@Justice: Mä toivoisin nimenomaan sitä, että HIFK:n tekeminen nousisi Jypin tyyliin kokonaan korkeammalle tasolle. Mukaanlukien se, että olisi tietty identiteetti. Okei, lätkäbisnes on sellaista, että dyykkauksia tapahtuu, sille ei voi mitään. Mutta jos pohja on vakaa, niistä noustaan nopeasti. Malliesimerkkinä nimenomaan Jyp, joka tosiaan pullahti puolivälierissä poikkeuksellisesti viime keväänä. Ja se oli siis heille huono kausi....heh. Ihan sama koskee sitä, että kaikki ennakkoon hyvät hankinnat eivät koskaan onnistu 100% tehokkuudella. Pikku turbulenssi kuuluu tähän hommaan. Mutta mitä vankempi runko koneessa on, sitä paremmin se kestää turbulenssit. Mikäs olikaan ero Jypin ja HIFK:n välillä? Holtari vs. Nybondas. Se taisto menee Holtarille selkeästi. Joten on sillä utj:lla merkitystä.
Liigan tason laskeminen on jännä kuvio. Se seuloo jyvät akanoista ja juuri tällaisina niukkojen pelaajamarkkinoiden aikana ne organisaatiot pärjäävät, jotka scouttaavat parhaiten. Isokaan budjetti ei auta, jos ei ole markkinatuntemusta. HIFK on aika puhtaasti valmiiden pelimiesten varassa. Tänne pitää saada Zaborskyja, Goldobineja etc. HIFK ei tällä urheilujohdolla löydä omia helmiä. Yritykset ovat olleet surkuhupaisia, Walsheja ja kumppaneita. Siksi mua kiehtoo ilmiönä KHL ja sen vaikutukset liigaan. Jos KHL luhistuu, voidaan sanoa, että jopa HIFK osuu suuremmalla todennäköisyydellä kuin nykyisin, kun pelaajia on enemmän vapaana.
Liigan tason laskeminen on jännä kuvio. Se seuloo jyvät akanoista ja juuri tällaisina niukkojen pelaajamarkkinoiden aikana ne organisaatiot pärjäävät, jotka scouttaavat parhaiten. Isokaan budjetti ei auta, jos ei ole markkinatuntemusta. HIFK on aika puhtaasti valmiiden pelimiesten varassa. Tänne pitää saada Zaborskyja, Goldobineja etc. HIFK ei tällä urheilujohdolla löydä omia helmiä. Yritykset ovat olleet surkuhupaisia, Walsheja ja kumppaneita. Siksi mua kiehtoo ilmiönä KHL ja sen vaikutukset liigaan. Jos KHL luhistuu, voidaan sanoa, että jopa HIFK osuu suuremmalla todennäköisyydellä kuin nykyisin, kun pelaajia on enemmän vapaana.