TPS pudotuspeleissä 2021

  • 54 087
  • 346

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kivi on todellakin Karrilla kengässä hiertämässä kun Tepsin otteita kommentoi, runkkarin lopulla jossain matsissa jäi mieleen kun Kivi kommentoi Tepsin prässätessä vastustajan pakkeja herkeämättä ettei tuolla tavalla voi pelata, silloin jo vähän nauratti Kiven katkeruus meidän suuntaan.
Sami Kapanen on sen sijaan ollut kommentaattorina todella asiantunteva ja neutraali kommenteissaan, Kiven vastakohta sanoisin.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kivi on todellakin Karrilla kengässä hiertämässä kun Tepsin otteita kommentoi, runkkarin lopulla jossain matsissa jäi mieleen kun Kivi kommentoi Tepsin prässätessä vastustajan pakkeja herkeämättä ettei tuolla tavalla voi pelata, silloin jo vähän nauratti Kiven katkeruus meidän suuntaan.
Sami Kapanen on sen sijaan ollut kommentaattorina todella asiantunteva ja neutraali kommenteissaan, Kiven vastakohta sanoisin.

Yllätyin positiivisesti Kapasen objektiivisuudesta jo Tappara - KalPa sarjassa. Kuitenkin entinen omistamansa seura ja oli hyvin neutraali ja analyyttinen. Mun mielestä Cmoren paras asiantuntija myös pelin ymmärryksen kautta.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Mikä itselle on pistänyt silmään tai oikeastaan korvaan, on tuo nelosen kommentaattorin Karri Kiven antipatiat TPS:ää kohtaan. Viikko sitten perjantaina kun TPS pelasi Pelicansia vastaa, oli herra Kivi koko ajan Pelicansin puolella.

Aikaisemmin keväällä Kivi puhui kyllä erittäin positiivisesti Tepsin tekemisestä ja nosti Tepsin top kolmoseen omissa papereissaan. Noh, nää mielipiteet hoippuvat kyllä muillakin kommentaattoreilta.

Mikä itseäni ärsyttää on se, että tietyillä kommentaattoreilta huokuu läpi myös sellainen oman agendan ajaminen. Nähdään joukkueiden pelaamisessa polarisoidusti asioita, jotka tukevat hänen omaa näkemystään jääkiekosta. Esim Ika on tällainen, vaikka ihan rouhea sidekick onkin muuten.

Harvassa on Sami Kapasen kaltaiset, jotka pystyvät nostamaan analysoimiensa joukkueiden vahvuuksia ja kilpailuetua esiin jäämättä jumiin omaan pelikäsitykseensä. Lätkää voi näet pelata usealla tavalla, kunhan tekee kulloinkin priorisoidut asiat laadukkaasti.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kaikki mitä TPS teki oli herran mielstä huonoa tai avutonta.

En nähnyt ottelusta kuin kolmannen erän ja tauolla sitten haukkui Bohmin lyttyyn, kun meni törmäyksen jälkeen koppiin ja näyttää huonoa esimerkkiä.

Sami Kapanen on sen sijaan ollut kommentaattorina todella asiantunteva ja neutraali kommenteissaan, Kiven vastakohta sanoisin.

Samaa asiaa Sami kommentoi neutraalisti ja fiksusti ja sanoi etteivät tiedä mikä on Tepsin protokolla tilanteissa joissa pelaaja saa osumaa ja että on tärkeää, että ne otetaan tosissaan ja tutkitaan pelaaja pukukopin rauhassa. Tätä kertoessa Kivi seisoi vieressä vittuuntunut ilme kasvoillaan.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Jotenkin sellainen kutina että HIFK:ta dissataan nyt syyttä suotta, edellisen matsin jälkimmäisen puolituntisen perusteella. Jatkoaika mm. määrittää heidät haastajaksi tällä hetkellä. Uskon ja toivon että TPS:n miehistö ei anna piiruakaan tällaisille ajatuksille valtaa, vaan sama tahti pidetään kuin edellisen kohtaamisen loppupuolella.

Erittäin jännä nähdä kumpi jengi alkaa väsymään ekana. HIFK (koronakurimus) vai Tepsi (ottelutahti)? Kumpi tahansa on mahdollinen. Joka tapauksessa tämän illan kohtaamiseen liittyen ennustan että Tepsi tulee matsiin pyörremyrskyn lailla, kotiedun ja edellisen pelin aiheuttaman it- boostin siivittämänä! =)
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Pudotuspelirutiini suoritettu. En ala avaamaan sen enempää, mikä se on. Tietäjät tietää
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mielenkiintoista nähdä se, miten Raipe pystyy pitämään joukkueen tunnetason mahdollisimman lähelle tänään nähtyä tasoa. Siihen peilaten, on hyvä että ottelu on heti huomenna.

Jos vatsa on liian täynnä ja jalka jo puoliksi finaaleissa, niin tummia pilviä alkaa hakeutua taivaalle. Samoin, jos lähdetään pelokkaana puolustamaan passiivisena, tarkoittaa se yhtä kuin ongelmia.

Ns. tehdas-asetusten nollaus ja identtinen aktiivinen ote joka kentältä käytäntöön kuin tänään, missä kiekosta ei heti luovuta, sillä tarpeeton roiskiminen viestittää omille ja vastustajalle hätää. Pitää muistaa, että tuli on perseen alla vastustajalla ja sitä ei pidä liikaa kunnioittaa. Mä en usko sekuntiakaan mihinkään ”katkaisupelit on hankalimpia” - myytteihin. Vittu, jos sä haluat laittaa vastustajan pihalle finaaleista ja olla kehän mestari, niin se näkyy tahtotilassa ja pelissä automaattisesti. Katsokaa vaikka 2010 TPS-JYP vika välierä tai samaan kevään Lukko-sarjan vika game four. Ei paljoa pelottanut eikä päätä pakottanut.

Mutta mä oon hyvin luottavainen. Joukkue näyttää samanlaista henkistä kasvua metrikaupalla joka jätkän kohdalla jo nyt parhaimmillaan ja Raipe huokuu jotain Suikkasmaista ja täysin ainutlaatuisen järkähtämätöntä päämäärätietoisuutta siihen kuuluisaan omaan tekemiseen sekä luomulätkään, mitä nähtiin itseasiassa myös 2010.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Helvetin hyvin menee! TPS löytää joka kerta keinot hyydyttää vastustaja. Se on hyvän valmennuksen merkki. Alussa ollaan sillassa, mutta sitten peli löytää uomansa. Peli ei ole kaunista, eikä ole kuorrutettu hienoilla taktiikoilla. Mutta se just onkin kiekon suola. Riittää että pystyy hyydyttämään vastustajan sopivasti ja kaivaa jostain yhden maalin enemmän.

Tänään historian havinaa, meinaan pelataan finaaleihin pääsystä! Tämä oli normisuoritus 90-luvulla, nyt sitä arvostaa aivan eri tavalla. Tämä katkopeli on aina se vaikein ja voi odottaa Hifkin tulevan todella kovaa, ei ole mitään hävittävää.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jos Raipen olemuksesta ja kommenteista voi jotain päätellä, niin joukkueessa tuskin kukaan leijuu tällä hetkellä ja mieti finaaliin pääsyä.

Kuudet olympialaiset läpikäynyt mies saattaa tietää jotain peliin valmistautumisesta ja siitä, että helppoja pelejä ei ole eikä tule ja ennen kuin lihava leidi on ulvonut, niin henkinen herpaantuminen pelin ytimestä on pahin loukku, mitä voi käydä.

Silti olen jo vähän salaa harjoitellut #oliverbohmtanssia, jonka satuin jostain eilen näkemään.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onkos kukaan nähnyt millä tasolla se Korpikoski treenaa? Kevät etenee ja mun laskujen mukaan ukko on pian kuukauden luistellut.. vai onko tullut takapakkia?
 

tsipilai

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS
Onkos kukaan nähnyt millä tasolla se Korpikoski treenaa? Kevät etenee ja mun laskujen mukaan ukko on pian kuukauden luistellut.. vai onko tullut takapakkia?

Samaan kaveriin liittyen, jos nyt sattuis tältä keväältä mitaleita tulemaan niin saako Lauri myös? Vai onko ollut jo liian kauan pois? Voisivatko ottaa vaikka penkin päähän istumaan yhteen peliin? :D
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Samaan kaveriin liittyen, jos nyt sattuis tältä keväältä mitaleita tulemaan niin saako Lauri myös? Vai onko ollut jo liian kauan pois? Voisivatko ottaa vaikka penkin päähän istumaan yhteen peliin? :D
Todennäköisesti saa, kun pelasi 18 peliä runkkaria. Vaikea uskoa että tällaisella karanteenikaudella pilkuntarkkaan tuijotettaisi sitä, että pitää olla tasan kolmasosa kaudesta vähintään pelattuna.
 

Ikuri

Jäsen
Mikä ihmeellinen sairaus se mahtaa olla, joka saa jännityksen kulminoitumaan lorutteluun ja hassutteluun? Yritin löytää oikeaa diagnoosia nettihakua käyttämällä ja tämä taitaa olla nyt sitä legioonalaistautia. Tuossa taannoin Mariska auttoi minua tekemään ylistysiskelmän Hannu Kurusta. Nyt törmäsin mielelläni Petraan. Hänkin oli kaunis. Miten niin hänkin? Minä myös.

Voitetaan

Muuli repii kuin oltais me roskia vaan,
jotka joku pois heittänyt luovutettuaan.
Eipä kaunista yritetä pelatakaan,
jos rivit sekaisin, ei jää kerrottavaa.

Pidä kiinni hei mua,
niin mä pitää voin sua,
kyllä toveria pitää aina saada taklata (hei).

Mutta syötti tai laukoi, me yritetään
päästä toverin luo hänet pimentämään.
Muuli vaihdosta huudellu, tuu haastamaan,
jäältä se kai on poissa tai piilossa vaan.

Pidä kiinni hei mua,
niin mä pitää voin sua,
kyllä toveria pitää aina saada taklata (hei).

Hei - me voitetaan taas, eikä turhaan juhlita,
ehkä väsyttää vähän, mutta nyt ei nukuta.
Hei - me voitetaan taas, eikä nyt me kaaduta,
ei me Stadille hävitä tai heille pelata.
Ei se meidän syy oo, jos on Kousa hukassa,
Anton takaperin käy, Leskinen on vinossa (hei).

Liput liehuvat suorina, ne juhlistaa vain,
tätä päivää, kun Pikkarainen hepulit sai.
Meistä mestareita ei saisi tekemälläkään -
hyvä, että legioonana sarjas pysytään.

Pidä kiinni hei pää,
sul ei oo lisättävää,
kyllä mediasta pitää aina totuus lukea.

Hei - me voitetaan taas, eikä turhaan juhlita,
ehkä väsyttää vähän, mutta nyt ei nukuta.
Hei - me voitetaan taas, eikä nyt me kaaduta,
ei me Stadille hävitä tai heille pelata.
Ei se meidän syy oo, jos on Kousa hukassa,
Anton takaperin käy, Leskinen on vinossa (hei).

Kaljaan huurteiseen käteni tarttuu,
niin kaunis on jää.
Juhlaa, on vielä kaikille aikaa,
taas - jännätään.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
En tiedä miten teillä tovereilla, mutta ainakin itselläni pelien aikana jännitys menee melkein "yli". Oikeasti sydän hakkaa peliaamusta aina pelin päätökseen asti sellaista blastin ja fuusiojazzin sekoitusta, että välillä sormia ja kasvoja kihelmöi.
Etenkin ottelun aikana jännitys on aivan mielettömän kova.
Olisi hauska tietää palstatovereiden fiiliksiä pelin aikana. Pystyttekö nauttimaan (tottakai minäkin tästä tilanteesta nautin), vai onko jännitys niin suurta että se on melkein epämiellyttävää?
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä miten teillä tovereilla, mutta ainakin itselläni pelien aikana jännitys menee melkein "yli". Oikeasti sydän hakkaa peliaamusta aina pelin päätökseen asti sellaista blastin ja fuusiojazzin sekoitusta, että välillä sormia ja kasvoja kihelmöi.
Etenkin ottelun aikana jännitys on aivan mielettömän kova.
Olisi hauska tietää palstatovereiden fiiliksiä pelin aikana. Pystyttekö nauttimaan (tottakai minäkin tästä tilanteesta nautin), vai onko jännitys niin suurta että se on melkein epämiellyttävää?
Luin tästä joskus jonkun tutkimuksen, taisi olla brittifutiksen faneista, kun tutkittiin, että fanien syke on aamusta alkaen jo koholla pelipäivinä. Ei ole siis välttämättä vain kuvitelmaa jos tuntuu että vähän käy kierroksilla koko päivän.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Otin ilolla vastaan tuon Hifkin kokoonpanon, Kousa pysyy poissa edelleen kuten muutkin tuoreet jalat. Nyt luistellaan ne vastustajien kintut hapoille jo ekassa erässä, sen jälkeen ne ei enää nouse. Jalat, jalat, jalat...
 
Olisi hauska tietää palstatovereiden fiiliksiä pelin aikana. Pystyttekö nauttimaan (tottakai minäkin tästä tilanteesta nautin), vai onko jännitys niin suurta että se on melkein epämiellyttävää?

Minulla oli hieman nuoremmassa iässä tuota tendenssiä jännittää. Muistan joskus että oli pakko ottaa kylmä suihku erätauon aikana kun Suomi ja Ruotsi pelasivat MM-lätkää. Nykyään yritän suhtautua kokonaisvaltaisemmin tuohon peliin ja nauttia kaikkien pelaajien suorituksista. Tuo onnistuu useimmiten hyvin runkosarjan otteluissa mutta kyllä pulssi vieläkin nousee näissä tiukissa pudotuspelitaisteluissa varsinkin otteluiden loppua kohden. Mutta mikäs siinä kyllä se voiton tunnekin on usein palkitsevampi kun on tullut kunnolla jännitettyä.
 

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
En tiedä miten teillä tovereilla, mutta ainakin itselläni pelien aikana jännitys menee melkein "yli". Oikeasti sydän hakkaa peliaamusta aina pelin päätökseen asti sellaista blastin ja fuusiojazzin sekoitusta, että välillä sormia ja kasvoja kihelmöi.
Etenkin ottelun aikana jännitys on aivan mielettömän kova.
Olisi hauska tietää palstatovereiden fiiliksiä pelin aikana. Pystyttekö nauttimaan (tottakai minäkin tästä tilanteesta nautin), vai onko jännitys niin suurta että se on melkein epämiellyttävää?
Itsellä vahva sama. Myöskin 18.30 tai tallenteelta illalla katsottujen matsien jälkeen hankala rauhoittua levolle, kuten eilen kävi. Ajoittain jännitys itse pelin aikana myös luokkaa tekisi mieli kääntää kanava toiselle, mutta eihän sitä nyt voi tehdä. Kyllä kevät vaan on ihmisen parasta aikaa.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Itse usein ennen playoffeja miettii, että miten se tunne oikein tulee yleensä mukaan, tuntuu jotenkin utopistiselta edes ajatella, että sellaisia tunteita jostain päin selkäydintä tulee. Mutta kyllähän muunmuassa Pelicans -sarjassa kun kiekko tippui jäähän, jokin luolamiesvaisto otti vallan ja jokaisen maalin jälkeen tuli huudettua niin että kurkkuun sattui ja ääni murtuili :D
 

Malcolm

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulla oli hieman nuoremmassa iässä tuota tendenssiä jännittää. Muistan joskus että oli pakko ottaa kylmä suihku erätauon aikana kun Suomi ja Ruotsi pelasivat MM-lätkää. Nykyään yritän suhtautua kokonaisvaltaisemmin tuohon peliin ja nauttia kaikkien pelaajien suorituksista. Tuo onnistuu useimmiten hyvin runkosarjan otteluissa mutta kyllä pulssi vieläkin nousee näissä tiukissa pudotuspelitaisteluissa varsinkin otteluiden loppua kohden. Mutta mikäs siinä kyllä se voiton tunnekin on usein palkitsevampi kun on tullut kunnolla jännitettyä.
Saattaisi olla ihan hyvä ratkaisu tänäkin päivänä joillekin kannattajille. Voisi esimerkiksi pärjätä jopa vain yhdellä Liigapassin tilauksella per kausi.
 

Ikuri

Jäsen
Itselläni on sairaalloinen tapa alkaa johtoasemassa kolmannessa erässä laskea jäljellä olevia sekunteja. Kuusi minuuttia ja 40 sekuntia on 400 sekuntia. Tuo on niin hölmöä ja lapsellista puuhaa.

Jännitykseen auttavat alkoholi ja seura. Yksin otteluiden seuraaminen on tuskaa ja silloin tulee jännityksen kanssa painittua. Olen käsittämättömän taikauskoinen ja joskus huomasin, että suosikkijoukkueeni tekee tulevassa erässä aina yhtä monta maalia kuin minä juon olutta erätauolla. Vartissa, kun pudottaa kolme-neljä tuoppia, usko ei horju enää lainkaan. Vaimo on joskus yrittänyt minulle ehdottaa tipatonta tammikuuta, mutta kyllä siinä silloin pudotuspeliviiva karkaisi tavoittamattomiin. En ole suostunut.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jännitän TPS:n pelejä kohtuuttoman paljon. TV voi olla päällä, mutta joskus on pakko mennä toiseen huoneeseen kävelemään. Ei vain kestä katsoa. Sitä pelkää mahdollista vitutusta, joka sieltä puskee silmille. Kuten jo todettiin alkoholi kyllä lievittää sitä jännitystä. Toki vitutus ja ilo tulevat sitä suuremmalla sykkeellä.
Pakko laittaa tänään sarja poikki, viides peli menisi jossain maakuopassa viltti silmillä.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Otin ilolla vastaan tuon Hifkin kokoonpanon, Kousa pysyy poissa edelleen kuten muutkin tuoreet jalat. Nyt luistellaan ne vastustajien kintut hapoille jo ekassa erässä, sen jälkeen ne ei enää nouse. Jalat, jalat, jalat...

Tässä se tiivistettynä. Tosiaan tempo kovaksi heti alusta lähtien ilman hullutteluja. Hyviin tarkkailuasetelmiin tai mihinkään "asemasotaan" ei ole mitään syytä taipua, koska IFK heittää nyt kaiken likoon eli siihen on vain vastattava. Niin kankeata ja velttoa pakkia siellä alkaa jo olla, että myllyyn vaan kierroksia. Jäähyjä se ainakin aiheuttaa jos ei muuta heille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös