Peltsi #18
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Oliko se sata donaa Karlssonista sittenkin liikaa? Aika jännä.
Mainittakoon, että Ässien säästötavoitteen kerrottiin täyttyneen jo ennen Seppälän ja Bernardin myyntejä, joten liekö mikään joukkue ikinä hyödyntänyt näin "röyhkeästi" näitä nykyliigan mahdollistamia joustoja. Jokohan uskaltaa spekuloida, että Ässät tekee varmaan plussatuloksen tästä kaudesta, joka on kuitenkin urheilullisesti kenties (vielä emme varmaksi tiedä) kaikkien aikojen floppi liigassa 2000-luvulla..
En tiedä onko se sitten tavallaan moraalisesti/urheilullisesti jopa väärin, että nykyliiga on tällaista. Joukkue saa vetää historiankirjoihin päätyvän katastrofikauden, mutta silti pääsee kuin koira veräjästä ilman mitään "näpäytystä" sen takia, päinvastoin jopa plussaa tulee (kenties). Toki ne imagotappiot viimeisen reilun vuoden tapahtumista Ässissä ovat itsessään aikamoinen näpäytys, se pitää tietysti muistaa..
KooKoo ei tyhjentänyt. Isossa kuvassa pienelle seuralle heikolta tuntuva päätös. Tällä mennään, jos voitto tai kaksi loppukaudesta vielä tulisi. Ah panoksia.
Oliko se sata donaa Karlssonista sittenkin liikaa? Aika jännä.
Minä ainakin arvostan KooKoota tuon ratkaisun vuoksi, vaikka joskus oma seurani Kouvolan myyntikaukaloa onkin koluamassa ollut. KooKoo näyttäytyy ainakin minulle napsua ylpeämpänä ja tyylikkäämpänä seurana.
Juuri näin ja varsinkin, jos joku on ollut tonni-pari kourassa huoraamassa pelaajia köyhiltä, niin vähän edes munaa, eikä aina olla kädet pystyssä. Ryhdikästä seistä omiensa ja omansa takana. Respect!Sama täällä, jotenkin tykkään tuosta "keskisormesta" mitä mediallekin on vilauteltu.. ihan oikein vähän näpäytellä, jos ei ole pakko rako myydä ja jos ei haluta, niin ei myydä. Hattu nousee, ja KooKoon pojot ainakin minun silmissäni vain entisestään!
Tuollaisessa KooKoon/Strömwallin tilanteessa kuuntelisin seurana myös aika paljon pelaajaa. Esim. kiukuttelevaa ukkoa on aika turha pitää joukkueessa. Myöskään agentit eivät tykänne, jos seura toimii jääräpäisesti pelaajan toiveen ja edun vastaisesti. Sellainen voi jatkossa heikentää seuran houkuttelevuutta pelaajamarkkinoilla.
Jos hommaa ajattelee nyt pelkästään pelaajan kautta, vaikuttaisi siltä, että Strömwall viihtyy Kouvolassa erinomaisesti. Hänelle olisi kuitenkin periaatteessa ollut tarjolla huikeat pudotuspelikokemukset aika monessa Länsi-Euroopan huippujoukkueessa. Nyt Strömwall käyttää keväänsä pelailemalla panoksettomat pelit pois tyhjien kotikatsomoiden edessä. Kenties ne tulevat MM-leiritykset painoivat vaakakupissa. Ratkaisu on silti mielestäni hieman erikoinen, koska pelaajalla on käytössään vain yksi ura.
Kaikenlaisista pyyntöhintahuhuista huolimatta veikkaan, että Välimaa olisi lopultakin ymmärtänyt myydä Strömwallin, vaikka jostain syystä on ainakin minulle jättänyt mielikuvan olevansa pohjimmiltaan enemmänkin vähän sellainen "fanipoika" kuin viileänharkitseva talouden huippuammattilainen (en tosin osaa aivan tarkalleen sanoa, mistä tällainen mielikuva on syntynyt).
Minun on hieman hankalaa nähdä, kuinka KooKoonkaan etu tässä toteutui pidemmällä aikavälillä, kun siellä tuskin on juurikaan enempää kuin 2500 katsojaa hallissa. Tuskin osakeyhtiö muutenkaan ui rahoissaan. Urheiluromantikot toki ihastelevat ratkaisua, mutta he eivät useinkaan ymmärrä kylmää reaalimaailmaa.
Toisaalta (kuten ovat esim. Malten omassa ketjussa puineet), ei kyseessä varmaankaan ole niin kallis pelaaja että pelkillä säästyneillä palkkakuluilla satojen tonnien turskat kuitattaisiin. Käytännössä siis riskitöntä pyytää mottipäistä kun merkitys myymättä jäämisellä melko vähäinen isossa kuvassa.KooKoo:n päätöksen järkevyyttä olla myymättä voi arvioida sitten kun tämän kauden taloudellinen tulos tulee julki. Jos sieltä tulee satojen tuhansien turskaa, niin aika vaikea on perustella myymättömyyden järkevyyttä. Enempää yleisöä tuskin olisi myynnillä enää menetetty kuin nyt.
KooKoo:n päätöksen järkevyyttä olla myymättä voi arvioida sitten kun tämän kauden taloudellinen tulos tulee julki. Jos sieltä tulee satojen tuhansien turskaa, niin aika vaikea on perustella myymättömyyden järkevyyttä. Enempää yleisöä tuskin olisi myynnillä enää menetetty kuin nyt.
Mikäs se NLA:n viimeinen siirtopäivä on nykyään? Pääseekö sinne vaihtamaan edelleen helmikuun loppuun asti?
YLE:n jutussa kerrottiin, että tyhjennysmyynnit on viime vuosien ilmiö. Muistaakseni tätä tapahtui jo 2000-luvun alussa, kun olin pikku poika. Myytiinkö esimerkiksi Frank Banham Saipasta Jokereihin ja Vladimir Machulda Kärppiin joskus silloin? Voin muistaa väärinkin.
YLE:n jutussa kerrottiin, että tyhjennysmyynnit on viime vuosien ilmiö. Muistaakseni tätä tapahtui jo 2000-luvun alussa, kun olin pikku poika. Myytiinkö esimerkiksi Frank Banham Saipasta Jokereihin ja Vladimir Machulda Kärppiin joskus silloin? Voin muistaa väärinkin.
Kyllä. Jokereihin keväällä 2002 ja Kärppiin keväällä 2004. Molemmilla kerroilla pääsi nostelemaan kannua. Joku voisi kutsua täsmähankinnaksi.Machulda taidettiin myydä sekä Jokereihin että Kärppiin tuolla vuosituhannen alkupuolella.