Mainos

Tinder – statsit & keskustelu

• 697 076
  • 1 866

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Tadu @Snakster joo kylläpä se tuohon kuoleutui kun omakin kiinnostus lopahti, oli asian todellinen laita mikä tahansa. Vaan on sitten kokemuksia siitäkin, että on vaihdettu pidempikin aika (1-2 viikkoa) viestejä ja kyllä se on treffeihin johtanut. Saattoi taustalla olla myös olosuhteiden pakkoa eli muita esteitä mutta ei asia (treffit) välittömästi noussut edesesille. Olen kyllä kuullut näistäkin, jotka ihan tietoisesti haluavat tutustua rauhassa eli useita viikkoja pelkin viestein ennen mahdollista tapaamista. Tuohon ei kyllä itselläkään kärsivällisyys riittäisi.

Viestieni pointti on lähinnä se, että näin universaalissa aiheessa yksittäisen henkilön omat henkilökohtaiset kokemukset eivät ole ainoa tapa, jolla pääsee haluttuun lopputulokseen. Henkilöiden X ja Y välille sopivaa etenemistapaa haettaessa henkilöiden Ä ja Ö kokemukset voivat olla hyvinkin irrelevantteja.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestieni pointti on lähinnä se, että näin universaalissa aiheessa yksittäisen henkilön omat henkilökohtaiset kokemukset eivät ole ainoa tapa, jolla pääsee haluttuun lopputulokseen. Henkilöiden X ja Y välille sopivaa etenemistapaa haettaessa henkilöiden Ä ja Ö kokemukset voivat olla hyvinkin irrelevantteja.
Tottakai ihmiset ovat erilaisia. On kuitenkin tiettyjä asioita, joista näkee, että todennäköisesti pieleen menee.

Esimerkiksi käyttäjälle @Breeze Harbour on täällä annettu useita hyviä vinkkejä. Itsekin olin samanlainen hieman yli parikymppisenä, että hartaasti etsin parisuhdetta. Pelkästään tuosta motivaatiosta jo tietää, että pieleen menee. Ei Tinderistä siirrytä parisuhteeseen - ikinä. Ensin pitää saada joku treffeille, ja sitten on vielä tutustumis- ja tapailuvaihekin. Vasta sitten voi päästä parisuhteeseen asti. Pitää osata nauttia elämästä myös ennen parisuhdetta, jotta sinne parisuhteeseen asti pääsee.

Jos ei meinaa onnistua, pitää osata reflektoida omia tekemisiä ja sanomisiaan. Syyllinen ei ole treffailukulttuurissa tai muissa. Ellei nyt sitten ole maaseudulla äidin nurkissa asuva poikamies, tai kaupungissa asuva korkeastikoulutettu nainen. Heillä on nimittäin oikeasti laihat markkinat ihan demografisista syistä.

Vasta joskus kolmekymppisenä ymmärsin olla sinut itseni kanssa ja nautin elämästä ihan ilman parisuhdettakin. Se näkyikin ulospäin ja toi itsevarmuutta. Kohta sitten olinkin parisuhteessa ja olemme 8 vuotta olleet yhdessä.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahas liki 13v parisuhteen jälkeen hyppy tuntemattomaan ja Tinderiin. Otin maksullisen heti kokeiluun, koska haluan nähdä tykkäykset. Alkuun tykkäysten suhteen helvetin köyhää ja oikeastaan mitään edes säädyllisen tasoista tullut vastaan. Luuloni itsestä ei ole mahdottomat, mutta varsinkin ikäisekseni hyvässä kunnossa (41v) ja sanotaanko näin, että jotkut standardit on. Vajaa 2 viikkoa tätä takana nyt. Alkuun myönnettäköön oli oman profiilin kuvat huonoja ja, kun en koskaan ole ollut mikään kuvailija ja vihaan tuoda itseäni esiin. Sain räpättyä paremmat kuvat ja kaikkien naisien väittämä red flag (paidaton kuva) taisi auttaa paljon... Alkuun taisin mokata huonon profiilin kanssa ja meni alun boostin etsikko-aika sivu suun.

Valtaosa tykkäyksistä on sellaista mitä voi edes harkita. Muutama erinomainen match ja jokunen hyvä. Sitten sellaisia OK tapauksia joita voisin harkita, mutta en edes tiedä kuinka vakavissaan haen nyt suhdetta. Lähinnä tämä on Tinderin testaus ja vähän samalla näkee onko softassa mitään kysyntää. Jos oikein tuuri käy ja kohdalle osuu vaimomatskua niin sitten voi olla menoa. Treffit sain omalta paikkakunnalta ensi viikolle superkiinnostavan naisen kanssa. Hän myös oli ensimmäistä viikkoa Tinderissä, kun saimme matchin. Hän katselee Tinderiä enemmän mielenkiinnolla kans ja on aika varovaisen oloinen. Olin hieman epätoivoinen jo, että saisi nuo treffit järkättyä asap ettei kukaan ehdi siihen väliin. Koen, että itse pystyn tuomaan parhaat puoleni esiin livenä, kun en ole sillä lailla kuvauksellinen ihminen. Ollut kuulemma yllättynyt kuinka paljon viestiä on tullut. No laadukas nainen niin mikään yllätys tuo ole. Noin isossa kuvassa silti on jo tullut mielikuva, että tuo on vaikea ympäristö tavalliselle miehelle. Jopa komeille ja hyvän sosiaalisen statuksen omaaville kuten sanotaan.

Yleisiä huomioita tuntuu kuitenkin itselle olevan, että ilman tuota boostia on aika vaikeaa saada itseään näkyviin. Eilen käytin niin sain 36 tykkäystä ja 4 matchia (1 oli oma aiemmin tykkäämäni). Olen kuullut, että algoritmi on sellainen, että tykkäykset suositummilta profiileilta nostaa myös omaa tasoa. En tiedä onko se profiilin muokkaukset vai mitä, mutta nyt on alkanut tulemaan osumia. Olen Turun seudulta pienemmästä paikkaa ja tulee myös mieleen, että sijainti ei ole optimaalinen. Helsinki, Tampere ja etenkään Turku ole sijaintinsa osalta mikään ongelma minulle, mutta luulen, että aika moni rajaa sijainnin vuoksi omaa profiilia. Helsingissä varsinkaan ole tarvetta lähteä kalaan edemmäs. Toki olen vaihdellut sijaintiani, kun olen hakenut tykkäyksiä. Tuota ikä asiaakin miettinyt kaverin kanssa joka juuri sanoi tätä, että 40v on usein melko rajaava ikä. Eikä vain siksi, että osa naisista halua sen ikäistä miestä, vaan että jää monien hakurajojen ulkopuolelle sen sijaan, että olisi 39v. Arkielämän esimerkki kesältä, jolloin olin kahden kaverin kanssa liikenteessä. Yhdelle meistä tuli nuorehko kaunis nainen sanomaan, että onpa siinä kolme komeaa miestä. Kysyi ikää ja, kun sanoi 40-41v niin nainen lähti heti pois :). Itse haen 30-45v ikäistä naista. Mieluiten ottaisin 35-43v ikäisen vaikka ikä määritäkään ihmistä. Tämä 40v on sellainen ikä, että ihmisissä löytyy suuria eroja miten ikääntyneet. Yksi match oli kaunis 26v nainen, mutta itse en ajattele tuolle mitään edellytyksiä mihinkään.

Viimeksi muokattu:

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos se ei parin päivän aktiivisen viestittelyn jälkeen halua treffeille, sillä on toinen parempi vaihtoehto treffailussa ja sä olet kakkosvaihtoehto. Todennäköisesti kesti liian kauan kysyä treffeille ja viestittely johti vaan friendzonelle. Ahdistuminen siis tekosyy.
Tässä on eron jälkeen ollut varmaan pääkoppa enempi vähempi kovilla viime aikoina, mutta vähän samat jutut oli omien sovittujen treffien kanssa (tietty tämäkin voi aina peruuntua.. vaikka siltä näytä nyt). Edellä kirjoittamani tapaus sanoi heti, että voisi sitä joskus lähteä treffeille, kun melko suoraan sitä kysyin ekojen viestien jälkeen. Sitten kuitenkin asian naulaamisessa meni aikaa ja kyllä mielessä on juurikin tämä skenaario. Toisaalta hän on sanonut olevansa tutkiskelevalla tyylillä (ollut 3v yksin lasten kanssa), kun softa uusi ja hänelle tuntui olevan perinteiset treffit hiukan no go kuten minullekin. Sovittiin sitten kävelylenkki, kun hänelle mahdollisimman vähän jännitettävä ympäristö. Alunperin oli juttua lasilliselle menosta tai lounaalla työpäivän aikana käymisestä. Näitä netin tinderin juttuja, kun lukee niin sitä aina olettaa pahinta toisesta vaikka vahva signaali on ollut ettei tämä vastapuoli ole tyypillinen "pelin pelaaja".

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sanokaas Tinderiä kauan käyttäneet, että kuinka usein matchin kanssa keskustelun aloittaessa ei saa mitään vastausta. Tietysti viestini eiliseltä aamulta ja varmasti hyvin moni nainen ei palvelua jatkuvasti availe. Silti luulen, että viesti on nähty. Eikö tuo "viesti luettu" ole muuten maksullinen toiminto. Joo siis treffit tulossa, mutta laitoin nyt viestiä toiselle kiinnostavalle tarkoituksella alustavasti tiedustella kiinnostusta tapaamiseen. Täytyy sanoa, että jos yleistä niin vähän vanhanaikaisena ihmisenä pistää tämä ghostaus kulttuuri ihmetyttämään. Esim. itse yli 40v miehenä kestän kyllä totuuden suoraan ja arvostan rehellistä vastausta vaikka "ei kiinnosta sori". Jotenkin mulla tulee tuosta ghostaus meiningistä mieleen sellainen ylimielisyys millä halutaan osoittaa toiselle paikka ja viestiä näin, että "luulitko että pidän tuollaisesta". Nuo vibat tulee.

Voi olla, että mun linja on vähän liian suoraan mennä asiaan, mutta olen aika epäileväinen että mikään ympäripyöreä keskustelu vie asioita paljoa eteenpäin. Toinen on kiinnostunut tai ei ole ja tässä suhteessa olen "kyyninen". Jos kiinnostusta on niin keskustelukin jatkuu. Joka tapauksessa viestien välityksellä muutenkin kokonaiskuva toisesta jää aika rajalliseksi. Tietenkin yhteiset kiinnostuksen kohteet yms. selvittää yhteen sopivuutta, mutta itse uskon live-tilanteen yksinkertaisen kemian ratkaisevan. Sitä harvemmin pelastaa oikeat sanat/harrastukset, vaan alkukantaiset vietit näin kärjistäen. Ja kyllä siihen ei liity vain fyysinen elementti, vaan muutkin tekijät.

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanokaas Tinderiä kauan käyttäneet, että kuinka usein matchin kanssa keskustelun aloittaessa ei saa mitään vastausta.
Jos miettii, että ns.hyvät naisprofiilit saa jotain päälle 500 tykkäystä parin tunnin aikana ja muutamia matcheja syntyy, niin aika paljon heille on keskusteluja auki. Voi olla ettei niitä vastauksia saa missään vaiheessa, vaikkei oma tervehdys olisikaan tasoa "Morientes muikkeliinos". Vaatii kärsivällusyyttä, mutta myös tarkkuutta toimia kun huomaa että vastavuoroisuutta kokee. Siellä on sen verran kosijaa liikkeellä, että huhhei. Muutaman vuoden kokemuksella puhun. Nyt ei ole onneksi tarvinnut palvelua enää käyttää.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Sanokaas Tinderiä kauan käyttäneet, että kuinka usein matchin kanssa keskustelun aloittaessa ei saa mitään vastausta. Tietysti viestini eiliseltä aamulta ja varmasti hyvin moni nainen ei palvelua jatkuvasti availe. Silti luulen, että viesti on nähty. Eikö tuo "viesti luettu" ole muuten maksullinen toiminto. Joo siis treffit tulossa, mutta laitoin nyt viestiä toiselle kiinnostavalle tarkoituksella alustavasti tiedustella kiinnostusta tapaamiseen. Täytyy sanoa, että jos yleistä niin vähän vanhanaikaisena ihmisenä pistää tämä ghostaus kulttuuri ihmetyttämään. Esim. itse yli 40v miehenä kestän kyllä totuuden suoraan ja arvostan rehellistä vastausta vaikka "ei kiinnosta sori". Jotenkin mulla tulee tuosta ghostaus meiningistä mieleen sellainen ylimielisyys millä halutaan osoittaa toiselle paikka ja viestiä näin, että "luulitko että pidän tuollaisesta". Nuo vibat tulee.

Voi olla, että mun linja on vähän liian suoraan mennä asiaan, mutta olen aika epäileväinen että mikään ympäripyöreä keskustelu vie asioita paljoa eteenpäin. Toinen on kiinnostunut tai ei ole ja tässä suhteessa olen "kyyninen". Jos kiinnostusta on niin keskustelukin jatkuu. Joka tapauksessa viestien välityksellä muutenkin kokonaiskuva toisesta jää aika rajalliseksi. Tietenkin yhteiset kiinnostuksen kohteet yms. selvittää yhteen sopivuutta, mutta itse uskon live-tilanteen yksinkertaisen kemian ratkaisevan. Sitä harvemmin pelastaa oikeat sanat/harrastukset, vaan alkukantaiset vietit näin kärjistäen. Ja kyllä siihen ei liity vain fyysinen elementti, vaan muutkin tekijät.

Siitä on reilu pari vuotta kun olen viimeksi markkinoilla ollut ja näitä "pelejä pelannut", mutta tuskin nämä lainalaisuudet niiltä ajoilta ovat muuttuneet:

Ei kannata turhautua jos naispuoleinen matchi ei vastaa viestiisi. He saattavat saada satoja tykkäyksiä/viestejä päivässä, joten niihin vastaaminen käy työstä. Takki päälle ja seuraavaan yritykseen, jos ei vastaa päivän sisällä.

Ei kannata ehdottaa tapaamista "ensimmäisessä viestissä". Toki treffiehdotuksen kanssa ei liikaa kannata aikailla, mutta kyllähän fiksuun Tinder-etikettiin kuuluu ensin hieman tutustua "virtuaalisesti" ennenkuin siirtyy live-hommiin. Tämä linkittyy hieman edelliseen kohtaan - naiset saavat tukuittain yhteydenottoja päivässä, heidän pitää jo ihan oman turvallisuutensakin takia olla aika varovaisia ennenkuin lähtevät ketään livenä tapaamaan. Harvassa lienee ne, ketkä myönteisesti vastaavat ensimmäisen viestin treffiehdotukseen.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä näistä asioista mitään tiedä, mutta minä arvostaisin rehellisyyttä. Elämä on liian lyhyt pelien pelaamiseen (pois lukien urheilu, kortti-ja lautapelit yms.). Ei roikoteta ketään eikä ghostata, jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, mutta sanotaan asia suoraan.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos miettii, että ns.hyvät naisprofiilit saa jotain päälle 500 tykkäystä parin tunnin aikana ja muutamia matcheja syntyy, niin aika paljon heille on keskusteluja auki. Voi olla ettei niitä vastauksia saa missään vaiheessa, vaikkei oma tervehdys olisikaan tasoa "Morientes muikkeliinos". Vaatii kärsivällusyyttä, mutta myös tarkkuutta toimia kun huomaa että vastavuoroisuutta kokee. Siellä on sen verran kosijaa liikkeellä, että huhhei. Muutaman vuoden kokemuksella puhun. Nyt ei ole onneksi tarvinnut palvelua enää käyttää.
Joo ja tämä on omakin käsitys, että näin se vaan on. Treffikumppanini tästä oli myös hämmentynyt mikä määrä viestiä tulee. Hän on kirjoitellut minulle takaisin hyvinkin asiapitoisilla ja pidemmillä vastauksilla, mutta mitään jatkuvaa keskustelua meillä siellä ole ollut, kun sanoo ettei hänellä ole kauheasti aikaa roikkua keskustelemassa. Lasten kanssa ollut kiirettä ja vastausten kestämistä pahoitellut. Skeptisenä luonteena olen silti epäillyt, että saattaa aika mennä muissa keskusteluissa. Tietysti turhaa vatvomista ja täysin oikeinhan hän saisikin keskustella kaikkien mahdollisten kanssa. Tässä kyllä miehenä tulee aina mieleen, että ei ole helppoa, kun aina sieltä voi joku tupsahataa joka kiinnostaa enemmän. Treffit sovittiin viikon päähän niin hieman kärsimätön tässä on, myönnän. Ehkä tässä vaikuttaa taustalla pettymyksetkin. Sain Tinderin ulkopuolella vanha kollegan (todella upea nainen, useita vuosia nuorempi) suostumaan tapaamaan, mutta veti jarrua sitten, kun kysyi muita kuulumisia sen jälkeen. Hiljattainen ero oli hänelle red flag omista eroistaan oppineena. Ehdotti, että katsotaan, kun aikaa kulunut. Juu... Tuo nainen ei ole kauan vapaana ja mikä lienee tässäkin "oikea aika erosta".

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jokseenkin hauskasti tuo Tinderin aiheuttaa kyllä epäilyksiä ihmisten rehellisyydestä. Tulee juuri tuo epäily, että mahtaako sittenkään viettää lastensa kanssa aikaa ja jatkuva pelko, että joku superalfa iskee oman tutustumisen aikana väliin.

Mutta vaikka epäilyt iskee, niin kannattaa vahvistaa omaa tahtoa olla itse kuitenkin rehellinen, vaikka sillä vähän takkiin tulisikin. Jossain vaihees itse ajattelin, et "kaikki täällä valehtelee, jotta onnistuisivat". Mukavampi kuitenkin nukahtaa päivän päätteeksi kun tietää ettei ole kusettanut ketään. Se ei tarkoita, etteikö vähän värikynää omista ominaisuuksistaan saisi käyttää.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokseenkin hauskasti tuo Tinderin aiheuttaa kyllä epäilyksiä ihmisten rehellisyydestä. Tulee juuri tuo epäily, että mahtaako sittenkään viettää lastensa kanssa aikaa ja jatkuva pelko, että joku superalfa iskee oman tutustumisen aikana väliin.

Mutta vaikka epäilyt iskee, niin kannattaa vahvistaa omaa tahtoa olla itse kuitenkin rehellinen, vaikka sillä vähän takkiin tulisikin. Jossain vaihees itse ajattelin, et "kaikki täällä valehtelee, jotta onnistuisivat". Mukavampi kuitenkin nukahtaa päivän päätteeksi kun tietää ettei ole kusettanut ketään. Se ei tarkoita, etteikö vähän värikynää omista ominaisuuksistaan saisi käyttää.
Joo ja asiaa ei auta usein lukea netin keskusteluita Tinderistä. Kuten varmaan jo olen hokenutkin, että treffi-kumppani vaikuttaa todella asialliselta tyypiltä ja ei tyypilliseltä Tinder-mimmiltä (jos näitä nyt on). Oli pitkän empimisen myötä nyt sitten liittynyt vaikka ajatellut ettei koskaan niin tee. Sitä vaan nykyään pitää maailmaa niin raadollisena paikkana, että pienen epäilyksen aina pitää. Pitkälti kiinnostus tähän tapaukseen on ennen kaikkea vahva siksi, että ei ole juuri tyypillistä deittipalsta-tavaraa.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pidemmän välimatkan (100 km Pk-seutu) matchille viestiini tuli vastaus ja plussat siitä. Välimatka liian pitkä tuli vastaus. Ei tää helppoa ole kasvukeskusten ulkopuolella, kun Tinderissä ole mitään. Isompien kaupunkien naisilla lienee aika vähän kiinnostusta kauempaa oleville, jos tarjontaa on pilvin pimein. Matkahan ei ole yhtään mitään todellisuudessa nimimerkillä joka toinen viikko lapsista vapaa sekä täysi etätyö mahdollisuus. No, tuo nyt liene ainoa syy, mutta silti. Tosin ollut varma hakeeko kuinka vakavaa suhdetta ja isossa kuvassa välimatka olisi pienoinen ongelma.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@TPS4ever kysyit onko "viesti luettu" maksullinen toiminto, kyllä on. Jos siis haluat nähdä onko viestisi luettu, joudut maksamaan siitä erikseen. Saa kyllä olla aika epätoivoinen että tuollaiseen tuhlaa rahojaan. Itselle ei tulisi mieleenkään.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo ja tämä on omakin käsitys, että näin se vaan on. Treffikumppanini tästä oli myös hämmentynyt mikä määrä viestiä tulee. Hän on kirjoitellut minulle takaisin hyvinkin asiapitoisilla ja pidemmillä vastauksilla, mutta mitään jatkuvaa keskustelua meillä siellä ole ollut, kun sanoo ettei hänellä ole kauheasti aikaa roikkua keskustelemassa. Lasten kanssa ollut kiirettä ja vastausten kestämistä pahoitellut. Skeptisenä luonteena olen silti epäillyt, että saattaa aika mennä muissa keskusteluissa. Tietysti turhaa vatvomista ja täysin oikeinhan hän saisikin keskustella kaikkien mahdollisten kanssa. Tässä kyllä miehenä tulee aina mieleen, että ei ole helppoa, kun aina sieltä voi joku tupsahataa joka kiinnostaa enemmän. Treffit sovittiin viikon päähän niin hieman kärsimätön tässä on, myönnän. Ehkä tässä vaikuttaa taustalla pettymyksetkin. Sain Tinderin ulkopuolella vanha kollegan (todella upea nainen, useita vuosia nuorempi) suostumaan tapaamaan, mutta veti jarrua sitten, kun kysyi muita kuulumisia sen jälkeen. Hiljattainen ero oli hänelle red flag omista eroistaan oppineena. Ehdotti, että katsotaan, kun aikaa kulunut. Juu... Tuo nainen ei ole kauan vapaana ja mikä lienee tässäkin "oikea aika erosta".
Spämmiä jatkona tähän. Taidan olla hieman vainoharhainen, mutta tuo keskustelun määrä vaivaa minua aika lailla. Keskiviikkona treffien sopimisen jälkeisenä päivänä viesti ja sen jälkeen ei mitään ole ollut. Ei edes vastausta puolittaiseen kysymykseeni viimeisessä vastauksessani. Mä en periaatteestakaan aio laittaa mitään viestiä ja kysellä mitään kuulumisia ennen ensi viikon tiistain tapaamista. Olenko outo vai onko tämä nyky-kulttuuria? Ettei osa vain jaksa kirjoitella treffejä ennen ja se on ihan fine. En odotakaan, että jatkuvaa keskustelua tarvitsee olla, mutta luulisi viestin tai kaksi voivan laittaa ihan mielenkiinnosta toisesta. Itse en viitsi kysellä sen kummempia lisää etten luo kuvaa yli-innokkuudesta. Tässä jo mielessäni odottelen, että milloin peruu tuon ensiviikkoisen. Se nyt on sinänsä yksi ja sama laitanko nyt jotain viestiä enää. Jonosta, jos on menty ohi jo niin tuskin merkitystä mitä tässä enää tekee. Se kyllä harmittaisi näin tapahtuessa ettei pääse saamaan edes mahdollisuutta.

Täytyy sanoa, että tällainen softa on kyllä hyvä löytämään "sopivia" ihmisiä vrt baarin hakuammunta. Baareissa se ongelma vaan nykyään, että minun silmissäni haluttavat naiset baareissa kauheasti vieraile känniääliöiden vuoksi. Sitten se on sitä arvailua kans aina, että onko varattu vai ei. Tällainenkin match osui kohdalle viikko sitten jonka kanssa olisi homma voinut edetä, mutta rengastettu nainen. Baarien etu on se, että kilpailu on paljon rajoitetumpaa ja et ole heikohkosti luodun some-profiilin vanki niin paljon. Tuo tinderin naisille tarjoama miesten määrä on miehille aika haasteellinen.

