Vitut Kaijomaa tuossa mitenkään paljoa kouki tai kahvaa. Se on semmonen juttu, että kun pelaajat ovat kulmassa lähes paikallaa iholle mennään. Salipandyssä ei mennä mutta jääkiekossa mennään.
Kyllä "salipandyssä" iholle mennään, vähän enemmän kontaktinhakuisena jopa kun tuo mailan ujuttaminen kainaloon tai muualle vastustajan kehoon ei ole sallittu. Mutta aika ja tila otetaan kyllä pois samantien menemällä ihoon kiinni. En sitten tiedä mitä firmasählyä sä olet katsonut mutta tämä oma näkemykseni.
Myöskään se ei yllätä, että JYP-fani sanoo ettei tuossa koukita tai kahvata mitenkään paljoa. Tuohan on sitä RD:n peliä ja nimenomaan kaukalossa kokonaisuudessaan, eikä pelkästään kulmissa. Toki kulmissa väännetään ja sidotaan, mutta tuo koukku on mun mielestä erittäin selkeä, ja jäähy tuosta olisi pitänyt viheltää ilman muuta, riippumatta siitä onko JYP jo valmiiksi alivoimalla vai ei. Aivan totaalisen naurettavaa toimintaa tuomarikaksikolta, kaiken kruunaa vielä tuo kakkonen huitomisesta.
Tähän on tultu, itsekin olen ihmetellyt miksi kahvakiekko ja kiekottomien pelaajien estämiset menevät lähestulkoon aina läpi meidän liigassa nykyään. Onko siitä nollatoleranssilinjasta virallisesti luovuttu? Ei mun tietääkseni, mutta siltä nuo pelit ovat jo muutaman vuoden näyttäneet. Enkä nyt kohdista ajatuksiani sanoilla "kahvakiekko" ja "estäminen" pelkästään JYPiin, vaan ihan yleisellä tasolla puhun, vaikkakin JYP on ehkä paras esimerkki tästä. Näille pohdinnoille tosin on oma ketjunsa, joten täällä ehkä hölmöä alkaa väittelemään tästä.
Joku jo tässä ketjussa mainitsi, että pelkästään ylitörkeät mailaiskut ja taklaukset noin yleensä ovat niitä joista tuomarit uskaltavat jäähyjä antaa. Kampituksetkin mun mielestä yleensä otetaan pois, mutta koukut, kiinnipitämiset ja estämiset tappavat tän pelin ainakin SM-liigassa. Miksi helvetissä joku nollatoleranssi joskus lanseerattiin? Just asking.