Mainos

Tinder – statsit & keskustelu

• 693 335
  • 1 869

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tinderin kautta tuli käytyä erinäisillä treffeillä ja kun aiemmin oli ollut 20 vuotta parisuhteessa, missä kaikki laitettiin 50:50 ja naisten tasa-arvo oli tasa-arvoa kaikissa ulottuvuuksissaan, niin….

Hieman hämmästyin kuinka vahvasti ”mies maksaa” on edelleen oletuksena naisoletetuilla. Kai se on se ”naisen euro” ja miehen velvollisuus. Toki kun itse ehdottaa treffejä kahvilaan/lounaalle, niin se on ilmeisesti lupaus myös maksamisesta.

Itselle tuolla ei nyt taloudellisesti niin väliä jos kuukaudessa meni ylimääräinen 50 euroa siihen, että sai olla ”klassinen herrasmies”. Mutta pahoittelut kaikille palstaveljille, että ylläpidin edelleen myyttiä ”mies maksaa”.

Onko tähän koodia? Olen päätynyt lopputulemaan: mies ehdottaa treffejä, mies maksaa. Nainen ehdottaa treffejä, kumpikin maksaa omansa. Jos päädytään leffaan, niin mies voi ostaa liput, mutta naisen voi saada ostamaan popparit.
Siis some varmasti vääristää jne, mutta moni nainen tuntuu puhuvan tyyliin, että toisen pitää kysellä ennen treffejä, ehdottaa, olla aktiivinen jne. Eli odotetaan, että toinen osapuoli tekee kaikkea, mutta itse ei tehdä asian eteen mitään.

Ei suostuta myöskään treffeillä kävelemään tai kahville, kun niitä voi tehdä kaverin kanssa tai yksin. En ymmärrä mikä ongelma on tehdä näitä myös treffikumppanien kanssa.

Treffit ei tunnu monelle olevan kahden tasa-arvoisen ihmisen kohtaaminen, vaan joku koe missä katsotaan riittääkö miehellä alustakaan.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kohta vuorokaus menny eikä yksikään noista kolmesta naisesta ole vieläkään vastannut mitään. Vittu että alkaa mennä tunteisiin koko tämä online deittailu tai no mun tapauksessa "deittailu". Mitä mä teen väärin?
Tosiaan jos nyt jotain välirapsaa tekis niin:

Neiti A ei vastannut ja poisti mut tykkäyksistä parissa päivässä.

Neiti B ei myöskään koskaan vastannut ja poisti mut tykkäyksistä noin viikon jälkeen.

Neiti C vastasi lopulta yllättäen muutama päivä sen jälkeen kun olin laittanut viestiä. Keskustelumme saattaa olla etenemässä hitaasti mutta varmasti kohti sitä pistettä että voin pian kysyä jo tapaamista.

Katsotaan miten homma etenee. Tämä neiti C on nyt kuitenkin luultavasti kaikista potentiaalisin tapaus kenen kanssa oon noin puolen vuoden tinderöinnin aikana matchannut, joten ehdottomasti katson tämän kortin loppuun ennen kuin kokeilen mahdollisesti muita deittisovelluksia.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosiaan jos nyt jotain välirapsaa tekis niin:

Neiti A ei vastannut ja poisti mut tykkäyksistä parissa päivässä.

Neiti B ei myöskään koskaan vastannut ja poisti mut tykkäyksistä noin viikon jälkeen.

Neiti C vastasi lopulta yllättäen muutama päivä sen jälkeen kun olin laittanut viestiä. Keskustelumme saattaa olla etenemässä hitaasti mutta varmasti kohti sitä pistettä että voin pian kysyä jo tapaamista.

Katsotaan miten homma etenee. Tämä neiti C on nyt kuitenkin luultavasti kaikista potentiaalisin tapaus kenen kanssa oon noin puolen vuoden tinderöinnin aikana matchannut, joten ehdottomasti katson tämän kortin loppuun ennen kuin kokeilen mahdollisesti muita deittisovelluksia.

Tämän viestin kirjoittamiseen käytetty aika ja energia olisi riittänyt hyvin tapaamisen ehdottamiseen ja lisäksi olisi jäänyt hyvin aikaa asentaa pari uutta sovellustakin.

Suosikkijoukkue
lisäksi olisi jäänyt hyvin aikaa asentaa pari uutta sovellustakin.
@Loorz15 in ehdottama Bumble on jo valmiiksi ladattuna siltä varalta että homma neiti C:n kanssa meniskin lopulta puihin.

Kuten jo aikaisemmassakin viestissä olen sanonut, niin keskityn mielelläni yhteen deittisovellukseen kerrallaan. Tinder jäisi siinä kohtaa taka-alalle jos Bumblen käytön aloittaisin. Luultavasti jää kyllä tämän kortin katsomisen jälkeen anyway.

Mutta seuraava viesti I*****e suattaapi hyvinkin olla jo tapaamispyyntö joten don't cha worry.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän viestin kirjoittamiseen käytetty aika ja energia olisi riittänyt hyvin tapaamisen ehdottamiseen ja lisäksi olisi jäänyt hyvin aikaa asentaa pari uutta sovellustakin.
Itse myös joskus silloin lähemmäs 10 vuotta sitten huomasin, että parempi vaan pyytää saman tien "kohdetta" ulos kuin lähteä mitään kirjoittelemaan. Viestittely ei kerro yhtään mitään onko kahden ihmisen välillä kemiaa tai tulevaisuutta.

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse myös joskus silloin lähemmäs 10 vuotta sitten huomasin, että parempi vaan pyytää saman tien "kohdetta" ulos kuin lähteä mitään kirjoittelemaan. Viestittely ei kerro yhtään mitään onko kahden ihmisen välillä kemiaa tai tulevaisuutta.
Tässäkin on se juttu, että kun yhden kohdalla toimii, niin seuraavan kymmenen kohdalla ei välttämättä toimikaan, erilaisia kun ollaan kaikki. Tämä siis omakohtainen kokemus, että joskus on tullut kysyttyä heti ja hyvin tuloksin mutta joku taas on kertonut jopa ahdistuneensa, kun on kysytty liian nopeasti. (Edit. eikä silloin edes tullut kysyttyä heti, vaan oli parin päivän aktiivinen viestittely taustalla. Toisen osapuolen viestin todenperäisyyttä en tieten pysty todistamaan).

Ei se kirjoittelu huono vaihtoehto ole, jos vain on sana hallussa, eikä toisaalta hirttäydy kuitenkaan liian pitkäksi aikaa siihen kirjoitteluvaiheeseen.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässäkin on se juttu, että kun yhden kohdalla toimii, niin seuraavan kymmenen kohdalla ei välttämättä toimikaan, erilaisia kun ollaan kaikki. Tämä siis omakohtainen kokemus, että joskus on tullut kysyttyä heti ja hyvin tuloksin mutta joku taas on kertonut jopa ahdistuneensa, kun on kysytty liian nopeasti. (Edit. eikä silloin edes tullut kysyttyä heti, vaan oli parin päivän aktiivinen viestittely taustalla. Toisen osapuolen viestin todenperäisyyttä en tieten pysty todistamaan).

Ei se kirjoittelu huono vaihtoehto ole, jos vain on sana hallussa, eikä toisaalta hirttäydy kuitenkaan liian pitkäksi aikaa siihen kirjoitteluvaiheeseen.

En tiedä muista, mutta itse en välttämättä innostuisi tyypistä, joka deittisovelluksella operoidessa ahdistuisi deittipyynnöstä. Chattaillahan voi näillä asiaan tarkoitetuilla sivustoilla, mutta kai tuolla Tinderissä kuitenkin perimmäisenä ajatuksena on tavata ihmisiä. Jos haluat tehdä maalin, mene maalille!

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Jos se ei parin päivän aktiivisen viestittelyn jälkeen halua treffeille, sillä on toinen parempi vaihtoehto treffailussa ja sä olet kakkosvaihtoehto. Todennäköisesti kesti liian kauan kysyä treffeille ja viestittely johti vaan friendzonelle. Ahdistuminen siis tekosyy.

Jos oikeasti ahdistui siitä, niin kuten @Snakster sanoi, aikamoinen punainen lippu.

Jos etsii kirjekaveria Tinderistä, viestittely on varmasti hyvä vaihtoehto. Jos haluaa samanhenkistä seuraa, jonka kanssa on hauska viettää aikaa ja naureskella samoille jutuille -> treffeille. Mikään tollainen ei selviä kirjoittelulla, ja noi on kaikista tärkeimpiä juttuja asioita.

Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos se ei parin päivän aktiivisen viestittelyn jälkeen halua treffeille, sillä on toinen parempi vaihtoehto treffailussa ja sä olet kakkosvaihtoehto. Todennäköisesti kesti liian kauan kysyä treffeille ja viestittely johti vaan friendzonelle. Ahdistuminen siis tekosyy.

Jos oikeasti ahdistui siitä, niin kuten @Snakster sanoi, aikamoinen punainen lippu.

Jos etsii kirjekaveria Tinderistä, viestittely on varmasti hyvä vaihtoehto. Jos haluaa samanhenkistä seuraa, jonka kanssa on hauska viettää aikaa ja naureskella samoille jutuille -> treffeille. Mikään tollainen ei selviä kirjoittelulla, ja noi on kaikista tärkeimpiä juttuja asioita.
Tuosta ”kirjekaveruudesta” tulee mieleen, että jos ajattelee, että elämä on yhtä romanttista kuin Sinulle on postia- elokuvassa niin mikä siinä kirjoitellessa.

Koen, että liian pitkä viestittely asettaa vain liikaa odotuksia. Ajattelisin, että jos olisi hyvä ja kiinnostava kirjoittaja niin saattaisi olla kasvokkain etenkin jos jännittäisi melkoinen pettymys, että tuollainenko se nyt sitten vain olikin. Toisaalta huonompi kirjoittaja menettää mahdollisuutensa, kun on toisen mielestä tylsimys, vaikka kasvokkain olisi kiva, hauska ja kiinnostava tyyppi.

Sitä paitsi ekojen treffien jälkeen saa helpoimmin käsityksen kiinnostaako nähdä uudestaan. Jos pelkää pakkeja niin ettei uskalla lähteä treffeille puhumattakaan, että ehdottaisi niitä niin suurella todennäköisyydellä jää yksin.

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Tadu @Snakster joo kylläpä se tuohon kuoleutui kun omakin kiinnostus lopahti, oli asian todellinen laita mikä tahansa. Vaan on sitten kokemuksia siitäkin, että on vaihdettu pidempikin aika (1-2 viikkoa) viestejä ja kyllä se on treffeihin johtanut. Saattoi taustalla olla myös olosuhteiden pakkoa eli muita esteitä mutta ei asia (treffit) välittömästi noussut edesesille. Olen kyllä kuullut näistäkin, jotka ihan tietoisesti haluavat tutustua rauhassa eli useita viikkoja pelkin viestein ennen mahdollista tapaamista. Tuohon ei kyllä itselläkään kärsivällisyys riittäisi.

Viestieni pointti on lähinnä se, että näin universaalissa aiheessa yksittäisen henkilön omat henkilökohtaiset kokemukset eivät ole ainoa tapa, jolla pääsee haluttuun lopputulokseen. Henkilöiden X ja Y välille sopivaa etenemistapaa haettaessa henkilöiden Ä ja Ö kokemukset voivat olla hyvinkin irrelevantteja.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestieni pointti on lähinnä se, että näin universaalissa aiheessa yksittäisen henkilön omat henkilökohtaiset kokemukset eivät ole ainoa tapa, jolla pääsee haluttuun lopputulokseen. Henkilöiden X ja Y välille sopivaa etenemistapaa haettaessa henkilöiden Ä ja Ö kokemukset voivat olla hyvinkin irrelevantteja.
Tottakai ihmiset ovat erilaisia. On kuitenkin tiettyjä asioita, joista näkee, että todennäköisesti pieleen menee.

Esimerkiksi käyttäjälle @Breeze Harbour on täällä annettu useita hyviä vinkkejä. Itsekin olin samanlainen hieman yli parikymppisenä, että hartaasti etsin parisuhdetta. Pelkästään tuosta motivaatiosta jo tietää, että pieleen menee. Ei Tinderistä siirrytä parisuhteeseen - ikinä. Ensin pitää saada joku treffeille, ja sitten on vielä tutustumis- ja tapailuvaihekin. Vasta sitten voi päästä parisuhteeseen asti. Pitää osata nauttia elämästä myös ennen parisuhdetta, jotta sinne parisuhteeseen asti pääsee.

Jos ei meinaa onnistua, pitää osata reflektoida omia tekemisiä ja sanomisiaan. Syyllinen ei ole treffailukulttuurissa tai muissa. Ellei nyt sitten ole maaseudulla äidin nurkissa asuva poikamies, tai kaupungissa asuva korkeastikoulutettu nainen. Heillä on nimittäin oikeasti laihat markkinat ihan demografisista syistä.

Vasta joskus kolmekymppisenä ymmärsin olla sinut itseni kanssa ja nautin elämästä ihan ilman parisuhdettakin. Se näkyikin ulospäin ja toi itsevarmuutta. Kohta sitten olinkin parisuhteessa ja olemme 8 vuotta olleet yhdessä.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahas liki 13v parisuhteen jälkeen hyppy tuntemattomaan ja Tinderiin. Otin maksullisen heti kokeiluun, koska haluan nähdä tykkäykset. Alkuun tykkäysten suhteen helvetin köyhää ja oikeastaan mitään edes säädyllisen tasoista tullut vastaan. Luuloni itsestä ei ole mahdottomat, mutta varsinkin ikäisekseni hyvässä kunnossa (41v) ja sanotaanko näin, että jotkut standardit on. Vajaa 2 viikkoa tätä takana nyt. Alkuun myönnettäköön oli oman profiilin kuvat huonoja ja, kun en koskaan ole ollut mikään kuvailija ja vihaan tuoda itseäni esiin. Sain räpättyä paremmat kuvat ja kaikkien naisien väittämä red flag (paidaton kuva) taisi auttaa paljon... Alkuun taisin mokata huonon profiilin kanssa ja meni alun boostin etsikko-aika sivu suun.

Valtaosa tykkäyksistä on sellaista mitä voi edes harkita. Muutama erinomainen match ja jokunen hyvä. Sitten sellaisia OK tapauksia joita voisin harkita, mutta en edes tiedä kuinka vakavissaan haen nyt suhdetta. Lähinnä tämä on Tinderin testaus ja vähän samalla näkee onko softassa mitään kysyntää. Jos oikein tuuri käy ja kohdalle osuu vaimomatskua niin sitten voi olla menoa. Treffit sain omalta paikkakunnalta ensi viikolle superkiinnostavan naisen kanssa. Hän myös oli ensimmäistä viikkoa Tinderissä, kun saimme matchin. Hän katselee Tinderiä enemmän mielenkiinnolla kans ja on aika varovaisen oloinen. Olin hieman epätoivoinen jo, että saisi nuo treffit järkättyä asap ettei kukaan ehdi siihen väliin. Koen, että itse pystyn tuomaan parhaat puoleni esiin livenä, kun en ole sillä lailla kuvauksellinen ihminen. Ollut kuulemma yllättynyt kuinka paljon viestiä on tullut. No laadukas nainen niin mikään yllätys tuo ole. Noin isossa kuvassa silti on jo tullut mielikuva, että tuo on vaikea ympäristö tavalliselle miehelle. Jopa komeille ja hyvän sosiaalisen statuksen omaaville kuten sanotaan.

Yleisiä huomioita tuntuu kuitenkin itselle olevan, että ilman tuota boostia on aika vaikeaa saada itseään näkyviin. Eilen käytin niin sain 36 tykkäystä ja 4 matchia (1 oli oma aiemmin tykkäämäni). Olen kuullut, että algoritmi on sellainen, että tykkäykset suositummilta profiileilta nostaa myös omaa tasoa. En tiedä onko se profiilin muokkaukset vai mitä, mutta nyt on alkanut tulemaan osumia. Olen Turun seudulta pienemmästä paikkaa ja tulee myös mieleen, että sijainti ei ole optimaalinen. Helsinki, Tampere ja etenkään Turku ole sijaintinsa osalta mikään ongelma minulle, mutta luulen, että aika moni rajaa sijainnin vuoksi omaa profiilia. Helsingissä varsinkaan ole tarvetta lähteä kalaan edemmäs. Toki olen vaihdellut sijaintiani, kun olen hakenut tykkäyksiä. Tuota ikä asiaakin miettinyt kaverin kanssa joka juuri sanoi tätä, että 40v on usein melko rajaava ikä. Eikä vain siksi, että osa naisista halua sen ikäistä miestä, vaan että jää monien hakurajojen ulkopuolelle sen sijaan, että olisi 39v. Arkielämän esimerkki kesältä, jolloin olin kahden kaverin kanssa liikenteessä. Yhdelle meistä tuli nuorehko kaunis nainen sanomaan, että onpa siinä kolme komeaa miestä. Kysyi ikää ja, kun sanoi 40-41v niin nainen lähti heti pois :). Itse haen 30-45v ikäistä naista. Mieluiten ottaisin 35-43v ikäisen vaikka ikä määritäkään ihmistä. Tämä 40v on sellainen ikä, että ihmisissä löytyy suuria eroja miten ikääntyneet. Yksi match oli kaunis 26v nainen, mutta itse en ajattele tuolle mitään edellytyksiä mihinkään.

Viimeksi muokattu:

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä on eron jälkeen ollut varmaan pääkoppa enempi vähempi kovilla viime aikoina, mutta vähän samat jutut oli omien sovittujen treffien kanssa (tietty tämäkin voi aina peruuntua.. vaikka siltä näytä nyt). Edellä kirjoittamani tapaus sanoi heti, että voisi sitä joskus lähteä treffeille, kun melko suoraan sitä kysyin ekojen viestien jälkeen. Sitten kuitenkin asian naulaamisessa meni aikaa ja kyllä mielessä on juurikin tämä skenaario. Toisaalta hän on sanonut olevansa tutkiskelevalla tyylillä (ollut 3v yksin lasten kanssa), kun softa uusi ja hänelle tuntui olevan perinteiset treffit hiukan no go kuten minullekin. Sovittiin sitten kävelylenkki, kun hänelle mahdollisimman vähän jännitettävä ympäristö. Alunperin oli juttua lasilliselle menosta tai lounaalla työpäivän aikana käymisestä. Näitä netin tinderin juttuja, kun lukee niin sitä aina olettaa pahinta toisesta vaikka vahva signaali on ollut ettei tämä vastapuoli ole tyypillinen "pelin pelaaja".

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sanokaas Tinderiä kauan käyttäneet, että kuinka usein matchin kanssa keskustelun aloittaessa ei saa mitään vastausta. Tietysti viestini eiliseltä aamulta ja varmasti hyvin moni nainen ei palvelua jatkuvasti availe. Silti luulen, että viesti on nähty. Eikö tuo "viesti luettu" ole muuten maksullinen toiminto. Joo siis treffit tulossa, mutta laitoin nyt viestiä toiselle kiinnostavalle tarkoituksella alustavasti tiedustella kiinnostusta tapaamiseen. Täytyy sanoa, että jos yleistä niin vähän vanhanaikaisena ihmisenä pistää tämä ghostaus kulttuuri ihmetyttämään. Esim. itse yli 40v miehenä kestän kyllä totuuden suoraan ja arvostan rehellistä vastausta vaikka "ei kiinnosta sori". Jotenkin mulla tulee tuosta ghostaus meiningistä mieleen sellainen ylimielisyys millä halutaan osoittaa toiselle paikka ja viestiä näin, että "luulitko että pidän tuollaisesta". Nuo vibat tulee.

Voi olla, että mun linja on vähän liian suoraan mennä asiaan, mutta olen aika epäileväinen että mikään ympäripyöreä keskustelu vie asioita paljoa eteenpäin. Toinen on kiinnostunut tai ei ole ja tässä suhteessa olen "kyyninen". Jos kiinnostusta on niin keskustelukin jatkuu. Joka tapauksessa viestien välityksellä muutenkin kokonaiskuva toisesta jää aika rajalliseksi. Tietenkin yhteiset kiinnostuksen kohteet yms. selvittää yhteen sopivuutta, mutta itse uskon live-tilanteen yksinkertaisen kemian ratkaisevan. Sitä harvemmin pelastaa oikeat sanat/harrastukset, vaan alkukantaiset vietit näin kärjistäen. Ja kyllä siihen ei liity vain fyysinen elementti, vaan muutkin tekijät.

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanokaas Tinderiä kauan käyttäneet, että kuinka usein matchin kanssa keskustelun aloittaessa ei saa mitään vastausta.
Jos miettii, että ns.hyvät naisprofiilit saa jotain päälle 500 tykkäystä parin tunnin aikana ja muutamia matcheja syntyy, niin aika paljon heille on keskusteluja auki. Voi olla ettei niitä vastauksia saa missään vaiheessa, vaikkei oma tervehdys olisikaan tasoa "Morientes muikkeliinos". Vaatii kärsivällusyyttä, mutta myös tarkkuutta toimia kun huomaa että vastavuoroisuutta kokee. Siellä on sen verran kosijaa liikkeellä, että huhhei. Muutaman vuoden kokemuksella puhun. Nyt ei ole onneksi tarvinnut palvelua enää käyttää.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Sanokaas Tinderiä kauan käyttäneet, että kuinka usein matchin kanssa keskustelun aloittaessa ei saa mitään vastausta. Tietysti viestini eiliseltä aamulta ja varmasti hyvin moni nainen ei palvelua jatkuvasti availe. Silti luulen, että viesti on nähty. Eikö tuo "viesti luettu" ole muuten maksullinen toiminto. Joo siis treffit tulossa, mutta laitoin nyt viestiä toiselle kiinnostavalle tarkoituksella alustavasti tiedustella kiinnostusta tapaamiseen. Täytyy sanoa, että jos yleistä niin vähän vanhanaikaisena ihmisenä pistää tämä ghostaus kulttuuri ihmetyttämään. Esim. itse yli 40v miehenä kestän kyllä totuuden suoraan ja arvostan rehellistä vastausta vaikka "ei kiinnosta sori". Jotenkin mulla tulee tuosta ghostaus meiningistä mieleen sellainen ylimielisyys millä halutaan osoittaa toiselle paikka ja viestiä näin, että "luulitko että pidän tuollaisesta". Nuo vibat tulee.

Voi olla, että mun linja on vähän liian suoraan mennä asiaan, mutta olen aika epäileväinen että mikään ympäripyöreä keskustelu vie asioita paljoa eteenpäin. Toinen on kiinnostunut tai ei ole ja tässä suhteessa olen "kyyninen". Jos kiinnostusta on niin keskustelukin jatkuu. Joka tapauksessa viestien välityksellä muutenkin kokonaiskuva toisesta jää aika rajalliseksi. Tietenkin yhteiset kiinnostuksen kohteet yms. selvittää yhteen sopivuutta, mutta itse uskon live-tilanteen yksinkertaisen kemian ratkaisevan. Sitä harvemmin pelastaa oikeat sanat/harrastukset, vaan alkukantaiset vietit näin kärjistäen. Ja kyllä siihen ei liity vain fyysinen elementti, vaan muutkin tekijät.

Siitä on reilu pari vuotta kun olen viimeksi markkinoilla ollut ja näitä "pelejä pelannut", mutta tuskin nämä lainalaisuudet niiltä ajoilta ovat muuttuneet:

Ei kannata turhautua jos naispuoleinen matchi ei vastaa viestiisi. He saattavat saada satoja tykkäyksiä/viestejä päivässä, joten niihin vastaaminen käy työstä. Takki päälle ja seuraavaan yritykseen, jos ei vastaa päivän sisällä.

Ei kannata ehdottaa tapaamista "ensimmäisessä viestissä". Toki treffiehdotuksen kanssa ei liikaa kannata aikailla, mutta kyllähän fiksuun Tinder-etikettiin kuuluu ensin hieman tutustua "virtuaalisesti" ennenkuin siirtyy live-hommiin. Tämä linkittyy hieman edelliseen kohtaan - naiset saavat tukuittain yhteydenottoja päivässä, heidän pitää jo ihan oman turvallisuutensakin takia olla aika varovaisia ennenkuin lähtevät ketään livenä tapaamaan. Harvassa lienee ne, ketkä myönteisesti vastaavat ensimmäisen viestin treffiehdotukseen.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä näistä asioista mitään tiedä, mutta minä arvostaisin rehellisyyttä. Elämä on liian lyhyt pelien pelaamiseen (pois lukien urheilu, kortti-ja lautapelit yms.). Ei roikoteta ketään eikä ghostata, jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, mutta sanotaan asia suoraan.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos miettii, että ns.hyvät naisprofiilit saa jotain päälle 500 tykkäystä parin tunnin aikana ja muutamia matcheja syntyy, niin aika paljon heille on keskusteluja auki. Voi olla ettei niitä vastauksia saa missään vaiheessa, vaikkei oma tervehdys olisikaan tasoa "Morientes muikkeliinos". Vaatii kärsivällusyyttä, mutta myös tarkkuutta toimia kun huomaa että vastavuoroisuutta kokee. Siellä on sen verran kosijaa liikkeellä, että huhhei. Muutaman vuoden kokemuksella puhun. Nyt ei ole onneksi tarvinnut palvelua enää käyttää.
Joo ja tämä on omakin käsitys, että näin se vaan on. Treffikumppanini tästä oli myös hämmentynyt mikä määrä viestiä tulee. Hän on kirjoitellut minulle takaisin hyvinkin asiapitoisilla ja pidemmillä vastauksilla, mutta mitään jatkuvaa keskustelua meillä siellä ole ollut, kun sanoo ettei hänellä ole kauheasti aikaa roikkua keskustelemassa. Lasten kanssa ollut kiirettä ja vastausten kestämistä pahoitellut. Skeptisenä luonteena olen silti epäillyt, että saattaa aika mennä muissa keskusteluissa. Tietysti turhaa vatvomista ja täysin oikeinhan hän saisikin keskustella kaikkien mahdollisten kanssa. Tässä kyllä miehenä tulee aina mieleen, että ei ole helppoa, kun aina sieltä voi joku tupsahataa joka kiinnostaa enemmän. Treffit sovittiin viikon päähän niin hieman kärsimätön tässä on, myönnän. Ehkä tässä vaikuttaa taustalla pettymyksetkin. Sain Tinderin ulkopuolella vanha kollegan (todella upea nainen, useita vuosia nuorempi) suostumaan tapaamaan, mutta veti jarrua sitten, kun kysyi muita kuulumisia sen jälkeen. Hiljattainen ero oli hänelle red flag omista eroistaan oppineena. Ehdotti, että katsotaan, kun aikaa kulunut. Juu... Tuo nainen ei ole kauan vapaana ja mikä lienee tässäkin "oikea aika erosta".

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jokseenkin hauskasti tuo Tinderin aiheuttaa kyllä epäilyksiä ihmisten rehellisyydestä. Tulee juuri tuo epäily, että mahtaako sittenkään viettää lastensa kanssa aikaa ja jatkuva pelko, että joku superalfa iskee oman tutustumisen aikana väliin.

Mutta vaikka epäilyt iskee, niin kannattaa vahvistaa omaa tahtoa olla itse kuitenkin rehellinen, vaikka sillä vähän takkiin tulisikin. Jossain vaihees itse ajattelin, et "kaikki täällä valehtelee, jotta onnistuisivat". Mukavampi kuitenkin nukahtaa päivän päätteeksi kun tietää ettei ole kusettanut ketään. Se ei tarkoita, etteikö vähän värikynää omista ominaisuuksistaan saisi käyttää.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokseenkin hauskasti tuo Tinderin aiheuttaa kyllä epäilyksiä ihmisten rehellisyydestä. Tulee juuri tuo epäily, että mahtaako sittenkään viettää lastensa kanssa aikaa ja jatkuva pelko, että joku superalfa iskee oman tutustumisen aikana väliin.

Mutta vaikka epäilyt iskee, niin kannattaa vahvistaa omaa tahtoa olla itse kuitenkin rehellinen, vaikka sillä vähän takkiin tulisikin. Jossain vaihees itse ajattelin, et "kaikki täällä valehtelee, jotta onnistuisivat". Mukavampi kuitenkin nukahtaa päivän päätteeksi kun tietää ettei ole kusettanut ketään. Se ei tarkoita, etteikö vähän värikynää omista ominaisuuksistaan saisi käyttää.
Joo ja asiaa ei auta usein lukea netin keskusteluita Tinderistä. Kuten varmaan jo olen hokenutkin, että treffi-kumppani vaikuttaa todella asialliselta tyypiltä ja ei tyypilliseltä Tinder-mimmiltä (jos näitä nyt on). Oli pitkän empimisen myötä nyt sitten liittynyt vaikka ajatellut ettei koskaan niin tee. Sitä vaan nykyään pitää maailmaa niin raadollisena paikkana, että pienen epäilyksen aina pitää. Pitkälti kiinnostus tähän tapaukseen on ennen kaikkea vahva siksi, että ei ole juuri tyypillistä deittipalsta-tavaraa.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pidemmän välimatkan (100 km Pk-seutu) matchille viestiini tuli vastaus ja plussat siitä. Välimatka liian pitkä tuli vastaus. Ei tää helppoa ole kasvukeskusten ulkopuolella, kun Tinderissä ole mitään. Isompien kaupunkien naisilla lienee aika vähän kiinnostusta kauempaa oleville, jos tarjontaa on pilvin pimein. Matkahan ei ole yhtään mitään todellisuudessa nimimerkillä joka toinen viikko lapsista vapaa sekä täysi etätyö mahdollisuus. No, tuo nyt liene ainoa syy, mutta silti. Tosin ollut varma hakeeko kuinka vakavaa suhdetta ja isossa kuvassa välimatka olisi pienoinen ongelma.

Suosikkijoukkue
@TPS4ever kysyit onko "viesti luettu" maksullinen toiminto, kyllä on. Jos siis haluat nähdä onko viestisi luettu, joudut maksamaan siitä erikseen. Saa kyllä olla aika epätoivoinen että tuollaiseen tuhlaa rahojaan. Itselle ei tulisi mieleenkään.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo ja tämä on omakin käsitys, että näin se vaan on. Treffikumppanini tästä oli myös hämmentynyt mikä määrä viestiä tulee. Hän on kirjoitellut minulle takaisin hyvinkin asiapitoisilla ja pidemmillä vastauksilla, mutta mitään jatkuvaa keskustelua meillä siellä ole ollut, kun sanoo ettei hänellä ole kauheasti aikaa roikkua keskustelemassa. Lasten kanssa ollut kiirettä ja vastausten kestämistä pahoitellut. Skeptisenä luonteena olen silti epäillyt, että saattaa aika mennä muissa keskusteluissa. Tietysti turhaa vatvomista ja täysin oikeinhan hän saisikin keskustella kaikkien mahdollisten kanssa. Tässä kyllä miehenä tulee aina mieleen, että ei ole helppoa, kun aina sieltä voi joku tupsahataa joka kiinnostaa enemmän. Treffit sovittiin viikon päähän niin hieman kärsimätön tässä on, myönnän. Ehkä tässä vaikuttaa taustalla pettymyksetkin. Sain Tinderin ulkopuolella vanha kollegan (todella upea nainen, useita vuosia nuorempi) suostumaan tapaamaan, mutta veti jarrua sitten, kun kysyi muita kuulumisia sen jälkeen. Hiljattainen ero oli hänelle red flag omista eroistaan oppineena. Ehdotti, että katsotaan, kun aikaa kulunut. Juu... Tuo nainen ei ole kauan vapaana ja mikä lienee tässäkin "oikea aika erosta".
Spämmiä jatkona tähän. Taidan olla hieman vainoharhainen, mutta tuo keskustelun määrä vaivaa minua aika lailla. Keskiviikkona treffien sopimisen jälkeisenä päivänä viesti ja sen jälkeen ei mitään ole ollut. Ei edes vastausta puolittaiseen kysymykseeni viimeisessä vastauksessani. Mä en periaatteestakaan aio laittaa mitään viestiä ja kysellä mitään kuulumisia ennen ensi viikon tiistain tapaamista. Olenko outo vai onko tämä nyky-kulttuuria? Ettei osa vain jaksa kirjoitella treffejä ennen ja se on ihan fine. En odotakaan, että jatkuvaa keskustelua tarvitsee olla, mutta luulisi viestin tai kaksi voivan laittaa ihan mielenkiinnosta toisesta. Itse en viitsi kysellä sen kummempia lisää etten luo kuvaa yli-innokkuudesta. Tässä jo mielessäni odottelen, että milloin peruu tuon ensiviikkoisen. Se nyt on sinänsä yksi ja sama laitanko nyt jotain viestiä enää. Jonosta, jos on menty ohi jo niin tuskin merkitystä mitä tässä enää tekee. Se kyllä harmittaisi näin tapahtuessa ettei pääse saamaan edes mahdollisuutta.

Täytyy sanoa, että tällainen softa on kyllä hyvä löytämään "sopivia" ihmisiä vrt baarin hakuammunta. Baareissa se ongelma vaan nykyään, että minun silmissäni haluttavat naiset baareissa kauheasti vieraile känniääliöiden vuoksi. Sitten se on sitä arvailua kans aina, että onko varattu vai ei. Tällainenkin match osui kohdalle viikko sitten jonka kanssa olisi homma voinut edetä, mutta rengastettu nainen. Baarien etu on se, että kilpailu on paljon rajoitetumpaa ja et ole heikohkosti luodun some-profiilin vanki niin paljon. Tuo tinderin naisille tarjoama miesten määrä on miehille aika haasteellinen.

Täytynee alkaa suhtautumaan tähän touhuun muutenkin vähemmän vakavalla mielellä, kun sellainen peli tämä softa tuntuu olevan. Eikä asettaa mitään odotuksia ja antaa asioiden tapahtua, jos tapahtuu. Jättää yli-yrittämättä näiden daamien kanssa ja olla ottamatta niin paljon itsessään, jos hopeaa tulee kaulaan jatkuvasti.

hege

Jäsen
Spämmiä jatkona tähän. Taidan olla hieman vainoharhainen, mutta tuo keskustelun määrä vaivaa minua aika lailla. Keskiviikkona treffien sopimisen jälkeisenä päivänä viesti ja sen jälkeen ei mitään ole ollut. Ei edes vastausta puolittaiseen kysymykseeni viimeisessä vastauksessani. Mä en periaatteestakaan aio laittaa mitään viestiä ja kysellä mitään kuulumisia ennen ensi viikon tiistain tapaamista. Olenko outo vai onko tämä nyky-kulttuuria? Ettei osa vain jaksa kirjoitella treffejä ennen ja se on ihan fine. En odotakaan, että jatkuvaa keskustelua tarvitsee olla, mutta luulisi viestin tai kaksi voivan laittaa ihan mielenkiinnosta toisesta. Itse en viitsi kysellä sen kummempia lisää etten luo kuvaa yli-innokkuudesta. Tässä jo mielessäni odottelen, että milloin peruu tuon ensiviikkoisen. Se nyt on sinänsä yksi ja sama laitanko nyt jotain viestiä enää. Jonosta, jos on menty ohi jo niin tuskin merkitystä mitä tässä enää tekee. Se kyllä harmittaisi näin tapahtuessa ettei pääse saamaan edes mahdollisuutta.

Täytyy sanoa, että tällainen softa on kyllä hyvä löytämään "sopivia" ihmisiä vrt baarin hakuammunta. Baareissa se ongelma vaan nykyään, että minun silmissäni haluttavat naiset baareissa kauheasti vieraile känniääliöiden vuoksi. Sitten se on sitä arvailua kans aina, että onko varattu vai ei. Tällainenkin match osui kohdalle viikko sitten jonka kanssa olisi homma voinut edetä, mutta rengastettu nainen. Baarien etu on se, että kilpailu on paljon rajoitetumpaa ja et ole heikohkosti luodun some-profiilin vanki niin paljon. Tuo tinderin naisille tarjoama miesten määrä on miehille aika haasteellinen.

Täytynee alkaa suhtautumaan tähän touhuun muutenkin vähemmän vakavalla mielellä, kun sellainen peli tämä softa tuntuu olevan. Eikä asettaa mitään odotuksia ja antaa asioiden tapahtua, jos tapahtuu. Jättää yli-yrittämättä näiden daamien kanssa ja olla ottamatta niin paljon itsessään, jos hopeaa tulee kaulaan jatkuvasti.
Ehkä kannattaisi vain ajatella jutun olevan sovittuna ja treffeillä nähdään livenä? Ainakin itse ajattelisin, tosin miehenä, näin ja kun tapaaminen sovittu niin miksi lähetellä viestejä ja mahdollisesti muodostaa virheellistä kuvaa toisesta turhaan etukäteen kun live-tapaaminen nurkan takana.
Eli ota vain rennosti ja hyvällä mielellä treffeille.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy