Moro Jatkoajan TPS-fanit!
Jotkut teistä ehkä pitävät minua kirjoittelijana, joka itkee tuomareista otteluseurannassa tai muuten vaan kuumentaa milloin minkäkin Lukon vastustajan faneja ja pyrkii pääsemään ihon alle. Minulla oli vain pelko ja paha olla, että entä jos ei taaskaan ja mitä jos Lukko nyt häviää ja niin edelleen, mutta nyt ihan vilpittömästi liikuttuneessa tilassa pakko kirjoittaa tänne osioon omat ajatukseni.
Ennen kauden alkua vähän kummastutti, kun luin arvostelua ja vähän sellaista ilkkumistakin joka puolelta, kun TPS tiedotti uusista pelaajahankinnoista ja Raimo Helmisen pestaamisesta. En oikein saanut silloin omalle ihmettelylle vastauksia, että mistä tämä kaikki viha ja muu kumpuaa?
TPS teki rohkean ja todella määrätietoisen tuntuisia peliliikkeitä. Se hankki omaan silmään todella kovia palasia ennakkoon (Kestner, Kareyev, Ivarsson, Ishakov, Ortega) ja itselle nousi vain kysymysmerkki, että miten nämä pelaajat mahtavat hitsaantua yhteen pelaavaksi joukkueeksi, kun sinne on myös pestattu Raipe penkin taakse, joka on oikeastaan kirjoittamaton kortti päävalmentajana.
Jokainen tietää, että TPS näytti kaikille epäijöille, että mistä se on tehty. Todella sitkeä ja huikea joukkue, joka kovalla tahdolla ja periksiantamattomalla asenteelle meni pitkälle.
Minun on vilpittömästi sanottava, että helvetin huikea juttu, että teillä oli isoissa rooleissa omia kasvatteja ja heihin luotettiin. Jossain muualla Pärssinen, Viro, Rafkin yms oltaisiin laitettu A-junioreihin tai Mestikseen jos homma ei olisi alkanut rokkaamaan heti alusta. Mutta mitä vielä. Turussa maltettiin luottaa omiin poikiin ja tämä joukkue, jolta harva odotti menestystä vielä tälle kaudelle näytti omien poikien ja usean ulkomaan avun kanssa, että tässä on JOUKKUE!
Raimo Helminen on sympaattinen ihminen ja valmentaja. Ei ole sellainen ihminen koskaan ollut joka tekisi itsestään numeron tai nostaisi itsensä jalustalle. Raipe on oikealla tavalla nöyrä ja sellainen henkilö, jota varmasti jokainen TPS kopissa arvosti ja tulos on nähtävissä taululla.
Kuten jo sanoin teillä oli monia nuoria omia poikia isossa roolissa, mutta vielä se ei riittänyt siihen kirkkaimpaan, mutta voin sanoa vilpittömän lohdutuksen. Odottakaahan hetki, kun teidän juniorimyllyn helmet, jotka tänäkin vuonna olivat isossa roolissa saavat lisää kokemusta ja pari treenikesää alle niin teillä on käsissänne helvetin kovia pelaajia, jotka voivat kyllä tuoda Turkuun sen kirkkaimman mitalin ja himotuimman pokaalin. Sen verran kovia kavereita nämä nyt U20-iässä olevat jantterit teillä olivat jo nyt.
Tämä finaalipaikka ja kevään huuma antavat varmasti lisää nälkää ja voitonhimoa Turkuun. Teillä on hyvät ja kirkkaat tulevaisuuden näkymät edessä. Uskokaa minua. Unelmat kuolevat viimeisenä.
Hyvää jatkoa ja hyvää kesää kaikille TPS-faneille. Kiitos hienosti finaalisarjasta. Syksyllä taistellaan taas kaukalossa!
Ystävänne, Pistelinko87.