Paitsio
Juu, pelattiin ala-asteella kaikki välitunnit. Sitten pelasin nappulaliigassa ja kaupungin parhaassa joukkueessa ja voitettiin piirinmestaruus. 5 kaveria junnutiimistä oli maajoukkueringissä (en minä). Monet kavereista pelasivat ihan komean SM-liigauran, yksi voitti mestaruuden 2 kertaa, yksi oli maalintekijäpörssin johdossa ainakin jossain vaiheessa kautta ja yksi oli SM-seuran kapteeni. Ulkomaanuraa taasen ei tietääkseni tehnyt kukaan.
Minä olen pelannut noin 20v harrastuspohjalta, kaiken maailman koulunjoukkueissa, jne. Aikuisena lähinnä puulaakisarjoissa. Ihan hupifutistakin on tullut pelattua. Pallottelu on kivaa, ei siinä mitään.
Olen täysin tietoinen että paitsio on tärkeä varsinkin puolustajien mielestä. Itse olen pelannut hyökkääjänä, ja ainakin 50 kertaa on vihelletty peli poikki, kun takuuvarmasti ei ollut kyseessä paitsio. Futiksen suuri vika on se, että maaleja tulee liian vähän. Tahkotaan 90min ja saadaan aikaan jotain 2 maalia yhteensä.
Fifa ei tule varmaan ikinä paitsiota poistamaan, eli ole huoletta. Sääntökomiteassa on 8 jäsentä ja niistä jostain historiallisesta syystä 4 on brittejä. Eli mitään mullistavaa sieltä tuskin ikinä tulee.
Jos paitsio olisi pois niin hyökkäys olisi varmaan hieman sellaista kuin jääkiekossa hyökkäyspäässä. Pakki tosissaan päivystäisi rankkualueen viivalla ja sitten vikkelät kärjet tekisi sivuttaisliikkeitä ja maaleja tulisi luultavasti 3 kertaa enemmän kuin nykyään. Mutta se olis varmaan ihan liian viihdyttävää. Siinähän voisi vaikka tulla lajille liikaa katsojia.