@Pisin Kääpiö 186cm Niin, kyllä mä ihan samaa mieltä olen kaikesta. Tilannetta olisi helpompi tarkastella ns. laatikon ulkopuolelta jos kyseessä olisi joku muu kuin minä. Vituttaa kun ei tullut toimittua asian suhteen riittävästi silloin kun oli tilaisuus. Siinä mielessä ironista, että vähemmän kiinnostavien naisten tapauksessa näin on helpompi tehdä, nyt ehkä iskee joku alitajuinen pelko sen toivon menettämisestä, vaikka asian pitäisi olla päinvastoin. Järjellä ajateltuna loppuvaiheissa tuo varmaan olikin yksipuolista ihastumista. Silti tuntuu pahalta, kun en ole päässyt selvittämään asioita tämän kanssa, jos se sanoisi "Jätä minut rauhaan, en ole enää millään tavalla kiinnostunut seurastasi tai muutenkaan mistään sinuun liittyvästä", olisi asia helpompi hyväksyä ja yrittää jatkaa eteenpäin. Nyt kuitenkin kaikki ajatukset vellovat päässä, mutta en viitsisi tätäkään häiritä enää.
Tuo on luultavasti pyyhkäissyt puolestaan omassa päässään minut kokonaan ulos omasta elämästään, eikä ole enää sitäkään vähää kiinnostunut puhumaan noista asioista. Koko tilanne on sillä tavalla päässyt yllättämään itseni, sillä aiemmin kenenkään muun kanssa minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia tuollaisten tilanteiden kanssa. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta, nyt en vain saa tuota ja tätä tilannetta mielestäni. Muun muassa tämän sovelluksen kautta vastaantulleista matcheista en saa oikein mitään kiksejä ja tuntuisi jotenkin väärältä tavata ketään, kun en pystyisi panostamaan tuohon 100% kun täyttä tunnetta on mahdoton saada mukaan. En nyt vain oikein keksi mitään ulospääsyä tästä tilanteesta, kun tuo toinenkaan ei ilmeisen halukas ole asioista puhumaan. Jos vain olisi keksitty joku nappi, jota painamalla voisin unohtaa kaiken tähän naiseen liittyvän ja jatkaa eteenpäin, painaisin sitä saman tien miettimättä sekuntiakaan. En mä elättele mitään, kun tiedän että se kaikki on ollutta ja mennyttä enkä jaksaisi enää muutenkaan, kun lopputuloksena olisi todennäköisesti vain tätä samaa arvuuttelua tuon päänsisäisistä liikkeistä, kun se seuraavan kerran päättäisi "kadota" ja olla vastaamatta. Paras ratkaisu olisi jos tämä suostuisi ottamaan minut vastaan ystävänä tai kaverina, sillä aidosti haluan tälle vain pelkkää hyvää, mutta kuten todettua, ei ketään voi pakottaa ystäväksi.
@Breeze Harbour Kiitos, helpompi näistä on sanoa jollekin, joka on kokenut suunnilleen saman. Joka tapauksessa aika pitkälti sama tilanne siis ja kuten sanoit, mahdoton järjellä selittää. Sillä jos tämä tilanne olisi ratkaistavissa järjellä, olisin sen jo ratkaissut. Vaikeaa on arvioida tilannetta, kun en tämän pään sisään pääse. Kyllä mä kuitenkin sen verran olen nähnyt ja kokenut, että tunnistan aidon ja epäaidon tilanteen tai tunteen eron. Se koko jutussa varmaan eniten mietityttääkin, että miksi tämä välillä oli aina niin innokkaasti mukana ja itse aloitteellisena, mutta sitten kylmenee ja muuttuu lähes eri ihmiseksi kuin sormia napsauttamalla. En minä itse voisi tuolla tavalla toimia ylipäätään yhtään ketään kohtaan. Varsinkaan sellaista, jota itse pidän edes etäisesti läheisenä, saati sitten jotain sellaista henkilöä, jonka kanssa olen juuri hetki sitten ollut melko tiiviisti tekemisissä. Eri asia sitten jossain Tinderissä tapahtuvat ignooraamiset, se kuuluu pelin henkeen, julmaa, mutta totta. Mutta vaikea tuota yhteyden tunnetta on selittää, sen vain tuntee jos on tunteakseen. Sitä vain tunsi olevansa tämän kanssa niin lähellä samaa aaltopituutta kuin mahdollista, hän oli aidosti kiinnostunut kaikesta minuun liittyvästä jne. Ihan mielenkiinnostakin olisi hauska tietää, kuinka siitä asetelmasta on mahdollista päätyä silmänräpäyksessä siihen, ettei mikään toisen tekeminen, sanominen tai tunteet jaksa kiinnostaa enää millään muotoa.
Nyt jälkeenpäin ajateltuna tämä nainen varmaankin loppuvaiheilla käytti hyväkseni omaa hyväntahtoisuuttani ja auttamisen halua, mutat kuten sanoit, kun minusta ei enää ollut hänelle hyötyä, päätti sitten heittäytyä tuollaiseksi ja katkaista käytännössä kaikki välit. Sen sijaan, että olisi edes yrittänyt kohdella minua kuten toista ihmistä yleensä kohdellaan. Eihän tämä tuntemattomiakaan ihmisiä kohtaan toimi heti ensikohtaamisella kylmästi, miksi sitten tuttuja kohtaan? Itselläni on selkärangassa se vanha oppi, että pyrin kohtelemaan muita kuin haluaisin itseäni kohdeltavan, enkä edes pystyisi toimimaan tuohon tapaan. Nyt hän jäi aika reilusti ns. plussalle tuon suhteen, saaden paljon parempaa kohtelua kuin mitä itse lopulta tarjosi. Hämmentää vielä tuo, kun tämä vaikutti aidosti yllättyneeltä, kun kirjoitin hänelle, etten haluaisi olla tämän kanssa huonoissa väleissä. Vastaus oli "Siis mitä?". Ei kuitenkaan ollut halukas vastaamaan enempää kun yritin asiasta tiedustella..
Jossain vaiheessa minun on pakko nostaa asia vielä viimeisen kerran pöydälle ja sanoa kaikki mikä minua on jäänyt vaivaamaan. Sillä oletuksella, etten kuitenkaan mitään vastausta tule saamaan. Tämän jälkeen jättää asia tähän. Tuntuisi vain, että tuo on ainoa keino joka voisi tilannetta helpottaa ja ehkä jopa ajan kanssa helpottaa siirtymistä eteenpäin. Minulla on ollut jo aiemmin mietinnässä muutto nykyisestä asuinkaupungistani pääkaupunkiseudulle ja se halu on ainakin vain voimistunut. Tuntuu, että tuo olisi jonkunlainen tyhjältä pöydältä aloitus, ainakin niin tyhjältä kuin mahdollista - minulle.
Psykopaatit osaavat hurmata ennestään tuntemattomia ihmisiä ja sitten hyväksikäyttää eri tavoilla. En nyt väitä häntä psykopaatiksi, mutta hyväksikäyttöä välittyy tekstistäsi.
Jotenkin on vaikea kuvitella tästä mitään tuollaistakaan. Vaikkakin kuten kirjoitin, loppuhetkinä tämä vaikutti enemmän poissaolevalta, mutta erinäinen apu kyllä kelpasi ja sitä oli itse vähän väliä kysymässä. Enkä minä nyt ala kieltäytymäänkään, ihan mielelläni minä tätä auttelin, kun ylimääräistä aikaakin oli. Enkä todellakaan odota kenenkään jäävän palvelusta saati rahaa velkaa, sillä toimin ihan auttamisen ilosta. Mielestäni olisi kuitenkin vähintäänkin kohtuullista, että tämä toinen vaivautuisi edes sen verran, ettei saman tien kääntäisi selkäänsä ja alkaisi käyttäytymään minua kohtaan kuin minua ei olisi koskaan ollut olemassakaan.
Hän vaikuttaisi käyttäytyvän kuin olisi elämässään saanut aina kaiken haluamansa, mutta ei siitäkään ole kyse, kun tiedän hänen taustansa. Ehkä apu sitten kelpasi, mutta muuten minusta oli hänen silmissään hävinnyt kaikki muu hohto. Kun tilalle löytyi mahdollisesti joku parempi tai hän ei muuten vain enää hyötynyt avustani, hänen oli sitten helppo pyyhkäistä minut kokonaan ulos pelilaudaltaan. Toisaalta minun on edelleen vaikea kuvitella, että hän ketään muuta kohtaan käyttäytyisi noin, mutta puhtaasti matemaattisesti ajateltuna tuskin mahdan olla ainoa. Kuten aiemmin kirjoitin, hänellä on todella laaja ystävä- ja tuttavapiiri, joten ehkä siinä tapauksessa on helpompi "siivota jämiä" pois, eikä hän välttämättä edes itse tiedosta toimivansa väärin.