Mistä ihmeen naisten ja miesten tasoista täällä puhutaan aivan kuin kyseessä olisi jotain objektiivisia asioita? Jos jätetään ääripäät pois, niin taso on varsin huono sana kuvaamaan yksilöiden välisiä eroja. On vain enemmän tai vähemmän sopivia yksilöitä toisilleen. Esimerkiksi oma naiseni (pk-seudun kuplassa kasvanut yliopistokoulutettu, aktiivinen kansalaisvaikuttaja, joka haluaa kumppaniltaan syvällisiä ja pohdiskelevia ajatuksia unohtamatta perinteistä miehen mallia) on minulle sopivuudeltaan täyskymppi, mutta hyvälle ystävälleni, joka asuu n. 2000 asukkaan kylässä ja työkseen tyhjentää paskakaivoja hän olisi kenties epäsopivin kumppani, jota maa päällään kantaa. Ystäväni puolestaan on löytänyt oman kumppaninsa sairaanhoitajasta, joka on samoin kasvanut pikkukaupungissa ja olisi puolestaan minulle hyvin epäsopiva elämänkumppani. Eli siinä missä kaverini parempi puolisko on hänelle 10/10, niin minulle jotain 5/10. Oma kumppanini puolestaan on minulle 10/10, mutta kaverilleni varmaan jotain 3/10 sopivuudeltaan. Sitten jos tasona ajatellaan vain ulkonäköä, niin ei paljoa kannata elämänmittaista parisuhdetta miettiä. Ulkonäkö tuppaa kaikilla meillä vähintään 10 vuoden aikana muuttua varsin radikaalisti, joten jos sen varaan perustaa parisuhteen, ei kovin ruusuista tulevaisuutta välttämättä ole luvassa. Toki ulkonäön pitää miellyttää, mutta väittäisin, että meitä miehiä miellyttää n. 50% naisista ja se toinen 50% miellyttää jotakuta muuta, vaikka ei omaan makuun istukaan.
Ai niin ja molemmat parisuhteet (sekä omani, että ystäväni) on alkanut Tinderin välityksellä.