Paljon järkevämpi perustelu kuin se, joka otteluseurannassa esitettiin.Perustelu hylkäämiselle oli että ei nähty mistään kuvasta olivatko tapit kokonaan nousseet irti koloista. Lähde Yle puhe.
Eikö tuossa kuitenkin katsottu sitä edeltävän tilanteen käsisyöttöä vai olenko ihan väärässä? Siitä KooKoon pelaajat ainakin protestoivat.Haukeland ei edes nähnyt, että Danforth näpäytti kiekon taaksepäin. Miten vitussa voi häiritä torjuntaa, jota ei edes yritetty?
Kiitos taas seeprahuoneen maalivahtiterapeuttiraja-autisteille.
Edit. No nyt ei tarkasteta(ko)!
Ennen kiekkoa danforth maalivahdin alueella ja kontakti veskariin niin eikö tän kauden sääntöjen mukaan selvä hylkäysperuste? Helppo tietty huudella kun päätty KooKoon eduksi, mutta mun mielestä oikea tuomio.
Onneksi ei ratkaissut. Olisin ymmärtänyt jos Kangasniemi olisi työntänyt Kärppä pelaajan maalia päin mutta niin ei käynyt vaan Kärppä pelaaja kolasi maalin pois tieltä jossa sai tilaa lapioida kiekon maaliin. Nyt oli kyllä ainakin kotikatsojilla kaikki kuvakulmat käytössä ja luulisi että tilanne huoneellakin oli.Maalin hyväksyminen vesittää koko tilannehuoneen merkityksen. Kiekko pelataan maaliin vasta sen jälkeen kun maali on jo paikaltaan. Onneksi tämä ei ratkaissut ottelua.
Totta kai värilasit painavat aina ja oli tuo inan ymmärrettävämpi hylkäys kuin viikon takainen farssi Ässiä vastaan.
Silti vituttaa tämä linja, jossa maalivahteja näköjään pidetään täysin lähestymistä/koskemattomuutta vaalittavina pyhimyksinä.
Pitäkäkäähän videohuone sama sitten kaikille joukkueille vastaavissa tilanteissa, jookoskookos?
Katsoin tuon tilanteen ja ei ole värilaseja. Mitä nyt Kouvolan lakritsasta pidän. Olisi pitänyt hyväksyä. Kontakti ei vaikuttanut mitenkään torjuntatyöskentelyyn. Liikaa on tuollaisia tälläkin kaudella hylätty mutta taas vastaavasti myös hyväksytty. Ristiriitaista.
Kyllä tämä on taas niin lex-Kärpät, kuin olla ja voi. Ensi kerralla on taas toistepäin, voin arvata. Häpeisivät.Samaa olin tulossa minäkin ihmettelemään et miten tuo Kärppien maali hyväksyttiin, millä perusteella. Mutta joo tuo, että ei välttämättä ollut tapit vielä ihan ylhäällä.. niin se ehkä ostettavissa. Omaan silmään näytti kyllä et siirtyi ennen kuin kiekko lyötiin perille, mutta joo saattoi olla et maali vasta nousi / kallistui jolloin ylärima siirtyi taaksepäin ja samassa kiekko pussiin.. hiinä ja hiinä. Alkuun olin varma mut nyt tosiaan kun tuon "kuulin" niin voihan se olla noinkin.
Ei taida kai sekään mennä ihan oikein vaan tuomarin pitäisi kai aina tehdä ensin päätös hyväksymisestä itse.Voi olla että olen ihan kujalla mutta ymmärsin tilanteen niin että Brännare vai kuka tuomari olikaan näytti tilanteessa maalia Kärpille. Näin ollen ratkaisua ei voinut muuttaa ei-maaliksi kun ei voitu aukottomasti todistaa maalin liikkuneen kokonaan paikoiltaan joustotappeineen. Eli siis, jos Brännare olisi malttanut mennä suoraan videolle näyttämättä maalia niin sitä ei olisi tarvinnut hyväksyä.
Noh, Tapparan ei tarvi kiekkoa laittaa edes maaliin, että ne hyväksytään.Olisi kyllä kiva, että näissä päätöksissä olisi jotain johdonmukaisuutta. Lukolta on nyt viety pari maalia ja varsinkin se ässäpelin oli kyllä erittäin kyseenalainen. Samaan aikaan kuitenkin vastaavia menee läpi niin mistä tässä enää tietää mikä on ok ja mikä ei.
Tuomarin pitää aina näissä tilanteissa tehdä päätös jompaan kumpaa suuntaan, miten itse asian näkee. Videoita tuomio voi sitten muuttua, mutta voi myös pysyä samana mitä tuomari nähnyt. Mikäli video on epäselvä ja siitä ei saa kunnollista tuomiota, tuomarin oma tuomio jäällä jää voimaan.Voi olla että olen ihan kujalla mutta ymmärsin tilanteen niin että Brännare vai kuka tuomari olikaan näytti tilanteessa maalia Kärpille. Näin ollen ratkaisua ei voinut muuttaa ei-maaliksi kun ei voitu aukottomasti todistaa maalin liikkuneen kokonaan paikoiltaan joustotappeineen. Eli siis, jos Brännare olisi malttanut mennä suoraan videolle näyttämättä maalia niin sitä ei olisi tarvinnut hyväksyä.
Päivän lehti kirjoittaa, että liigalta on tullut Lukolle pahoittelusähköposti tästä Ässä-pelin hylätystä maalista. Siinä todetaan, että
tuomio oli väärä ja maali olisi pitänyt hyväksyä.
Onko liigalla ihan todella tapana lähetellä tällaisia surunvalitteluja vai onko tämä jonkun keksimä vitsi?
Tilannehuone oli loistava ajatus ja uudistus, mutta onko siellä joka ilta eri hessut jne, kun se mitä tällä haettiin eli tuomioiden linjakkuus keskenään, on puuttunut lähes täysin.Ja minkä helvetin takia on olemassa joku instanssi "Tilannehuone", kun päätöksien taso on tämä? Siis ei jumalauta mikä vitsi! Toivottavasti joku edes ymmärtää hävetä jossain.