Tinder – statsit & keskustelu

  • 653 386
  • 1 721
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Mielenkiintoista. Onko juttu miten kahdessa kuukaudessa päivittynyt?
Eipä juuri mitenkään.

Pari viikkoa sitten yritin nostaa asian pöydälle ja kysyin tältä voitaisiinko jutella kunnolla. Kun tämä kysyi mistä, vastasin, etten haluaisi olla tämän kanssa huonoissa väleissä. Tähän tämä vastasi: "Siis mitä?". Aivan kuin välimme olisivat täysin normaalit, eikä mitään ongelmaa olisikaan. Kun sitten sanoin tälle, että mielestäni on kummallista, ettei sinuun ole kaiken tuon jälkeen yhtä äkkiä saanut aikoihin mitään yhteyttä ja tiedustelin mistä tällainen käytös johtuu, vastasi tämä nainen: "Niin, en tiedä". Sen jälkeen yritin vielä saada jotain irti sanomalla, että vielä jokin aika sitten olimme melko paljon tekemisissä ja pidin meitä välillä suhteellisen läheisinä, johon tämä sitten vastasi: "Mä en kyllä pidä meitä hirveän läheisinä". No ei varmasti pidäkään, kun päättää yhtä äkkiä lyödä välit jäihin, eikä tähän saa kuukausiin enää mitään kunnon yhteyttä.

Tämän jälkeen yritin vielä tavallisesti kysellä kuulumisia, mutta en saanut enää minkäänlaista vastausta. Jos olisin saanut, olisi se ollut luokkaa "Hyvää.". Vaikea sanoa mikä tuollaisen käytöksen oikein aiheuttaa, vieläpä kun tämän itsensä mukaan tuossa ei mitään erikoista ole. Hänen näkökulmastaan tämä on varmasti halunnut syystä tai toisesta päästä eroon minusta ja olettanut, että sormia napsauttamalla kaikki on selvää. Tuskin osaa ajatella asiaa minun näkökulmastani lainkaan. Nyt kun aikaa kuluu, emmekä ole olleet missään tekemisissä viime aikoina, tälle kaikki tuntuu olevan ok. Minulle kaikki on kuitenkin täysin epäselvää, enkä saa koko asiaa mielestäni, enkä myöskään ymmärrä sitä, minkä takia tällä taas ei tunnu olevan pienintäkään halua keskustella asiasta, helpottaisi omaa olemistani. Tuollaisen käytöksen ymmärtäisi jos emme koskaan olisi olleet missään tekemisissä, mutta sitten taas ei ketään kohtaan käyttäydytä tuolla tavalla, varsinkaan sellaista, jonka kanssa on oltu tekemisissä välillä melko tiiviistikin ja annettu ymmärtää kaikkea muuta.

Harmittaa siinä mielessä, sillä jos tämä olisi miespuolinen henkilö, voisin kuvitella hänen olevan yksi parhaista kavereistani. Ja toki myös naispuolisenakin, mikäli sen enempään ei ole mahdollisuuksia. Sitten taas ei kukaan käyttäydy tuolla tavalla kaveriaan kohtaan ja minun on myös vaikea kuvitella tämän naisen käyttäytyvän ylipäätään ketään kohtaan tuohon tapaan. Itse en ainakaan edes kehtaisi, etenkään sellaista, jonka kanssa olen viettänyt suhteellisen paljonkin aikaani. Etenkään mitään syitä kertomatta ja tämän jälkeen vielä hämmästelemällä, että eikö toisen mielestä kaikki olekaan kunnossa..
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Eipä juuri mitenkään.

Pari viikkoa sitten yritin nostaa asian pöydälle ja kysyin tältä voitaisiinko jutella kunnolla. Kun tämä kysyi mistä, vastasin, etten haluaisi olla tämän kanssa huonoissa väleissä. Tähän tämä vastasi: "Siis mitä?". Aivan kuin välimme olisivat täysin normaalit, eikä mitään ongelmaa olisikaan. Kun sitten sanoin tälle, että mielestäni on kummallista, ettei sinuun ole kaiken tuon jälkeen yhtä äkkiä saanut aikoihin mitään yhteyttä ja tiedustelin mistä tällainen käytös johtuu, vastasi tämä nainen: "Niin, en tiedä". Sen jälkeen yritin vielä saada jotain irti sanomalla, että vielä jokin aika sitten olimme melko paljon tekemisissä ja pidin meitä välillä suhteellisen läheisinä, johon tämä sitten vastasi: "Mä en kyllä pidä meitä hirveän läheisinä". No ei varmasti pidäkään, kun päättää yhtä äkkiä lyödä välit jäihin, eikä tähän saa kuukausiin enää mitään kunnon yhteyttä.

Tämän jälkeen yritin vielä tavallisesti kysellä kuulumisia, mutta en saanut enää minkäänlaista vastausta. Jos olisin saanut, olisi se ollut luokkaa "Hyvää.". Vaikea sanoa mikä tuollaisen käytöksen oikein aiheuttaa, vieläpä kun tämän itsensä mukaan tuossa ei mitään erikoista ole. Hänen näkökulmastaan tämä on varmasti halunnut syystä tai toisesta päästä eroon minusta ja olettanut, että sormia napsauttamalla kaikki on selvää. Tuskin osaa ajatella asiaa minun näkökulmastani lainkaan. Nyt kun aikaa kuluu, emmekä ole olleet missään tekemisissä viime aikoina, tälle kaikki tuntuu olevan ok. Minulle kaikki on kuitenkin täysin epäselvää, enkä saa koko asiaa mielestäni, enkä myöskään ymmärrä sitä, minkä takia tällä taas ei tunnu olevan pienintäkään halua keskustella asiasta, helpottaisi omaa olemistani. Tuollaisen käytöksen ymmärtäisi jos emme koskaan olisi olleet missään tekemisissä, mutta sitten taas ei ketään kohtaan käyttäydytä tuolla tavalla, varsinkaan sellaista, jonka kanssa on oltu tekemisissä välillä melko tiiviistikin ja annettu ymmärtää kaikkea muuta.

Harmittaa siinä mielessä, sillä jos tämä olisi miespuolinen henkilö, voisin kuvitella hänen olevan yksi parhaista kavereistani. Ja toki myös naispuolisenakin, mikäli sen enempään ei ole mahdollisuuksia. Sitten taas ei kukaan käyttäydy tuolla tavalla kaveriaan kohtaan ja minun on myös vaikea kuvitella tämän naisen käyttäytyvän ylipäätään ketään kohtaan tuohon tapaan. Itse en ainakaan edes kehtaisi, etenkään sellaista, jonka kanssa olen viettänyt suhteellisen paljonkin aikaani. Etenkään mitään syitä kertomatta ja tämän jälkeen vielä hämmästelemällä, että eikö toisen mielestä kaikki olekaan kunnossa..
Kuullostaa epärehelliseltä ja manipuloivalta hyväksikäyttäjältä. Ota etäisyyttä ja unohda. Ei tuollainen käytös mihinkään muutu.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Eipä juuri mitenkään.

Pari viikkoa sitten yritin nostaa asian pöydälle ja kysyin tältä voitaisiinko jutella kunnolla. Kun tämä kysyi mistä, vastasin, etten haluaisi olla tämän kanssa huonoissa väleissä. Tähän tämä vastasi: "Siis mitä?". Aivan kuin välimme olisivat täysin normaalit, eikä mitään ongelmaa olisikaan. Kun sitten sanoin tälle, että mielestäni on kummallista, ettei sinuun ole kaiken tuon jälkeen yhtä äkkiä saanut aikoihin mitään yhteyttä ja tiedustelin mistä tällainen käytös johtuu, vastasi tämä nainen: "Niin, en tiedä". Sen jälkeen yritin vielä saada jotain irti sanomalla, että vielä jokin aika sitten olimme melko paljon tekemisissä ja pidin meitä välillä suhteellisen läheisinä, johon tämä sitten vastasi: "Mä en kyllä pidä meitä hirveän läheisinä". No ei varmasti pidäkään, kun päättää yhtä äkkiä lyödä välit jäihin, eikä tähän saa kuukausiin enää mitään kunnon yhteyttä.

Tämän jälkeen yritin vielä tavallisesti kysellä kuulumisia, mutta en saanut enää minkäänlaista vastausta. Jos olisin saanut, olisi se ollut luokkaa "Hyvää.". Vaikea sanoa mikä tuollaisen käytöksen oikein aiheuttaa, vieläpä kun tämän itsensä mukaan tuossa ei mitään erikoista ole. Hänen näkökulmastaan tämä on varmasti halunnut syystä tai toisesta päästä eroon minusta ja olettanut, että sormia napsauttamalla kaikki on selvää. Tuskin osaa ajatella asiaa minun näkökulmastani lainkaan. Nyt kun aikaa kuluu, emmekä ole olleet missään tekemisissä viime aikoina, tälle kaikki tuntuu olevan ok. Minulle kaikki on kuitenkin täysin epäselvää, enkä saa koko asiaa mielestäni, enkä myöskään ymmärrä sitä, minkä takia tällä taas ei tunnu olevan pienintäkään halua keskustella asiasta, helpottaisi omaa olemistani. Tuollaisen käytöksen ymmärtäisi jos emme koskaan olisi olleet missään tekemisissä, mutta sitten taas ei ketään kohtaan käyttäydytä tuolla tavalla, varsinkaan sellaista, jonka kanssa on oltu tekemisissä välillä melko tiiviistikin ja annettu ymmärtää kaikkea muuta.

Harmittaa siinä mielessä, sillä jos tämä olisi miespuolinen henkilö, voisin kuvitella hänen olevan yksi parhaista kavereistani. Ja toki myös naispuolisenakin, mikäli sen enempään ei ole mahdollisuuksia. Sitten taas ei kukaan käyttäydy tuolla tavalla kaveriaan kohtaan ja minun on myös vaikea kuvitella tämän naisen käyttäytyvän ylipäätään ketään kohtaan tuohon tapaan. Itse en ainakaan edes kehtaisi, etenkään sellaista, jonka kanssa olen viettänyt suhteellisen paljonkin aikaani. Etenkään mitään syitä kertomatta ja tämän jälkeen vielä hämmästelemällä, että eikö toisen mielestä kaikki olekaan kunnossa..

Valitettavasti jotkut ihmiset on sellasia, että ne voi ensin olla kovin kiinnostuneita ja jutella paljon ja kaikkea mahdollista, mutta sitten yks kaks vaan lopettaa puhuminen kokonaan tai vastata vaan silloin kun ite laittaa viestiä. Silloinki vaan jotain "Hyvin menee" tai "Ei tässä kummempaa". Naisille on myös niin paljon mahdollisuuksia näissä jutuissa, niin siellä on voinu ihan hyvin tulla joku naisen mielestä vielä mielekkäämpi vastaan ja sitten vaan lopetetaan sun kanssa puhumiset siihen. Jotkut ei myöskään välitä, että mitä toinen ajattelee asiasta tai sitten halutaan olla "kilttejä", eikä sanota mitään, koska oletetaan että se on parempi toisen mielestä.

Ei ole tämä nainen löytynyt tinderistä, mutta itekkin piti mennä yhen naisen luo keväällä, mutta peru koska tuli korona. Itse vielä ehdotti näkemistä. Sitten kesän alussa sanoi, että pitäiskö meidän vihdoin jo nähdä, mutta ikinä ei mitään näkemistä ole vieläkään tapahtunut. Ja asiasta kun on kysynyt, niin mitään ei ole siihen vastannut eikä moneen päivään edes koko viestiä katsonut. Muuten sitten kyllä välillä juttelee ihan normaalisti ja tullut juttelemaankin jopa ite joskus. Kavereita ollaa netin kautta oltu reippaat kahdeksan vuotta ja aina on tuntunut, että on ollut muunkinlaista kiinnostumista molemmin puolin. Ollaan vaan jompi kumpi aina seurusteltu, mutta nyt ei kumpikaan. Ja tämän halusin vaan kertoa siks, että jotkut ihmiset tosiaan vaan muuttaa yks kaks mielensä tai jotain vastaavaa, eikä anna mitään selitystä eikä sano edes asiaan mitään. Vituttaa se, että jos suoraan kysyt siitä näkemisestä, niin mitään ei sano takaisin. No selvä merkkihän tämä on, mutta välillä ihmetyttää. Minkäs teet.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Provinkki: anna vain olla.

Kaikki merkit ilmoilla että hän ei vain halua olla tekemisissä kanssasi. Ei noi tilanteet aina sen kummempaa vaadi.

Sitähän tässä on tullut yritettyä, mutta minkäs sitä omalle ajatustenjuoksulleen voi. Vituttaa vain tuollainen yhtä äkkinen pyyhkäisy pois elämästään ja sen jälkeen täysi ignooraaminen aivan kuin emme koskaan missään tekemisissä olisi olleetkaan. Olisi helpompi jos se sanoisi missä mättää ja sen jälkeen vaikka käskisi painumaan vittuun elämästään, mutta sen sijaan tämä ei ole näkevinään väleissämme mitään vikaa. Parin vuoden tuntemisen ja kaveeraamisen ja ystävystymisen ja välillä vähän läheisemmän oleskelun jälkeen hieman ihmetyttää.

Outoa, kun parin naispuolisen kaverin kanssa olen tilanteesta puhunut, eikä edes sieltä suunnalta heru minkäänlaista ymmärrystä tai selitystä tuollaiselle. Nyt tovi sitten tämä ei vaivautunut vastaamaan edes kuulumisten kyselyyn, siinä missä aiemmin vastaili aina pitkin vastauksin ja oli kiinnostunut minun tekemisistäni jne.

Kuullostaa epärehelliseltä ja manipuloivalta hyväksikäyttäjältä. Ota etäisyyttä ja unohda. Ei tuollainen käytös mihinkään muutu.

En osaa kyllä sanoa. Välillä tuntuu, että heti kun minusta ei enää ollut tälle mitään hyötyä, hän päättää toimia noin. Toisaalta taas luulin ainakin tuntevani tämän aidosti, eikä hän vaikuta yhtään sellaiselta. Ehkä suurin eromme on siinä, kun siinä missä tämä tuntuu olevan koko ajan menossa jossain ja omaavansa todella laajan kaveripiirin, minä puolestani viihdyn enemmän kotona tehden juttuja omissa oloissani ja omaten huomattavasti pienemmän ystäväpiirin. Tämän kavereihin ja kavereiden kavereihin kuuluu mm. joitain julkisuudesta tuttuja henkilöitä ja eri lajien urheilijoita, kai siinä myös väkisinkin alkaa vertaamaan itseä muihin ja kokemaan jotain riittämättömyyden tunteita tai vastaavia. Liekö tälle sitten helpompaa "unohtaa" joku vähäpätöisempi tapaus, kun tuttuja ja kavereita riittää ja ottajia olisi varmaan jonoksi asti. Tosin en myöskään tuntemani perusteella pitänyt häntä lainkaan minään pinnallisena tapauksena, mutta mistä noista tietää. Enkä ole varma seurusteleeko tämä nykyään jonkun toisen kanssa, enkä jaksa alkaa asiaa utelemaan. Siihen tuollainen käytös ainakin viittaisi.

Jos olisi olemassa joku "unohda" -nappi, painaisin sitä toki samantien. Sehän tässä onkin, kun jos kyseessä olisikin kuka tahansa muu, olisin jo unohtanut kauan aikaa sitten. Tuota ihme kylmän ja kuuman välillä huopaamista on jatkunut niin pitkään ja aina kun välimme lähentyvät, sama alkoi uudelleen. Ja nyt ollaan siinä pisteessä, kun tämä ei vaivaudu vastaamaan enää mihinkään. Tämän kanssa emme toki tavanneet edes Tinderin kautta ja normaalisti pääsisin näistä yli noin minuutissa, mutta kai tuo sitten oli sen verran syvällistä, ettei enää onnistukaan yhtä helposti. Sekin tässä vituttaa, kun tässä viime aikoina olisi ollut vaikka mitä mahdollisuuksia, mutta en tällä hetkellä pysty kiinnostumaan yhtään kenestäkään, vaikka eteeni tuotaisiin 10 maailman kauneinta kaista, jotka jostain syystä olisivat kaikki kiinnostuneita minusta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eipä juuri mitenkään.
Kertomasi perusteella sinun ei kannata käyttää aikaasi enempää tähän ihmiseen. Tilaisuutesi oli ja meni, jos sitä edes oli.

Nainen on saattanut olla sinusta kiinnostunut jossakin vaiheessa, mutta on mahdollisesti kyllästynyt odottamaan aloitettasi. Toinen mutta hitusen epätodennäköisempi vaihtoehto on, että hän ei ole ollut alun alkaenkaan kiinnostunut sinusta, mutta jutteleminen on silti maistunut. Jos nyt kuitenkin viestittelitte pitkään ja tapasitte muutamia kertoja, niin miksi homma ei edennyt puoleltasi? Liika hätäisyyskään ei ole hyvästä, mutta aloitekyvyttömyydellä ja jahkailulla on ryssitty lukemattomia lupaavia alkuja. Jos sinusta alkoi tuntua siltä, että nainen on sinulle ”oikea”, niin olisi kannattanut tehdä asialle jotakin silloin, kun teillä oli yhteys päällä.

On myös hyvä koettaa sivuuttaa tuollaiset ajatukset, että joku toistaiseksi saavuttamaton nainen olisi sinulle juuri ”oikea”, ja vastaavanlaisia keskusteluja ja tuntemuksia et pystyisi muka koskaan saavuttamaan jonkun toisen kanssa. Tähän illuusioon sortuu moni, asiahan ei näin ole. Maailma on täynnä fiksuja ja sopivia naisia, vaikkei heitä ihan joka kadunkulmassa vastaan tulekaan. Varmasti löytyy muitakin hyviä, ja varmasti myös sinulle parempaa seuraa kuin kertomuksesi daami, jonka kanssa keskinäinen kommunikaationne ei kuulostanut toimivan mitenkään saumattomasti.
 
On myös hyvä koettaa sivuuttaa tuollaiset ajatukset, että joku toistaiseksi saavuttamaton nainen olisi sinulle juuri ”oikea”, ja vastaavanlaisia keskusteluja ja tuntemuksia et pystyisi muka koskaan saavuttamaan jonkun toisen kanssa. Tähän illuusioon sortuu moni, asiahan ei näin ole. Maailma on täynnä fiksuja ja sopivia naisia, vaikkei heitä ihan joka kadunkulmassa vastaan tulekaan. Varmasti löytyy muitakin hyviä, ja varmasti myös sinulle parempaa seuraa kuin kertomuksesi daami, jonka kanssa keskinäinen kommunikaationne ei kuulostanut toimivan mitenkään saumattomasti.

Niin s-tanan totta. Nuorempanahan sitä ei suostunut ymmärtämään, ei millään. Bänks ja maailmanloppu eikä mistään tule enää mitään.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Kertomasi perusteella sinun ei kannata käyttää aikaasi enempää tähän ihmiseen. Tilaisuutesi oli ja meni, jos sitä edes oli.

Nainen on saattanut olla sinusta kiinnostunut jossakin vaiheessa, mutta on mahdollisesti kyllästynyt odottamaan aloitettasi. Toinen mutta hitusen epätodennäköisempi vaihtoehto on, että hän ei ole ollut alun alkaenkaan kiinnostunut sinusta, mutta jutteleminen on silti maistunut. Jos nyt kuitenkin viestittelitte pitkään ja tapasitte muutamia kertoja, niin miksi homma ei edennyt puoleltasi? Liika hätäisyyskään ei ole hyvästä, mutta aloitekyvyttömyydellä ja jahkailulla on ryssitty lukemattomia lupaavia alkuja. Jos sinusta alkoi tuntua siltä, että nainen on sinulle ”oikea”, niin olisi kannattanut tehdä asialle jotakin silloin, kun teillä oli yhteys päällä.

On myös hyvä koettaa sivuuttaa tuollaiset ajatukset, että joku toistaiseksi saavuttamaton nainen olisi sinulle juuri ”oikea”, ja vastaavanlaisia keskusteluja ja tuntemuksia et pystyisi muka koskaan saavuttamaan jonkun toisen kanssa. Tähän illuusioon sortuu moni, asiahan ei näin ole. Maailma on täynnä fiksuja ja sopivia naisia, vaikkei heitä ihan joka kadunkulmassa vastaan tulekaan. Varmasti löytyy muitakin hyviä, ja varmasti myös sinulle parempaa seuraa kuin kertomuksesi daami, jonka kanssa keskinäinen kommunikaationne ei kuulostanut toimivan mitenkään saumattomasti.

Näin sanoisi järki, mutta itseäni jää aika paljon häiritsemään kun en tiedä lainkaan mistä on kyse. Haluaisin vain jotain selityksiä tuollaiselle käytökselle ja tuon tapauksen kanssa minulle olisi jopa kaverikortti ihan ok, jotta voisin jatkaa eteenpäin. Vaikea tuota tunnetta selittää kenellekään ulkopuoliselle, kaikki vain tuntui tämän kanssa loksahtavan kohdilleen jollain selittämättömällä tavalla. Olimme niin sanotusti niin lähellä samaa aaltopituutta kun vain voi olla mahdollista. Tällainen tunne itselleni jäi niinä läheisimpinä aikoinamme, sitten taas välillä hän katoaa täysin, mitä taas en ymmärrä lainkaan.

Käytin kevään aikana aika paljon aikaa ja jonkun verran rahaa tämän naisen auttamiseen ja elämänsä helpottamiseen. Ei sillä, että oma elämäni mistään muutamista satasista ole kiinni. Tein näin, koska halusin olla avuksi ja koska pidin meitä ystävinä, mahdollisesti elättelin toiveita vielä myös jostain enemmästä. Toinen taas ei tunnu arvostavan tätä yhtään, sitten yhtä äkkiä tuon kaiken jälkeen hän ignooraa minut lähes täysin ja muuttui ikään kuin eri ihmiseksi, mielestäni aika kylmää tuollainen käytös. Olen myös melko varma, ettei hänellä taas ole hajuakaan siitä kuinka pahalta minusta on tuollainen tänä aikana tuntunut, varsinkaan kun mitään selitystä en ole saanut. Tai ainoa selitys on hänen ihmettelynsä siitä, että etteikö välimme muka ole ihan normaalit ja tämän jälkeen ei taas mitään vastausta mihinkään. Omiin arvoihini ainakin olennaisesti kuuluu muiden ihmisten kohteleminen siten kuin itseään haluaisi kohdeltavan ja niin edelleen, tämä ei taas tunnu lainkaan osaavan asettua minun asemaani. Toki se voi vaikeaa ollakin, kun tuskin häntä kohtaan kukaan on tuolla tavalla käyttäytynyt, eikä hänellä ole välttämättä aidostikaan hajua siitä, miltä tuollainen voi pahimmillaan tuntua.

Tekisi mieli edes sanoa hänelle kaikki asiat mitä tässä olen miettinyt ja aidosti ihmetellyt. Vaikka hän ei sitten mitään vastaisikaan tai edes lukisi viestejä lainkaan. Saisinpahan ehkä itse siitä mahdollisesti jonkinlaisen mielenrauhan ja tämä mahdollisesti helpottaisi omaa jatkamistani eteenpäin. Tällä hetkellä tuntuisi olevan jatkuva kivi sydämellä ja samat ajatukset pyörivät päässä päivittäin. Pahimmillaan kuitenkin pahentaisin vain tilannetta entisestään, mikäli hän vaikka seurusteleekin jonkun toisen kanssa. Tai jos hän oikeasti ajattelee pyyhkäisseensä minut jo kauas pois elämästään ja pitää minua enää vain jonain todellapahanpäiväntuttuna, jonka kanssa hänellä ei ole enää mitään tekemistä, emmehän ole enää kuukausiin ole olleet sen läheisemmin tekemisissä tai viettäneet aikaa yhdessä, sattuneista syistä. Tyhmältä se kuulostaa, mutta tällä hetkellä olen melko varma, että en tule enää koskaan tuntemaan mitään vastaavaa ketään muuta kohtaan kuin tätä. Jos edes 50% tuosta tunteesta jotain muuta kohtaan saisin, olisin jo tyytyväinen.

Koko tilanne on muutenkin hieman sekava. Tutustuimme alussa ja juttelimme ensin pari viikkoa käytännössä aamusta iltaan. Kun vihdoin tapasimme ensimmäistä kertaa, tuli tunne kun tämän ihmisen olisi tuntenut aina. Sovimme heti jatkotapaamisesta ja näimmekin uudelleen. Tämän jälkeen hän kuitenkin "katosi" ensimmäisen kerran. Myöhemmin pyyteli tätä anteeksi ja sanoi ahdistuneensa kun pyysin tätä näkemään. Itselleni tämä kuulostaa melko ironiselta, koska tavallisimmin oma passiivisuus näissä on asettunut suurimmaksi ongelmaksi ja katkaissut monta lupaavasti alkanutta juttua. Sitten meni taas kuukausia siten, ettei tähän saanut kunnolla yhteyttä, kunnes hän kuin yhdessä yössä muuttui taas aivan kuin eri ihmiseksi minua kohtaan. Vietimme taas aikaa läheisesti toistemme kanssa muutaman viikon, kunnes hän taas päätti kadota jne. Mietin tämän vaiheen aikana, että otan puheeksi nuo aiemmat jutut, mutta en koskaan viitsinyt "pilata" tätä kun kaikki tuntui vihdoin etenevän oikeaan suuntaan kuin itsestään. Samalla en myöskään halunnut ahdistaa häntä, kun hän sanoi aiemmin tuosta. Jälkeenpäin katsottuna olisi pitänyt ottaa puheeksi kunnolla silloin kun olimme läheisiä, enää tuo on mahdotonta.

Toisekseen minusta tuntuu, että annan tämän ikään kuin voittaa, ellen kerro kuinka pahalta tuollainen on minusta tuntunut. Jos vain katoaisin, enkä koskaan enää olisi ikinä missään yhteydessä tähän, ei hän noteeraisi asiaa mitenkään. Kyllä hänenkin puolesta sitä kiinnostusta ainakin jollain tasolla oli. Ei tosin tarvitse kummoinenkaan tunteiden tulkki olla todetakseen, ettei yhtä paljon kuin minulla häntä kohtaan, mutta kuitenkin. Tuolloin joskus piti kaikkea itsestäänselvyytenä, eikä viitsinyt selvittää välejämme kunnolla silloin kun olimme läheisissä väleissä. Outoa tuollainen käytös joka tapauksessa on, sillä ei kukaan kaveri käyttäydy toista kaveriaan kohtaan tuolla tavalla. Ei hänkään varmasti ketään muuta kohtaan tuollainen ole. Eihän kukaan noin käyttäydy edes ennestään täysin tuntematontakaan kohtaan, puhumattakaan sellaista, jonka kanssa on lähes päivittäin jossain tekemisissä. Itse tai moni muukaan ei edes kehtaisi kohdella toista ihmistä noin, ainakaan sellaista joka on juuri minun hyväkseni käyttänyt omaa aikaansa tai haluaa minulle pelkkää hyvää.

Tulipa sekavaa tajunnanvirtaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tulipa sekavaa tajunnanvirtaa.
Olet toistaiseksi saanut muutamia kommentteja tilanteeseesi, ja ne voi kaikki tiivistää muotoon ”anna sen naisen olla”. Tähän ei edelleenkään ole paljoa lisättävää.

Saanko kysyä, minkä ikäinen olet? Minkälainen historia sinulla on naissuhteista? Kysyn tämän nyt ilman sarvia ja hampaita, sillä kukaan ei tule ihmissuhdeasioissa täysin oppineeksi. Jokainen tekee omat virheensä, ja niitä voi sattua läpi elämän. Omista ja joskus toistenkin virheistä voi kuitenkin oppia. Elämässä pitää joskus hyväksyä myös se, että jotkut lähestymiset ja suhteetkin ovat niin sanotusti harjoituskappaleita, vaikka ilmaisu voi kuulostaa groteskilta. Tekemällä oppii.

Olet kertonut vakuuttavasti, että kuvaamasi nainen on mielestäsi valtavan kiva ja ihana. Olet ollut vaikuttunut saavuttamastasi keskusteluyhteydestä, ja haluaisit kovasti olla tuon naisen seurassa. Meillä palstalaisilla ei kuitenkaan taida olla hallussa sellaista temppukirjastoa, josta ammennetuilla opeilla voisit saada naisen ottamaan sinut vakavasti ja käyttäytymään toisin sinua kohtaan. Jos ette ole olleet enää kuukausiin missään tekemisissä toistenne kanssa, niin ihan jo oman mielenrauhasi kannalta takia sinun kannattaa nyt sivuuttaa koko nainen. Tarinassasi on valitettavasti koossa kaikki yksipuolisen ihastumisen merkit.

Sanoin jo edellä, että jos nainen oli sinusta kiinnostunut, niin se aika ehkä oli ja meni jo. Et tehnyt kunnollista aloitetta aikanaan, jolloin case otti ja kylmeni. Harmi. Jos nainen yhä uudestaan lähestyi sinua pikku taukojen jälkeen, niin ehkäpä hänellä oli aiemmin jokin toive, että ymmärtäisit viimeinkin ottaa ohjat käsiisi. Jos ei ollut, niin hän joko pelaili sinun kanssasi, tai sitten olit vaan turvallista juttuseuraa hetken ajan.

Niin tai näin, ei tuo niinkään toimi, että odotat kerta toisensa jälkeen, että nainen alkaisi yhä uudestaan lähentyä sinua. Maailman tappiinko saakka aikoisit jatkaa syvällisiä keskusteluja hänen kanssaan, odottaen että nainen ymmärtäisi viimeinkin vajota jalkojesi juureen ja ilmoittautuisi tyttöystäväehdokkaaksesi, jos vain suvaitset kelpuuttaa? Ehei. Sinun pitää olla rohkea ja pyytää läheisyyttä silloin kun sitä on tarjolla. Puhut mukavia, pyydät naista tulemaan lähemmäksi, otat hänet kauniisti kainaloosi, tai teet ihan mitä tahansa vastaavaa mikä tuntuu sopivan ajatuksiisi ja kyseiseen tilanteeseen. Satavarmasti lähtee jos on lähteäkseen, on toiminut kivikaudesta saakka hienosti noin. Jos naista ei kiinnosta tai homma ei hänen mielestään toimi, niin kyllä hän joko sanoo sen suoraan tai antaa muuten ymmärtää ettei sinulla ole saumoja. Mutta hyvin harvoin juttu menee niin, että voit odottaa kädet taskussa että nainen on kuin sulaa vahaa, ja yksinkertaisesti sukeltaa syleilyysi ilman, että edes pikkusormea ehdit liikauttaa.

Jos nyt välttämättä haluat vielä tehdä jotakin sen naisen suhteen, niin pyydä yhden kerran häneltä kahdenkeskistä tapaamista. Vähintään puhelinkeskustelua, mutta mielellään ihan naamatusten tapaamista. Älä ruinaa, yksi viesti tai soitto. Älä ainakaan lähetä mitään viestiä, jossa avaudut minkään vertaa tunteistasi. Jos saat tapaamisen tai puheyhteyden, niin kerro naiselle, että olet vaikuttunut hänestä ja aiemmista keskusteluistanne, ja siitä että olisi kiva viettää aikaa jatkossakin yhdessä. Ei mitään epätoivoista anelua lähemmästä tuttavuudesta, mutta voit toki sanoa naiselle esim., että tämä on mielestäsi ihanaa seuraa. Kyllä hän sitten sanoo, jos haluaa viettää aikaa kanssasi, siis vähintään tavata uudestaankin. Voit kyllä sanoa ihan suoraan, että haluat sellaista ystävyyttä, jossa sinua ei unohdeta kuukausiksi, ja jossa viesteihin vastataan, vaikka sitten pienellä viiveellä. Jos lähempi seura ei naiselle maistu, niin sitten ei maistu. Ei kenestäkään voi väkisin tehdä ystävää eikä varsinkaan seurustelukumppania tms. Jos seinä nousee vastaan, niin oletpahan selvittänyt asian, ja ehkä tällä tavalla voit antaa itsellesi mahdollisuuden mennä eteenpäin. Sitten vaan verkot vesille ja sitä rataa. Ja kuten todettua, upeita naisia on maailma pullollaan.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Oishan se tuolta naiselta ollu ihan reilua sanoa suoraan, että mikä on homman nimi. Moni sitä ei vaan osaa tehdä toki. Jos kerran ei halua olla missään tekemisissä, niin sen ois voinu vaan yhdellä viestillä ilmoittaa, niin LikainenLegenda ois varmaan asian antanu olla? Naiset on hyvin ihmeellisiä. Ite näin kerran yhtä naista, jonka jälkeen se sitten oli vähän sitä mieltä, että ei tästä tuu mitään koska välimatka jne. No, sitten se lopulta ilmoitti ettei kiinnosta ja haluaa vaan olla kaveri. No en sitten jaksanu tähän edes vastata mitään, niin sitten se yks kaks rupes ihmettelemään tätä ja lopulta taas olikin vähän kiinnostunu meikästä ja nähtiin toisen kerran. No ei siitä toki mitään seurannu, mutta kuitenkin.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Oishan se tuolta naiselta ollu ihan reilua sanoa suoraan, että mikä on homman nimi. Moni sitä ei vaan osaa tehdä toki. Jos kerran ei halua olla missään tekemisissä, niin sen ois voinu vaan yhdellä viestillä ilmoittaa, niin LikainenLegenda ois varmaan asian antanu olla? Naiset on hyvin ihmeellisiä. Ite näin kerran yhtä naista, jonka jälkeen se sitten oli vähän sitä mieltä, että ei tästä tuu mitään koska välimatka jne. No, sitten se lopulta ilmoitti ettei kiinnosta ja haluaa vaan olla kaveri. No en sitten jaksanu tähän edes vastata mitään, niin sitten se yks kaks rupes ihmettelemään tätä ja lopulta taas olikin vähän kiinnostunu meikästä ja nähtiin toisen kerran. No ei siitä toki mitään seurannu, mutta kuitenkin.

Siis... Toivot naiselta jotain loppureferaatteja mutta itse et vaivaudu vastaamaan? Ok.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Siis... Toivot naiselta jotain loppureferaatteja mutta itse et vaivaudu vastaamaan? Ok.

Selitän vähän tarkemmin. Lähestulkoon aina, jos saan viestin oli se sitten whatsapissa, facebookissa tai missä vaan, niin vastaan viestiin heti, jos oikeasti on mahdollisuus vastata eikä tähän ole oikeasti mitään estettä. En oleta tietenkään, että muut vastaa heti viestiin, mutta itse näin toimin. No tässä tapauksessa kerroin tästä asiasta ehkä parhaalle kaverilleni, joka on nainen. Normaalisti olisin vastannut tähän tyyliin " Tosi harmi kuulla, koska sä oot tosi kiva, mutta eipä voi mitään". No naispuolinen kaverini kuitenkin kovasti laittoi viestiä viestin perään, että mun pitää jättää vastaamatta naiselle mitään tai ylipäätään olla lukematta viestiä, eli sillä tavalla että ei oo tullu lukukuittausta viestistä tälle naiselle. Kaverini meinas, että jos vaan oon vastaamatta, niin kyseinen nainen tulee kyllä laittamaan itse viestiä vielä uudestaan, jos kiinnostaa. Ja kappas, kun en reagoinut mitenkään viestiin muuten kun vain kävin sen sitten joskus lukemassa, niin nainen tulikin juttelemaan ja taas antoi ymmärtää että saattaa kuitenkin olla vähän kiinnostunut. Todennäköisesti jos oisin toiminut normaaliin tapaani, niin se juttu olisi ollut siinä. Toisaalta ehkä ois ollu hyvä niin, mutta kuitenkin. Mutoilin väärin tuohon aikaisempaa viestiin, koska ei ollut kyse jaksamisesta sinänsä.

Tuntuu, että jos osoittaa mielenkiintoa toista kohtaan, niin sitten toinen on meh, mutta heti kun on silleen ettei välittäis yhtään, niin toinen on ihan ihmeissään.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Näin sanoisi järki, mutta itseäni jää aika paljon häiritsemään kun en tiedä lainkaan mistä on kyse. Haluaisin vain jotain selityksiä tuollaiselle käytökselle ja tuon tapauksen kanssa minulle olisi jopa kaverikortti ihan ok, jotta voisin jatkaa eteenpäin. Vaikea tuota tunnetta selittää kenellekään ulkopuoliselle, kaikki vain tuntui tämän kanssa loksahtavan kohdilleen jollain selittämättömällä tavalla. Olimme niin sanotusti niin lähellä samaa aaltopituutta kun vain voi olla mahdollista. Tällainen tunne itselleni jäi niinä läheisimpinä aikoinamme, sitten taas välillä hän katoaa täysin, mitä taas en ymmärrä lainkaan.
Sydämen asioita on joskus hieman hankala järjelleen kyetä selittämään. Boldasin itse tekstikappaleen lopun, koska siihen tiivistyy mielestäni aika paljon tähän sun tilanteeseen liittyen. Sinulla on ollut tunne siitä että olette olleet niin läheisiä kuin suinkin voi. Välillä se tunne kukoistavasta kemiasta voi kuitenkin johtaa ihmisen pahastikin harhaan.

Mulla oli vuos sitten eräs työihastus ja silloin minusta tuntui kanssa siltä, että en ole tuntenut ketään kohtaan mitään näin voimakasta ikinä, tai että tällaista tunnetta ei voi saada keltään muulta. Tää mun keissi lienee jollain tapaa ääriesimerkki, sillä olin koko syksyn täysin tunteideni (ja tämän naisen) dominoitavana. Pointti oli kuitenkin, että pelkkään oikeaan fiilikseen nojaamalla, oli se miten hyvä tahansa, niin todella usein menee metsään ja lopulta polttaa näppinsä. Niin kävi minulle työkolleegaan ihastuttuani ja pitkien vuodatuksiesi perusteella sulle niin ikään.

Käytin kevään aikana aika paljon aikaa ja jonkun verran rahaa tämän naisen auttamiseen ja elämänsä helpottamiseen. Ei sillä, että oma elämäni mistään muutamista satasista ole kiinni. Tein näin, koska halusin olla avuksi ja koska pidin meitä ystävinä, mahdollisesti elättelin toiveita vielä myös jostain enemmästä. Toinen taas ei tunnu arvostavan tätä yhtään, sitten yhtä äkkiä tuon kaiken jälkeen hän ignooraa minut lähes täysin ja muuttui ikään kuin eri ihmiseksi, mielestäni aika kylmää tuollainen käytös. Olen myös melko varma, ettei hänellä taas ole hajuakaan siitä kuinka pahalta minusta on tuollainen tänä aikana tuntunut, varsinkaan kun mitään selitystä en ole saanut. Tai ainoa selitys on hänen ihmettelynsä siitä, että etteikö välimme muka ole ihan normaalit ja tämän jälkeen ei taas mitään vastausta mihinkään. Omiin arvoihini ainakin olennaisesti kuuluu muiden ihmisten kohteleminen siten kuin itseään haluaisi kohdeltavan ja niin edelleen, tämä ei taas tunnu lainkaan osaavan asettua minun asemaani. Toki se voi vaikeaa ollakin, kun tuskin häntä kohtaan kukaan on tuolla tavalla käyttäytynyt, eikä hänellä ole välttämättä aidostikaan hajua siitä, miltä tuollainen voi pahimmillaan tuntua.
"No answer is an answer." Kuulostaa siltä, että hän käytti sinun mukavuuttasi kylmästi hyväkseen ja nyt kun hän ei koe sinua enää itselleen hyödylliseksi, olet enää pelkkää ilmaa. Narsististahan tuollainen käytös on, mutta täytyy myös muistaa, että välillä ne röyhkeimmät narsistit osaavat naamioitua meille "hyviksille" alussa maailman ihanimmiksi ihmisiksi ennen kuin paljastavat todelliset värinsä ja toisaalta yhtä lailla se aluksi hieman viileähköltä vaikuttava nainen saattaakin lopulta ollakin sydämeltään erittäin herttainen, kun häneen ensin tutustuu paremmin.

Tekisi mieli edes sanoa hänelle kaikki asiat mitä tässä olen miettinyt ja aidosti ihmetellyt. Vaikka hän ei sitten mitään vastaisikaan tai edes lukisi viestejä lainkaan. Saisinpahan ehkä itse siitä mahdollisesti jonkinlaisen mielenrauhan ja tämä mahdollisesti helpottaisi omaa jatkamistani eteenpäin. Tällä hetkellä tuntuisi olevan jatkuva kivi sydämellä ja samat ajatukset pyörivät päässä päivittäin. Pahimmillaan kuitenkin pahentaisin vain tilannetta entisestään, mikäli hän vaikka seurusteleekin jonkun toisen kanssa. Tai jos hän oikeasti ajattelee pyyhkäisseensä minut jo kauas pois elämästään ja pitää minua enää vain jonain todellapahanpäiväntuttuna, jonka kanssa hänellä ei ole enää mitään tekemistä, emmehän ole enää kuukausiin ole olleet sen läheisemmin tekemisissä tai viettäneet aikaa yhdessä, sattuneista syistä. Tyhmältä se kuulostaa, mutta tällä hetkellä olen melko varma, että en tule enää koskaan tuntemaan mitään vastaavaa ketään muuta kohtaan kuin tätä. Jos edes 50% tuosta tunteesta jotain muuta kohtaan saisin, olisin jo tyytyväinen.
Jos koet saavasi tällä mielenrauhan, niin tee se, mutta älä jää kuitenkaan jahkailemaan päätöstä liian pitkäksi aikaa. Äläkä nyt herranjumala mieti mitään että pahentaisit tuolla vaan tilannetta. Miten edes voisit pahentaa nykytilannettasi, jos ko. nainen tarjoaa sinulle jo paraikaa hiljaista hoitoa ja kohtelee sinua kun et olisi olemassakaan. Jos sulla on jotain sellaisia asioita jotka sun vain täytyy saada sydämeltä mielenrauhan aikaansaamiseksi, niin rohkaistut vielä yhden kerran ja sanot ne asiat kuten ne koet. Jos tämä nainen ei joko vastaa mitään tai vastaa parilla sanalla, siinä on sun lopullinen vastauksesi. Unohda koko tyyppi ja mene eteenpäin.

Opetelle myös ajan kanssa antamaan anteeksi, riippumatta siitä millaiset fiilarit siellä toisessa päässä sinusta saattaa. Mulla meni monen monta kuukautta antaa tälle työihastukselle osakseni saama kylmä kohtelu ja heitteille jättäminen anteeksi, mutta se päivä kun mä viime kesänä sen vihdoin päätin tehdä, elämänlaatuni parani saman tien ja huomasin olevani enemmän kiinnostunut tutustumaan jälleen uusiin (myös naispuolisiin) ihmisiin.
Koko tilanne on muutenkin hieman sekava. Tutustuimme alussa ja juttelimme ensin pari viikkoa käytännössä aamusta iltaan. Kun vihdoin tapasimme ensimmäistä kertaa, tuli tunne kun tämän ihmisen olisi tuntenut aina. Sovimme heti jatkotapaamisesta ja näimmekin uudelleen. Tämän jälkeen hän kuitenkin "katosi" ensimmäisen kerran. Myöhemmin pyyteli tätä anteeksi ja sanoi ahdistuneensa kun pyysin tätä näkemään. Itselleni tämä kuulostaa melko ironiselta, koska tavallisimmin oma passiivisuus näissä on asettunut suurimmaksi ongelmaksi ja katkaissut monta lupaavasti alkanutta juttua. Sitten meni taas kuukausia siten, ettei tähän saanut kunnolla yhteyttä, kunnes hän kuin yhdessä yössä muuttui taas aivan kuin eri ihmiseksi minua kohtaan. Vietimme taas aikaa läheisesti toistemme kanssa muutaman viikon, kunnes hän taas päätti kadota jne. Mietin tämän vaiheen aikana, että otan puheeksi nuo aiemmat jutut, mutta en koskaan viitsinyt "pilata" tätä kun kaikki tuntui vihdoin etenevän oikeaan suuntaan kuin itsestään. Samalla en myöskään halunnut ahdistaa häntä, kun hän sanoi aiemmin tuosta. Jälkeenpäin katsottuna olisi pitänyt ottaa puheeksi kunnolla silloin kun olimme läheisiä, enää tuo on mahdotonta.
Ihan turha miettiä mitä olisit voinut tehdä toisin, ei siitä ole sulle enää mitään hyötyä. Sä olet kuitenkin kaikesta päätellen ollut hänen tunteistaan aidosti välittäväinen ja nyt hän käyttäytyy sinua kohtaa, ikään kuin mitään tunteita ei olisi ikinä ollutkaan ja mitä se sun mielestäsi kertoo hänestä? Sitä kysyisin tässä itseltäni, jos olisin sä.

Ai niin, mul oli sitä työihastusta kohtaan muuten prikulleen sama tunne että "ihan kun oltais tunnettu aina". Ei sitä ihminen oikein osaa siinä alkuhuuman tunneryöpyssä käsittää tilannetta rationaalisesti, kun jokainen hetki sen ihmisen läheisyydessä on yhtä euforiaa.

Toivon nyt kuitenkin, että käsittelet ja viet tämän asian itseksesi loppuun ja jos pääkoppa alkaa viemään miehestä voiton, käyt juttelemassa jonkun kanssa. Tuleen ei kannata jäädä makaamaan. Been there.

Vielä yksi juttu oli... Uusia ihmisiä tulee aina ja tulet aivan takuulla tuntemaan vielä uusia, miksei jopa voimakkaampiakin tunteita jotakuta kohtaan. Kunhan ensin ymmärrät päästää irti, huomaat ennen pitkään että mikä tahansa tunne on katoavainen eikä tämäkään ollut lopulta mikään maailmanloppu vaan yksi oppitunti elämänpolkusi varrella.
 
Viimeksi muokattu:

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Tutustuimme alussa ja juttelimme ensin pari viikkoa käytännössä aamusta iltaan. Kun vihdoin tapasimme ensimmäistä kertaa, tuli tunne kun tämän ihmisen olisi tuntenut aina. Sovimme heti jatkotapaamisesta ja näimmekin uudelleen. Tämän jälkeen hän kuitenkin "katosi" ensimmäisen kerran. Myöhemmin pyyteli tätä anteeksi ja sanoi ahdistuneensa kun pyysin tätä näkemään.
Psykopaatit osaavat hurmata ennestään tuntemattomia ihmisiä ja sitten hyväksikäyttää eri tavoilla. En nyt väitä häntä psykopaatiksi, mutta hyväksikäyttöä välittyy tekstistäsi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ihan yhtä pihalla ko. sovelluksesta eli tykkäsin:




Tää oli kyllä hyvä, osuvasti kuvaa omia tuntemuksiani. Itse näin 12 vuoden parisuhteen päätyttyä keväällä olen pikkuhiljaa dipannut varvastani tähän deittipooliin ja täytyy sanoa, että koko pelikenttä on mennyt tässä ajassa uusiksi. Ihan samanlaisia kipuiluja kuin Rikulla tuossa, että miten hemmetissä tehdä itsestään visuaalisesti kiinnostava, kun viimeisen kymmenen vuoden ajalta musta löytyy noin kourallinen kuvia ja selfiet on ehkä noloin juttu ikinä. Verbaalisesti homma on hanskassa, mutta pitää näemmä olla samanaikaisesti puolentusinaa keskustelua menossa eri matchien kanssa, ettei tule liian epätoivoinen ja takertuva fiilis jonkun kiinnostavan tyypin osalta.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
@Pisin Kääpiö 186cm Niin, kyllä mä ihan samaa mieltä olen kaikesta. Tilannetta olisi helpompi tarkastella ns. laatikon ulkopuolelta jos kyseessä olisi joku muu kuin minä. Vituttaa kun ei tullut toimittua asian suhteen riittävästi silloin kun oli tilaisuus. Siinä mielessä ironista, että vähemmän kiinnostavien naisten tapauksessa näin on helpompi tehdä, nyt ehkä iskee joku alitajuinen pelko sen toivon menettämisestä, vaikka asian pitäisi olla päinvastoin. Järjellä ajateltuna loppuvaiheissa tuo varmaan olikin yksipuolista ihastumista. Silti tuntuu pahalta, kun en ole päässyt selvittämään asioita tämän kanssa, jos se sanoisi "Jätä minut rauhaan, en ole enää millään tavalla kiinnostunut seurastasi tai muutenkaan mistään sinuun liittyvästä", olisi asia helpompi hyväksyä ja yrittää jatkaa eteenpäin. Nyt kuitenkin kaikki ajatukset vellovat päässä, mutta en viitsisi tätäkään häiritä enää.

Tuo on luultavasti pyyhkäissyt puolestaan omassa päässään minut kokonaan ulos omasta elämästään, eikä ole enää sitäkään vähää kiinnostunut puhumaan noista asioista. Koko tilanne on sillä tavalla päässyt yllättämään itseni, sillä aiemmin kenenkään muun kanssa minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia tuollaisten tilanteiden kanssa. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta, nyt en vain saa tuota ja tätä tilannetta mielestäni. Muun muassa tämän sovelluksen kautta vastaantulleista matcheista en saa oikein mitään kiksejä ja tuntuisi jotenkin väärältä tavata ketään, kun en pystyisi panostamaan tuohon 100% kun täyttä tunnetta on mahdoton saada mukaan. En nyt vain oikein keksi mitään ulospääsyä tästä tilanteesta, kun tuo toinenkaan ei ilmeisen halukas ole asioista puhumaan. Jos vain olisi keksitty joku nappi, jota painamalla voisin unohtaa kaiken tähän naiseen liittyvän ja jatkaa eteenpäin, painaisin sitä saman tien miettimättä sekuntiakaan. En mä elättele mitään, kun tiedän että se kaikki on ollutta ja mennyttä enkä jaksaisi enää muutenkaan, kun lopputuloksena olisi todennäköisesti vain tätä samaa arvuuttelua tuon päänsisäisistä liikkeistä, kun se seuraavan kerran päättäisi "kadota" ja olla vastaamatta. Paras ratkaisu olisi jos tämä suostuisi ottamaan minut vastaan ystävänä tai kaverina, sillä aidosti haluan tälle vain pelkkää hyvää, mutta kuten todettua, ei ketään voi pakottaa ystäväksi.

@Breeze Harbour Kiitos, helpompi näistä on sanoa jollekin, joka on kokenut suunnilleen saman. Joka tapauksessa aika pitkälti sama tilanne siis ja kuten sanoit, mahdoton järjellä selittää. Sillä jos tämä tilanne olisi ratkaistavissa järjellä, olisin sen jo ratkaissut. Vaikeaa on arvioida tilannetta, kun en tämän pään sisään pääse. Kyllä mä kuitenkin sen verran olen nähnyt ja kokenut, että tunnistan aidon ja epäaidon tilanteen tai tunteen eron. Se koko jutussa varmaan eniten mietityttääkin, että miksi tämä välillä oli aina niin innokkaasti mukana ja itse aloitteellisena, mutta sitten kylmenee ja muuttuu lähes eri ihmiseksi kuin sormia napsauttamalla. En minä itse voisi tuolla tavalla toimia ylipäätään yhtään ketään kohtaan. Varsinkaan sellaista, jota itse pidän edes etäisesti läheisenä, saati sitten jotain sellaista henkilöä, jonka kanssa olen juuri hetki sitten ollut melko tiiviisti tekemisissä. Eri asia sitten jossain Tinderissä tapahtuvat ignooraamiset, se kuuluu pelin henkeen, julmaa, mutta totta. Mutta vaikea tuota yhteyden tunnetta on selittää, sen vain tuntee jos on tunteakseen. Sitä vain tunsi olevansa tämän kanssa niin lähellä samaa aaltopituutta kuin mahdollista, hän oli aidosti kiinnostunut kaikesta minuun liittyvästä jne. Ihan mielenkiinnostakin olisi hauska tietää, kuinka siitä asetelmasta on mahdollista päätyä silmänräpäyksessä siihen, ettei mikään toisen tekeminen, sanominen tai tunteet jaksa kiinnostaa enää millään muotoa.

Nyt jälkeenpäin ajateltuna tämä nainen varmaankin loppuvaiheilla käytti hyväkseni omaa hyväntahtoisuuttani ja auttamisen halua, mutat kuten sanoit, kun minusta ei enää ollut hänelle hyötyä, päätti sitten heittäytyä tuollaiseksi ja katkaista käytännössä kaikki välit. Sen sijaan, että olisi edes yrittänyt kohdella minua kuten toista ihmistä yleensä kohdellaan. Eihän tämä tuntemattomiakaan ihmisiä kohtaan toimi heti ensikohtaamisella kylmästi, miksi sitten tuttuja kohtaan? Itselläni on selkärangassa se vanha oppi, että pyrin kohtelemaan muita kuin haluaisin itseäni kohdeltavan, enkä edes pystyisi toimimaan tuohon tapaan. Nyt hän jäi aika reilusti ns. plussalle tuon suhteen, saaden paljon parempaa kohtelua kuin mitä itse lopulta tarjosi. Hämmentää vielä tuo, kun tämä vaikutti aidosti yllättyneeltä, kun kirjoitin hänelle, etten haluaisi olla tämän kanssa huonoissa väleissä. Vastaus oli "Siis mitä?". Ei kuitenkaan ollut halukas vastaamaan enempää kun yritin asiasta tiedustella..

Jossain vaiheessa minun on pakko nostaa asia vielä viimeisen kerran pöydälle ja sanoa kaikki mikä minua on jäänyt vaivaamaan. Sillä oletuksella, etten kuitenkaan mitään vastausta tule saamaan. Tämän jälkeen jättää asia tähän. Tuntuisi vain, että tuo on ainoa keino joka voisi tilannetta helpottaa ja ehkä jopa ajan kanssa helpottaa siirtymistä eteenpäin. Minulla on ollut jo aiemmin mietinnässä muutto nykyisestä asuinkaupungistani pääkaupunkiseudulle ja se halu on ainakin vain voimistunut. Tuntuu, että tuo olisi jonkunlainen tyhjältä pöydältä aloitus, ainakin niin tyhjältä kuin mahdollista - minulle.

Psykopaatit osaavat hurmata ennestään tuntemattomia ihmisiä ja sitten hyväksikäyttää eri tavoilla. En nyt väitä häntä psykopaatiksi, mutta hyväksikäyttöä välittyy tekstistäsi.

Jotenkin on vaikea kuvitella tästä mitään tuollaistakaan. Vaikkakin kuten kirjoitin, loppuhetkinä tämä vaikutti enemmän poissaolevalta, mutta erinäinen apu kyllä kelpasi ja sitä oli itse vähän väliä kysymässä. Enkä minä nyt ala kieltäytymäänkään, ihan mielelläni minä tätä auttelin, kun ylimääräistä aikaakin oli. Enkä todellakaan odota kenenkään jäävän palvelusta saati rahaa velkaa, sillä toimin ihan auttamisen ilosta. Mielestäni olisi kuitenkin vähintäänkin kohtuullista, että tämä toinen vaivautuisi edes sen verran, ettei saman tien kääntäisi selkäänsä ja alkaisi käyttäytymään minua kohtaan kuin minua ei olisi koskaan ollut olemassakaan.

Hän vaikuttaisi käyttäytyvän kuin olisi elämässään saanut aina kaiken haluamansa, mutta ei siitäkään ole kyse, kun tiedän hänen taustansa. Ehkä apu sitten kelpasi, mutta muuten minusta oli hänen silmissään hävinnyt kaikki muu hohto. Kun tilalle löytyi mahdollisesti joku parempi tai hän ei muuten vain enää hyötynyt avustani, hänen oli sitten helppo pyyhkäistä minut kokonaan ulos pelilaudaltaan. Toisaalta minun on edelleen vaikea kuvitella, että hän ketään muuta kohtaan käyttäytyisi noin, mutta puhtaasti matemaattisesti ajateltuna tuskin mahdan olla ainoa. Kuten aiemmin kirjoitin, hänellä on todella laaja ystävä- ja tuttavapiiri, joten ehkä siinä tapauksessa on helpompi "siivota jämiä" pois, eikä hän välttämättä edes itse tiedosta toimivansa väärin.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Vituttaa kun ei tullut toimittua asian suhteen riittävästi silloin kun oli tilaisuus.
En ihan hirveästi ruoskisi sinua tästä. Ei ole olemassa mitään yleistä muottia, eikä yleiset neuvot todellakaan päde kaikkiin tapauksiin, eikä välttämättä tuossa sinunkaan tapauksessa toiminnalla olisi edes ollut minkäänlaista vaikutusta lopputulokseen. Jossittelu on "epäonnistuessa" todella yleinen käytösmalli, ja se tavallaan vähän kuuluu asiaankin. Jos taas olisit toiminut ja saanut pakit, olisi ajattelumallikin voinut yhtäkkiä olla päinvastainen: miksi helvetissä kiirehdin liikaa ja pelotin hänet pois? Nimittäin aika epätodennäköisenä kuitenkin pidän sitäkin, että sinusta oikeasti kiinnostunut nainen olisi antanut tilanteen luiskahtaa tuollaiseksi mitä tilanne ja hänen käytöksensä nykyään on, vaikka olisit tehnyt tilanteessa mitä tahansa. Ei tuo kai nyt kuitenkaan ihan siltä vaikuta, että olisit pitkittämällä pitkittänyt aloitteenkaan tekoa.

Olen oikeasti sitä mieltä, että vaikka kuinka kalvaakin tällä hetkellä sisältä ja pahasti, niin vedä happea vielä jonkin aikaa lisää, ja mieti viestiä - ja ennen kaikkea sen tarpeellisuutta. Olisi varmasti helpottavaa pukea omia ajatuksiaan sanoiksi ja yrittää saada selville edes jotain järkevää syytä tälle naisen toiminnalle, mutta pitää kuitenkin myös muistaa se, että näissä harvemmin pelkällä rationaalisella ajattelulla edetään. Mitään järkevää syytä tuolle käytökselle ei välttämättä edes ole olemassa. Jos koet tilanteesta eteenpäin jatkamisen mahdottomaksi ilman minkäänlaista viestiä, niin käsittele viestiä kirjoittaessa fiiliksiä, pura tunteita ja jäsentele upea viesti, johon valitettavasti tuskin tulet saamaan mitään sen kummempaa vastausta. Lukemani perusteella hän ei olisi sen viestin arvoinen, joten minä jättäisin sen lähettämättä. Pahaltahan se varmasti tuntuu, mutta se klisee, eli aika, tulee ja parantaa. Ymmärrän kyllä senkin, että tällä hetkellä tunnut olevasi umpikujassa, josta ainoa ulospääsy on se viesti, mutta se ei ole. Isoimmatkin umpikujat sortuvat, nimenomaan sen ajan kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos vain olisi keksitty joku nappi, jota painamalla voisin unohtaa kaiken tähän naiseen liittyvän ja jatkaa eteenpäin, painaisin sitä saman tien miettimättä sekuntiakaan. En mä elättele mitään, kun tiedän että se kaikki on ollutta ja mennyttä enkä jaksaisi enää muutenkaan, kun lopputuloksena olisi todennäköisesti vain tätä samaa arvuuttelua tuon päänsisäisistä liikkeistä, kun se seuraavan kerran päättäisi "kadota" ja olla vastaamatta. Paras ratkaisu olisi jos tämä suostuisi ottamaan minut vastaan ystävänä tai kaverina, sillä aidosti haluan tälle vain pelkkää hyvää, mutta kuten todettua, ei ketään voi pakottaa ystäväksi.
Ehkä sinulla on liian vähän tekemistä, kun asia on jäänyt tuolla lailla vaivaamaan? Niin tai näin, aika parantaa, kuten @Kari Runk edellä totesi. Monenlaisia jossiteltavia tapauksia tulee suunnilleen kaikille vastaan, ja niiden takia ei kannata määräänsä enempää päätä vaivata.

Lisäksi, naisen käytös sinua kohtaan on ollut ikävällä tavalla ailahtelevaa. Hän on omalla toiminnallaan määritellyt yhteydenpitonne määrän ja varmaan pitkälle myös laadun, hän on ottanut tarjoamaasi yksipuolista apua vastaan, ja niin edelleen. Onko tuo nyt sellaista ihanan naisen toimintaa, jota sinulle ei tässä maailmassa voi tarjota kuin tämä yksi nainen? Olet muutamien keskustelujenne perusteella kaiketi luonut tästä naisesta mieleesi jonkinmoiset pilvilinnat, ja nyt et sitten haluaisi romuttaa noita kuvitelmiasi, niinkö? Ei kannata jatkaa toiveajattelua, koska sinulla ei ole näyttöä siitä, että tämä nainen a) olisi kiinnostunut sinusta romanttisessa tms. mielessä, eikä siitä, että hän b) haluaisi kohdella sinua korrektisti, kunnioittavasti ja vastavuoroisesti esimerkiksi yhteydenpitoa koskien. Ei tuollainen toimi, eikä kertomasi valitettavasti indikoi millään tavalla, että sinun kannattaisi panostaa tähän naiseen enää yhtään enempää.

Vielä tuosta lainaamani tekstin viimeisestä virkkeestä: älä etenkään vaivaudu haikailemaan ystävyyttä tuon naisen kanssa. Joudut vielä epämääräisen pitkäksi ajaksi ns. löysään hirteen, kun et ymmärrä päästää naisesta irti.

Tee jotakin muuta ja unohda se eukko.
 
Viimeksi muokattu:

Kurt

Jäsen
@LikainenLegenda

Pisti silmään maininta, että tällä naisella on laaja kaveripiiri ja paljon myös "kavereiden kavereita" omassa verkostossa, ja oma piirisi on selvästi pienempi. Luulen, että teillä on nyt ylipäätään aika erilainen näkemys siitä, että mitä se teidän yhteydenpito olisi jos "välit kunnossa". Oman kokemuksen mukaan nämä laajan piirin ihmiset todellakin ovat useiden ihmisten kanssa tekemisissä, ja piiriin kuuluu myös kavereita, joiden kanssa ei pidetä mitään yhteyttä viikkoihin tai jopa kuukausiin, mutta sitten kun nähdään niin ollaan heti hyviä kavereita ja juteltavaa riittää.

Sinulla saattoi olla hetkesi, mutta tämä ihastus ei jaksanut kiinnostua näistä syvällisistä keskusteluista loputtomasti ja putosit laajan kaveripiirin ulkokehälle, mikäli nyt sisäkehälle pääsitkään. Ei hän välttämättä edes mitenkään tietoisesti sinua ignoorannut, et vain ole hänen piirin sisäkehällä, jonka kanssa ollaan jatkuvasti yhteyksissä. Sinulle kaveruus ja tiivis yhteydenpito tarkoittaa eri asiaa. Hän on nyt hieman ihmeissään siitä, että onko hänellä joku velvollisuus keskustella sinun kanssa pitkiä syvällisiä keskusteluja. Syvempää kiinnostusta hänellä ei ole, se on päivänselvää.

Ihan turhaa laittaa hänelle mitään tilitysviestejä tai selvityspyyntöjä. Et voita niillä mitään, hänen reaktio on erittäin luultavasti juurikin tuo ihmettely raportointivelvollisuudesta sinulle, ja tuskin vastaa yhtään mitään. Jos satutte joskus näkemään, niin sitten voitte jutella kuulumisista.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Ehkä sinulla on liian vähän tekemistä, kun asia on jäänyt tuolla lailla vaivaamaan? Niin tai näin, aika parantaa, kuten @Kari Runk edellä totesi. Monenlaisia jossiteltavia tapauksia tulee suunnilleen kaikille vastaan, ja niiden takia ei kannata määräänsä enempää päätä vaivata.

Lisäksi, naisen käytös sinua kohtaan on ollut ikävällä tavalla ailahtelevaa. Hän on omalla toiminnallaan määritellyt yhteydenpitonne määrän ja varmaan pitkälle myös laadun, hän on ottanut tarjoamaasi yksipuolista apua vastaan, ja niin edelleen. Onko tuo nyt sellaista ihanan naisen toimintaa, jota sinulle ei tässä maailmassa voi tarjota kuin tämä yksi nainen? Olet muutamien keskustelujenne perusteella kaiketi luonut tästä naisesta mieleesi jonkinmoiset pilvilinnat, ja nyt et sitten haluaisi romuttaa noita kuvitelmiasi, niinkö? Ei kannata jatkaa toiveajattelua, koska sinulla ei ole näyttöä siitä, että tämä nainen a) olisi kiinnostunut sinusta romanttisessa tms. mielessä, eikä siitä, että hän b) haluaisi kohdella sinua korrektisti, kunnioittavasti ja vastavuoroisesti esimerkiksi yhteydenpitoa koskien. Ei tuollainen toimi, eikä kertomasi valitettavasti indikoi millään tavalla, että sinun kannattaisi panostaa tähän naiseen enää yhtään enempää.

Vielä tuosta lainaamani tekstin viimeisestä virkkeestä: älä etenkään vaivaudu haikailemaan ystävyyttä tuon naisen kanssa. Joudut vielä epämääräisen pitkäksi ajaksi ns. löysään hirteen, kun et ymmärrä päästää naisesta irti.

Tee jotakin muuta ja unohda se eukko.
Niin, ei tällä järjen tai loogisen päätöksenteon kanssa mitään tekemistä olekaan. Jos olisi, olisin pistänyt pelin poikki jo kauan aikaa sitten ja suunnannut katseeni tulevaisuuteen. Enkä osaa oikein selittää edes itse itselleni minkä takia olen jumiutunut juuri tähän tapaukseen tällä tavalla. Ehkä juuri se, kun heti alusta saakka homma syventyi jollain selittämättömällä tavalla ja juttelimme viikkoja putkeen, eikä ensimmäisellä tapaamisellamme mielikuvani tehneet muuta kuin vahvistuneet tätä kohtaan, toisin kuin yleensä on tapana käydä. En tiedä, ehkä minulla oli tuolloinkin paljon suuremmat tunteet tätä kohtaan, kun taas minä olin hänelle yksi sadasta tai jotain vastaavaa. Tosin hän oli paikoin jopa aloitteellinen ja myös aidosti innostunut, tosin en osaa selittää tuota hänen käytöstään, jota hän aina välillä toisti, kadoten kokonaan ja ollen kuin minua ei olisi koskaan ollut olemassakaan.

Eikä ollut todellakaan ensimmäinen kerta, eikä varmastikaan myöskään viimeinen kun joku nainen kylmenee, mutta aiemmin olen kyennyt unohtamaan tuollaiset saman tien. Tällä hetkellä on vaikeaa ylipäätään kuvitella kiinnostuvansa kenestäkään edes 50-prosenttisesti tähän verrattuna. Aika ehkä parantaa jne, mutta en usko vastaavaan fiilikseen ketään toista kohtaan pääseväni, ehkä ihan hyväkin. Minulla on vain iän karttuessa se "ongelma", että vaatii yhä enemmän, jotta kiinnostuisin aidosti jostain. Esimerkiksi tämän sovelluksen kautta on tullut vastaan useita "ihan kivoja" tapauksia, mutta se vaatisi paljon, että kiinnostuisin sen enempää. Jos nainen on kaikin puolin muuten täydellinen, mutta kaikki ei vain täysin natsaa, jää homma osaltani usein siihen. Joillain toisilla taas ajatus parisuhteesta ajaa kaiken edelle ja pääasia on löytää vain joku, jonka kanssa olla. Itselläni taas ei usein riitä edes 99-prosenttinen tunne jotain toista kohtaan, jos siitä puuttuu se viimeinen tunne. Varsinkin se tässä mietityttää, tulenko aina vertaamaan omia tuntemuksiani jatkossa tähän tapaukseen.

Viime aikoina arkeni on kieltämättä koostunut lähinnä töistä ja työpäivien jälkeen seuraavan päivän odottelusta ilman että on saanut aikaiseksi juuri mitään järkevää, ehkä pitäisi yrittää hinata taas itsensä tekemään jotain, joku saliharrastuskin on jäänyt kun ei vain ole huvittanut. Maisemanvaihdos tekisi tosiaan myös hyvää.

@LikainenLegenda

Pisti silmään maininta, että tällä naisella on laaja kaveripiiri ja paljon myös "kavereiden kavereita" omassa verkostossa, ja oma piirisi on selvästi pienempi. Luulen, että teillä on nyt ylipäätään aika erilainen näkemys siitä, että mitä se teidän yhteydenpito olisi jos "välit kunnossa". Oman kokemuksen mukaan nämä laajan piirin ihmiset todellakin ovat useiden ihmisten kanssa tekemisissä, ja piiriin kuuluu myös kavereita, joiden kanssa ei pidetä mitään yhteyttä viikkoihin tai jopa kuukausiin, mutta sitten kun nähdään niin ollaan heti hyviä kavereita ja juteltavaa riittää.

Sinulla saattoi olla hetkesi, mutta tämä ihastus ei jaksanut kiinnostua näistä syvällisistä keskusteluista loputtomasti ja putosit laajan kaveripiirin ulkokehälle, mikäli nyt sisäkehälle pääsitkään. Ei hän välttämättä edes mitenkään tietoisesti sinua ignoorannut, et vain ole hänen piirin sisäkehällä, jonka kanssa ollaan jatkuvasti yhteyksissä. Sinulle kaveruus ja tiivis yhteydenpito tarkoittaa eri asiaa. Hän on nyt hieman ihmeissään siitä, että onko hänellä joku velvollisuus keskustella sinun kanssa pitkiä syvällisiä keskusteluja. Syvempää kiinnostusta hänellä ei ole, se on päivänselvää.
Niin, vaikea sanoa kun ei tosiaan hänen päänsä sisälle pääse, mutta jotain tällaista pidän ehkä todennäköisimpänä skenaariona. Tosin ihmettelen vain kuka toimii tuolla tavalla, että ilmainen apu kyllä kelpaa, mutta heti kun ei ole tarvetta, niin sormia napsauttamalla toinen voidaan ignoorata ja pyyhkäistä pois elämästä sen enempiä selittelemättä.

Vähän samat vibat tulee, kun lukee iltapaskoissa pyöriviä juttuja Jari-Matti Latvalan ja Maisa Torpan kuvioista :D. Vaikka tämä nainen nyt ei millään muotoa mikään Maisa Torpan kaltainen olekaan, ainakaan mitä pinnallisuuteen ja teennäisyyteen tulee.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Liekö seksituristien yms määrä romahtanut Aasiassa kun kotimaan tarjonta tuntuu tulvivan thaikkuja/filipiiniläisiä, osa GPS-huijauksella varustettuna, osa tuota Tinderin omaa sijainnin vaihtoa käyttäviä (ja iso osa varmaankin huijausprofiileja).
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Miten tätä peliä pelataan? Ihan for fun otin tämän käyttöön. Yks matchi oli jonkun eukon kanssa, joka sitten saman tien ilmoitti, ettei tapaile miehiä joilla lapsia. Miks se ylipäänsä laittoi sitten tykkäyksen. Olen laittanut sille muutamia aika röyhkeitäkin piikkejä, mutta se ei silti lopeta keskustelua.

Mulla ei ole tässä lyhyessä keskustelussa mitään pointtia, mutta mikä pointti sillä on? En uskonut että ymmärrykseni naisista voi mennä nollan alapuolelle.
 

444

Jäsen
Miten tätä peliä pelataan? Ihan for fun otin tämän käyttöön. Yks matchi oli jonkun eukon kanssa, joka sitten saman tien ilmoitti, ettei tapaile miehiä joilla lapsia. Miks se ylipäänsä laittoi sitten tykkäyksen. Olen laittanut sille muutamia aika röyhkeitäkin piikkejä, mutta se ei silti lopeta keskustelua.

Mulla ei ole tässä lyhyessä keskustelussa mitään pointtia, mutta mikä pointti sillä on? En uskonut että ymmärrykseni naisista voi mennä nollan alapuolelle.
Kysy siltä. Kysy mitä se haluaa. Ihan hyvä ymmärrysharjoitus teille molemmille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös