, jossa tutkittiin kummallisia kuolemantapauksia sirkuksessa. Kumma juttu oli että olin unessa kaksi eri henkilöä, jotka molemmat kuolivat.

Ensin olin käärmeenlumooja, käärme oli kietoutunut kaulani ympärille ja tanssi kun soitin huilua, mutta yhtäkkiä iski silmänsä minuun ja haukkasi pään pois.

Sitten olinkin yhtäkkiä sirkuksen johtaja, ja olin naisystäväni kanssa poistumassa jostain toimistosta. Hissiä odotellessa meille tuli riitaa ja hissin tullessa minä menin hissiin ja nainen jäi käytävään uikuttamaan. Alas päästyäni iski katumus ja painoin nappia päästäkseni takaisin ylös, mutta kun hissi saapui oikeaan kerrokseen, naikkonen löysi minut kuolleena hissistä.

Ja sitten puhelin soi ja keskeytti hyvän painajaisen.
 

Miguel

Jäsen
Viime yönä oli sotatila valloillaan.

Sinänsä mielenkiintoista, että sota rajoittui erään ystäväni taloon. Kuten niin tavallisesti unissa, alitajuntani oli luonut taloon uusia huoneita.

Vielä mielenkiintoisemmaksi sodan tekee se, että osa vihollisista oli tosielämän hyviä ystäviäni. Olin meidän puolen väestä viimeisenä hengissä. Piileskelin erään huoneen lattialla, ja kun minut löydettiin, menin paniikkiin ja haparoin aseeni kanssa. Tajusin tappioni. Käännyin mahalleni, anoin mahdollisimman kivutonta loppua. Ammu vaan niskalaukaus.

Odotuksen hetkinä mietin vain, mahdanko tuntea kipua ja missä mieleni on sekunti laukauksen jälkeen. Sammuuko valot kerrasta, vai onko kuoleman jälkeistä elämää, ja jos on, onko se ikuista?

Kuulin laukauksen, mutta mitään ei tuntunut tapahtuvan. Odotin hetken, tunnustelin tilannetta. Miksi tuntuu siltä kuin olisin yhä huoneessa ja hengissä? Avasin suuni. Ampuja - ystäväni - kuuli sen, ja alkoi ihmetellä kanssani. Paikalle tuli toinen kaverini, jolla oli selitys siihen, miksi rynkyllä ammuttaessa juuri tuohon kohtaan päätä tulos ei välttämättä ole toivottu.

Hän sitten painoi käsiaseen eri kohtaan päätäni ja pumppasi ainakin kaksi laukausta ennen kuin lipas tyhjeni. Tuloksena silti vain verenvuotoa ja niskakipuja.

Minut sitten vietiin vihollisen leiriin ihmeteltäviksi. Siellä heidän päällikkönsä tuumasi, että tarvitseeko tuota nyt väkisin tappaa. En ollut uskoa korviani ja varmistin vielä, sainko todellakin armahtavan tuomion. Kun vastaus oli myöntävä, aloin itkeä vuolaasti onnesta. Lääkintänaiset alkoivat paikkailla minua.

Siihen se uni ainakin mielenkiintoisilta osiltaan loppui.

Kaikkein koomisinta tuossa oudossa unessa oli ystävieni käytös. He puhuivat ystävällisesti ja käyttäytyivät kuten yleensä oikeassa elämässä - mutta sitten kylmänviileästi latoivat antautuvan ystävän pään täyteen lyijyä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Viestin lähetti Miguel
Kaikkein koomisinta tuossa oudossa unessa oli ystävieni käytös. He puhuivat ystävällisesti ja käyttäytyivät kuten yleensä oikeassa elämässä - mutta sitten kylmänviileästi latoivat antautuvan ystävän pään täyteen lyijyä.

Haha..unien pieniä hienouksia, juuri tällaiset yksityiskohdat ja tietynlainen psykopaattisuus, joka vie koko touhusta lopullisen järjen, saa usein nauramaan aamuisin.

Tulipa tässä vielä yksi mieleen, viimeyönä unessa opettaja uhkasi vetää minua lättyyn, ellen opi maalaamaan paremmin.

Kovat metodit...
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tulihan nähtyä melkoinen uni, jossa olin enemmän ja vähemmän intiimeissä tunnelmissa itse Janina Frostellin seurassa... Unessa oli tarkoitukseni kerskua moisella asialla "tee muut kateelliseksi" ketjuun. Kun silmäni avasin voitte vain kuvitella pettymyksen
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Yhtenä yönä näin mahtavan unen, olin kenguru hyppelin tosi pitkiä loikkia autiomaassa, kuvitelkaa kuinka mukavaa olisi itsekkin poukkia sellaisia parinkymmenen metrin loikkia. Olin todella pettynyt kun heräsin.

Toinen uni jota on tullut silloin tällöin nähtyä, on lentäminen kaartelin ilmassa pitkät tovit ja välillä istuskelin puunoksalla. Niska tulee jonkun verran kipeäksi kun lentää unissaan, samoin kädet. En suosittele kovinkaan pitkiä lentomatkoja unissaan, tai sitten ennen nukkumaan menoa on vedettävä kevyt alkuhiki. Samoin hieronta tekee terää unen jälkeen.

Siinä oli nyt aluksi pari, kevyttä unta. Sarjamurhaajana on myöskin tullut pari kertaa oltua, se on myöskin hyvin virkistävää vaihtelua.

Ps. Taidankin kohta lähteä lenkille !
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti uljas
Tulihan nähtyä melkoinen uni, jossa olin enemmän ja vähemmän intiimeissä tunnelmissa itse Janina Frostellin seurassa... Unessa oli tarkoitukseni kerskua moisella asialla "tee muut kateelliseksi" ketjuun. Kun silmäni avasin voitte vain kuvitella pettymyksen

Oliko pettymys käsin kosketeltava? :-D!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti veinikretski


Sarjamurhaajana on myöskin tullut pari kertaa oltua, se on myöskin hyvin virkistävää vaihtelua.

Ps. Taidankin kohta lähteä lenkille !


Kuinkas sattuikin! Nimittäin minäkin olen unisssani ollut sarja murhaaja. En muista mitä siinä murhasin mutta kyllä siinä joku sarja oli.
Minä taas just tulin lenkiltä koulun keittiöstä. söin siellä taas valvonta kameroitten katve alueilla lenkki makkaraa ja join päälle keski olutta.

tämä viimeinen ei edes ollut unta vaan valheellinen häive kuva vaan.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Unia unia

Minä näin pienenä tyttönä (siis 4-6-vuotiaana) todella monta kertaa unen, jossa lähdin isäni kanssa kävelemään kotikatuamme pitkin mäkeä alas, kunnes saavuimme oranssin teltan/katoksen (sellainen, missä paistetaan makkaraa) eteen. Yhtäkkiä puolen tusinaa sutta on meidän ympärillä. Isä nostaa minut syliin ja pelkään susia ihan hirveästi. Yksi susista alkaa haistelemaan paljaita varpaitani, mutta yllätyksekseni alkaakin nuolemaan niitä. Loputkin susista ovat loppujen lopuksi ihan kilttejä. Muistan jopa mitkä vaatteet minulla oli unessa päällä.

Omituista jo sinänsä, että muistaa noin tarkasti unen lapsuudesta, mutta ei siinä vielä kaikki. Pari vuotta sitten näin taas monena yönä peräkkäin tuon saman unen. Oli taas tytöllä ihmettelemistä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Viimeyöltä jäi unet kaikessa omituisuudessaan mieleen.

Ensiksi menin Imatralla käymään autolla, jätin auton parkkiin ja läksin kävelemään linja-auto asemalle, että pääsisin kotiin sieltä, sitten yhtäkkiä kuitenkin olin ettimässä autoani, kun jotenkin en kyennyt muistamaan, mihin sen jätin. Pitkällisen etsinnän jälkeen se sitten löytyikin ja kyytiin ajaakseni kotiin Lappeenrantaan, mutta...kun lähdin ajamaan olinkin yhtäkkiä kaikkine autoineni jonkun talon sisällä ja yritin päästä talon jyrkkiä portaita ylös, no pääsin noin puoleenväliin portaita, kunnes auton kyljet ottivat kaiteisiin kiinni ja jäin jumittamaan siihen.

Tämän seurauksena olin kyllä talossa, mutta auto oli kadonnut, enkä tiennyt mistä pääsee ulos, avasin kaapin oven ja siellä oli puhuva nukke, joka käski jättämään hänet rauhaan. No ei siinä mitään sitten kaapinovi kiinni ja olinkin taas autonratissa etsimässä poispääsyä Imatralta, mutta eihän sitä tietenkään löytynyt ja yhtäkkiä olin sitten ajamassa riippusiltaa pitkin rotkon toiselle puolelle, josta päästäänkin todelliseen loppuhuipennukseen. Nimittäin äkisti olin keskellä epämääräistä pöpelikköä juoksemassa karkuun hullua norsua...

tähän uni päättyi
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Näin tässä joku aika sitten tosi inhottavan unen, joka juuri siksi jäi mieleen.
Eli näin unen, jossa joka paikasta rupesi tulemaan ihan pieniä, ohuita, täysin valkoisia matoja. Sitten aina kun tapoin yhden, niitä sikisi vain hirmuinen määrä enemmän. Niitä tunki joka paikasta, lähinnä ns. huokoisista paikoista, kuten esim. matoista, vaatteista, verhoista yms. Vielä herättyänikin ja jälkeenpäin tuo uni palannut välillä mieleeni. Yök, tosi puistattava ja inhottava uni !
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viime yönä olin keskellä jotain kauhuleffaa jonka idea oli se että jos tekee itsemurhan jonain tiettynä päivänä vuodesta tietyn rituaalin mukaisesti, palaa seuraavana päivänä takaisin eloon nuorempana ja elinvoimaisempana, mutta siis kuitenkin aikuisena. Ja tuohon itsemurharituaaliin kuului oleellisena osana kannibalismia. Kaikki yksityiskohdat sumenivat kun avasin silmäni.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Näin viimeyönä unta että minulle tuli pitkä kysely moderaattoreilta miksi kyselen kiintiöistä ja miten sen selitän että kirjoittelen sellaisia kyselyjä. Vastaus olisi pitänyt antaa mahdollisimman pian ! Unessa sitten mietiskelin miten sen kertoisin että oli vain kevennyksestä kysymys. Perkele kun tressasin asiasta !

Ps. Hieman aamulla nauratti.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Wittu, mitä tämä tarkoittaa? Muutamana yönä peräkkäin nähnyt unen jossa hahmo hortoilee sumuisella hautausmaalla tietylle haudalle jossa ei ole nimeä..taustalla soi hypnoottisena Ruoskan biisi Kuka Luopuisi Kuolemastaan ja erityisesti säe

VAITI TUIJOTTAA IKKUNASTAIN
RUUDUN TAKANA KASVOT KUIN PUOLIKUU
VARJO VIIKATEEN TUMMAN VAATTEEN
TIEDÄN ETTEI SE VOI OLLA KUKAAN MUU

Lisäksi on kummalista se että yleensä en muista kunnolla uniani, mutta tämä pyörii elävästi aamulla mielessäni. Myöskään tuota Ruoskan levyä jolla kyseinen kappale on en ole kuunnellut vähään aikaan, mutta aamulla riimi soi päässä liimattuna.

Alkaa olla Yöjuttu meininkiä..
 

Van der Teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Mavericks, Manchester United, Klubi
En tiedä millain hulttiokansalainen minusta on tulossa, ainakin unissa.

Viime yönä olin ryöstämässä paikallista K-supermarketia. Menin ensimmäiselle kassalle, jonka myyjä ilmoitti, että kyseisellä kassalla ei ole rahaa. Siirryin seuraavalle kassalle, jossa oli siskoni asioimassa. Hän alkoi torua minua ja se ryöstö jäi siihen.

Olin juuri pari-kolme yötä sitten ryöstänyt Makuuni-videovuokraamon, silloin vielä muistaakseni onnistuin.. Hullua, onkohan nämä enneunia? ;)
 
Näin viime yönä muistaakseni ensimmäistä kertaa Jatkoaikaan liittyvää unta.

Olin jostain syystä turkulaisessa parkkihallissa kuuntelemassa kannettavaa radiota. Ilokseni Jatkoajan nimimerkki Everton kertoi omassa(!) radio-ohjelmassaan tämän kertaisen musavisan tulokset. Riemuni vain yltyi, kun kuulin sijoittuneeni visassa kuudenneksi. Sitten Everton soitti jonkun hyvän rokkibiisin, jota en kuitenkaan enää muista.

Kyseessä tuskin oli enneuni, sillä aamulla radiosta ei tullut kuin pelkkää paskaa ja musavisasijoituskin taitaa jäädä kympin huonommalle puolelle...
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse tuossa joku yö sitten näin unta että työkaverini oli joku sarjamurhaaja tai jokin muu erittäin miellyttävä henkilö. Häntä sitten väistelin unessa onnistuneesti, sillä jäin henkiin. Tänään tai oikeastaan eilen työvuoron alkaessa hän löi leikillisesti iskun palleaani (no contact). Onko tässä Suomen Freddy Krueger? Oliko tämä häneltä vinkki että kohta kasvat koiranputkea vaikka kerran jo unessa selvisit?

Uskallanko enää näiden vapaiden jälkeen mennä töihin? Vai olenko jo peräti kylmiössä?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuossa jokunen aika sitten olin unessani pelaamassa kaverini kanssa pelihallissa jonkinlaista arcade-lentosimulaattoria ja olimme ihan ylivoimaisia ja pääsimme listan kärkeen. Sen jälkeen tuli outo valonvälähdys ja löysimme itsemme pimeästä tunnelista. Valo alkoi lähestyä ja totesimme sen olevan juna, jota ehdimme juuri ja juuri väistää. Seuraavaksi tunnelin seinästä avautui ovi josta kurkisti virallisen näköinen vanhempi mieshenkilö puku päällä ja pyysi tulemaan sisään. Astuimme ovesta ja saavuimme huoneeseen jossa oli vain tuo yksi ovi, pöytä ja kolme tuolia. Mies pyysi istumaan ja kertoi että peliä jota pelasimme käytetään lentäjien rekrytoimiseen ja ehdotti että liittyisimme lentäjiksi Neuvostoliiton armeijaan. Ja sitten iski herätys.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Koko viikon yhtä putkeen nähnyt painajaisista pahimpia... Ei riitä että on paiskinut koko ajan töitä hullun lailla vaan nyt niitä pitää tehdä jo unissaankin!
 

scholl

Jäsen
Näin ilmeisesti yöllä unta, että Blues ilmoitti vapauttaneensa tehtävistään hyökkääjä Steve Kariyan. Nyt haen kuumeisesti tietoja netistä, että oliko kyseessä todellakin uni vai tapahtuiko eilen kenties niin, koska en ole varma kuulinko uutisen unessa vai krapulaisena sunnuntaina.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No sviddu.
Minä taas vietin viime yön liskojen seurassa.
Muistan yöllä kuuleeni että Santala siirtyikin Jokereista Tapparaan,
jotain selityksiäkin oli mutta sen vain muistan että hän sanoi mm. halunneensa parempaan seuraan. Uni oli niin toden tuntuinen että aamulla piti tarkistaa asia teksti-tv:stä. Muita unia ei uskalla edes mainita, muuten joku tilaa valkotakkiset paikalle.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Itse olen nähnyt aika monta jääkiekkoa ja varsinkin JYPiä koskevia unia. Olen muunmuassa nähnyt tällaisia:
-Dave Andreychuck siiryy JYPiin työsylun ajaksi
-JYPiin tulee kaksi tuntematonta ja ilmiömäistä venäläistä jota kukaan ei tunne ja nimet paidanselkämyksissäkin ovat kirjoitettu venäjänkiekisillä "symboleilla"
-Jonathan Sim JYPin paitaan
-JYP vahvistaa hyökkäystään kahdella Makedonialaisella ja yhdellä Hollantilaisella

Johtunee varmaan siitä että JYP on ollut melko hiljaa siirtomarkkinoilla ja vastaavanlaisten toiveunien näkeminen voi siis jatkua vielä pidempäänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös