Tinder – statsit & keskustelu

  • 653 742
  • 1 721

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Kolme viikkoa pantu kuin aropuput. Tässä kohtaa miettii, että missä vaiheessa tindertili pitäisi jäädyttää. Nyt harmittaa kun pitikin ottaa helmikuussa vuosikohtainen goldpaketti yhteishintaan 156 euroa. Olisi vielä yli puoli vuotta leikkimisaikaa, mutta eipä huvita tässä kohtaa. Joskus tekee turhia hankintoja, vai oliko sittenkään turha. Panofestivaalit jos yhtälöityy myöhemmin vakavaan suhteeseen, niin siinähän vasta rahaa paljon säästääkin pitkällä tähtäimellä ajatellen tinderin palveluiden älyvapaata ostoshuumaa.

Kaikenlaiset pakaranheiluttajat käy alkukesästä kuumina ja tosimies mitataan siinä kohtaa, kun pystyy niille sanomaan -ei kiitos-, yksi kolo kun ei pilkkimällä umpeen jäädy ja toisaalta taas alkukairaamisprojekti aina omaa aikaa vievää. Että valitse näistä vaihtoehdoista sitten. On vaikeaa elämää kun tälläisien päätöksien parissa pitää puntaria heiluttaa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Oon aina tiennyt, että Tinderissä on naisten markkinat mutta tulipa todistettua se todella selvästi. Tehtiin naistyökaverin kanssa hänen nimellä ja iällä Tinder. Kuvaa tai mitään tekstiä ei kuitenkaan laitettu eli pelkästään ikä ja nimi oli tiedossa. Noin kahdessa tunnissa hän on jo saanut 67 tykkäystä pienellä paikkakunnalla 40 kilometrin säteellä. Herää totta kai kysymys, että miksi nämä miehet swaippaavat tällaisen turhan tilin, mutta samalla ihmetyttää miten helposti naiset voivat saada matcheja.

Paskaa olla mies. Olisinpa nainen ja lesbo.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Oon aina tiennyt, että Tinderissä on naisten markkinat mutta tulipa todistettua se todella selvästi. Tehtiin naistyökaverin kanssa hänen nimellä ja iällä Tinder. Kuvaa tai mitään tekstiä ei kuitenkaan laitettu eli pelkästään ikä ja nimi oli tiedossa. Noin kahdessa tunnissa hän on jo saanut 67 tykkäystä pienellä paikkakunnalla 40 kilometrin säteellä. Herää totta kai kysymys, että miksi nämä miehet swaippaavat tällaisen turhan tilin, mutta samalla ihmetyttää miten helposti naiset voivat saada matcheja.

Paskaa olla mies. Olisinpa nainen ja lesbo.
Kerran teimme eräälle (miespuoliselle) kaverille pienen jäynän ja laitoimme hänen Tinderiinsä, että on kiinnostunut miehistä. Johan alkoi tykkäyksiä satelemaan.

Kyllä tämä sovellus on aivan muita kuin heteromiehiä varten olemassa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Kerran teimme eräälle (miespuoliselle) kaverille pienen jäynän ja laitoimme hänen Tinderiinsä, että on kiinnostunut miehistä. Johan alkoi tykkäyksiä satelemaan.

Kyllä tämä sovellus on aivan muita kuin heteromiehiä varten olemassa.
Mä kerran vaihdoin hyvin pieneksi hetkeksi kiinnostuksen kohteeksi miehet, jotta näkisin työkaverin kanssa onko eräs nuori työkaverimme homo, niin noin 30 sekunnin aikana kun olin valinnut miehet olin saanut kaksi tykkäystä miehiltä.

Olisinpa edes homo.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei se Tinderin vika ole jos teette paskan profiilin ja teistä ei kiinnostuta.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Kolme viikkoa pantu kuin aropuput. Tässä kohtaa miettii, että missä vaiheessa tindertili pitäisi jäädyttää. Nyt harmittaa kun pitikin ottaa helmikuussa vuosikohtainen goldpaketti yhteishintaan 156 euroa.

Jätä se. Kyllähän tuossa menee nyt täysin hukkaan iso raha. Ja pääsee takaisin swaippailemaan, kalkuloimaan ja analysoimaan. Sitten ei enään harmita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jätä se. Kyllähän tuossa menee nyt täysin hukkaan iso raha. Ja pääsee takaisin swaippailemaan, kalkuloimaan ja analysoimaan. Sitten ei enään harmita.
Eiköhän tuossa ole jo 156 euron edestä saanut pimperoa.
 

Undrafted

Jäsen
Ei se Tinderin vika ole jos teette paskan profiilin ja teistä ei kiinnostuta.
Mutku mulla on oikeus... eiku

Naisten kanssa ollut oikeasti hauska kuulla heidän tinder-kokemuksiaan. Tuntuvat osin olevan kaksijakoiset. joku sanoo että saa tosi vähän häröviestejä ja toinen sanoo pääosin saavansä häröviestejä. Yksi mielenpainuvimmista kuulemistani oin ollut "Olet kuin taideteos. Tekisi mieli panna sua seinää vasten." Yllättävä kyllä ei ollut kuulemma johtanut miehen toivomaan tulokseen.

Oma mutu on, että miehen Tinder-menestykseen vaikuttaa sijainti, ikä, kuvat, profiiliteksti ja käytös.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Oma mutu on, että miehen Tinder-menestykseen vaikuttaa sijainti, ikä, kuvat, profiiliteksti ja käytös.
Toki näinkin. PK-seudulla tuolla sovelluksella riittäisi varmasti loputtomasti pyyhittävää. Kun taas esimerkiksi jopa täällä Tampereella tuo loppuu vain yksinkertaisesti kesken. Sovellus ei halua antaa kaikkia käyttäjiä kerralla esille, vaan ripottelee näitä pienissä osissa. Lisäksi omalta asuinalueelta ei tunnu tykkäyksiä tulevan, mutta jos siirryn kotoa johonkin uuteen kaupunkiin, ihan sama minne, näin tykkäysten perusteella siellä päin pakassa päällimmäisten joukossa. Jos vaikka lähtisin nyt esimerkiksi Ouluun tai Joensuuhun, olisi minulla illalla 10-20 uutta matchia ja tykkäyksiä moninkertainen määrä. Tampereen seudulla ei sitten kirveelläkään, en tiedä miten algoritmi tuon tekee, sama ilmiö joka tapauksessa joka kerta kun johonkin eri kaupunkiin liikkuu.

Myöskään profiilitekstin kohdalla itselläni ei ole koskaan lukenut sanaakaan. Huomaahan sen jo itsekin, että mieluummin laittaa oikealle niitä, joilla profiilitekstissä lukee jotain. En vain jaksa siihen itse mitään kirjoitella. Toisaalta, en kyllä käytä sovellusta mitenkään ns. tosissani, ne aidosti potentiaaliset tapaukset ovat todella vähissä, joihin jaksaisi panostaa enemmän kuin perus niitä-näitä -juttelun verran. Etenkin sen jälkeen kun on aikansa kotiseudulla pyyhkinyt, eikä uusia A-luokan tapauksia hirveämmin tule enää vastaan. Lähinnä tavan ja tottumuksen vuosi tuota tulee swaippailtua.
 

Undrafted

Jäsen
Tämä ''minulla oikeus'' olkiukko on kyllä väsynein, joka tulee vastaan. Kuka on väittänyt omaavansa yhtään mihinkään oikeuden?
Eikös tästä ole joku incel-liikekin valittamassa elämän epäoikeudenmukaiuutta? Nettikeskusteluissa toki trollaamisen mahdollisuus aina suuri. Vähintään kommentointi, miten on naisten markkinat ja alfachadit vie tietyn prosentin naisista, eikä tavis kelpaa kellekään jne. Tiedä onko kukaan kirjoittanut täsmälleen juuri noilla sanoilla, mutta ellei tuota tässäkin ketjussa esiintynyttä valitusta ole missään nähnyt, niin olen yllättynyt.

Kuitenkin kadulla kun katsoo vastaan tulijoita, niin näkee lukuisia tavallisen näköisiä ihmisiä parisuhteissa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vika ei siis missään nimessä voi olla naamataulussa?

Tietty voi. Paree sitten vaan opetella ottamaan parempia kuvia itsestään ja tehdä muuten profiilista kiinnostava. Yleisin syy siihen ettei saa matcheja on se, että se profiili on aivan vitun tylsä.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikös tästä ole joku incel-liikekin valittamassa elämän epäoikeudenmukaiuutta? Nettikeskusteluissa toki trollaamisen mahdollisuus aina suuri. Vähintään kommentointi, miten on naisten markkinat

Ensinnäkin epäoikeudenmukaisuus ja oikeus toiseen ihmiseen ovat kaksi eri asiaa. Toisekseen eikö siellä sitten sinun mielestäsi ole naisten markkinat?
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietty voi. Paree sitten vaan opetella ottamaan parempia kuvia itsestään ja tehdä muuten profiilista kiinnostava. Yleisin syy siihen ettei saa matcheja on se, että se profiili on aivan vitun tylsä.

Ei sekään välttämättä auta. Mies kun ei voi muuttaa naamaansa. Tinderissä on naisten markkinat ja miehet valikoituu ulkonäön perusteella. Naisista on tullut tavoittelijoita ja kai naisten on tinderissä jotenkin helpompi lähestyä komeita miehiä kun ei tarvitse ottaa pakkeja kasvotusten?

Saan kyllä matcheja ja välillä tulee kymppitason matcheja, mutta profiili on paska ja kuvia on liian vähän, niin vaikea sanoa mikä se oma taso on.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei sekään välttämättä auta. Mies kun ei voi muuttaa naamaansa. Tinderissä on naisten markkinat ja miehet valikoituu ulkonäön perusteella. Naisista on tullut tavoittelijoita ja kai naisten on tinderissä jotenkin helpompi lähestyä komeita miehiä kun ei tarvitse ottaa pakkeja kasvotusten?

Saan kyllä matcheja ja välillä tulee kymppitason matcheja, mutta profiili on paska ja kuvia on liian vähän, niin vaikea sanoa mikä se oma taso on.

Niin no, ihan samallalailla ne naiset ovat ihmisiä omine mielenkiinnon kohteineen ja henkilökohtaisine preferensseineen. Tietty itsensä surkuttelu ja naisten käytöksen yleistäminen on myös aina puoleensavetävää.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin no, ihan samallalailla ne naiset ovat ihmisiä omine mielenkiinnon kohteineen ja henkilökohtaisine preferensseineen. Tietty itsensä surkuttelu ja naisten käytöksen yleistäminen on myös aina puoleensavetävää.

Ihan mielenkiinnosta, mikä sun pointti oli? Kun vaikuttaa, niin kuin yleensäkin näissä yhteyksissä, että tunnut vääntävän vastaan ja sitten kuitenkin olet lähes kaikesta samaa mieltä.

Ja jos nyt viittaat surkuttelulla siihen mitä tässä ketjussa esiintyy, niin onko joku yrittänyt sinua panna ja ei ole oikein lähtenyt, kun vastapuoli surkuttelee itseään...?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ihan mielenkiinnosta, mikä sun pointti oli? Kun vaikuttaa, niin kuin yleensäkin näissä yhteyksissä, että tunnut vääntävän vastaan ja sitten kuitenkin olet lähes kaikesta samaa mieltä.

Ja jos nyt viittaat surkuttelulla siihen mitä tässä ketjussa esiintyy, niin onko joku yrittänyt sinua panna ja ei ole oikein lähtenyt, kun vastapuoli surkuttelee itseään...?

Nyt mä en oikein ymmärtänyt sun pointtia? Siis joo, jotain henkilökohtaista yritit juu heittää. Mutta siis häh?

Mä aika selvästi tuossa olen kertonut mitä mieltä olen? Tässä ketjussa esiintyy hirveästi yleistyksiä ja luuloja miten naiset toimii ja miten miesten pit toimia jne. Mulla on semmoinen aika helppo periaate, että jokainen on ihan oma yksilönsä. Tietty saa kehuskella matchi-määrällä tai surkutella että niitä ei tule. Useimmiten se syypää on kyllä sielä peilissä vaan. Onko nyt selvä pointti?

Ja joo tietysti, helvetin hyvällä ulkonäöllä pääsee jo pitkälle. Niin mies kuin nainenkin. Silloin annetaan helpommin anteeksi se paska ja tylsä profiilikin.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt mä en oikein ymmärtänyt sun pointtia? Siis joo, jotain henkilökohtaista yritit juu heittää. Mutta siis häh?

Niin siis viittasin siihen kun väitit, että itseään surkuttelemalla ei pääse naisrintamalla eteenpäin, niin vaikka tässä ketjussa sitä esiintyy, niin missään vaiheessa ei kai ole tullut esille, että henkilö vastaavalla tavalla käyttäyisi netissä, jolloin herää kysymys, että koetko itseäsi surkuttelulla koitettavan iskevän.

Mä aika selvästi tuossa olen kertonut mitä mieltä olen? Tässä ketjussa esiintyy hirveästi yleistyksiä ja luuloja miten naiset toimii ja miten miesten pit toimia jne.

No voisit selkeästi esittää mitkä yleistykset ovat vääriä ja mitkä taas eivät. Kumpiakin kun esiintyy.

Mulla on semmoinen aika helppo periaate, että jokainen on ihan oma yksilönsä. Tietty saa kehuskella matchi-määrällä tai surkutella että niitä ei tule. Useimmiten se syypää on kyllä sielä peilissä vaan. Onko nyt selvä pointti?

Syypää mihin? Kuka on väittänyt, että syy ei löytysi peilistä. Tämähän on kaikkein yleisin lähestymistapa vaikka incel-kentällä: ''minä olen ruma enkä siksi kelpaa''

Ja joo tietysti, helvetin hyvällä ulkonäöllä pääsee jo pitkälle. Niin mies kuin nainenkin. Silloin annetaan helpommin anteeksi se paska ja tylsä profiilikin.

Yleistyksiä ei tule sinun mielestäsi tehdä?
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koskaan en ole tinderiä itse käyttänyt mutta joskus toki kavereiden kanssa kaverien tinderiä pelailtu. Kun naispuolisen kaverin kanssa pyörittää niin aina huomaa sen että suurin osa (siis varmaan yli 90 %) miesten kuvista on surkeita. Siis todella huonoja kuvia laitetaan. Jos kuvat on hyvät niin se on melkein 50-50 ollut meneekö jatkoon, sitten on mietitty että vaikuttaako muuten kiinnostavalta. Eli ota kuvat kunnolla, oikeesti, syy on lähes aina siellä. Joku kaveri joka osaa kuvata mukaan. Ei selfieitä ikinä. Tämän minä opin kaverien kanssa pelatessa.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koskaan en ole tinderiä itse käyttänyt mutta joskus toki kavereiden kanssa kaverien tinderiä pelailtu. Kun naispuolisen kaverin kanssa pyörittää niin aina huomaa sen että suurin osa (siis varmaan yli 90 %) miesten kuvista on surkeita. Siis todella huonoja kuvia laitetaan. Jos kuvat on hyvät niin se on melkein 50-50 ollut meneekö jatkoon, sitten on mietitty että vaikuttaako muuten kiinnostavalta. Eli ota kuvat kunnolla, oikeesti, syy on lähes aina siellä. Joku kaveri joka osaa kuvata mukaan. Ei selfieitä ikinä. Tämän minä opin kaverien kanssa pelatessa.

Tämä on varsin hyvä neuvo jokaiselle kuka ei saa tarpeeksi osumia, ja on ehdottoman oikein että kuka tahansa saa millä tahansa mittareilla päättää tykkäyksen antamisesta.

Mutta, en vain voi olla sanomatta etteikö valinnan tekeminen kuvien ''laadun perusteella'' tuntuisi hieman oudolta, koska kun mietin henkilöitä ketä tunnen ja ketkä tulevat somessa vastaan, niin henkilön kiinnostavuudella oikeassa elämässä ja somekuviensa laadun välillä ei ole juurikaan korrelaatiota. Ellei sitten ole erityisen taidokas kuvien ottamisessa. Ja toisaalta jos hankitaan ulkopuolinen ottamaan kuvat, ja kuvat saavat kiinnostumaan, niin eikö siiinä kiinnitytä kuvien ottajaan eikä niiden kohteeseen...
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ellei sitten ole erityisen taidokas kuvien ottamisessa. Ja toisaalta jos hankitaan ulkopuolinen ottamaan kuvat, ja kuvat saavat kiinnostumaan, niin eikö siiinä kiinnitytä kuvien ottajaan eikä niiden kohteeseen...
Laadukkaat kuvat = henkilö on panostanut seuranhakuun.

Heikot kuvat = henkilö ei joko ymmärrä tai osaa. Tai sitten hän ei tohdi kysyä keneltäkään apua. Ja mikä vielä pahempaa: ehkä hänellä ei ole ketään, keneltä pyytää apua.

Tinder ei eroa muusta maailmasta siltä(kään) osin, että kaikki imagoon liittyvät asiat vaikuttavat ensivaikutelmaan. Hyvin laaditusta profiilista jää mielikuva, että henkilöltä hoituu hommat. Ja kun ollaan pelkän profiilin varassa, on pakko tehdä päätös mielikuvien perusteella. SIlloin kannattaa panostaa myös yksityiskohtiin.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Laadukkaat kuvat = henkilö on panostanut seuranhakuun.

Heikot kuvat = henkilö ei joko ymmärrä tai osaa. Tai sitten hän ei tohdi kysyä keneltäkään apua. Ja mikä vielä pahempaa: ehkä hänellä ei ole ketään, keneltä pyytää apua.

Näinhän se tietysti menee. Yksinäiset jäävät yksinäiseksi. Mites muuten ne yleistykset ja teoriat Tinderissä menestymisestä, mitkä eivät pitäneet paikkaansa tai turhaa katkerien valitusta.

Hyvin laaditusta profiilista jää mielikuva, että henkilöltä hoituu hommat.

Edelleen tuntuu oudolta hankkia seuraa loppuiäksi sillä perusteella ''keneltä hoituu hommat''. Tai siis voisi kuvitella, että tälläisellä perusteella tulisi myös tehtyä aika paljon huteja.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Päätin noin vuoden tauon jälkeen itsekin kokeilla tinderöintiä uudestaan. Avioerosta tulee kuluneeksi aivan juuri parisen vuotta, joten pikkuhiljaa taas pitäisi yrittää muistella, miten niiden naispuolisten kanssa oikein oltiinkaan..

Sellainen ilmiö on pistänyt silmään, että tinderissä näyttää olevan todella paljon pitkiä naisia, sellaisia 180-185cm. Noinkohan heidän on sitten jotenkin keskimääräistä vaikeampi pariutua, mene tiedä häntä. Toki itse en heikäläisistä olekaan kiinnostunut, sillä minulle näin karvan yli 170 miehenä jo sellainen 175cm pitkä nainen alkaa olla luonnottoman pitkä *hymiö*

Matcheja on tullut , ja turvaväli kävelylläkin on tullut käytyä erään neitosen kanssa, ja uskalsipa tuo päästää minut sitten jopa kotiinsakin. Kuitenkin yhteistuumin totesimme, että ei tästä mitään parisuhdetta tule. Muutoin on sitten ollut sitä tinderissä matchien kanssa ilmeisesti hyvin klassista, että jos heitän kokeeksi jonkun avausviestin jollekin niin minut poistetaan vastaamatta, kerran minut poistettiin jopa kesken keskustelun. Saattoi olla etten vastaillut riittävän nopeaan tahtiin, ja siellä oli daamilla mielenkiintoisempia keskusteluja menossa. Poistin silti itsekin yhden matchin kesken keskustelun, koska hän kertoi että on ollut sinkkuna virallisesti kolme viikkoa (epävirallisesti kuulemma silti jo helmikuusta asti). Totesin heti, että koska en muutenkaan ollut innostunut, niin miksikään laastariksi en todellakaan ryhdy. Jos neiti on niin läheisriippuvaista sorttia, että kolme viikkoa erosta on jo tinderissä, niin se on välitön turnoff minulle, olen nimittäin elämässäni nähnyt läheisriippuvaisia ihmisiä, ja se on aivan kauhea ihmistyyppi..

Saas nähdä mitä vastaan tulee jatkossa, josko tällä nyt jaksaisi itseään ainakin jonkin aikaa viihdyttää..
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Edelleen tuntuu oudolta hankkia seuraa loppuiäksi sillä perusteella ''keneltä hoituu hommat''. Tai siis voisi kuvitella, että tälläisellä perusteella tulisi myös tehtyä aika paljon huteja.
Ei se oikealle swaippaus vielä ole mikään sitoutuminen ihmiseen loppuiäksi. Varsinkin suurissa kaupungeissa ja krostuneesti naisille sitä valikoimaa on valtavasti ja jotenkin sitä pitää lähteä karsimaan. Yksi yleinen keino on pyrkiä tekemisiin sellaisten miesten kanssa jotka panostavat itseensä ja kuviinsa. Siinä on parempi mahis löytää joku jonka kanssa elämäänsä jakaa. kuin siitä kilpailevasta Penasta (ei The), joka ei profiilillaan erotu massasta ollenkaan.

Hutejahan sieltä suurimmaksi osaksi kertyy vaikka miten koittaisi olla tarkkana. Kokonaan niitä on hankala välttää, mutta hutien määrää on mahdollista rajoittaa satsaamalla niihin joilla on naaman lisäksi muitakin potentiaaliselle kumppanille hyödyllisiä ominaisuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös