Jaahas
Tähän on siis tultu. Annetaan pelikielto puhtaasta taklauksesta. Mielestäni ei ollut irti laidasta (siis Ojanen), ei noussut kädet tai maila, ei ollut hyppyä eikä tilanne ollut mikään ryntäys, koska tosiaan liukui vaikka kuinka kauan ennen taklausta. Upea, puhdas niitti. Valitettavaa, että pelaaja loukkaantui, mutta ei tästä olisi pitänyt antaa edes jäähyä. No, näkemyksiä näyttää olevan monia, ja tämä oli minun näkemykseni. Jo toinen hassi SM-liigalta näissä pudotuspeleissä. Ensimmäinen oli Calounin tilanne.
Luultavasti asia olisi ollut toinen NHL:ssä, en usko, että tästä olisi mitään tullut, mutta nyt tajuan, että tuon miettiminen on turhaa. Mahdotonta sanoa, miten NHL:ssä olisi reagoitu. Lisäksi ihmettelen, miksi täällä on tuomittu Ruudun reagointi...olisiko miehen pitänyt mennä antamaan suusta suuhun tekohengitystä maassa makaavalle pelaajalle? Sitä varten on joukkueen lääkärit ja muut asiaan kuuluvat. Se on parempi vain luistella pois tilanteesta. Ymmärrän hyvin miksi miestä vitutti. Joutui ulos vaikka yritti kaikkensa tehdäkseen puhtaan taklauksen. Moraalista keskusteleminen on niin väljä juttu, että sen voisi todellakin jättää väliin. Sekin on moraalitonta vittuilla ja juhlia vierashallin käytävillä kuten Tappara-fanit tekivät Espoossa. En minä sitä tuomitse, mutta jos tälle linjalle lähdetään, niin alan vaatia tästä lähtien moraalisesti puhdasta käyttäytymistä joka tilanteessa. Ja muistutan kyseisiä henkilöitä joka kerta, kun peleissä tulee ns. turhia taklauksia. Itse asiassa, jokainen taklaus on turha. Voihan sitä kiekkoa kaivaa mailallakin pois. Aina voi sattua.
Joku puhui siitä, laukoako vai ei jos kaverin pää on puolen metrin päässä kiekosta...laukokoon jos haluaa. Ei siinä mielestäni ole mitään vikaa. Lätkässä on säännöt, ja niiden mukaan mennään. Parempi pysyä poissa kaukalosta, jos ei hyväksy sitä, että tuollaista voi tapahtua. Ei voida vaatia antaa tasoitusta eettisin perustein. On tyhmää suorastaan kalastaa loukkaantumista ja vedota etiikkaan. On tyhmää mennä lenkille klo. 02.00 New Yorkin keskuspuistoon tai metrotunneliin. Mitä helvettiä tästäkin lajista tulisi, jos koko ajan vain ajateltaisiin toisia pelaajia. Ei ainakaan sitä lajia, mitä yleisö haluaa nähdä. Onko muuten eettisesti oikein uhata tuomaria tämän kodin polttamisella? Aivan. Tiedän, Rautakorpi sanoi sen kauheassa tunnekuohussa. Kyllä minä ymmärrän. Ymmärrän myös sen, että Ruutu tuskin ehti sen kummemmin ajatella tilanteessa. Häntä syyllistetään aivan turhaan.
Tämänkin keskustelun voisi periaatteessa lopettaa tähän, sillä se uhkaa mennä täydeksi farssiksi...porukkaa käyttää järjetöntä kieltä, joku haluaa antaa niskalaukauksen Ruudulle, toinen haluaa viedä tämän saunan taakse, joku antaisi elinikäisen pelikiellon ja jotkut menevät henkilökohtaisuuksiin viesteissä...