Täytynee alkaa suhtautumaan tähän touhuun muutenkin vähemmän vakavalla mielellä, kun sellainen peli tämä softa tuntuu olevan. Eikä asettaa mitään odotuksia ja antaa asioiden tapahtua, jos tapahtuu. Jättää yli-yrittämättä näiden daamien kanssa ja olla ottamatta niin paljon itsessään, jos hopeaa tulee kaulaan jatkuvasti.

hege

Jäsen
Spämmiä jatkona tähän. Taidan olla hieman vainoharhainen, mutta tuo keskustelun määrä vaivaa minua aika lailla. Keskiviikkona treffien sopimisen jälkeisenä päivänä viesti ja sen jälkeen ei mitään ole ollut. Ei edes vastausta puolittaiseen kysymykseeni viimeisessä vastauksessani. Mä en periaatteestakaan aio laittaa mitään viestiä ja kysellä mitään kuulumisia ennen ensi viikon tiistain tapaamista. Olenko outo vai onko tämä nyky-kulttuuria? Ettei osa vain jaksa kirjoitella treffejä ennen ja se on ihan fine. En odotakaan, että jatkuvaa keskustelua tarvitsee olla, mutta luulisi viestin tai kaksi voivan laittaa ihan mielenkiinnosta toisesta. Itse en viitsi kysellä sen kummempia lisää etten luo kuvaa yli-innokkuudesta. Tässä jo mielessäni odottelen, että milloin peruu tuon ensiviikkoisen. Se nyt on sinänsä yksi ja sama laitanko nyt jotain viestiä enää. Jonosta, jos on menty ohi jo niin tuskin merkitystä mitä tässä enää tekee. Se kyllä harmittaisi näin tapahtuessa ettei pääse saamaan edes mahdollisuutta.

Täytyy sanoa, että tällainen softa on kyllä hyvä löytämään "sopivia" ihmisiä vrt baarin hakuammunta. Baareissa se ongelma vaan nykyään, että minun silmissäni haluttavat naiset baareissa kauheasti vieraile känniääliöiden vuoksi. Sitten se on sitä arvailua kans aina, että onko varattu vai ei. Tällainenkin match osui kohdalle viikko sitten jonka kanssa olisi homma voinut edetä, mutta rengastettu nainen. Baarien etu on se, että kilpailu on paljon rajoitetumpaa ja et ole heikohkosti luodun some-profiilin vanki niin paljon. Tuo tinderin naisille tarjoama miesten määrä on miehille aika haasteellinen.

Täytynee alkaa suhtautumaan tähän touhuun muutenkin vähemmän vakavalla mielellä, kun sellainen peli tämä softa tuntuu olevan. Eikä asettaa mitään odotuksia ja antaa asioiden tapahtua, jos tapahtuu. Jättää yli-yrittämättä näiden daamien kanssa ja olla ottamatta niin paljon itsessään, jos hopeaa tulee kaulaan jatkuvasti.
Ehkä kannattaisi vain ajatella jutun olevan sovittuna ja treffeillä nähdään livenä? Ainakin itse ajattelisin, tosin miehenä, näin ja kun tapaaminen sovittu niin miksi lähetellä viestejä ja mahdollisesti muodostaa virheellistä kuvaa toisesta turhaan etukäteen kun live-tapaaminen nurkan takana.
Eli ota vain rennosti ja hyvällä mielellä treffeille.

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muistelen ainakin omalla kohdallani, silloin kun olen sovellusta käyttänyt, että tuo keskustelun hiipuminen treffien sopimisen jälkeen mutta ennen treffejä ei ollut lainkaan harvinainen ilmiö. En osaa sanoa, mistä siinä on kyse. Osapuolet kenties kokevat, että nyt on murrettu jäätä sopivisissa määrin keskustelemalla ja voidaan odottaa sitä tapaamista, missä keskustelu jatkuu. Passivoiduin itsekin yleensä hieman, ehkä koettuani ainakin alitajuntaisesti, että nyt on jokin välivaihe saavutettu. Ehkä myös jotain jännityksen tynkää on ollut ilmassa. En tiedä, arvailen.

Nojoo, olen taas keväästä asti sanonut itselleni, että "menen Tinderiin sitten kun...". Tai no, keväällä sanoin, että "sitten kun on kesälomat ohi, joskus syssyllä". No, ei ole tullut mentyä nyt syksylläkään, ja miksi pitäisi kun ei mitään koe tarvitsevansa. Muutamalla kaverilla tuntuu kyllä olevan asian suhteen jokin "pakkomielle", koska epäsäännöllisin väliajoin olen saanut vastata kysymykseen "joko olet mennyt tinderiin?" sieltä keväästä asti. Keskustelu on tyssännyt vastattuani "En ole, miksi pitäisi?". Joillekin ihmisille vaikuttaa olevan vaikea käsittää, että ihminen voi viihtyä ilmankin minkään sortin deittailua. Voisin kuitenkin vannoa tietäväni, että joku päivä minä tuon sovelluksen pariin taas palaan. Mutta se on sitten semmoisella hetkellä, kun se tuntuu hyvältä ajatukselta.

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Laitetaas omaa ajatuksenvirtaa hieman alle vuoden Tinderin käytön jälkeen.

Olen 40-vuotias mies ja erosin avopuolisostani reilu vuosi sitten ja siinä sitten pikkuhiljaa aloitin Tinderin käytön. Omat kokemukset olleet varsin positiivisia, mutta tuntuu siltä, että mitä kauemmin tuolla on, niin huomaa tietynlaisia toistuvia kaavoja ja toimintatapoja. Tässähän ei tietenkään ole mitään ihmeellistä, mutta kyllä se omalla kohdalla hetken otti ennen kuin yksittäistapauksia alkoi tulla enemmän ja nyt ymmärtää hieman paremmin ihmisten toimintaa tuolla kuin ihan alussa.

Muutama kaveri on myös sinkkuna ja heidän kanssaan tullut vaihdettua ajatuksia. Oma toimintatapa on se, että pitää ainakin hetken viestitellä ennen kuin itse lähden treffeille. Tämä on herättänyt kummastusta muutamissa kavereissa. Kaunis nainen matchina, niin miksei vain mahdollisimman nopeasti treffeille. Omalla kohdalla kuitenkin 50/50 vanhemmuus (yksi lapsi) ja aikaa vievä duuni laittavat ajan kortille ja kokemusta on myös "ajan tuhlaamisesta" kun on mennyt nopeasti treffeille ja se on ollut "huti" varmaan molempien osapuolten mielestä. En kovin pitkään viestittele, mutta ihan mielelläni käyn perusasiat läpi, jotta saa edes jonkinlaisen käsityksen millainen ihminen on ruudun toisessa päässä. Näin yleistäen olen huomannut, että mitä kauniimpi ja mitä todennäköisimmin paljon matcheja omaava nainen voi jopa hieman ärsyyntyä välillä, kun itse ei olekkaan tekemässä kaikkia sirkustemppuja saadakseen tapaamisen aikaan vaan haluaa tietää hieman enemmän ihmisestä. Ymmärrän toki hyvin, että naisilla matchien ja tykkäysten määrä voi olla ihan huikeita ja ei sitä aikaa ole kaikille chattailla ja vastailla. Varmasti olen tässä "menettänyt" joitakin treffejä, mutta pelikirjaa en aio muuttaa. Mitä enemmän naiset kirjottaisi siihen esittelytekstiin ja taustatietoihin, niin sitä vähemmän joutuisi kyselemään. En ainakaan itse lähde treffeille ihmisen kanssa kenestä en tiedä yhtään mitään. Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista. Kuitenkin useammin käy niin, että kiinnostusta ei ole kuin, että kiinnostusta on, niin ensitreffit yleensä mieluusti mahdollisimman matalalla kynnyksellä esim. kävely/kahvit yms., vaikka aina löytyy niitäkin kenen mielestä nämä ovat niin tavallisia ja tylsiä juttuja. Mikäli homma sujuu, niin toiset treffit voin sopia esim. pe-la-iltaan. Jonkin verran tuntuu olevan myös naisia, jotka haluavat heti jonnekkin hienolle dinnerille treffeille ja ainakin itse passaan nämä. Tuossa oletuksena tietysti on se, että mies maksaa ja vaikka yleensä sitten piffailen kaikenlaista jos esim. parisuhteessa on, niin en kyllä ala ensitreffeillä mitään illallisia maksamaan. Yllättävää on myös se, että suurempi osa kuin itse ajattelin ensin toivoo miehen maksavan treffeillä. "Olen kyllä tasa-arvon kannattaja ja, että molemmat maksaa omansa, mutta kyllä se ihan kivan fiiliksen tuo kun mies maksaa" tmv. kuullut usein.

Voisin itse mielelläni vielä yrittää lisääkin lapsia jos sopiva kumppani osuu kohdalle, mutta koska itselläkin ikää se 40v ja jos käy treffeille esim. 39v naisen kanssa, jolla ei lapsia ja hän haluaa lapsia, niin itse ehkä hieman väärä kumppani tuohon. Lapsi on niin iso juttu ja tuo paljon vastuuta, että kyllä itse ainakin mielellään rauhassa pari vuotta tutustuisi, asuisi yhdessä ja sitten mahdollisesti yrittäisi lasta. Näitä deittejä on muutamia tullut vastaan ja kyllähän siinä sellainen kiire paistaa. Ymmärrän tämän toki hyvin ja toivon näille naisille kaikkea hyvää ja, että onnistuvat toteuttamaan lapsihaaveen. Olen myös ollut asiasta mahdollisimman rehellinen, jotta en tuhlaa kenenkään aikaa tai anna vääriä signaaleja. Parhaiten juttu on ehkä luistanut niiden kanssa kenellä myös entuudestaan lapsi/lapsia.

Itseni on hieman yllättänyt se, että kuinka helposti perutaan treffejä. Ainakin itseäni harmittaa se, että aikatauluissa on aika säätö aina duuni ja lapsenhoitovuorojen kanssa, niin viime hetken perumiset tietysti harmittaa. Toki ihmisiähän tässä ollaan ja tullaan milloin kipeiksi, aikataulut muuttuu yms., mutta tässäkin on itseasiassa oma "tutka" parantunut ja aika hyvin pystyy jo arvaamaan kuka on potentiaalisempi viime hetken treffienperuja ja kuka ei. Ei näitä nyt ihan hirveästi ole ollut, mutta kuitenkin sen verran, että en usko menevän ihan normisairastelujen yms. piikkiin. Mutta näihin kannattaa tottua, tällaista tätä Tinder-deittailu on.

Pituudesta. Olen 170cm pitkä ja aika paljon näkee naisten toiveita pitkistä miehistä, ei alle 175cm jne. Kaikillahan meillä on preferenssinsä ja se suotakoot. Sanoisin kuitenkin, että tässä on hieman kaksoisstandardit. En usko, että mies pystyisi ihan yhtä helposti laittamaan "speksejä" fyysisille ominaisuuksille ilman mielen pahoittamisia. Kokisin kuitenkin, että vaikka varmasti jään joidenkin naisten hakukriteerien ulkopuolelle, niin tuo ei ole kovin paljoa haitannut. Hyvin on ollut treffiseuraa oman pituisista, lyhyemmistä ja myös muutaman cm pidemmistä. Tykkään urheilla tosi paljon ja urheilullisuus on plussaa, mutta omalla kohdalla olen aina tykännyt hyvin erilaisista naisista. Jokaisella on oma tapansa olla kaunis ja ehkä se on tärkeämpää, että huolehtii itsestään.

Kaikista tärkein asia on ollut se, että nainen olisi suurin piirtein sujut itsensä kanssa ja keskustelutaidot. Ainakin itse haluan keskustella kaikenlaisista asioista ja pohtia maailman menoa enemmän kuin mahdollisimman pian päästä sänkyyn. Tässä eroan sinkkukavereistani niin, että en mene käytännössä ikinä ensitreffeillä sänkyyn ja en oikeastaan toisillakaan. Yhden illan jutut ei ole ollut ikinä oma juttu ja en ole kokenut niihin tarvetta. Seksikin tuntuu paremmalta kun edes hieman tuntee toista. Tätä ovat jotkut kaverit ihmetelleet, mutta meitä on moneen junaan ja itse toimin näin. Itseasiassa muutaman kerran olen ollut treffeillä missä olen aistinut naisen toivovan jotenkin sellaista "liidaamista" ja toivetta, että lähdetään suoraan petiin. Tällaista en ole jotenkin ikinä osannut, mutta toisaalta ei ole haluakaan mitä yllä kirjoitin. Ollut sitten ainakin oman mutuni mukaan pettymys naiselle.

Viimeisinä huomioina, että nykyaikana tuntuu olevan tärkeää olla "vahva ja itsenäinen" ja kiire. Kaksi ensimmäistä lähtökohtaisesti tietysti ihan hyviä asioita, mutta välillä itsellä ollut fiilis, että tätä on todella paljon. Esimerkiksi itse iän myötä olen ajatellut entistä enemmän, että hyvä parisuhde voi tuoda elämään todella paljon hyvää ja ihminen on pitkälti laumaeläin. Jälleen kerran jokainen tuntee itsensä parhaiten, mutta usein on käynyt niin, että ensin nainen on sanonut, että hän viihtyy todella loistavasti itsekseen, ei kaipaa ketään, ei tarvitse ketään yms. Itse olen sitten avoimesti puhunut, että itse kyllä kaipaa toista ihmistä elämään jakamaan arkea ja paljon voi parisuhteesta saada hyvää. Se on sitten yleensä myös avannut toisenkin kertomaan, että itseasiassa kyllä joo kaipaa hänkin parisuhdetta jne. Itsellä on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia parisuhteista. Ymmärrän toki, että jos on paljon huonoja kokemuksia, niin se voi sitten tuoda erilaisen lähtökohdan tuohon. Olen itse asunut vuosia eri maissa yksin duunin/opiskelun tiimoilta, että yksinolemisestakin on kokemusta. Välillä on juuri kysytty, että osaanko sitten olla yksin. Osaan kyllä, ehkä olen muotoillut asiat huonosti. Tosi paljon tuntuu olevan myös kiireistä porukkaa. Hirveä kiire kokoajan sinne ja tänne. Itsellä aika vaativa duuni ja sitten myös 50% lapsen hoitovastuu, mutta yleensä kun olen sanonut, että en koe olevani kovin kiireinen, niin se ei ole ehkä ollut sitten hyvä juttu vaan herättänyt enemmänkin ihmetystä. Toisaalta en ole esim. Instagramissa, TikTokissa yms., joten nämä säästää myös varmaan jossain määrin aikaa. Toki en halua muiden kiireitä vähätellä, varmaan siellä toi olla taustalla kaikkea mitä itsekkään tiedä/ymmärrän, mutta kovin yleiseltä vaikuttaisi olevan tuo jatkuva kiire ja väsymys.

Muttajoo, tällaisia kokemuksia Tinderistä. Aika paljon on käynyt treffeillä ja ollut mukavia keskusteluja. Tavannut mielenkiintoisia naisia, mutta aika usein sitä "vetovoimaa" ei ole ollut toiseen. Ei sillä, varmasti on usein ollut myös toisinpäin, että nainen ei ole tuntenut tuota samaa minua kohtaan. On niitä muutamia ollut missä on ollut molemminpuolista vetovoimaa, juttu on luistanut, ollaan tapailtu pidempään, mutta ei kuitenkaan sitten ole tullut mitään syvempää. Ehkä tuossa aika nopeasti eron jälkeen myös itse olin hieman "etäinen" jos näin voidaan kuvailla. Toivottavasti löytyy jossain vaiheessa mukava parisuhde. Ei ainakaan tavoitteena ole tuolla vuosia roikkua.

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itseasiassa se unohtui tuosta edellisestä viestistä, että Tinder-deittailu on sinänsä aika pienestä kiinni, että jos toinen sanoo jonkun "oudon" mielipiteen tai sellaisen asian mistä on itse aika eri mieltä, niin helposti sitten antaa vain asian olla, koska ajattelee, että vaihtoehtoja on kuitenkin paljon. Ennen sitä tapasi tyttö/naisystäviä esim. kaveriporukan kautta, niin sitä ikään kuin sai useamman mahdollisuuden. Joskus toinen sanoi vähän jotain hölmöä, mutta seuraavalla kerralla olikin taas mukava. Vetovoima ehkä ei ollutkaan siellä ihan heti vaan se kehittyi sitten seuraavalla kerralla yms. Tinderissä jos ei ole heti vetovoimaa tai muutama outo mielipide, niin helposti ei seuraavaa tapaamista tule. Olen saanut itseni kiinni ihan tällaisesta samasta ajattelusta ja tämän kanssa pitää itseasiassa olla vähän skarppina ettei liian helposti sitten siirry seuraavaan jos kuitenkin orastavaa potentiaalia on. Valinnanvaraa on olevinaan paljon, mutta ei lopulta välttämättä kuitenkaan ole.

Olen tehnyt esimerkiksi ajatusleikin, että kuinka moni vanhoista kumppaneista olisi tippunut pois tässä Tinder-deittailussa, niin itseasiassa varmaan aika moni. Kuitenkin ollut hyvä parisuhde lopulta.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseasiassa se unohtui tuosta edellisestä viestistä, että Tinder-deittailu on sinänsä aika pienestä kiinni, että jos toinen sanoo jonkun "oudon" mielipiteen tai sellaisen asian mistä on itse aika eri mieltä, niin helposti sitten antaa vain asian olla, koska ajattelee, että vaihtoehtoja on kuitenkin paljon. Ennen sitä tapasi tyttö/naisystäviä esim. kaveriporukan kautta, niin sitä ikään kuin sai useamman mahdollisuuden. Joskus toinen sanoi vähän jotain hölmöä, mutta seuraavalla kerralla olikin taas mukava. Vetovoima ehkä ei ollutkaan siellä ihan heti vaan se kehittyi sitten seuraavalla kerralla yms. Tinderissä jos ei ole heti vetovoimaa tai muutama outo mielipide, niin helposti ei seuraavaa tapaamista tule. Olen saanut itseni kiinni ihan tällaisesta samasta ajattelusta ja tämän kanssa pitää itseasiassa olla vähän skarppina ettei liian helposti sitten siirry seuraavaan jos kuitenkin orastavaa potentiaalia on. Valinnanvaraa on olevinaan paljon, mutta ei lopulta välttämättä kuitenkaan ole.

Olen tehnyt esimerkiksi ajatusleikin, että kuinka moni vanhoista kumppaneista olisi tippunut pois tässä Tinder-deittailussa, niin itseasiassa varmaan aika moni. Kuitenkin ollut hyvä parisuhde lopulta.
Niinpä. Hitaasti lämpenevä ihminen voi ihastua ja rakastua pikkuhiljaa, kun tutustuu ihmiseen muuten vain, mutta Tinder ei tässä välttämättä ole paras tapa.

”Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista.”

Oli niin hyvä kohta, että nostin tämän esille. Tuosta tulee hyvin esiin aikuisen ihmisen itsetuntemus, jossa ei haise epätoivo, että seuraa pitää saada hinnalla millä hyvänsä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinpä. Hitaasti lämpenevä ihminen voi ihastua ja rakastua pikkuhiljaa, kun tutustuu ihmiseen muuten vain, mutta Tinder ei tässä välttämättä ole paras tapa.

”Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista.”

Oli niin hyvä kohta, että nostin tämän esille. Tuosta tulee hyvin esiin aikuisen ihmisen itsetuntemus, jossa ei haise epätoivo, että seuraa pitää saada hinnalla millä hyvänsä.
Koko viestistä paistoi kypsyys, itsetuntemus ja tasapainoisuus. Ei ihme, että treffiseuraa löytyy.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään homma jatkui yli 1h lounaalla ja fiilikset sen kuin parani hänestä. Monta viikonloppua hänellä kiireitä työn ja lasten puolesta niin rauhaksiin edetään tavaten viikolla. Minähän olen jo varmaan aivan liikaa ihastunut, mutta myös vastakaikua on. Päätä pahkaa olla etenemässä, vaan hän haluaa oppia tuntemaan enemmän. Itse asiassa tämäkin vaan parempi signaali naiselta ettei ole saman tien heittäytymässä suhteeseen. Eikä sellaista todella vakavaa suhdetta kumpikaan heti edes halua, vaan rentoa tapailua ja asiat tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Helpottavaa oli kuulla myös ettei hän koe, että juuri tapahtunut ero jotenkin pois sulkisi tavanomaisen rennon tapailun. Ihmisiä on erilaisia ja hyvin helposti analyysit tehdään jälkikäteen sen hetken loppu tuleman mukaan siitä oliko suhteen aloitus eron jälkeen missä kohtaa hyvä. Suukotkin tuli vaihdettua mikä pienenä eleenä teki kyllä hyvää. Tässäkin asiassa itse en ole tyyppiä joka edes olettaisi, että ensitreffeillä ollaan kieli kurkussa saman tien.

Viestittelyn vähyydestä Tinderin puolella oli hänellä tismalleen sama ajatus kuin minulla. Ettei luo kirjoitusten kautta toisesta jotain ennakkokäsityksiä liikaa ja väärinkäsittämisen mahdollisuus on aina suurempi. Myös juurikin se, että livenä kuitenkin kaikki menee kuitenkin uusiksi eikä sillä viestittelyllä ole siinä kohtaa mitään merkitystä isommassa kuvassa.

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Oma tinderöinti-ura taisi jokusen aikaa takaperin täyttää kaksi kuukautta ja sinä aikana on tullut tätäkin ketjua seurailtua. Monilla kuulostaa olevan kovin hankalaa löytää tuolta etsimäänsä, mutta toisaalta aika harva täällä myöskään kertoo sen tarkempia speksejä itsestään tai siitä, mitä toivoisi kohtaavansa. Siksipä "tulosten" vertailu on melkoisen hedelmätöntä, mutta tässäpä silti omia kokemuksia.

Olen 41v. mies pk-seudulta. Savuton, päihteetön, someton ja lapseton tyyppi etsimässä korkeintaan itseni ikäistä loppuelämän kumppania, joka haluaisi lapsia, mutta jolla mielellään ei olisi lapsia ennestään (tästä vastapuolen lapsettomuudesta olin aluksi melko ehdoton, mutta aika pian hölläsin vaatimustasoa, kunhan lapsia ei olisi yhtä enempää eikä lapsilukunsa olisi vielä täynnä). Käyn töissä ja elämä muutenkin reilassa, terveyden yms. suhteen. En todellakaan ole se lihatiskin mehukkain pihvi, mutta onneksi halvemmatkin ruhonosat tekevät nykyään kauppansa!

Viime kesänä tuli avioero 16v. kestäneestä suhteesta. Syksy ja talvi meni "haavoja nuollessa" ja sitten tuossa lopputalvesta/kevään korvalla aloitin nettideittailun. Wanhan liiton miehenä kokeilin ensin noita klassisempia vaihtoehtoa Tinderin sijaan. Yhden daamin kanssa jutusteltiin kolmisen kuukautta ja pari kertaa tavattiin, mutta se homma kuihtui. Jäädytin kaikki muut kontaktit tuon kyseisen tapauksen ajaksi keskittyäkseni pelkästään häneen, mikä näin jälkikäteen oli moka, mutta tulipahan oppirahat maksettua siltä osalta.

Toukokuun puolivälin paikkeilla sitten latasin Tinderin hieman vastentahtoisesti, tämmönen häveliäs tyyppi kun olen. Mutta nyt voin kyllä sanoa, että onneksi uskaltauduin! Kaikenlaista on tullut koettua. Ensimmäiset ghostaamiset tuntuivat luonnollisesti ikäviltä, mutta ajan myötä niihinkin on alkanut tottua. Olen tullut ghostatuksi avausviestin jälkeen, yhden vaihdetun viestiparin jälkeen ja kymmenien vaihdettujen viestiparien jälkeen. Itse en ole ghostannut kertaakaan, vaan olen joka kerta laittanut viestiä, jos en ole ollut kiinnostunut jatkamaan juttua keskustelun/treffien perusteella. Kerran kävi niin, että alkuviikosta sovittiin viikonlopuksi tapaaminen, mutta se meni peruutukseen, koska vastapuoli ehti löytää siinä välissä kiinnostavamman vaihtoehdon. Hienosti hän kuitenkin ilmoitti ja pahoitteli minulle asiaa, joten siitäkin daamista jäi loppuviimein ihan hyvä fiilis.

Matcheja on tullut varmaan sellaiset 25-35 kappaletta. Näistä ns. hedelmällisiä keskusteluja ehkäpä kymmenisen kappaletta eli sellaisia, jotka ovat johtaneet treffeihin. Daamien ikähaitari on ollut 27v-41v. Ainoastaan yhdet treffit ovat olleet täydellinen pettymys, mutta se oli kyllä aistittavissa jo viestittelyjen perusteella. Noh, tulipahan käytyä ja oppia kertyi siitäkin illasta! Tämä on myös ainoa tapaus, jonka kanssa en ole tavannut uudestaan (hän olisi halunnut, minä en) pl. eräs tamperelainen daami, jonka kanssa oli kyllä molemmin puolin hyvää fiilistä, mutta todettiin treffien jälkeen melkein yhdestä suusta, että ehkä meidän kannattaa kuitenkin etsiä seuraa hieman lähempää kotiaan. Olen pitänyt etäisyyttä 100km:ssa eli tavallaan hänen ei olisi pitänyt minulle edes näkyä, mutta varmaan hän oli sitten käynyt pk-seudulla jossain vaiheessa. Kumpikaan ei muuten ole tuota matchia poistanut ja keskustelu päättyi hänen "mistä sen tietää, jos joskus vielä tavattaisiin"-viestiin... Mutta siis siinäkin mielessä koen onnistuneeni, että jokainen treffiseuralainen on halunnut tavata kanssani uudestaan!

Nyt on kuitenkin käynyy niin, että yhden daamin kanssa ollaan tavattu sellaiset puolenkymmentä kertaa ja hänen kanssaan tuntuu menevän jutut erittäin hyvin yksiin. Jopa niin hyvin, että alkuviikosta laitoin kolmelle, viikonloppuna syntyneelle matchille ihan suoraan vaan viestin, että en ole tällä hetkellä kiinnostunut avaamaan uusia keskusteluja. Mielestäni molempien kannalta parempi noin kuin että jättäisi matchia roikkumaan tai että alkaisin viestittelemään ja tutustumaan, vaikka omien arvioiden mukaan parempikin vaihtoehto on jo ns. haarukassa.

Summa summarum. Toivottavasti oma tinderöintini päättyy mahdollisimman pian ja tsemppiä jokaiselle, joka tuolla "joutuu" olemaan!

Jaahas! Kolmisen kuukautta vierähtänyt tuosta edellisestä viestistäni. Silloin tilanne näytti siltä (kuten tuossa viimeisessä kappaleessa kirjoitan), että hyvä ja pysyvä vaihtoehto olisi löytynyt.

Tuolloin elettiin heinäkuun loppua ja siitä n. kuukausi eteenpäin päätimme lähteä kyseisen daamin kanssa hyvinkin ex-tempore-henkiselle viikon lomalle Kyprokselle! No matkahan meni parisuhdenäkökulmasta täysin vituralleen melkein heti alusta. Lyhykäisyydessään vastapuolesta paljastui jotenkin täysin erilainen ihminen mihin täällä kotimaassa oli tottunut ja matka oli melkoista kärvistelyä molemmin puolin. Kyllä siinä just ja just jaksettiin riitelemättä toistemme naamoja katsella jäisestä tunnelmasta huolimatta, mutta kotimaahan paluun jälkeen yhteys katkesi täydellisesti. Vaikka hän tapailun alussa tuntuikin ihan OK tyypiltä (toki myös hyvin selviä red flageja oli, mutta jotenkin ne siinä onnen huumassa onnistuin sivuuttamaan...), niin kyllä aika nopeasti tuon reissun jälkeen tajusin, että ei hänen kanssaan olisi mitään parisuhdetta voinut rakentaa ja vaikka hänen kanssaan monenlaisia kolhuja kertyikin, niin sen "kuolettavan luodin" taisin kuitenkin väistää!

Reissun jälkeen tuli käytyä useammilla treffeillä uusien tuttavuuksien sekä parin, tuon matkan takia "holdiin" asetetun daamin kanssa. Näistä ei oikein mitään sykähdyttävää tullut vastaan, mutta hyvää kokemusta deittailusta kuitenkin!

Syyskuun puolivälissä kohtasin sitten keskimääräistä kiinnostavamman oloisen naisen. Hänessä oli tosi paljon hyvää joka mielessä ja isona bonuksena se, että asumme todella lähekkäin, alle 10min matkan päässä toisistamme! Itse ainakin näen tuon ihan erittäin suurena etuna siihen nähden, että lähden täältä Tuusulan takametsistä esim. Helsingin keskusta-alueelle poukkoilemaan.

Noh, hänen kanssaan saatiin sitten aikataulut soviteltua (hänellä taaperoikäinen muksu + opiskelut + molempien työt) siten, että parisen viikkoa viestien vaihtelun aloituksesta saatiin ekat treffit järjestettyä. Kaikki tuntui ensi metristä jotenkin poikkeuksellisen hyvälle ja tapaamisia alettiin järjestää kiihtyvällä tahdilla. Fiilis vain parani koko ajan matkan edetessä ja kemiat, läheisyys, kaikki tuntui toimivan ihan helvetin hyvin. Minun tyylini keskuteluissa on (valitettavasti?) turhankin avoin ja rehellinen ja kerroin vastapuolelle ihan suoraan omista positiivista tuntemuksistani häntä kohtaan tuossa tapailujen aikana ja hän alkoi ehkäpä noin reilu viikko takaperin eli kolmisen viikkoa tapailujen alettua vihjailla, että hän ei ole ihan varma, pystyykö hän vastaamaan noihin voimakkaisiin tunteisiini. Lupasin antaa hänelle aikaa ja tilaa ihan niin paljon kuin vain tarvitsisi, mutta kyllähän tuossa vihjauksessa oli tiettyä lopun alun tunnelmaa...

Hommat jatkui silti edelleen hyvään suuntaan. Aamupäivisin saatettiin viestitellä ja hän sitten aina välistä ehdotteli, että haluaisinko tulla käymään luonaan ennen töihin lähtöäni (iltavuoroja teen, n. klo 14 lähtö kotoa), niin hän voisi pitää siinä samalla taukoa opinnoista. Tämähän oli erittäin helppoa ja yksinkertaista eli ei muuta kuin kengät jalkaan, Mersu tulille ja vartin sisällä oltiinkin jo halailemassa ja pussailemassa hänen sohvallaan!

Eiliselle oltiin sitten sovittu hyvissä ajoin sellainen päivä, että hän keskittyy päivän opintoihinsa ja sitten ilta ja mahdollisesti yökin vietetään kahdestaan, koska hänellä oli lapsivapaa viikko. Aamupäivästä kaikki tuntui olevan täysin ennallaan ja päivän opiskeltuaan hän meni vielä moikkaamaan äitiään, joka asuu kans tässä ihan lähistöllä. Sieltäkin hän laittoi vielä silloin iltapäivällä viestiä, että "olen ihan just lähdössä täältä!" tjsp. No sitten kun hän pääsi kotiin, niin todellinen pommi jysähti kasvoille, vaikka olinkin sellaista vähän pelännytkin... Daami ilmoitti, että ehkä meidän ei kannata enää nähdä, koska hän ei saa tunteitaan käyntiin siten, kun haluaisi/toivoisi. Hänenkin mielestään kaikki fyysinen toiminta + yleisfiilis oli todella hyviä (näistä puhuttiin jo aiemmissakin vaiheessa hänen kanssaan ja molemmat kyllä tuntuivat aidosti olevan niistä samaa mieltä), mutta jotain "tunnelukkoja" hänellä kuitenkin tuntui olevan korvien välissä eikä haluaisi jättää minua roikkumaan löyhässä hirressä sen suhteen, että jos nuo lukot eivät pian avautuisikaan.

No siinä sitten viestiteltiin kyllä ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä eilinen ilta ja molemmat kyllä kehuivat vastapuolta ihan vilpittömästi, näin ainakin itse sen koin. Itselle tuli vaan aivan järkyttävän paska fiilis, että homma lopahti tolleen ja tietenkin viime yö meni aivan vituralleen unien puolesta. Onneksi tässä nyt on useampi vapaapäivä aikaa hoitaa tuokin puoli kuntoon, samalla kun koittaa kerätä ittensä henkisestä maanraosta ylös.

Yksi virhe mikä tuli tehtyä ja minkä voin tosiaan laskea perisynnikseni, oli tuo liiallinen rehellisyys ja avoimuus tunteistani, mutta minkäpä sitä itselleen voi. Toinen virhe oli se, että melko aikaisessa vaiheessa ilmoitin hänelle piilottaneeni Tinder-profiilini. Olisi pitänyt vaan jättää sekin asia kertomatta ja jatkaa rauhallisesti liikoja paljastamatta.

Se mikä itseäni toden teolla jäi ärsyttämään oli se, että vaikka profiilini olikin piilossa, niin minähän silti näin kaikki olemassa olevat matchit, myös hänen. Ja tuon kuukauden tapailun aikana kaikesta hyvästä huolimatta huomasin (koska olen pahainen stalkkeri, ei kyllä pitäis) hänen käyneen päivittämässä omaa profiiliaan kuvien ja hakukriteerien suhteen. Tämä vaan herättää epäilyksiä, että oliko hänellä sittenkään mitään "tunnelukkoja" vai oliko vaan niin, että sieltä Tinderistä oli kuitenkin sitten ilmestynyt joku potentiaalisempi vaihtoehto?? Jos näin oli, niin miksi hän kuitenkin vielä alkuviikostakin hyvin innokkaasti pyyteli minua kylään ja käyttäytyi aivan kuten aiemminkin... Puhuin hänelle jossain kohti siinä epävarmuuden hetkien alkaessa myös siitä, että olenko hänelle mahdollisesti pelkkä laastari, mutta tietysti hän vakuutteli, että näin ei ole.

Tällä hetkellä vituttaa aivan ankarasti, mutta ei tässä tietenkään auta mikään muu kuin kiivetä takaisin ratsun selkään ja lähteä kohti uusia haasteita, vaikka se raskaalta tuntuukin. Jotenkin mulla on semmonen maku tästä viimeisimmästä daamista, että hän jää "vainoamaan" minun mieltäni vielä pitkäksi aikaa, niin hyvältä tyypiltä hän tuntui. Läheskään samaa fiilistä ei ole ollut yhdenkään aiemman deitin kanssa, ei edes tämä pitkäaikaisemman Kypros-seuralaisen kanssa.

Tinder siis jälleen auki, mutta innostus sen käyttämiseen ei ole kyllä kovinkaan kaksinen just nyt. Kesällä eronnut kaverini liittyi myös n. kk takaperin Tinderiin ja hän oli ottanut viime viikolla sen Platinumin. 16€/viikko on toki aika suolainen hinta, mutta hänen mukaansa koko show meni ihan päälaelleen sen jälkeen. Matcheja tulee kuulemma ihan ovista ja ikkunoista... Hän myös laittoi mulle jonkun videon, jossa joku suomi-häiskä kertoo tuosta Platinumin toimintaperiaatteesta ja siitä, miksi se nimenomaan auttaa saamaan paljon enemmän osumia kuin tavallinen versio.

Onko täällä kukaan kokeillut tuota Platinumia ja minkälaisia oli tulokset? Itse kyllä ajattelin ottaa jossain kohti tuon viikoksi kokeiluun, kunhan tästä saa itsensä kasattua taas "taistelumoodiin"!

Tulipahan pitkä sepustus, jos oikeasti jaksoit tänne saakka lukea niin onnittelut ja hatunnosto!

Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä vituttaa aivan ankarasti, mutta ei tässä tietenkään auta mikään muu kuin kiivetä takaisin ratsun selkään ja lähteä kohti uusia haasteita, vaikka se raskaalta tuntuukin. Jotenkin mulla on semmonen maku tästä viimeisimmästä daamista, että hän jää "vainoamaan" minun mieltäni vielä pitkäksi aikaa, niin hyvältä tyypiltä hän tuntui. Läheskään samaa fiilistä ei ole ollut yhdenkään aiemman deitin kanssa, ei edes tämä pitkäaikaisemman Kypros-seuralaisen kanssa.
Tosi ikävä kuulla, mutta niin se vain myös on, että ratsun selkään on hypättävä ja jatkettava matkaa ja toivottava vaan parasta tulevaisuudesta.
Ottaa niitä oppeja mukaan, jos niitä on otettavissa ja silti tiedostaa myös sekin, että se tyyli/tapa toimia toimii toisen kanssa ja ei välttämättä toisen.
Toiselle nopea tunteiden ilmaisu voi olla jopa se ratkaiseva tekijä, joka siteyttää sen koko homman uuteen kukoistukseen, kun taas toiselle se voi olla käänteentekevä huonolla tavalla.

Itselläni oli vuosi sitten vähän samanlainen tapaus, sellainen joka jäi vaivaamaan todella pitkäksi aikaa ja välillä vieläkin hyppää mieleen, tai lähinnä se shokkiefekti mikä tuli puskista.
Kaikki hyvin, hommat etenee, suunnitelmia suunniteltu tuleville näkemisille jne.
En ollut kokenut sellaista yhteyttä toiseen koskaan. Hitto, toisilla treffeillä puhuttiin niin syvällisiä ja se empatia ja aito kiinnostus mikä toisesta huokui, kun selitin esimerkiksi isäni kuolemasta jää varmasti ikuisesti mieliin.
Tirautin siinä hetkessä kyyneleen poskelle, en siitä kun puhuin kuolemasta vaan siitä, kuinka toinen katsoi sua suoraan sieluun ja silitti sun poskea samalla.

Kolme kuukautta tapailtiin ja asiat tuntui täydelliseltä.
Oli sovittu yhteinen pyöräretki seuraavalle viikonlopulle ja sitä seuraavalle lätkämatsia ja toisesta huokui aito innostus ja oma-aloitteisuus näihin ja rakentaa kaikkea oheisjuttuakin näiden ympärille.
Lauantai-iltana soiteltiin normaalisti ja kaikki hyvin. Sen jälkeen sunnuntaiaamuna viesti: "Voinko soittaa?".
Sitten tulikin se puhelu ja aivan kalikalla päähän, että "En vaan pysty tähän..."

Se haamu todennäköisesti kulkee aina mukana ja vaikka olenkin nyt enemmän kuin onnellisessa asemassa ja olen yhdessä ihmisen kanssa, joka on yhtä aidosti kiinnostunut minusta ja minä hänestä ja olen aidosti onnellinen, niin tuo tapaus myös kummittelee välillä päässä.
Lähinnä tällä hetkellä sellaisena pienenä haamuna ja traumana, että mitä jos kaikki taas yhtäkkiä häviäisikin tässä uudessa suhteessa, johon on taas uskaltanut antaa itsensä täysin peliin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy