Tinder – statsit & keskustelu

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tämä voi olla hyvä idea. Aavistuksen tai siis todella paljon vitutti jutella joidenkin kanssa mitkä sitten ohi mennen muistivat kertoa "mä oon muuten raskaana." Mitään juttelua ei olisi syntynyt, jos olisivat heti kertoneet ja tietenkin tiesivät sen itsekin.

Jos joku hyväksyy muksukuvan, niin on ainakin se asia selvitetty.
Itsellänikin on kuva jossa myös lapseni mukana, ja mainitsen asian myös tekstissäni. Lapsi on mulla about puolet ajasta eikä tule mihinkään katoamaan, joten jos se ei ole OK, niin tuskin jutustakaan mitään tulee. Muutenkin todennut että täysipäisimmät naiset löytyy niistä, joilla on jo se avioero ja lapset omasta takaa. Jos 40-vuotiaana ei ole kumpaakaan takana, niin jotain pahempaa vikaa pitää olla ja mikä vielä pahempaa, voi olla että ne haluaa vielä lisää lapsia.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muutenkin todennut että täysipäisimmät naiset löytyy niistä, joilla on jo se avioero ja lapset omasta takaa. Jos 40-vuotiaana ei ole kumpaakaan takana, niin jotain pahempaa vikaa pitää olla ja mikä vielä pahempaa, voi olla että ne haluaa vielä lisää lapsia.
En haaveile ex-vaimostani ja hyvissä väleissä erottiin, mutta kyllähän se nimenomaan joskus mietityttää, jos kaikki olisi tapahtanut vaikka viitisentoista vuotta myöhemmin, niin olisi saattanut mennä eri tavalla.

Niin se vain on, että elämää pitää elää ja saada elää ennen kuin sitten asettuu. Täysipäiseksi voi tulla vain kokemalla asioita.

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tinder on erinomainen lisä niille, jotka eivät jaksa heilua viikonloppuja tanssilattioilla tai jotka eivät mielellään etsi kumppania kaveriporukoista. Väitän kuitenkin, että luonne ratkaisee suurimmassa osassa tapauksista.
Niin varmaan on, kunhan on omaisuudet kunnossa, joilla Tinderistä saa seuraa. Kuka tästä on ollut eri mieltä?

Jos huumori ja persoonat eivät kohtaa, mitä järkeä edes tavoitella suhdetta? Jos pitää hiljaisista ja ujoista tyypeistä, kannattaa etsiä sellaisia. Heitäkin löytyy Tinderistä. Yleensä kannattaa kuitenkin olla oma itsensä, koska esittämisestä jää ennen pitkää kiinni, eikä moni arvosta sellaista.
Miten tämä vastaa tähän kommenttiin: ''Aha, eli ne asiat eivät pidä paikkaansa, josta puhuin? Naisilla ruumiin vammat eivät vaikuta, ja huumori ja avoisuus eivät pohjaa persoonallisuus- ja tempperamenttipiirteisiin tai sitten, että näitä voi muuttaa haluamallaan tavalla?''

''Jos huumori tai persoona ei kohtaa...'' Voi saatana mitä romanttisten komedioiden lässytystä. Sanotko muuten yksinäisille, että hyvähän sinun olla yksin, kun persoona ei vain käy yhteen kenenkään kanssa..?

Ja edelleen, eikö se nyt saatana ole niin että jos on hyvä syvemmällisemmässä keskustelussa ja huono kevyessä läpänheitossa, niin on heikommilla Tinderissä kuin toinen jolla tilanne on erilainen? Ja, eikö ole niin, että nämä ovat sellaisia piirteitä, joita ei vain muuteta? Mä en ymmärrä, miksi vänkäät vastaan, kun varmasti tämän asian ymmärrät.

Näinhän se on kautta maailmanhistorian mennyt. Onneksi tänä päivänä meille introverteille kynänviuhuttelijoillekin on kysyntää, kun pienellä panostuksella voi tuoda omia hyviä puoliaan esiin huomattavasti helpommin kuin ennen vanhaan, jolloin omia avujaan joutui esittelemään diskovalojen välkkeessä.
Taas. Sinun mielestäsi kaikki on yhtä ja samaa? Oletko nyt tosiaan sitä mieltä, että tämä ei pidä paikkaansa: ''. Ja tässä nyt on olennaista se, että Tinderin kaltaisessa ympäristössä nämä pinnalliset ja toisaalta erottelevat seikat korostuvat.''

Tämä asiahan toistuu nykyään ihan joka puolella myös naisten toimesta, mutta sinun pitää vängätä vastaan, koska tässä kiistassa haluat olla eripuolella kuin ''katkerot''.

Ei kenelläkään ole mitään vastuuta "asian korjaamisesta", koska ihmiset saavat ihan itse päättää, kenen kanssaan viettävät aikaa. Mikäli mainituilla miesyksilöillä on ongelmia asian suhteen, on käytännössä kaksi vaihtoehtoa:

a) kohenna omaa profiilia; käy parturissa, hanki harrastuksia, luo kiinnostava profiili, harjoittele treffeillä käyttäytymistä
b) syytä kaikkia muita siitä, että et ole vastakkaisen sukupuolen edustajien silmissä kiinnostava.

Suosittelen vaihtoehto a).

Mitä tulee yleisesti yhteiskunnallisiin rakenteisiin, niin ne ovat politiikan alueelle osuvia asioita, joiden mielekkyys keskustelunaiheena perustuu vaikutusmahdollisuuksiin. Lienet kuitenkin samaa mieltä kanssani siitä, että valtion ei tule puuttua ihmisten väliseen parinmuodostukseen?
Aha taas. No mun puolesta, jos ja kun maailma on muutunut siten, että perinteinen miehenmalli, jossa hankitaan fyysinen työ jostain tehtaasta ja kuvitellaan, että tehdas tarjoaa hyväpalkkaisen työpaikan hamaan loppuun ja sen johdosta jätetään koulut peruskouluun, on aika huono valinta, niin sekä yhteiskunnalla että vanhemmilla on vastuu pyrkiä ohjaamaan nuori muuuhun malliin. Mutta kiva kuulla, ettö olet eri mieltä.

Toi mitä ekaksi kirjoitat menee taas tähän ''naisilla ei velvollisutta antaa sille ja sille'' jankkaukseen, vaikka kukaan ei ole sanonut, että näin olisi. Itsekin noin kolme kertaa. Mutta kuitenkin edelleen lauseeni tulkitaan siten. Kohta olisin varmaan ollut kannattamassa naisille pakollista bordellipalvelusta. Tämä on juurikin se syy, miksi näistä asioista on hyvin riskialtista omalla nimellä keskustella.

Ihmisistä harvoin saa kattavaa kokonaiskuvaa lyhyen tutustumisen perusteella.
Niinpä. Ja sitten sinun mielestäsi Tinderistä saa hyvän kuvan? Ei

Loppupäätelmänä voidaan siis sanoa, että Tinder on monessa mielessä perseestä. Ja jos se tulee entistä enemmän ''tavalliseksi'' ja normaaliksi'' tavaksi hankkia seuraa, muut tavat, kuten vaikkapa jonkun puolitutun - joka jollain tavalla tunnetaan etukäteen - pyytäminen treffeille muuttuu epänormaalimmaksi, jolloin siihen sisältyvien epämukavuuksien (ikävä antaa pakkeja livenä jne.) johdosta se tuomitaan yleisemmin epäkohteliaana tapana jne.

Ja väitän nyt ihan oman kokemukseni mukaan, että Tinder on kokonaisuudessaan vienyt pariutumiskulttuuria konservatiivisempaan suuntaan, jossa nainen lähtökohtaisesti on passiivinen objekti ja mies subjekti, joka etsii syötillä (profiilin tuunaus), josko joku tarttuisi syöttiin.

Mutta, ei tämä ole mikään naisten vika. Ei naisillakaan ole muuta mahdollisuutta olla Tinderissä, koska uskon että lähestymisyrityksiä tulee joka tuutista. Mutta, vaikka ''pelaajia ei vihaisi'', niin on mahdollista vihata ''peliä''. Ja se peli voi muuttua ja on myös muuttunut.

Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rive Kanerva
Kai sitä on vaan itselleen myönnettävä, että etenkin pk-seudulla kilpailu on tiukentunut ja siihen täytyy vastata samalla mitalla. :D Liian vakavissaan tämän kanssa ei kuitenkaan saa olla, muuten lähtee järki koko touhusta.
Pk-seudulla tarjonta on miehille selvästi parempi kuin missään muualla, joten väittäisin että miesten kohdalla kilpailu on kovempaa pienemmissä kaupungeissa. Ainakin mitä itse olen swaippaillut Helsingissä, niin ulkonäöllisesti ihan priimaluokan matcheja tulee toistakymmentä päivässä. Usein nuo ovat vielä korkeakoulutettujakin.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Pk-seudulla tarjonta on miehille selvästi parempi kuin missään muualla, joten väittäisin että miesten kohdalla kilpailu on kovempaa pienemmissä kaupungeissa. Ainakin mitä itse olen swaippaillut Helsingissä, niin ulkonäöllisesti ihan priimaluokan matcheja tulee toistakymmentä päivässä. Usein nuo ovat vielä korkeakoulutettujakin.
Tämäkin on kaksipiippuinen juttu. Ei haittaa vaikka ei olisi maailman parhaan näköinen mies kun menet baariin, riittää kun on parhaan näköinen mies tai edes parhaimmistoa kyseisessä baarissa.

Siis niin, että jos baari on täynnä hemmetin kauniita munaa haluavia naisia ja ainoastaan se 2-3 komeaa miestä ja loput elämänsä parhaat päivät nähneitä miehiä, niin nämä 2-3 vievät ensimmäisenä naiset ja sen jälkeen jopa perus ukoilla alkaa ennenaikainen joulu.

Helsingin Tinderissä ne sadat ihan kärkeä olevat miehet panee vuorotellen 95 prosenttisesti sitä naisten parhaimmistoa. Tuosta jää sitten muillekin vähäsen, mutta se on työn ja tuskan takana lopuille miehistä.

Jos maaseudulla on Tinderissä 30km säteellä 5 todella kaunista naista ja 10 todella komeaa miestä, niin sitten kun nämä 10 on ensin hoitaneet hommansa, niin vähän huonompi tasoiset miehet alkaa myöskin päästä jälkiliukkaille.

Yksi asia minkä voisi nostaa keskusteluun, eli ikä. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän on Tinderissä tarjolla kauniita naisia, riippumatta kuinka komea on. Ja siis en tarkoita, että vaikka nelikymppisenä tarvitsee hakea mitään kaksikymppisiä, mutta tämä koskee jopa kolmekymppisiä ja ehkä jopa sitä vanhempia. Ja sitten on myös joukko nelikymppisiä sekä sitä vanhempia kauniita MILF statuksen naisia, joiden saanti on mahdotonta koska etsivät sitä 20-30 vuotiasta panoseuraa. Ja toki sama toisin päin, eli varmasti on vanhempia miehiä, jotka keskittyvät ainoastaan alle kolmekymppisiin.

Tämähän oli se yksi syy, miksi tämä Hollantilainen mies halusi vaihtaa ikänsä tai ainakin jonka mainitsi syyksi.

mikko6000

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC & K-Espoo/Blues 1984-2016, K-Espoo 2018-
Älkää nyt niitä muksujen kuvia pistäkö Tinderiin. Tai kysykää vaikka siltä toiselta vanhemmalta, että onko hänelle ok että iskä/äiti etsii nyt seuraa/panoa lasten kuvilla. Jos nyt jostain syystä on pakko pistää, niin sensuroikaa naamat. Varmasti esim. tekstissä voi tuoda ilmi että muksuja on. Vähän järkeä nyt touhuun.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Älkää nyt niitä muksujen kuvia pistäkö Tinderiin. Tai kysykää vaikka siltä toiselta vanhemmalta, että onko hänelle ok että iskä/äiti etsii nyt seuraa/panoa lasten kuvilla. Jos nyt jostain syystä on pakko pistää, niin sensuroikaa naamat. Varmasti esim. tekstissä voi tuoda ilmi että muksuja on. Vähän järkeä nyt touhuun.
Tämän tietenkin luulisi olevan sanomattakin selvää, että vain sellaisia kuvia mistä ei mitenkään saa runkkumateriaalia. Kaikille se ei tosiaan vieläkään ole selvää.

Eräs puolituttu fasekaverini menee ensi viikonloppuna naimisiin ja postasi kuukauden ikäisestä vauvastaan lähikuvan. Emme ole läheisiä enkä ole menossa häihin, mutta mieli tekisi hieman kouluttaa.

Jonkun tilannekuvan voi laittaa missä käy ilmi, että lapsien kanssa ollaan. Tekstissä voisi tosiaan olla huomattavasti järkevämpää ikään kuin ohi mennen mainita.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yksi kysymys tuli mieleen. Miten hemmetissä tinderiin saa kokonaisen kuvan, kun itse joudun ainakin pilkkomaan kuvat niin että tyyliin näkyy oikea poskipää, nenä ja silmä koko kuvasta?

mikko6000

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC & K-Espoo/Blues 1984-2016, K-Espoo 2018-
Yksi kysymys tuli mieleen. Miten hemmetissä tinderiin saa kokonaisen kuvan, kun itse joudun ainakin pilkkomaan kuvat niin että tyyliin näkyy oikea poskipää, nenä ja silmä koko kuvasta?
Käytä pystysuuntaisia kuvia. Tai ne mulla näkyy vaan ns. normaalina.

Sniper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Timo Suden kääntölämäri
Vaikka tavallaan ymmärrän noita tasojuttuja, niin täytyy sanoa, että niistä vaahtoaminen on kyllä itsellekin totaalinen no-no. Keskustelu menee todella nopeasti stereotyyppiseksi, kun oikeasti tuo paikka koostuu yksilöistä, jotka käyttävät sovellusta hyvin eri tavoin. Meillä päin on jo pitkään ennen Tinderiä ollut sanonta: "Kaikki saa, mutta komiat eka!" Sen tosiseikan hyväksyen ainakin itse menin ja kivaa oli!

Joskus sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, niin pääsi vähän sinne ykköskoriinkin penkomaan. Minusta tärkein asia Tinderissä olikin valmius toimia ja edetä määrätietoisesti, kun hyvä mätsi tuli. Minä kun en tajua, mitä iloa on esitellä kavereille huippumätsiä, jos ei sitten uskalla oikein tehdä mitään, ettei vaan mokaisi.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikka tavallaan ymmärrän noita tasojuttuja, niin täytyy sanoa, että niistä vaahtoaminen on kyllä itsellekin totaalinen no-no. Keskustelu menee todella nopeasti stereotyyppiseksi, kun oikeasti tuo paikka koostuu yksilöistä, jotka käyttävät sovellusta hyvin eri tavoin. Meillä päin on jo pitkään ennen Tinderiä ollut sanonta: "Kaikki saa, mutta komiat eka!" Sen tosiseikan hyväksyen ainakin itse menin ja kivaa oli!

Joskus sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, niin pääsi vähän sinne ykköskoriinkin penkomaan. Minusta tärkein asia Tinderissä olikin valmius toimia ja edetä määrätietoisesti, kun hyvä mätsi tuli. Minä kun en tajua, mitä iloa on esitellä kavereille huippumätsiä, jos ei sitten uskalla oikein tehdä mitään, ettei vaan mokaisi.
Ehkä ennemmin käyttäisin sanaa "keskustelu aiheesta" kuin vaahtoaminen, mutta kaikki näkee nämä asiat erilailla. Myös sellaista "vertaistukea"- ja paremman oman profiilin tekemistä varten täällä ainakin itse keskustelen.

Sniper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Timo Suden kääntölämäri
Ehkä ennemmin käyttäisin sanaa "keskustelu aiheesta" kuin vaahtoaminen, mutta kaikki näkee nämä asiat erilailla. Myös sellaista "vertaistukea"- ja paremman oman profiilin tekemistä varten täällä ainakin itse keskustelen.
Sori, en siis tarkoittanut tätä keskustelua, vaan sitä vaahtoamista on ollut muualla. Se on taas johtanut siihen, että aika helposti tulee allergianäpyt.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ota kuva kauempaa naamasta

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikä on riittävän kaukaa... Siis myös kokovartalokuvissa saa vaan naamakuvan sinne. Vai pitääkö kuvan tiedostokokoa muuttaa?
Jos et asu jo kerrostalon ylimmässä kerroksessa, niin muutat sellaiseen. Sen jälkeen menet talon katolle ninja-asussa. Sitten otat leveänlaisen haara-asennon ja kädet sivuille levälleen. Sitten kaverisi ottaa sinusta noin 400 m päästä kuvan. Tekstiksi laitat: "Omistan tämän talon". Varma saanti keltä vaan.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos et asu jo kerrostalon ylimmässä kerroksessa, niin muutat sellaiseen. Sen jälkeen menet talon katolle ninja-asussa. Sitten otat leveänlaisen haara-asennon ja kädet sivuille levälleen. Sitten kaverisi ottaa sinusta noin 400 m päästä kuvan. Tekstiksi laitat: "Omistan tämän talon". Varma saanti keltä vaan.
Täytyy kokeilla tuota. :)

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässä vaiheessa on pakko todeta, että se ammattikuvaajan palkkaaminen voi olla ihan hyvä idea.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ilman ninja-asua olisi vaikuttavampi, tai oikeastaan ilman mitään asua.
---

Tästä juohtuikin itse asiassa mieleeni eräs oppilaani, joka välttämättä halusi pitää esitelmänsä slaavikyykyssä ikkunalaudalla, toki vaatteet yllään. Suostuin tähän, saatiinpahan hiukan vaihtelua loppukevään tunneille. Ehkä tästä voisi ottaa inspiraatiota myös? Slaavikyykky ikkunalaudalla, naama lasiin painautuneena ja kuva ulkopuolelta. Saa käyttää, eiköhän sillä jotain irtoa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Slaavikyykky ikkunalaudalla, naama lasiin painautuneena ja kuva ulkopuolelta. Saa käyttää, eiköhän sillä jotain irtoa.
Minkä arvosanan tuosta saa. Vai onko nykyään se pelkkä kirjallinen arviointi.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Kun käyttää tinder plussaa, niin mikähän on optimaalisin aika olla tietyssä kaupungissa yhteen putkeen? Tuntuu, että taas loppuu parien tulo. Jonkun kolmisen päivää tippu vaihteeks ihan hyvin pareja, mutta nyt näyttää hyytyneen. Ja kun luo profiilin, niin kannattaako olla ensin pari päivää omassa sijainnissa(kuvitellaa, että se olisi vaikka Seinäjoki) vai kannattaako siirtyä heti vielä isommalle alueelle?
Tosin nyt mulla on kaks kuvaa vaan kolmen sijasta, niin ehkä sekin sitten vaikuttaa.

Tinder:
Luulen että ei tulisi yleistää. Lopulta monenlaista tavoitetta, yhtä monella perusteella. Hyviäkin ihmisiä on, arkoja ja hyviä tavoitteita elämässä.
Mut toisaalta kai hyvä jos tavoittelee kuuta taivaaata. Yrittää pitää.
Tai osalle lienee treffien facebook, naama esille, ilman tavoitteita toiseen ihmiseen. Tai voi olla, jos varallisuus suuri..

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä tavoittelen kuuta taivaalta, kun muu ei kelpaa, siksi koska ei ole mitään tarvetta millekään muulle. Osaan runkata ihan hyvin eikä parisuhde pelkän parisuhteen vuoksi ole jotain mitä tarvitsisin. Ei ole vielä löytynyt. Enkä nyt edes usko, että tuolta löytyy mutta kivahan tuota välillä kokeilla. Toki kun kännissä tein profiilin niin pitäisi olla aina yhtä hyvä känni että jaksaisi edes selata niitä naisia tuolla. No nyt on, mutta puhelin vielä tyttäreni käytössä kun hänen omastaan loppui akku. Pitää laittaa kohta lapset nukkumaan ja selata taas, kun nyt on sellainen fiilis että sitä jaksaisi tehdä.

Tosta tulee mieleen että kun asennuksen jälkeen seuraavana päivänä selasin tuota niin oli pakko plussata jotain että tulisi edes raja vastaan, kun ei millään tuntunut loppuvan tykkäykset (kun katseli vähän selvempänä). On tuolla muuten jo kolme mätsiä, mikä on mielestäni ihan normaalia. Näköjään ihan sama mitä siellä tekstissä lukee, kun en itsekään muutaman ensimmäisen jälkeen jaksa niitä tekstejä ruveta lukemaan.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy