Tinder – statsit & keskustelu

  • 654 087
  • 1 721

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei tinderissä sulle voi nainen laittaa viestiä, jos teistä ei oo tullu paria. Vai ymmärsinkö nyt ihan väärin mistä puhuit?

Ei voi pistää viestiä ellei molemmat ole tykänneet ja tullut matchia. Parissa muussa deitti-apissa voi taas pistää viestiä vaikkei ole tullut matchia.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tinderissä sulle voi nainen laittaa viestiä, jos teistä ei oo tullu paria. Vai ymmärsinkö nyt ihan väärin mistä puhuit?
Ei voi pistää viestiä ellei molemmat ole tykänneet ja tullut matchia. Parissa muussa deitti-apissa voi taas pistää viestiä vaikkei ole tullut matchia.
Itseasiassa täytyy korjata sen verran, että nykyään Tinderissä on näköjään myös Platibum jäsenyys (tai ollut varmaan pidempäänkin, huomasin illalla). Jäsenyyttä mainostetaan mm. sillä, että voit lähettää viestin supertykkäyksen ohessa jo ennen mahdollista osumaa.

Eli jos @teppana n tapauksessa naisella on ollut tämmöinen jäsenyys ja sieltä on tullut superlike, niin tuo on mahdollista. Tosin itse tulkitsin teppanan viestiä niin, että kyseessä on normaali osuma.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aaa. Ok. Oliskohan sen kaksi tuntia ollut tuo profiili nyt tulilla. Nyt tosiaan näyttäisi olevan sen 22 tykkäystä. Eli ei tässä tarvitse pkuitenkaan pelätä mitään pilluinvaasiota ovista ja ikkunoista?

Tähän tykkäys termiin liittyen pitää vielä kirjoitella, kun tätä tuli joskus vast'ikään pohdittua itsekseen.
Mielestäni tuo on hieman harhaanjohtava termi sovelluskehittäjältä ja eihän sovellus sitä alkuun edes käyttänyt, vaan se ilmestyi joskus pari vuotta sitten. Sen lisäksi että siinä x määrän tykkäysten joukossa on niitä, jotka ovat oikeasti ajatelleet "onpas kivan näköinen/oloinen, tykkään", niin siinä on myös useampi vahinkopyyhkäys ja sitten näitä, jotka pyyhkivät ns. liukuhihnalta, hyvä kun ovat edes sen yhden kuvan ehtineet nähdä. Saati että katsovat loput kuvat tai lukevat profiilitekstiäsi.

Ei ole tarkoitus @teppana masentaa sinua tällä, mutta loppujen lopuksi se, kuinka hyvällä prosentilla saat aikaan keskusteluja näiden osumien kanssa, kertoo sinuun kohdistuvasta kiinnostuksen määrästä.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itseasiassa täytyy korjata sen verran, että nykyään Tinderissä on näköjään myös Platibum jäsenyys (tai ollut varmaan pidempäänkin, huomasin illalla). Jäsenyyttä mainostetaan mm. sillä, että voit lähettää viestin supertykkäyksen ohessa jo ennen mahdollista osumaa.

Eli jos @teppana n tapauksessa naisella on ollut tämmöinen jäsenyys ja sieltä on tullut superlike, niin tuo on mahdollista. Tosin itse tulkitsin teppanan viestiä niin, että kyseessä on normaali osuma.

Tämä ominaisuus myös tekee Goldin tai ilmaisen version käyttäjien elämästä helvettiä. Jos oletetaan, että Suomessa olisi vaikkapa 200 aktiivista platinan käyttäjää, jotka swaippaisivat kaiken oikealle niin näin oma profiilisi voi olla listalla näkymässä vastapuolelle parhaimmillaankin vasta sijalla 201.

Lisäksi platinalla taisi olla vielä superboosteja joilla pystyi nostamaan itsensä koko Suomen listan kärkeen 24 h:n tunnin ajaksi. Yritä siinä sitten ilmaistilillä sinnitellä kun tämän lisäksi Goldit boostailee itseään ilmaiseksi lyhyemmän ajan vielä kerran kuussa. Itse en usko siis ilmaisena perus "kasina" olevani jonossa varmasti kovin korkealla alkuboostin jälkeen ole.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tämä ominaisuus myös tekee Goldin tai ilmaisen version käyttäjien elämästä helvettiä. Jos oletetaan, että Suomessa olisi vaikkapa 200 aktiivista platinan käyttäjää, jotka swaippaisivat kaiken oikealle niin näin oma profiilisi voi olla listalla näkymässä vastapuolelle parhaimmillaankin vasta sijalla 201.

Lisäksi platinalla taisi olla vielä superboosteja joilla pystyi nostamaan itsensä koko Suomen listan kärkeen 24 h:n tunnin ajaksi. Yritä siinä sitten ilmaistilillä sinnitellä kun tämän lisäksi Goldit boostailee itseään ilmaiseksi lyhyemmän ajan vielä kerran kuussa. Itse en usko siis ilmaisena perus "kasina" olevani jonossa varmasti kovin korkealla alkuboostin jälkeen ole.

En ite ainakaan tuolla ilmaisversiolla saavuttanu mitään. Plussa nyt käytössä ja se on ihan ok toimivuudeltaan. Goldista ei hirveästi lisähyötyä, koska jostain syystä ne profiilit keitä sinne näkyville tulee, niin on yleensä sellaisia joita ei laita oikealle. Muutenkin ne siellä olevat profiilit pystyy helposti päättelemään, kun niiden pitäis tulla aika nopeaa vastaan selatessa, ellei sitten ole laittanut joskus vasemmalle ja sitä kautta jäänyt sinne kummittelemaan. Joskus toki tulee laitettua hyviäkin naisia vasemmalle, koska "kaikkien" laittaminen oikealle ei vieläkään kait ainakaan auta mitään? Ja en ole kyllä ihan hirveän nirso naisen ulkonäöstä, että mitään instamalleja ei pelkästään laiteta oikealle ja yleensä ne ei kyllä sytytäkkään tosin. Kaikista parashan se on päästä juttelemaan, niin siinä näkee onko toinen mielekäs vai ei, ihan riippumatta ulkonäöstä, mutta kyllä voin olla rehellinen, että jos naama ei miellytä, niin ei sitä oikealle laita. Voishan sitä aina jeesustella, että ulkonäöllä ei oo väliä, mutta väitän että 99% sillä on väliä.
 

teppana

Jäsen
Muutama ihan antoisakin keskustelu tässä on parin päivän aikana ollut. Ensimmäiset treffit on sunnuntaina. Ihan lääkärisnaisen kanssa. Ainakin näin alkutekijöissä tuntuu että tuo Tinder on vähän kiusallinen, mutta toimiva paikka tavata ihmisiä.

En sitten tiedä miten siellä algoritmit toimii, kun itselle matchit on tullut saman koulutustason kanssa. Ei sillä siis sinänsä väliä ole, ihan mielelläni lähtisin treffeille vaikka ammattina olisi kadunlakaisija, kunhan persoona on miellyttävä. Eli olen kyllä swaippaillut oikealle muitakin kuin korkeasti koulutettuja. Mutta kun noita matcheja on se muutama kymmenen tullut niin tuntuu että oikeastaan kaikki on ollut DI/lääkäri/opettaja taustalla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutama ihan antoisakin keskustelu tässä on parin päivän aikana ollut. Ensimmäiset treffit on sunnuntaina. Ihan lääkärisnaisen kanssa. Ainakin näin alkutekijöissä tuntuu että tuo Tinder on vähän kiusallinen, mutta toimiva paikka tavata ihmisiä.

En sitten tiedä miten siellä algoritmit toimii, kun itselle matchit on tullut saman koulutustason kanssa. Ei sillä siis sinänsä väliä ole, ihan mielelläni lähtisin treffeille vaikka ammattina olisi kadunlakaisija, kunhan persoona on miellyttävä. Eli olen kyllä swaippaillut oikealle muitakin kuin korkeasti koulutettuja. Mutta kun noita matcheja on se muutama kymmenen tullut niin tuntuu että oikeastaan kaikki on ollut DI/lääkäri/opettaja taustalla.
Oikealla asenteella Tinder on hyvä paikka tavata muita ihmisiä. Sinulla vaikuttaa tuo asenne olevan. Itse tapasin useita korkeasti koulutettuja naisia sieltä ja tuli vähintään käytyä hyviä keskusteluita sekä vähän tottakai muutakin. Tuo koulutustausta todennäköisesti selittyy seikalla, että sinusta ovat eniten kiinnostuneet akateemiset ja toistepäin. Paljon voi nimittäin päätellä tuostakin jo pelkästä kuvasta.

Itse yhdessä Tinder-muikkelin kanssa yli 4 vuotta, josta 2,5 vuotta naimisissa. Kuljin junalla Lahden ohi ja swaippailin Lahden naistarjontaa siinä samalla kun ei ollut muutakaan tekemistä. Muutama kuukausi tästä olinkin jo muuttamassa Lahteen, jossa olin vain kerran käynyt aikaisemmin eräissä surullisen kuuluisissa mm-hiihdoissa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Miten niin naisille tulee helposti likejä? Tein empiirisen kokeen ja vaihdoin itseni asetuksista eilen naiseksi, joka etsii miehiä. Kuvat toki edelleen oli rumia miehen kuvia. Noin 5 minuutissa tuli 10 likeä.

Käyttääkö miehet tätä siis useinkin sillä tavalla, että kuviakaan ei katsota, mutta tykätään vaan liukuhihnalta jokaisesta vastaantulevasta henkilöstä?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Miten niin naisille tulee helposti likejä? Tein empiirisen kokeen ja vaihdoin itseni asetuksista eilen naiseksi, joka etsii miehiä. Kuvat toki edelleen oli rumia miehen kuvia. Noin 5 minuutissa tuli 10 likeä.

Käyttääkö miehet tätä siis useinkin sillä tavalla, että kuviakaan ei katsota, mutta tykätään vaan liukuhihnalta jokaisesta vastaantulevasta henkilöstä?

Osalle miehistä varmaan riittää, että vastapuoli on nainen ja se siinä. Varmaan eivät kattoneet sun kuvia ollenkaan, koska niin kiimoissaan ovat. Tai mistäs minä tiedän, mutta voisin kuvitella. Naispuoliset kaverit ainakin on saanu, jos minkälaista viestiä tuolla. :D
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käyttääkö miehet tätä siis useinkin sillä tavalla, että kuviakaan ei katsota, mutta tykätään vaan liukuhihnalta jokaisesta vastaantulevasta henkilöstä?
Sillä saa nopeasti käytyä läpi kaikki alueen naiset. Sitten kun tulee matcheja voi deletoida huonot. Ajankäytöllisesti fiksua.
 

Andrius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Saksa
Oikealla asenteella Tinder on hyvä paikka tavata muita ihmisiä...
Itse yhdessä Tinder-muikkelin kanssa yli 4 vuotta, josta 2,5 vuotta naimisissa. Kuljin junalla Lahden ohi ja swaippailin Lahden naistarjontaa siinä samalla kun ei ollut muutakaan tekemistä. Muutama kuukausi tästä olinkin jo muuttamassa Lahteen, jossa olin vain kerran käynyt aikaisemmin eräissä surullisen kuuluisissa mm-hiihdoissa.
Samat sanat, silloin joskus löysin tyttäreni äidin Tinderistä. Erosimme, olin Tinderissä noin puoli vuotta, ekat pari opetti että hei erosit ja sitten natsas. Tuolla kandee tosi suorasti kertoa mitä haluaa ja mitä ei halua.
 

Andrius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Saksa
Muutenkin ne siellä olevat profiilit pystyy helposti päättelemään, kun niiden pitäis tulla aika nopeaa vastaan selatessa, ellei sitten ole laittanut joskus vasemmalle ja sitä kautta jäänyt sinne kummittelemaan. Joskus toki tulee laitettua hyviäkin naisia vasemmalle, koska "kaikkien" laittaminen oikealle ei vieläkään kait ainakaan auta mitään? Ja en ole kyllä ihan hirveän nirso naisen ulkonäöstä, että mitään instamalleja ei pelkästään laiteta oikealle ja yleensä ne ei kyllä sytytäkkään tosin. Kaikista parashan se on päästä juttelemaan, niin siinä näkee onko toinen mielekäs vai ei, ihan riippumatta ulkonäöstä, mutta kyllä voin olla rehellinen, että jos naama ei miellytä, niin ei sitä oikealle laita. Voishan sitä aina jeesustella, että ulkonäöllä ei oo väliä, mutta väitän että 99% sillä on väliä.
Asiahan ei minulle kuulu, mutta vaikuttaa aika vahvasti siltä että sä et tiedä yhtään mitään siitä naisesta jota haet. Mulla ainakin natsas hyvivinkin nopeasti, kun oli rehellinen profiilissa, melkein tiesin mitä hain, ja unelmat natsaa yhteen.

Mitä sinä tulet tekemään sen kauniin naisen kanssa joka rakastuu sinuun? Kirjooittamaan?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Asiahan ei minulle kuulu, mutta vaikuttaa aika vahvasti siltä että sä et tiedä yhtään mitään siitä naisesta jota haet. Mulla ainakin natsas hyvivinkin nopeasti, kun oli rehellinen profiilissa, melkein tiesin mitä hain, ja unelmat natsaa yhteen.

Mitä sinä tulet tekemään sen kauniin naisen kanssa joka rakastuu sinuun? Kirjooittamaan?


No kyllä mä siellä ihan rehellisesti kirjoitin, mitä haen jne. Ja pelkkä ulkonäkö ei oo se juttu, mutta jos toinen ei yhtään viehätä siinä mielessä, niin ei siitä kyllä kovin helposti mitään tuu. Ja ihan oisin nähny, mutta onneks tässä tais löytyä toista kautta nainen, niin ei tarvi nyt ainakaan koko tinderiä miettiä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tinderiä jonkin aikaa (lue: liian kauan) käyttäneenä on ollut jännä huomata, että naiset poistavat nykyään herkemmin mätseistä, jos jokin ei tärppää. Eikä siinä mitään, harvemmin nämä tunteisiin menevät ja koen väistäneeni luodin silloin. Pari viimeisintä esimerkkiä;

- Vaihdettiin heipat jonkun paikallisen muutamaa vuotta nuoremman daamin kanssa, meille yhteisiä "ominaisuuksia" oli Tinderin mukaan ruoanlaitto, joten tietysti rennonletkeänä huumoriveikkona kysyin hänen mielipidettään siitä, että ajattelin sinä kyseisenä päivänä valmistaa tortillaa. Muutama tunti meni ja minut oli poistettu hänen Tinderistään.

- Aloitettiin eilen keskustelu muutamaa vuotta vanhemman erittäin ulkoisesti pätevän naisyksilön kanssa, jonka kanssa keskustelu alkoikin vauhdikkaasti ja jaoimme hyvin samanlaisen näkemyksen elämiseen sekä ihmisiin. Tänään sitten mainitsi, että on innostunut kalastuksesta ja itse jatkoin siihen, etten ole oikein koskaan päässyt tuohon kalastusskeneen mukaan, mutta mielelläni oppisin siitä lisää. Siitä muutama minuutti ja minut oli poistettu mätseistä.

Eihän näitä kannata lähteä ylianalysoimaan, jokainen kun etsii eri asioita tuolta. Nukutaan ja mennään eteenpäin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tinderiä jonkin aikaa (lue: liian kauan) käyttäneenä on ollut jännä huomata, että naiset poistavat nykyään herkemmin mätseistä, jos jokin ei tärppää. Eikä siinä mitään, harvemmin nämä tunteisiin menevät ja koen väistäneeni luodin silloin.
Saman olen huomannut, siis nimenomaan tuon jos jokin ei tärppää -ilmiön.

Oli muuten oikein hyvä match naisen kanssa, juttu kulki ja oli paljon samoja elämänkokemuksia ja kiinnostuksen kohteita. Mutta sitten alettiin puhua paikkakunnista, joilla haluaisi asua. Sanoin, että kyllä minä haluaisin asua Kouvolassa taas vielä joskus, jos se mahdollista olisi. Nainen alkoi ihan avoimesti vittuilla ja naureskella. Kysyin, että miltäs hänestä tuntuisi, jos minä pilkkaisin hänelle rakkaita seutuja. Kyseinen nainen on Pohjanmaalta, ja niistä seuduista ja ihmisistä minulla on kyllä vahvoja mielipiteitä. Sen jälkeen nainen alkoi valittaa, että ei tästä mitään tule, kun ei voi vapaasti ilmaista omia mielipiteitään.

Tottahan sitä voi vittuilla suht tuntemattomallekin ihmiselle. Kai se joissain tapauksissa kuuluu jopa mielipiteenvapauden piiriin, mutta on eri asia, miten paljon se edistää tutustumista. Ja huonoa käytöstä se ainakin on. Nainen uhriutui kovasti mielipiteenvapauden kaventumisesta, minä poistin hänet.

Vitun idiootti. Onneksi tiedän, että vastaavan skenen naiset ovat yleensä fiksuja.
 

dimmu

Jäsen
Tinderiä jonkin aikaa (lue: liian kauan) käyttäneenä on ollut jännä huomata, että naiset poistavat nykyään herkemmin mätseistä, jos jokin ei tärppää. Eikä siinä mitään, harvemmin nämä tunteisiin menevät ja koen väistäneeni luodin silloin. Pari viimeisintä esimerkkiä;

Heh, itsellä kävi tänään seuraava: minulla on kuva myös itsestäni ja koirastani. Nainen aloitti keskustelun ja meni jotakuinkin näin:
”Moi, onpas sulla söpö koira”
-”Hän kiittää, on oikein komea ja kiltti herrasmies. Mitäs olet tänään puuhaillut?”

Kävin hetken päästä keskusteluissa ja eipä ollut enää matchia. Erikoista
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse luovutin Tinderin kanssa nopeasti, toimii livenä jopa korona aikana paremmin, eikä jää usein kesken noin yllättävästi kuin täällä on ollut kokemuksia, tietää myös heti mitä saa ainakin ulkoisesti.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, itsellä kävi tänään seuraava: minulla on kuva myös itsestäni ja koirastani. Nainen aloitti keskustelun ja meni jotakuinkin näin:
”Moi, onpas sulla söpö koira”
-”Hän kiittää, on oikein komea ja kiltti herrasmies. Mitäs olet tänään puuhaillut?”

Kävin hetken päästä keskusteluissa ja eipä ollut enää matchia. Erikoista

Panoalfat on tehneet naisille näin mikä sitten ehkä halutaan kostaa joillekin miehille. Tinderissä ja nettideiteillä on miehiä, jotka nuoleskelee naisia. Sitten kun tulee mies joka ei pillun toivossa nuoleskelekaan ja suhtautuu naiseen välinpitämättömästi, niin se on aikamoinen kolaus naisen egolle. Naiset saattaa loukkaantua aika pahastikin, varsinkin jos kyseessä on komea panoalfa.

Minä tapasin yhden naisen joka laittoi tapaamisen jälkeen viestiä. Ajattelin, että on kiinnostunut, mutta ei sitten ollutkaan ja selitti jostain kemiasta. Jos ei ole kiinnostunut siinä mielessä, niin minkä takia pitää laittaa viesti tapaamisen jälkeen? Olisi vain poistanut mätseistä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Panoalfat on tehneet naisille näin mikä sitten ehkä halutaan kostaa joillekin miehille. Tinderissä ja nettideiteillä on miehiä, jotka nuoleskelee naisia. Sitten kun tulee mies joka ei pillun toivossa nuoleskelekaan ja suhtautuu naiseen välinpitämättömästi, niin se on aikamoinen kolaus naisen egolle. Naiset saattaa loukkaantua aika pahastikin, varsinkin jos kyseessä on komea panoalfa.

Minä tapasin yhden naisen joka laittoi tapaamisen jälkeen viestiä. Ajattelin, että on kiinnostunut, mutta ei sitten ollutkaan ja selitti jostain kemiasta. Jos ei ole kiinnostunut siinä mielessä, niin minkä takia pitää laittaa viesti tapaamisen jälkeen? Olisi vain poistanut mätseistä.

Mäen nyt osaa muuten ottaa kantaa, mutta kyllä mulle ainakin monesti treffien jälkeen on laitettu joku syy, että nyt ei nappaa ja hyvät jatkot. Ihan hyvä niin vaikka se mitään lohdutakkaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Heh, itsellä kävi tänään seuraava: minulla on kuva myös itsestäni ja koirastani. Nainen aloitti keskustelun ja meni jotakuinkin näin:
”Moi, onpas sulla söpö koira”
-”Hän kiittää, on oikein komea ja kiltti herrasmies. Mitäs olet tänään puuhaillut?”

Kävin hetken päästä keskusteluissa ja eipä ollut enää matchia. Erikoista
Ei auttanut edes söpö koira näköjään. :D Tuo on kyllä ihan outoa, että kuulumisten kysymisestä on tehty joku punainen vaate Tinderissä. Ei ihme, että miehet katkeroituu tuolla, jos tulee useampi samanlainen tyyppi vastaan.

Onneksi siellä on niitä fiksuja tyyppejäkin, todella paljon. Jotkut vaan piiloutuvat huonon profiilin taakse, kun eivät jaksa panostaa kuviin tai teksteihin.
 

dimmu

Jäsen
Ei auttanut edes söpö koira näköjään. :D Tuo on kyllä ihan outoa, että kuulumisten kysymisestä on tehty joku punainen vaate Tinderissä. Ei ihme, että miehet katkeroituu tuolla, jos tulee useampi samanlainen tyyppi vastaan.

Onneksi siellä on niitä fiksuja tyyppejäkin, todella paljon. Jotkut vaan piiloutuvat huonon profiilin taakse, kun eivät jaksa panostaa kuviin tai teksteihin.

Ei auttanut tällä kertaa. :D Pääsääntöisesti koira on 10+ veto Tinderissä, usein mimmit alkavat siitä juttelemaan ja juttu lähtee mukavasti liikkeelle, tulostakin tullut mukavasti.
 

julle-jr

Jäsen
Ei sinänsä liity juuri tinderiin, mutta minunkin olisi jotenkin hieman hankalantuntuista vastata kysymykseen "mitäs olet tänään puuhaillut?" Ensimmäinen reaktioni olisi luultavasti "tuskin se sua oikeesti kiinnostaa". No en tosin olekaan mikään paras tekijä uusiin ihmisiin tutustumisessa :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös