Tinder – statsit & keskustelu

  • 651 362
  • 1 721

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Vaikka tavallaan ymmärrän noita tasojuttuja, niin täytyy sanoa, että niistä vaahtoaminen on kyllä itsellekin totaalinen no-no. Keskustelu menee todella nopeasti stereotyyppiseksi, kun oikeasti tuo paikka koostuu yksilöistä, jotka käyttävät sovellusta hyvin eri tavoin. Meillä päin on jo pitkään ennen Tinderiä ollut sanonta: "Kaikki saa, mutta komiat eka!" Sen tosiseikan hyväksyen ainakin itse menin ja kivaa oli!

Joskus sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, niin pääsi vähän sinne ykköskoriinkin penkomaan. Minusta tärkein asia Tinderissä olikin valmius toimia ja edetä määrätietoisesti, kun hyvä mätsi tuli. Minä kun en tajua, mitä iloa on esitellä kavereille huippumätsiä, jos ei sitten uskalla oikein tehdä mitään, ettei vaan mokaisi.

Ehkä ennemmin käyttäisin sanaa "keskustelu aiheesta" kuin vaahtoaminen, mutta kaikki näkee nämä asiat erilailla. Myös sellaista "vertaistukea"- ja paremman oman profiilin tekemistä varten täällä ainakin itse keskustelen.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Yksi kysymys tuli mieleen. Miten hemmetissä tinderiin saa kokonaisen kuvan, kun itse joudun ainakin pilkkomaan kuvat niin että tyyliin näkyy oikea poskipää, nenä ja silmä koko kuvasta?
Ota kuva kauempaa naamasta
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mikä on riittävän kaukaa... Siis myös kokovartalokuvissa saa vaan naamakuvan sinne. Vai pitääkö kuvan tiedostokokoa muuttaa?
Jos et asu jo kerrostalon ylimmässä kerroksessa, niin muutat sellaiseen. Sen jälkeen menet talon katolle ninja-asussa. Sitten otat leveänlaisen haara-asennon ja kädet sivuille levälleen. Sitten kaverisi ottaa sinusta noin 400 m päästä kuvan. Tekstiksi laitat: "Omistan tämän talon". Varma saanti keltä vaan.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Jos et asu jo kerrostalon ylimmässä kerroksessa, niin muutat sellaiseen. Sen jälkeen menet talon katolle ninja-asussa. Sitten otat leveänlaisen haara-asennon ja kädet sivuille levälleen. Sitten kaverisi ottaa sinusta noin 400 m päästä kuvan. Tekstiksi laitat: "Omistan tämän talon". Varma saanti keltä vaan.

Täytyy kokeilla tuota. :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yksi kysymys tuli mieleen. Miten hemmetissä tinderiin saa kokonaisen kuvan, kun itse joudun ainakin pilkkomaan kuvat niin että tyyliin näkyy oikea poskipää, nenä ja silmä koko kuvasta?
Tässä vaiheessa on pakko todeta, että se ammattikuvaajan palkkaaminen voi olla ihan hyvä idea.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos et asu jo kerrostalon ylimmässä kerroksessa, niin muutat sellaiseen. Sen jälkeen menet talon katolle ninja-asussa. Sitten otat leveänlaisen haara-asennon ja kädet sivuille levälleen. Sitten kaverisi ottaa sinusta noin 400 m päästä kuvan. Tekstiksi laitat: "Omistan tämän talon". Varma saanti keltä vaan.
Ilman ninja-asua olisi vaikuttavampi, tai oikeastaan ilman mitään asua.
---

Tästä juohtuikin itse asiassa mieleeni eräs oppilaani, joka välttämättä halusi pitää esitelmänsä slaavikyykyssä ikkunalaudalla, toki vaatteet yllään. Suostuin tähän, saatiinpahan hiukan vaihtelua loppukevään tunneille. Ehkä tästä voisi ottaa inspiraatiota myös? Slaavikyykky ikkunalaudalla, naama lasiin painautuneena ja kuva ulkopuolelta. Saa käyttää, eiköhän sillä jotain irtoa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kun käyttää tinder plussaa, niin mikähän on optimaalisin aika olla tietyssä kaupungissa yhteen putkeen? Tuntuu, että taas loppuu parien tulo. Jonkun kolmisen päivää tippu vaihteeks ihan hyvin pareja, mutta nyt näyttää hyytyneen. Ja kun luo profiilin, niin kannattaako olla ensin pari päivää omassa sijainnissa(kuvitellaa, että se olisi vaikka Seinäjoki) vai kannattaako siirtyä heti vielä isommalle alueelle?
Tosin nyt mulla on kaks kuvaa vaan kolmen sijasta, niin ehkä sekin sitten vaikuttaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Tinder:
Luulen että ei tulisi yleistää. Lopulta monenlaista tavoitetta, yhtä monella perusteella. Hyviäkin ihmisiä on, arkoja ja hyviä tavoitteita elämässä.
Mut toisaalta kai hyvä jos tavoittelee kuuta taivaaata. Yrittää pitää.
Tai osalle lienee treffien facebook, naama esille, ilman tavoitteita toiseen ihmiseen. Tai voi olla, jos varallisuus suuri..
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Hitto tää on kans. Muka yli kolme tykkäystä, mutta koko alue jo pelattu läpi, eikä oo minnekkään muualle siirrytty ja aina vaan on kolme tykkäystä.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hitto tää on kans. Muka yli kolme tykkäystä, mutta koko alue jo pelattu läpi, eikä oo minnekkään muualle siirrytty ja aina vaan on kolme tykkäystä.
Saattaahan ne tykkääjät olla vaikka jostain Ivalosta, jotka ovat vaihtaneet hetkeksi sijaintinsa rajaamallesi alueelle ja myöhemmin taas pois.

Tai sitten tuo app ei päivity kovin nopeasti. Mulla näkyy tuolla tykkäyksissä semmoisia henkilöitä jotka olen jo pyyhkäissyt vasemmalle (Ei ole goldia mutta on tuosta blur-kuvastakin tunnistettavissa samoiksi henkilöiksi). Osa on sitten taas em. tapauksia, että ovat olleet lähellä omaa sijaintiani mutta siirtyneet kauemmaksi, niin eihän nuo enää tule vastaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Saattaahan ne tykkääjät olla vaikka jostain Ivalosta, jotka ovat vaihtaneet hetkeksi sijaintinsa rajaamallesi alueelle ja myöhemmin taas pois.

Tai sitten tuo app ei päivity kovin nopeasti. Mulla näkyy tuolla tykkäyksissä semmoisia henkilöitä jotka olen jo pyyhkäissyt vasemmalle (Ei ole goldia mutta on tuosta blur-kuvastakin tunnistettavissa samoiksi henkilöiksi). Osa on sitten taas em. tapauksia, että ovat olleet lähellä omaa sijaintiani mutta siirtyneet kauemmaksi, niin eihän nuo enää tule vastaan.

No siis hyvin mahdollista näin. Varsinkin tuo apin päivitys.
 

Koge

Jäsen
S
Mulla näkyy tuolla tykkäyksissä semmoisia henkilöitä jotka olen jo pyyhkäissyt vasemmalle (Ei ole goldia mutta on tuosta blur-kuvastakin tunnistettavissa samoiksi henkilöiksi).
Nykyään nuo vasemmalle pyyhityt tykkääjät ei poistu sieltä listalta ollenkaan, ellei sitten ole gold käytössä.
 

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On se kyllä saatana, kauas on menty ajoista 3-4v sitten. Matcheja tulee edelleen ihan samansuuntaisesti kuin silloinkin, eli itseäni miellyttävien naisten kanssa ja valinnoissa pyrin vielä ottamaan suht. normaalin oloisia, ns. ”samassa elämäntilanteessa” olevia koulutuksen/iän/harrastusten puolesta. Eli kaikenlaiset instagram-prinsessat skumppalasien kanssa jahdilla pyrin välttämään, vaikka sellaistenkin kanssa joskus vahingossa voi matchi tulla. Ymmärrän kuitenkin realiteetit eli kun itseäni ei moiset harrasteet suuremmin napostele, niin tuskin löytyy kauheasti yhteistä.

Lähtökohdat anyways paperilla ihan otolliset, mutta paskanmarjat: puolet ei vastaa viesteihin mitään, ja toinen puolisko vastaa vain ensimmäiseen viestiin, jonka jälkeen ei tule omaan jatkooni enää mitään. Parissa-kolmessa viikossa 50 matchia eikä kenenkään kanssa yhtä viestiä pidemmälle. Koitapa tässä sitten edetä treffeille asti... Alkuun ajattelin ensiviestieni tasoa paskaksi ja näin varmasti olikin, mutta ei se ole siitä mihinkään kehittynyt vaikka olen koittanut lähestyä hieman persoonallisemminkin. Oikeastaan olen jatkanut sovelluksen käyttöä samaan tapaan kuin aiemminkin, mutta siinä missä 3v sitten keskustelua syntyi kaikkien kanssa, nyt ei kenenkään. Missä mättää? Joskus vitutuksissani ajattelen, että voisi heti ekaan viestiin laittaa aika ja paikka missä olen oluella illalla ja saa tulla moikkaamaan - ei se sen huonommin voi enää mennä :D

Lisäksi aikaisemmin ylläpidin keskustelua yleensä vain 1-2 naisen kanssa, jotta pysyy kärryillä missä mennään, niin nyt moinen ei näytä tulevan kysymykseen - menettää vaan turhaan aikaa saamatta mitään vastausta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joskus vitutuksissani ajattelen, että voisi heti ekaan viestiin laittaa aika ja paikka missä olen oluella illalla ja saa tulla moikkaamaan - ei se sen huonommin voi enää mennä :D

Mikähän se oli se Facebookin deittisovellus mikä oli kymmenisen vuotta sitten pinnalla. Kokeilin hieman tuonlaista taktiikkaa ensimmäisenä sinkkukesänäni ja voit arvata miten se meni.

Se oli tietenkin eri asia, koska siinä pystyi lähettää viestejä ilman mitään mätsejä. Yhden vastauksen tosin sain, mutta se jäi siihen. Ei mentykään terassille.

Kokeile ihmeessä ja kerro miten meni. Urheilussa ainakin joskus, jos joku asia ei toimi, niin voi koittaa miettiä erilaista tapaa vastustajan jallittamiseksi.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se kyllä saatana, kauas on menty ajoista 3-4v sitten. Matcheja tulee edelleen ihan samansuuntaisesti kuin silloinkin, eli itseäni miellyttävien naisten kanssa ja valinnoissa pyrin vielä ottamaan suht. normaalin oloisia, ns. ”samassa elämäntilanteessa” olevia koulutuksen/iän/harrastusten puolesta. Eli kaikenlaiset instagram-prinsessat skumppalasien kanssa jahdilla pyrin välttämään, vaikka sellaistenkin kanssa joskus vahingossa voi matchi tulla. Ymmärrän kuitenkin realiteetit eli kun itseäni ei moiset harrasteet suuremmin napostele, niin tuskin löytyy kauheasti yhteistä.

Lähtökohdat anyways paperilla ihan otolliset, mutta paskanmarjat: puolet ei vastaa viesteihin mitään, ja toinen puolisko vastaa vain ensimmäiseen viestiin, jonka jälkeen ei tule omaan jatkooni enää mitään. Parissa-kolmessa viikossa 50 matchia eikä kenenkään kanssa yhtä viestiä pidemmälle. Koitapa tässä sitten edetä treffeille asti... Alkuun ajattelin ensiviestieni tasoa paskaksi ja näin varmasti olikin, mutta ei se ole siitä mihinkään kehittynyt vaikka olen koittanut lähestyä hieman persoonallisemminkin. Oikeastaan olen jatkanut sovelluksen käyttöä samaan tapaan kuin aiemminkin, mutta siinä missä 3v sitten keskustelua syntyi kaikkien kanssa, nyt ei kenenkään. Missä mättää? Joskus vitutuksissani ajattelen, että voisi heti ekaan viestiin laittaa aika ja paikka missä olen oluella illalla ja saa tulla moikkaamaan - ei se sen huonommin voi enää mennä :D

Lisäksi aikaisemmin ylläpidin keskustelua yleensä vain 1-2 naisen kanssa, jotta pysyy kärryillä missä mennään, niin nyt moinen ei näytä tulevan kysymykseen - menettää vaan turhaan aikaa saamatta mitään vastausta.

Olen jutellut joidenkin naisten kanssa ja ovat kertoneet, että heillä on 1000 - 10.000+ mätsiä. Yritä siinä sitten erottua jotenkin joukosta. Jollain uudella juuri profiilin luoneella 7/10 naisella saattaa olla tuhat mätsiä ja tuhat mätsiä on tuon tasoiselle naiselle vähän. Kaikki riippuu tietysti siitä miten nainen swaippailee. En tiedä kilpaileeko naiset kaverien kesken kuka on tasokkain ja kenellä on eniten mätsejä? On ihan mahdollista, että 10/10 naisella on tuhansia mätsejä vähemmän kuin 7/10 naisella, koska 10/10 vetää 90% miehistä vasuriin ja 7/10 nainen 70% miehistä oikealle.

Minä kolmekymppisenä kaverina aloin katselemaan 38-50-vuotiaita naisia.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kaverin puolesta kyselen (siis ihan oikeasti, en lainausmerkeillä) => onko Tinderistä mitään toivoa löytää kumppania nk. vakavaan suhteeseen jos on yli 50-kymppinen mies eikä asu Stadissa (isohkossa cityssä kylläkin)?
 

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen jutellut joidenkin naisten kanssa ja ovat kertoneet, että heillä on 1000 - 10.000+ mätsiä. Yritä siinä sitten erottua jotenkin joukosta. Jollain uudella juuri profiilin luoneella 7/10 naisella saattaa olla tuhat mätsiä ja tuhat mätsiä on tuon tasoiselle naiselle vähän. Kaikki riippuu tietysti siitä miten nainen swaippailee. En tiedä kilpaileeko naiset kaverien kesken kuka on tasokkain ja kenellä on eniten mätsejä? On ihan mahdollista, että 10/10 naisella on tuhansia mätsejä vähemmän kuin 7/10 naisella, koska 10/10 vetää 90% miehistä vasuriin ja 7/10 nainen 70% miehistä oikealle.

Minä kolmekymppisenä kaverina aloin katselemaan 38-50-vuotiaita naisia.

Tiedän, että asia on näin, mutta eikö se ole ollut noin melkeinpä sovelluksen alkuajoista lähtien? Ehkä ensimmäistä vuotta-kahta lukuunottamatta, väitän että tilanne on ollu sama kuin nytkin. Paitsi ettei nähtävästi ole, koska 3v sitten sovelluksen käyttö ei vituttanut - nyt vituttaa :D Oletin jopa, että tuolloin 23 vuotiaana olisi ollut vaikeampi kuin nyt 3v vanhempana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaverin puolesta kyselen (siis ihan oikeasti, en lainausmerkeillä) => onko Tinderistä mitään toivoa löytää kumppania nk. vakavaan suhteeseen jos on yli 50-kymppinen mies eikä asu Stadissa (isohkossa cityssä kylläkin)?

Yli viisikymppisen kannattaa tehdä kunnon profiili niille perinteisemmille sivustoille ja tutkia vaikka tämä:

https://eurosinkut.net
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Nyt jo neljä kuukautta seurustelua täynnä tinderistä löydetyn kanssa. Ei ois viime talven "sekoilujen" aikana moiseen uskonut, että tämäkin on mahdollista.
Piti kyllä kerran tehdä sellainen tunnistamaton profiili ja tarkastaa onko nykyinen kumppani edelleen tinderissä. Ei näkynyt.
Vaikka voihan siellä piilottaa profiilin sillä tavalla että se näkyy vain osumille, mutta ei ole selauskentässä tarjolla uusille.
Periaatteessa siellä pystyy kikkailemaan suhteessa olevatkin monella eri tavalla jäämättä välttämättä kiinni. Ellei sitten jonkun tutun kautta vahingossa. No, onneksi ei oo omana pelkona moinen. Hyvä vain tietää minkälainen pelikenttä se pahimmillaan voi joillekin olla. On niitä luotettavia ihmisiä kuitenki edelleen valtaosa.
 

Samila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nyt jo neljä kuukautta seurustelua täynnä tinderistä löydetyn kanssa. Ei ois viime talven "sekoilujen" aikana moiseen uskonut, että tämäkin on mahdollista.
Piti kyllä kerran tehdä sellainen tunnistamaton profiili ja tarkastaa onko nykyinen kumppani edelleen tinderissä. Ei näkynyt.
Vaikka voihan siellä piilottaa profiilin sillä tavalla että se näkyy vain osumille, mutta ei ole selauskentässä tarjolla uusille.
Periaatteessa siellä pystyy kikkailemaan suhteessa olevatkin monella eri tavalla jäämättä välttämättä kiinni. Ellei sitten jonkun tutun kautta vahingossa. No, onneksi ei oo omana pelkona moinen. Hyvä vain tietää minkälainen pelikenttä se pahimmillaan voi joillekin olla. On niitä luotettavia ihmisiä kuitenki edelleen valtaosa.

Täällä lähes täysin samanlainen tarina. Seurustelua nyt takana neljä puoli kuukautta ja hyvin menee. Vielä joulukuussa tuli ajateltua, että niinköhän allekirjoittaneesta on edes seurustelemaan, kun ei tunnu sopivaa kumppania löytyvän, mutta niin vain 1.1.2019 krapulapäissään tuli swaipattua yksi ihana mimmi oikealle.

Sinänsä tämä match oli alkujaan jo täysin tuhoon tuomittu. Tämän naisen kuvat oli suoraan sanottuna ihan perseestä, mutta niin vain tuli (onnekseni) annettua tykkäys hänelle. Ja kumppanini taas oli ajatellut, ettei näin komea (heh) rock-henkinen jätkä hänelle kuitenkaan tule antamaan sydäntä.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sinänsä tämä match oli alkujaan jo täysin tuhoon tuomittu. Tämän naisen kuvat oli suoraan sanottuna ihan perseestä, mutta niin vain tuli (onnekseni) annettua tykkäys hänelle. Ja kumppanini taas oli ajatellut, ettei näin komea (heh) rock-henkinen jätkä hänelle kuitenkaan tule antamaan sydäntä.
Heh, tuo boldattu kuulostaa tutulta. Iltapäivälle sovittu treffit parin viikon takaisen matchin kanssa. Mietin match-ilmoituksen jälkeen jo poistavani suoraan kun selasin kuvat. No, annoinpa kuitenkin mahdollisuuden ja tuoltahan löytyi IG:n puolelta kuvia missä on paremman näköinen kuin näissä Tinder-kuvissaan. Ja tuon lisäksi on viestien perusteella antanut kyllä ihan tasapainoisen kuvan itsestään. Noo, illalla ollaan viisaampia.

Nää tinder-treffit on hauskoja kun kuvien ja viestien perusteella ihmisestä muodostaa nopeasti tietynlaisen kuvan, ja ensitapaamisella nopeasti huomaakin, että jokin ominaisuus/piirre onkin aivan muuta kuin on kuvitellut. Eikä läheskään aina huonompaan suuntaan, joskus voi paljastua odotettua paremmaksi. Näin siis omalla kohdalla, en tahdo yleistää. Mutta tämän takia yritänkin kysyä parin päivän sisällä matchaamisesta treffeille, jos vaan viestittelyn perusteella natsaa. Välillä vaan alkoi tuntua, että noin "aktiivisella" otteella pelottelin matchit tiehensä. Osa kyllä jatkoi juttelua yhtä aktiivisesti vaikkei suostunut ulos lähtemäänkään, mutta ei ne siitä mihinkään edennyt. Ja kun sen on itse huomannut, että kertaa enempää ei kannata kysellä. Ehkä joissain tapauksissa toisen kerran mutta senkin järkevyyttä kannattaa harkita hetken aikaa. Kolmas kerta on jo auttamatta liikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös