Tinder – statsit & keskustelu

  • 651 421
  • 1 721

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen sanominen on kuitenkin väärin? Miksi?
Se on käytännössä itsestäänselvyys.

Toinen asia on sitten se, miten siihen reagoi. Pyrkiikö parantamaan omaa tilannettaan, vai suuntaako negatiivisen energiansa vastakkaiseen sukupuoleen?

Tätä oli nyt taas muutama sivu putkeen, niin "laukkasin paikalle", kuten edellä todettiin. Mielestäni nämä punapilleriteoreetikot hukkaavat aikaansa etsimällä syyllisiä.

Pidän myös todennäköisenä, että matkan varrella unohtuu naisnäkökulma kokonaan. Kun pörrää samaa mieltä olevien tasoteoreetikoiden keskuudessa, niin äkkiä ne pseudotieteelliset totuudet alkavat tuntumaan realistiselta kuvaukselta naisten toimintamalleista.

Tuossahan edellä jo todettiin mm seuraavaa: "Ai, että miten miehet voisivat saada omantasoisen kumppanin, eikä naisten pariutuminen olisi ylöspäin suuntautuvaa? Vastaus on: Ei mitenkään."

Minä kutsun tuota katkeruudeksi.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle tulee tästä viime aikaisesta keskustelusta mieleen markkina-arvoteoria joka oli voimissaan silloin kun itse pyörin blogistaniassa (siis kirjoitin blogia ja luin niitä). Oli yksi blogi jossa ruodittiin ja selitettiin markkina-arvoteoriaa. Kirjoittaja oli mies (tai ainakin esiintyi sellaisena) jolla ei käynyt flaksi naisten kanssa.

Henry "The Great" Laasanen on saarnannut markkina-arvoteoriaansa intternetissä jo 90-luvun puolivälistä asti. Se on toisaalta hieman säälittävää, toisaalta jossain määrin kiinnostavaakin. Joskus luin simppelistä tutkimuksesta, jossa 50 hääkuvaa oli leikattu poikki ja annettu sulhasten kuvat naisille ja morsianten kuvat miehille ja pyydetty laittamaan nämä järjestykseen ulkonäön perusteella. Hääparien ero tässä järjestyksessä oli keskimäärin kolme sijaa, joka on hämmentävän tarkka aikana ennen Tinderiä.
 

Undrafted

Jäsen
Jaa toki omat salaisuutesi Tinder-menestykseen, jos niitä löytyy. Itse vain totesin että suurin osa naisista tavoittelee pientä ryhmää miehistä, mikä johtaa erilaisiin ongelmiin. Tässä yhteydessä sitten tarjotaan syyksi miesten heikkoa "tasoa" jos sitä termiä haluaa käyttää.
Mistä tiedät suurimman osan naisista tavoittelevan pientä ryhmää miehiä?

En nyt tiedä omasta Tinder-menestyksestä, kun parisuhde olisi toiveena ja edelleen Tinderissä. Treffi- ja sänkyseuraa kuitenkin saanut toimimalla näin. Olen laittanut muutaman tuoreen hyvän kuvan. Ei kännikuvia, vessaseflietä tai paidattomia otoksia. Profiilitekstissä kertonut itsestäni ja toiveistani. Ennemmin posin kautta kuin listaamalla rajoituksia. Tykkäyksiä tullut 99+ ja matchejäkin mukavasti, vaikka jaan tykkäyksiä valikoiden.

Kun sitten match tulee, niin laitan aina parin lauseen viestin. Normaalia keskustelua toisen ihmisen kanssa ja toiseen lauseeseen kysymys. Mikäli nainen kertoo harrastavansa fillarointia, niin saatan kysyä millaisella pyörällä polkee tai polkeeko treenimielessä vai työmatkoja jne. Jotain mika osoittaa minun lukeneenkin hönen profiilinsa. Jos seksi tulee koskaan aiheeksi, niin ehkä parin viikon viestittelyn jälkeen.

Ehkä 15-20% matcheistä jää ilman toisen vastausta. Joskus toinen reagoi laittaessani uudestaan viestin noin viikkoa myöhemmin.
 

Heinz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy
Toinen asia on sitten se, miten siihen reagoi. Pyrkiikö parantamaan omaa tilannettaan, vai suuntaako negatiivisen energiansa vastakkaiseen sukupuoleen?
Siinä me sitten eroamme. Minun mielestä tosiasioiden tiedostaminen ei poissulje itsensä kehittämistä. Päinvastoin kun ymmärtää pelin hengen, ei ota itseensä liian helposti. Joskus todellisuus eroaa feministisestä narratiivista, ja sen voi tunnustaa ilman suurempaa tuskaa.

Mistä tiedät suurimman osan naisista tavoittelevan pientä ryhmää miehiä?

Esimerkiksi tällainen tutkimus on joskus linkattu.

Tinder Experiments II: Guys, unless you are really hot you are probably better off not wasting your time on Tinder — a quantitative socio-economic study

Mitä tulee muuhun viestiisi, niin vaikuttaa juuri siltä mitä normijärjellä varustettu tekee. Onnea sen oikean etsintään! Kuvien hyvyyttä toki on hankalaa arvioida näkemättä ja niihin homma aika pitkälti perustuu.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuohon en tiedä vastausta ja olenkin miettinyt että kuka ne ihmiset pisteyttää... Kun täälläkin on noita numeroita pyöritelty. Koska eihän se toisen kympin tyttö välttämättä kympillä säväytä toista. Kun ihmiset on erilaisia... ja mieltymykset on erilaisia esim. ulkonäön suhteen.
Vanha viisaushan on - eikä se koskaan muutu:

"Kaikki saa, ja kaikilta saa, mutta kaikki ei saa kaikilta."
 

Undrafted

Jäsen
Liken perusteella tosi vaikea minusta arvioida millainen kilpailutilanne Tinderissä on. Mutuna heitän, että miehillä yleensä laajempi ikähaitari ja suurempi todennäköisyys paukuttaa kaikille like katsomatta millainen profiili edes on. Oman ikähaarukan (+-5v) osalta olen valikoiva, mutta poltan välillä päivän liket laittamalla ikähaarukan nuoremmaksi ja paukuttelen liket menemään. Jos sitten sattuu tulemaan match, niin yleensä naureskellen poistan matchin. En vain kykene ottamaan tosissani jotain 10 vuotta nuoremmalta naiselta tullutta likea.
 

redpecka

Jäsen
Aion siis oikeesti joskus perehtyä tähän juttuun, mikä onkaan. Pinpin päälle halajaa ennen enkeli- /demoniseksiä.

Ja varmaan joku kiva hipahtava narttu sieltä löytyisi meikäläisellekin. Olisin semmonen seefferityyppinen uskollinen yhden naisen mies. Kotityöt luonnistuu (kunhan ei pakoteta). En kyllä tajua autoista mitään enkä osaa vasaroida, mutta siitä ne punatukkaiset hippitytöt just varmaan tykkäisi. Seksiä joutuu kyllä harrastamaan pari kolme kertaa päivässä, että tähän tämä saattaa kaatua kun kokemuksieni mukaan kukaan ei jaksa - "ei vaan vittu jaksa koko ajan säätää kun facessakin pitäisi olla".

Ps. Ethän koske mun tavaroihin.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Tekipä hyvää antaa pakit eräälle monien miesten kuolaamalle naiselle, joka leuhki instassa omaisuudellaan ja oli valmis treffaamaan. Nautin. Ja samaan aikaan oksensin hänen tyylilleen esitellä mitä omistaa ja kuInka mukamas täydellinen on. Pakit yllätti selkeästi, sillä tuskin kyseinen nainen niitä on tottunut saamaan. Mä olenkin oman tahdon ja pääni, sekä kunnioitukseni pitävä mies, enkä naisten pillien tahdissa juoksija.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitkästä aikaa hyvältä vaikuttava tinder-kokemus, nyt kun noin kuukausi sitten sai sen taas toimimaan.

Tuossa tosiaan kertoilin taannoin että pari osumaa on joiden kanssa on ollut enemmänkin juttua. Molempien kanssa sovin treffit, mutta kun olin yhden kanssa käynyt, niin peruin toiset. Moni varmaan pitäisi typeränä liikkeenä, mutta ei mulla fokus riitä edes vähää alusta useampaan kerrallaan. No tämän yhden kanssa on homma edennyt edelleen mukavasti. Ekoista treffeistä viikkoa myöhemmin menin käymään hänen luonaan, ja tuo visiittihän venyi yön yli kestäneeksi reissuksi, eikä siinä meinannut toisesta irtaantua kun rajat oli rikottu. Viikonloppua odotellaan, kun olisi taas mahdollista nähdä. Sen verran on välimatkaa, että rajoittaa tapailua viikonloppuihin tai vapaille. Toisaalta ihan helvetin hyvä, pääseepähän keskittymään harrastuksiinkin kunnolla.

Katsotaan miten tämä nyt kestää. Tähän astinen vaikutelma on hyvä - mutta niinhän se aina on aluksi. Jospa nyt myös alun jälkeen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Andy

Barney

Jäsen
Nyt tuli sählättyä ihan urakalla. Tuli yksi tuttu vastaan ja päätin lopettaa Tinderin selailun siihen. Swaippasin puhelimen näyttöä ylöspäin, sillä olin sulkemassa sovellusta, mutta jäikin tällä kertaa painamatta tuota puhelimen koti-näppäintä siinä välissä. Kaikki sovellusta käyttävät varmasti tietävätkin, että mitä tapahtuu, kun sovelluksessa swaippaa ylöspäin. Jos olisi ollut kyseessä joku kaveri, niin tuon olisi voinut selittää, mutta kun kyseessä oli ainoastaan hyvänpäiväntuttu, jota en olisi varmaan edes swaipannut jatkoon, niin päätin poistaa tilini. Kaiken järjen mukaan kyseinen henkilö ei näe, että keneltä hän on saanut superliken, jos se käyttäjä on poistettu. Tai ainakin näin itse asian järkeilin.

Oli muutenkin tarkoituksena lähiaikoina poistaa tili ja aloittaa "puhtaalta pöydältä". Jotkut ovat puhuneet, että jos tekee käyttäjän heti uudestaan, niin joutuu jollekin Tinderin "mustalle listalle" ja profiili on jossain ihan pohjalla. Mihin tämä väite perustuu? Itse en ole ainakaan huomannut mitään tuollaista, sillä aina on tullut alkuun erittäin paljon matcheja, kun on tullut tehtyä uusi käyttäjä sovellukseen. Nytkin on noin kymmenen minuutin aikana tullut näköjään +50 tykkäystä, joten tuo teoria ei voi mitenkään pitää paikkansa.
 

redpecka

Jäsen
Anteeks et oon olemas, mutta onko Jatkiksessa hassun ikäviä deittiketjuja? Kun en vielä osaa näitä tindereitä. Olen sanonut kylläkin että aion ostaa tämmöisenkin sitten kun olen valmis. Deittikuvakseni jo suunnittelin seuraavanlaisen:

Tuosta käy luonteenpiirteeni mukavasti ilmi kuten mieskunto ja taidemaku.
 

Liitteet

  • tinneriproffa.png
    tinneriproffa.png
    13,7 KB · kertaa luettu: 377

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli muutenkin tarkoituksena lähiaikoina poistaa tili ja aloittaa "puhtaalta pöydältä". Jotkut ovat puhuneet, että jos tekee käyttäjän heti uudestaan, niin joutuu jollekin Tinderin "mustalle listalle" ja profiili on jossain ihan pohjalla. Mihin tämä väite perustuu? Itse en ole ainakaan huomannut mitään tuollaista, sillä aina on tullut alkuun erittäin paljon matcheja, kun on tullut tehtyä uusi käyttäjä sovellukseen. Nytkin on noin kymmenen minuutin aikana tullut näköjään +50 tykkäystä, joten tuo teoria ei voi mitenkään pitää paikkansa.

Sitä minäkin kysyn, että mihin tuo väite perustuu? Ihan samalla tavalla niitä matcheja on tullut vaikka olen tehnyt profiilin heti uudestaan.

Jos saat 10 minuutissa +50 tykkäystä, niin olet alfa!
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Sitä minäkin kysyn, että mihin tuo väite perustuu? Ihan samalla tavalla niitä matcheja on tullut vaikka olen tehnyt profiilin heti uudestaan.

Jos saat 10 minuutissa +50 tykkäystä, niin olet alfa!
Veikkaisin, että Barney asuu pk-seudulla ja samaan hengenvetoon veikkaan, että parin-kolmen päivän sisään lakkaa tuo "buusti" ja Barneyn tie vie pakan pohjalle meidän kaikkien muiden seuraksi.
 

Undrafted

Jäsen
Yleensä kun olen tilin poistanut, niin uudelleenavaus tapahtunut kuukausia myöhemmin. Nyt koronan myötä tuo väli oli parisen viikkoa. Ei haitannut menoa. Olettaisin Tinderin seuraavan, jos aina 2-3 viikon välein poistan ja luo tunnukset uusiksi, että nyt Undrafted koittaa olla nokkelampi ja pelata itselleen ilmaista näkyvyyttä. Tällöin ymmärtäisin, että sovellus pistääkin minut pakan pohjalla kärvistelemään.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Yleensä kun olen tilin poistanut, niin uudelleenavaus tapahtunut kuukausia myöhemmin. Nyt koronan myötä tuo väli oli parisen viikkoa. Ei haitannut menoa. Olettaisin Tinderin seuraavan, jos aina 2-3 viikon välein poistan ja luo tunnukset uusiksi, että nyt Undrafted koittaa olla nokkelampi ja pelata itselleen ilmaista näkyvyyttä. Tällöin ymmärtäisin, että sovellus pistääkin minut pakan pohjalla kärvistelemään.
Tuossahan joutuu heti alun jälkeen pakan pohjille. Itse olen aina tehnyt uudet tunnukset saman tien poiston jälkeen ja tuolloin homma on jatkunut siitä mihin poistetulla tilillä jäi. Joskus aiemmin alkubuusti toimi, siitäkin huolimatta, että uuden tilin teki minuutin päästä siitä kun vanha oli poistettu.

Nykyään nämä tunnistetaan, en osaa sanoa kuinka kauan tulisi olla pois, jotta tuon alkubuustin saisi. Tosin on tuossa kuitenkin jonkinlainen alkubuusti siitäkin huolimatta, tykkäyksiä tulee kuitenkin moninkertainen määrä uuden tilin luomisen jälkeen kuin esimerkiksi nyt. Ainoa vain, että ne ovat järjestäen sellaisilta laivavalailta, ettei hirveämmin lohduta.
 

Barney

Jäsen
Veikkaisin, että Barney asuu pk-seudulla ja samaan hengenvetoon veikkaan, että parin-kolmen päivän sisään lakkaa tuo "buusti" ja Barneyn tie vie pakan pohjalle meidän kaikkien muiden seuraksi.
En asu pk-seudulla, enkä tuollaista "buustin" lakkaamista ole ainakaan ennen huomannut. Edellisellä käyttäjällä oli jonkun vajaan vuoden aikana kertynyt lähemmäs 1000 matchia ympäri Suomea, vaikka aika tarkalla haravalla olinkin itse liikkeellä. Mitään tuollaista "pakan pohjalle putoamista" en ole kuitenkaan koskaan huomannut. Jonkun kuukauden jälkeen tuo tahti yleensä vähän hidastuu, mutta kyllä niitä matcheja tulee siitä huolimatta ihan tasaisesti. Sen olen kyllä huomannut, että jos matkustelee, niin matcheja tulee enemmän.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
En asu pk-seudulla, enkä tuollaista "buustin" lakkaamista ole ainakaan ennen huomannut. Edellisellä käyttäjällä oli jonkun vajaan vuoden aikana kertynyt lähemmäs 1000 matchia ympäri Suomea, vaikka aika tarkalla haravalla olinkin itse liikkeellä. Mitään tuollaista "pakan pohjalle putoamista" en ole kuitenkaan koskaan huomannut. Jonkun kuukauden jälkeen tuo tahti yleensä vähän hidastuu, mutta kyllä niitä matcheja tulee siitä huolimatta ihan tasaisesti. Sen olen kyllä huomannut, että jos matkustelee, niin matcheja tulee enemmän.
Itselläkin samanlaisella pelikirjalla lähemmäs 1000 joskus vuosia sitten. Nykyään ei olisi mitään mahdollisuuksia kasata tuollaista määrää. Enkä usko, että tämä johtuisi sovelluksen suosion laskusta, vaan siitä, että itse ei pääse enää yhtä korkealle pakassa kuin ennen.

Sen kyllä tosiaan myös huomaa, että kun matkustan nykyisestä kotikaupungistani johonkin pienempäänkin kaupunkiin, esimerkiksi Rovaniemelle, tulee tykkäyksiä kymmeniä ja matcheja kaksinumeroinen määrä parissa tunnissa. Jostain syystä uudelle alueelle tullessa paikka löytyy pakan päältä.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En asu pk-seudulla, enkä tuollaista "buustin" lakkaamista ole ainakaan ennen huomannut. Edellisellä käyttäjällä oli jonkun vajaan vuoden aikana kertynyt lähemmäs 1000 matchia ympäri Suomea, vaikka aika tarkalla haravalla olinkin itse liikkeellä. Mitään tuollaista "pakan pohjalle putoamista" en ole kuitenkaan koskaan huomannut. Jonkun kuukauden jälkeen tuo tahti yleensä vähän hidastuu, mutta kyllä niitä matcheja tulee siitä huolimatta ihan tasaisesti. Sen olen kyllä huomannut, että jos matkustelee, niin matcheja tulee enemmän.

Itselläkin samanlaisella pelikirjalla lähemmäs 1000 joskus vuosia sitten. Nykyään ei olisi mitään mahdollisuuksia kasata tuollaista määrää. Enkä usko, että tämä johtuisi sovelluksen suosion laskusta, vaan siitä, että itse ei pääse enää yhtä korkealle pakassa kuin ennen.

Nyt tyhmä kysymys, mutta vedättekö ilmaiskäyttäjinä 1000 matchia?
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Nyt tyhmä kysymys, mutta vedättekö ilmaiskäyttäjinä 1000 matchia?
Joskus 5 vuotta sitten joo. Nykyään ei jaksa edes käyttää juurikaan koko sovellusta, kun swaippailtava loppuu alueeltani alta aikayksikön ja tuo ilmaisversio riittää ainakin siihen, ei ole vielä kertaakaan loppunut kesken alun jälkeen. Uusia osumiakaan ei tule kuin muutama viikossa. Nykyisen tunnuksen loin joskus huhtikuun alussa, osumia joku 60-80. Tulisihan tälläkin 1000 ennen pitkää täyteen, tuskallisen hitaasti tosin ja sitä ennen olen tunnuksen ehtinyt poistaa jo useampaan kertaan, luvaten etten sitä enää koskaan tee uudelleen.
 

Undrafted

Jäsen
Tuossahan joutuu heti alun jälkeen pakan pohjille. Itse olen aina tehnyt uudet tunnukset saman tien poiston jälkeen ja tuolloin homma on jatkunut siitä mihin poistetulla tilillä jäi. Joskus aiemmin alkubuusti toimi, siitäkin huolimatta, että uuden tilin teki minuutin päästä siitä kun vanha oli poistettu.
Tämän vuoden helmikuun lopussa poistin tilin, mutta maaliskuussa korona innoitti luomaan tilin uudestaan. Tykkäyksiä kertyi normaalisti.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tämä kyllä sairas peli kun naiset saa omasta tasosta riippumatta heti alkuun paljon tykkäyksiä, buustin ja lisää tykkäyksiä. Sitten se on itsestä kiinni swaippaako nainen satoja tai tuhansia matcheja vai matchaako vaan kourallisen tasokkaita miehiä.

Tässä jonkun norjalaistytön tinderstatsit:
-swipes 12.403
-left swipe 12.286
-right swipe 117
-match 66
-no match 51
-messaging 9
-no messaging 57
-dates 4
-long-term dating 1
 

Undrafted

Jäsen
Toisaalta 9/66 ei ole kovin kummoinen suhdeluku viestittelyihin ja norjalainen kävi neljillä treffeillä. Tykkäysten määrä on toissijainen mittari. Tinder välillä kertoo, että missasin matchin kun klikkaan ei-tykkäystä. Ikäänkuin muuttaisin mielipidettäni sen tiedon pohjalta, että toinen oli tykännyt minusta.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Suutelin suht koht kiihkeästi autossa tindertreffien jälkeen. Nainen ryhtyi epähuomiossa koskettelemaan auton vaihdekeppiä. Näin sivusilmällä. Uusi elämys.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suutelin suht koht kiihkeästi autossa tindertreffien jälkeen. Nainen ryhtyi epähuomiossa koskettelemaan auton vaihdekeppiä. Näin sivusilmällä. Uusi elämys.
Kuulostaa joltain Twitter-biolta tai harlekiini-romaanin aloitukselta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös