Tuomo Ruudun taklaus

  • 25 534
  • 455

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Katsoinpa tuossa hoki naitin jossa puitiin taklausta. Olikos kukaan muu näkevinään, että Ruudun kyynerpää todella osuu Ojasen päähän? Minä näin nyt vasta ensimmäistä kertaa, että osuu.
Reijosen Alankoon (?) kohdistunut taklaus keskiviikon pelissä oli myös melkoinen kyynerpäätaklaus. Jäähy siitäkin olisi kuulunut. Itseasiassa yllättävän moni taklaus näin jälkeenpäin katsottuina on osunut päähän tai niskaan. Ei ihme, että loukkaantumisia tulee.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti Siili
Halvaus vai halvaantuminen

Suoraan lääkärikirjasta:
"Halvaus tai halvaantuminen tarkoittaa jonkin toiminnan, tavallisesti liikkeen tai liikesuorituksen lamaantumista, koska jonkin lihaksen tai lihasryhmän toiminta on heikentynyt"

Suoraan lääkärikirjasta part 2:
"Lääketieteessä halvaus liittyy yleensä useimmiten sydänhalvaukseen tai aivohalvaukseen"

Eli tämän kirjan mukaan sama asia, eri nimitys.

Okei, nyt taitaa olla mun paikka vetää vähän takaisin, pyytää anteeksi ja samalla hieman tarkentaa viestisisältöäni.

Eli lähestymistapani taisi olla hieman turhan, hmm.. agressiivinen. Alkoi vaan mennä hermot noiden (tahallisten?) väärinkäsitysten ansiosta. Pasi Petriläisellehän todettiin pohjelihashalvaus.. eikä Juhani Ikonen sanonut, että ura on varmasti lopussa tms. Hän totesi pääpiirteissään, että nämä vammat ovat arvaamattomia ja Petriläinen saattaa olla sivussa päivän, viikon, kuukauden tai pahimmassa tapauksessa jopa koko loppu-uran.. eikä Ikonen edes mitenkään painottanut tätä loppu-ura mahdollisuutta.

Joka tapauksessa olin aluksi vääräksi. Minun olisi pitänyt sanoa, että pohjelihashalvaus ei ole sama asia kuin pohjelihaksen halvaantuminen. Luulenpa edelleen, että nämä termit poikkeavat toisistaan. En tietysti ole mikään asiantuntija, joten korjatkaa oitis, jos olen väärässä..
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Torsti
Katsoinpa tuossa hoki naitin jossa puitiin taklausta. Olikos kukaan muu näkevinään, että Ruudun kyynerpää todella osuu Ojasen päähän? Minä näin nyt vasta ensimmäistä kertaa, että osuu.
Reijosen Alankoon (?) kohdistunut taklaus keskiviikon pelissä oli myös melkoinen kyynerpäätaklaus. Jäähy siitäkin olisi kuulunut. Itseasiassa yllättävän moni taklaus näin jälkeenpäin katsottuina on osunut päähän tai niskaan. Ei ihme, että loukkaantumisia tulee.

Ne osumat tulevat yleensä taklauksen loppuvaiheessa kun taklaaja tasapainonsa takia ojentaa kätensä ja näistä usein tuleekin jäähyjä vaikka voimaa noissa kontakteissa ei juurikaan ole kun varsinainen taklauksen törmäys on jo tapahtunut.
Vaikeita tuomita.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti hull16
Ne osumat tulevat yleensä taklauksen loppuvaiheessa kun taklaaja tasapainonsa takia ojentaa kätensä ja näistä usein tuleekin jäähyjä vaikka voimaa noissa kontakteissa ei juurikaan ole kun varsinainen taklauksen törmäys on jo tapahtunut.
Vaikeita tuomita.

Mun mielestä taas noissa kahdessa esille ottamassani tapauksessa kyynerpää osuu aikas puhtaasti ja voimalla päähän. Ainakin siinä Reijosen taklauksessa. Ja Ojasenkin pää retkahtaa vasta käden osuttua.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Torsti


Mun mielestä taas noissa kahdessa esille ottamassani tapauksessa kyynerpää osuu aikas puhtaasti ja voimalla päähän. Ainakin siinä Reijosen taklauksessa. Ja Ojasenkin pää retkahtaa vasta käden osuttua.

Ei minusta ja, ainakin Reijosen taklauksessa kyynerpää kyllä tärähti "puhtaasti" rintalastaan.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Tänään näin toisesta kulmasta tuon jo lähes legendaariseksi muodostuneen T. Ruudun taklauksen. Ja kuten tuolla jo aikaisemminkin sanoin 2min, (korkeintaan 2+2min) olisi ollut sopiva tuomio. Taklaus jonka olisi ehkä voinut jättää tekemättä, mutta nämä ottelurangaistukset olivat mielestäni liikaa. Ja jos niin olisi tuomittu, ei tuo tapparan pelaajakaan olisi saanut kuin pelkän kakkosen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös