Tinder – statsit & keskustelu

  • 654 069
  • 1 721

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näinhän se tietysti menee. Yksinäiset jäävät yksinäiseksi. Mites muuten ne yleistykset ja teoriat Tinderissä menestymisestä, mitkä eivät pitäneet paikkaansa tai turhaa katkerien valitusta.
Yksinäisyydestä voi pyristellä irti. Ja oikeastaanhan Tinder on erinomainen kapistus yksinäisille, kun voi naputella kotoa käsin viestejä ja painottaa omia vahvuuksia. Paljon hankalampaa on opetella joviaaliksi seuramieheksi.

Edelleen tuntuu oudolta hankkia seuraa loppuiäksi sillä perusteella ''keneltä hoituu hommat''. Tai siis voisi kuvitella, että tälläisellä perusteella tulisi myös tehtyä aika paljon huteja.
Kuten tuossa edellä joku totesikin, tarkoituksena ei ole valita vaimoa kuvan perusteella. Sovelluksen toimintaperiaatteena on sen sijaan tarjota matalan kynnyksen alusta uusiin ihmisiin tutustumiselle. Siihen nähden moni nettikirjoittelija näkee aika paljon vaivaa paljastaakseen Tinderin valtasuhteita tai manatessaan yksinolemisen kurjuutta.

Sekin on tietty hyvä tunnistaa, että nuorille suunnattu kännykkäsovellus ei välttämättä sovi kaikille. Onneksi on miljoona muutakin tapaa löytää kumppani.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onneksi on miljoona muutakin tapaa löytää kumppani.

Jos mietitään 35v työtöntä tai miesvaltaisella alalla toimivaa, joka ei käy baareissa koska ei jostakin syystä käytä alkoholia, ja kaveripiiri on suppea tai olematon eikä siihen kuulu naisia, niin mitä muita tapoja on kohdata vastakkaista sukupuolta kuin netti.
 

Undrafted

Jäsen
Ensinnäkin epäoikeudenmukaisuus ja oikeus toiseen ihmiseen ovat kaksi eri asiaa. Toisekseen eikö siellä sitten sinun mielestäsi ole naisten markkinat?
Ei minulla ole ollut mitään ongelmaa saada treffiseuraa, joten mitä merkitys jos ja luultavasti joku muu on saanut enemmän treffiseuraa? Suurin osa treffikumppaneistani ei ole ollut kiinnostunut toisista treffeistä, jotn voisin katkeroitus ja kirota maailmanvääryyttä. Voin myös tiedostaa, että en ole itse ollut kiinnostunut toisista treffistä suurimman osan treffikumppanietsa kanssa. Joten oikeastaan voisin kirota itseäni tai sitten keskityn posin kautta seuraaviin treffeihin uskoen kemioiden kohtaavan joku kerta. Ehkä jo ensi perjantaina, kun seuraavat treffit.

Tinderiäkin voi minusta kärjistäen käyttää kahdella tapaa. Joko swaippaa oikealle kaikki, joissa ei ole jotain syytä hylätä profiili tai swaippaa oikealle kaikki, joissa on joku syy kiinnostua. Hylkykriteerit ovat sitten yksilökohtaisia.
 
Viimeksi muokattu:

Arkkienkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Sain eilen illalla osuman poikkeuksellisen hyvännäköisen naisen kanssa. Jutun aloitus oli vähän nihkeää ja väkinäistä ja ajattelin että näinköhän tästäkään mitään tulee. No, siitä se viestittely jatkui kuitenkin yön tunneille ja lopulta ihan tasapuolisesti ja hyvässä hengessä jutut kävivät myös hyvin seksuaalissävytteisiksi. Olihan se hieman outoa heittää ventovieraan kanssa sellaista juttua, mutta molemmat tuntuivat heittäytyvän tilanteeseen sopivalla tavalla ja ajattelin, että ehkä pelaamalla korttini näin ja luomalla edes jonkinlaisen yhteyden tunteen, olen pienen askeleen lähempänä oikeita treffejä.

Päivällä sitten laitoin viestin ja ehdotin numeroiden vaihtamista ja WhatsAppiin siirtymistä. Tästä ei sitten mennytkään kovin kauaa, kun hän oli kadonnut. Jälleen kerran nettideittimaailma näytti sitä karvaista hanuriaan. Eniten tässä ottaa päähän se, että haluaisin niin kovasti ymmärtää, mitä taas tapahtui, mutta en vaan kertakaikkiaan ymmärrä. Jos hän oli feikki, niin ei voi ymmärtää kuka saa kiksejä tuollaisesta. Jos taas oli oma itsensä, niin ei voi ymmärtää miksi pitää kadota sanomatta sanaakaan. Jälleen kerran erehdyin luulemaan, että olisi se pienen pieni pohjatyö ja yhteys luotu seuraavaan steppiin, mutta ei.

Avaudun siksi, koska alkaa olla mitta täynnä näitä nettideittimaailman oikkuja. Mikä siinä on niin v*tun vaikeaa kohdata ja kohdella toisia ihmisinä? No, jos tästä taas jotain opin, niin enää en Tinderissä pitkään kirjoittele. Se on vaihto heti WhatsAppiin, pian treffeille, tai sitten ei ollenkaan. Alustana aivan perseestä, kun mahdollistaa tuon totaalisen katoamisen ihan koska vaan jälkiä jättämättä, paitsti toisen mieleen ja päänuppiin.
 

444

Jäsen
Täällä Helsingissä tulee vastaan tosi paljon (jopa pari per päivä) profiileja joissa naiset luonnehtii itseään sanoilla kuten "suvakkihuora", "vihervassarilehmä", "vihermädättäjä", "rotupetturi", "mamupatja".

Oli arvot ja tavat mitkä hyvänsä, niin miksi pitää puhua itsestään noin rumasti? Eikö silloin jo ole ikäänkuin tunnustanut tappionsa niille, jotka tuollaisia juttuja alunperinkin ovat heittäneet? Ehkä nämä ovat toisaalta jonkinlaisia meriittejä myöskin ja vetoavat tarkoitettuun kohdeyleisöön. Itse mietin asian niin, että jos ei itse anna itselleen tuon enempää arvoa, niin ei voi odottaa muidenkaan antavan.
Voisin kuvitella, että tuolla hätistetään vain saman tien pois kaikki elämäm_koululaiset lähettämästä dickpicejä. Toki sillä liukenee paljon myös fiksuja tyyppejä, kun ajatus on, että juttujen taso ei välttämättä päätä huimaa. Mene ja tiedä.
Itse en ole Helsingin alueella moisiin törmännyt, mutta voi myös olla, että hakukriteerimme ovat erilaiset. Itse huitoisin vasuriin moiset. Toki itse myös odotan naisen osaavan oikeasti kuvailla itseään myös sanallisesti ja kertovan lyhyesti, mitä haluaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Jos mietitään 35v työtöntä tai miesvaltaisella alalla toimivaa, joka ei käy baareissa koska ei jostakin syystä käytä alkoholia, ja kaveripiiri on suppea tai olematon eikä siihen kuulu naisia, niin mitä muita tapoja on kohdata vastakkaista sukupuolta kuin netti.
Hommaa koiran ja ei muuta kuin koirapuistoon. Kuulemma toimii.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi vaihto Whatsappiin? Itse olen tosi nihkeänä antamaan numeroni ennen ensitreffejä.
Jep. Muutama viesti ja jos toinen vaikuttaa selväpäiseltä niin treffikutsu. Monet naiset itseasiassa arvostavat suoraa ja nopeaa toimintaa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Hommaa koiran ja ei muuta kuin koirapuistoon. Kuulemma toimii.

Voin vahvistaa. Varsinkin koiran ollessa pentu, pysähtyy valtava määrä naisia rapsuttelemaan kun toinen on niin ihana, ja siitä on aika helppo jatkaa juttua. Minä olin tuolloin parisuhteessa, joten en pyrkinyt tilanteita hyödyntämään, mutta ihan suoria kysymyksiäkin tuli, että voisko pentua tulla joskus katsomaan. Mutta ihan jäätävän helppoa oli saada juttuseuraa, tepasteli pennun kanssa eteenpäin ja naiset hoitivat aloitteet.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä on hyvä juttu (The Atlantic), joka avaa mainiosti Tinderin ja muiden sovellusten luomaa pariutumismaailmaa numeropelinä ja sitä, kuinka numerot voivat olla haitallisia ja tehdä haittaa itse kunkin hyvinvoinnnille.

Mielenkiintoista on se, että monet asiat, joita tekstissä käsitellään, ovat sellaisia että toisessa yhteydessä sanottuna luovat välittömän ''katkera misogynistinen valittaja'' -leiman. Toivottavasti tästä pikkuhiljaa päästään eteenpäin.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voin vahvistaa. Varsinkin koiran ollessa pentu, pysähtyy valtava määrä naisia rapsuttelemaan kun toinen on niin ihana, ja siitä on aika helppo jatkaa juttua. Minä olin tuolloin parisuhteessa, joten en pyrkinyt tilanteita hyödyntämään, mutta ihan suoria kysymyksiäkin tuli, että voisko pentua tulla joskus katsomaan. Mutta ihan jäätävän helppoa oli saada juttuseuraa, tepasteli pennun kanssa eteenpäin ja naiset hoitivat aloitteet.

Tässäkin kuten kaikessa kanssakäymisessä harjattu pelisilmä on tärkeä. Itselläni sellaista ei ole, joten kaikki "saisko tulla rapsuttamaan" ehdotukset (joita minulle hyyvin harvoin tulee), luetaan sellaisenaan, eli se on koira mikä kiinnostaa, en minä.

Samasta syystä keskustelut ylipäätään jää aika lyhyeen kun olisi minusta aika creepyä jos koiraa rapsutellessa hihnan toisesta päästä alkaisi tulla jotain how yoou doing? juttua.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässäkin kuten kaikessa kanssakäymisessä harjattu pelisilmä on tärkeä. Itselläni sellaista ei ole, joten kaikki "saisko tulla rapsuttamaan" ehdotukset (joita minulle hyyvin harvoin tulee), luetaan sellaisenaan, eli se on koira mikä kiinnostaa, en minä.

Samasta syystä keskustelut ylipäätään jää aika lyhyeen kun olisi minusta aika creepyä jos koiraa rapsutellessa hihnan toisesta päästä alkaisi tulla jotain how yoou doing? juttua.

Itseäkin miehenä kiinnostaa ne koirat usein enemmän kuin naiset, sen verran vekkuleita yleensä ovat, pari kertaa se on naisiakin ihmettänyt, kun ei tullutkaan iskemään.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tässäkin kuten kaikessa kanssakäymisessä harjattu pelisilmä on tärkeä. Itselläni sellaista ei ole, joten kaikki "saisko tulla rapsuttamaan" ehdotukset (joita minulle hyyvin harvoin tulee), luetaan sellaisenaan, eli se on koira mikä kiinnostaa, en minä.

Samasta syystä keskustelut ylipäätään jää aika lyhyeen kun olisi minusta aika creepyä jos koiraa rapsutellessa hihnan toisesta päästä alkaisi tulla jotain how yoou doing? juttua.

Totta kai, mutta pointti olikin se, että tuossa tulee kanssakäymistä lähes väkisin. Sulla on pomminvarma jutunaihe, kun koirasta kysellään, niin luultavasti tiedät oman koirasi nimen, rodun, iän etc. Tulee juteltua sekalaisen sakin kanssa, ja ehkä huomaa että eihän tämä niin vaikeaa ole.

Aika useasti se ongelma on juurikin se, että ei uskalleta tehdä aloitetta ollenkaan. Ei sen aloitteen tarvi olla mikään "how you doing", kunhan menee juttelemaan vaan. Tai näin minä väitän, voi se olla että olen nykyajasta aivan pihalla.

Pelimiehet/naiset on sitten tietty erikseen. Tämä kategoria painaa itseluottamuksella eteenpäin, ja pelkkä rivouksien kuiskuttaminen riittää toisinaan. En ole koskaan tätä tajunnut, mutta en ole koskaan ollutkaan pelimies. Tämän sakin neuvot kannattaa unohtaa suoraan, toki itseluottamus on iso juttu, mutta jos värisevällä äänellä menee tuntemattomalla daamille selittämään miten aikoo "pa-pa-panna tajun kankaalle", niin poliisithan siitä saa perään.

Ja nuoremmille kaikista tärkein juttu, pakkeihin ei kuole!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kerran teimme eräälle (miespuoliselle) kaverille pienen jäynän ja laitoimme hänen Tinderiinsä, että on kiinnostunut miehistä. Johan alkoi tykkäyksiä satelemaan.

Kyllä tämä sovellus on aivan muita kuin heteromiehiä varten olemassa.

Vähän joo. Kuitenkin hyvä app niillekin vaikka naisista tulee matcheja vähemmän.

Kyllä siellä paremmat markkinat homoille on koska kokolailla täydellinen sovellus niille jotka haluavat kokeilla m+m juttuja.

Ite en ole tavannut vielä ketään tuon kautta.
 

redpecka

Jäsen
Sanokaa nyt vaikka että vaatiiko tää tinderi jonkun perkuleen älylaitteen? Onko vanhiksille jotain leppoistempoista deittipalstaa netissä jossa voisi sanoa että kahdenkymmenen vuoden erakkomatkan jälkeen olen valmis sulkeutumaan syliisi?

Harmittaa kun ei mitään osaa ja niin. Mutta punertavatukkaiselle hipahtavalle tytölle, jolla olisi rakkautta paljon jaettavana niin nyt olisi pörröinen söpö ja rakastava MIES tarjolla. Osaisi puutarhahommia, luotettava kuin fasaani. Kaipaa lämpöä mitä kenties sinulla juuri olisi jaettavana kunhan saadaan nää tontin puut tästä ekä kaadettua. Anteeks, ei tästä enempää. Luulen tähän tarvittavan älypuhelimia ja toistaiseksi ei ole näköpiirissä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Sanokaa nyt vaikka että vaatiiko tää tinderi jonkun perkuleen älylaitteen? Onko vanhiksille jotain leppoistempoista deittipalstaa netissä jossa voisi sanoa että kahdenkymmenen vuoden erakkomatkan jälkeen olen valmis sulkeutumaan syliisi?

Harmittaa kun ei mitään osaa ja niin. Mutta punertavatukkaiselle hipahtavalle tytölle, jolla olisi rakkautta paljon jaettavana niin nyt olisi pörröinen söpö ja rakastava MIES tarjolla. Osaisi puutarhahommia, luotettava kuin fasaani. Kaipaa lämpöä mitä kenties sinulla juuri olisi jaettavana kunhan saadaan nää tontin puut tästä ekä kaadettua. Anteeks, ei tästä enempää. Luulen tähän tarvittavan älypuhelimia ja toistaiseksi ei ole näköpiirissä.

 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sanokaa nyt vaikka että vaatiiko tää tinderi jonkun perkuleen älylaitteen? Onko vanhiksille jotain leppoistempoista deittipalstaa netissä jossa voisi sanoa että kahdenkymmenen vuoden erakkomatkan jälkeen olen valmis sulkeutumaan syliisi?

Harmittaa kun ei mitään osaa ja niin. Mutta punertavatukkaiselle hipahtavalle tytölle, jolla olisi rakkautta paljon jaettavana niin nyt olisi pörröinen söpö ja rakastava MIES tarjolla. Osaisi puutarhahommia, luotettava kuin fasaani. Kaipaa lämpöä mitä kenties sinulla juuri olisi jaettavana kunhan saadaan nää tontin puut tästä ekä kaadettua. Anteeks, ei tästä enempää. Luulen tähän tarvittavan älypuhelimia ja toistaiseksi ei ole näköpiirissä.
Suomi24 treffit oli ainakin kohtuu toimiva paikka vielä viitisen vuotta sitten. Toki miehiä paljon enemmän kuin naisia. Pari hyvää kuvaa ja hyvä esittelyteksti, niin eiköhän sieltä treffiseuraa löydy kunhan ei näytä ihan kotkan perseeltä ja osaa kommunikoida edes alkeellisella tavalla.
 

redpecka

Jäsen
Suomi24 treffit oli ainakin kohtuu toimiva paikka vielä viitisen vuotta sitten. Toki miehiä paljon enemmän kuin naisia. Pari hyvää kuvaa ja hyvä esittelyteksti, niin eiköhän sieltä treffiseuraa löydy kunhan ei näytä ihan kotkan perseeltä ja osaa kommunikoida edes alkeellisella tavalla.
Jos treffaan niitä täällä Välimerellä niin joudunko maksamaan heidän matkat?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mikko600, en minä avaa tuollaisia linkkejä ihan sokkona. Joko haluat vastata kysymykseeni tai sitten et.

Anteeks. En vain osaa ja se ei ole teidän vika. PS. Ajan muutenkin katsastamattomalla winseiskalla.

Huoh. Linkissä Tinderin nettisivut jossa voit rekisteröityä ja tehdä itsellesi profiiliin ja alkaa käyttämään Tinderiä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No mutta kun alun perin kysyin että vaatiiko jotain pirun älylaitetta? Äh nyt menee jankaamiseksi. Minä myönnän etten näitä tajua. Anteeks siitä. Mutta ihan varmaan tuolla on joku puna... No en jaksa enää tätäkään. Jatkakaa tinderöintiänne.
Voit käyttää samaa laitetta, jolla kirjoitit äskeisen viestisi Jatkoajan keskustelupalstalle.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No mutta kun alun perin kysyin että vaatiiko jotain pirun älylaitetta? Äh nyt menee jankaamiseksi. Minä myönnän etten näitä tajua. Anteeks siitä. Mutta ihan varmaan tuolla on joku puna... No en jaksa enää tätäkään. Jatkakaa tinderöintiänne.

Sä käytät jatkoaikaa tietokoneella? Käytä sillä tietokoneella sitten Tinderiä myös. Älypuhelimiin saa myös Tinder-aplikaation.
 

redpecka

Jäsen
Sä käytät jatkoaikaa tietokoneella? Käytä sillä tietokoneella sitten Tinderiä myös. Älypuhelimiin saa myös Tinder-aplikaation.
Okei. Ehdin jo poistaa tuon tyhmän kyssärini, mutta kun ehdit vastata (kiva) niin tällä hetkellä en tahdo mitään muuta kuin tiedon että toimiiko mun windows seiskassa tinderi. Sillä ei ole puhelinta mulla. Luulen nyt saaneeni vastauksen tähän. Kiitos.

Ehkä joskus meen sinne jos se oikeesti on kiva paikka meille varttuneimmille luotettaville miehille. Ja joku punatukkainen pikkuhippi.. -Eiei nyt taas mennä tähän...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös