Mainos

Ternimaito

• 33 514
  • 186

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti vlad
Kaikki oli "pienestä" kiinni, nyt kävi näin päin tunnetuin seurauksin, joten mielestäni ei ole lainkaan kuolleen haalveeramista sanoa se seikka, että käyttämällä järkeä tätä tuskin olisi päässyt tapahtumaan.

vlad.

No tämä on selvä asia. Mutta me ihmiset olemme erehtyväisiä, ja nyt kävi tosi huonosti, etenkin kolmen lapsen ja vaimon kannalta.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Senior
"Moni" voi pitää mielipidettäni ihan millaisena haluaa. Tekisi mieli kysyä kärkevimmiltä kommentoijilta: onko teillä lapsia?

Omasta puolestani voin vastata ettei minulla ole lapsia, ja tuskin tulee olemaankaan - kaikkien helpotukseksi.

Kuinka paljon tosiasioita on tästä tapauksesta tänne nyt kommentoivilla tiedossa? Ettei suurin osa nyt perustuisi mielikuviin edesmenneestä henkilöstä.

Jos lähdemme sille linjalle, että kommentoimme vain siinä tapauksessa, että meillä on tiedossa faktaa, keskustelut tällä palstalla kävisivät kovin vähiin.*

Mitä taasen tulee kyseiseen henkilöön, niin omasta puolestani voin sanoa ettei minulla ole oikeastaan hänestä muuta mielipidettä kuin se, että hän toimi mielestäni typerästi lähtiessään veneilemään ilman pelastusliivejä.

Toinen mitä voin pitää typeränä (vastuuttomana) toimintana on lasten vedättäminen veneen perässä jonkin lautan/renkaan päällä, varsinkin kun toinen lapsista oli vasta muutaman vuoden ikäinen - mikäli lehtitietoihin on luottaminen.

Se kuinka hän on rahansa hankkinut on sitten mielestäni jotain muuta kuin idiotismia, (vrt. jotkut ovat haukkuneet tässä ketjussa mr. Jussilaa idiootiksi). Tässä kohdin mielipiteeni olen muokannut lukemani ja näkemäni perusteella.

Jussila oli persoona joka herätti paljon mielipiteitä teoillaan ja sanomisillaan, joten en yhtään ihmettele, että moni on valmis leimaamaan hänet täydeksi idiootiksi tai julkisuudenkipeäksi kiipijäksi. Mutta, yhtälailla, jonkun mielipiteen tuomitseminen vääräksi sillä perusteella, että omansa on toinen ei anna minusta kirjoittajasta kovinkaan fiksua kuvaa.

Minä puolestani veikkaan, että valtaosa älyäisi olla hiljaa ja virtuaalipippelihemmot hakisivat tapauksesta kiksinsä tavalla tai toisella. Ne, joilla on omia lapsia, korkeintaan yrittäisivät ymmärtää myötäeläen suunnatonta isän menetystä.

Minä rohkenen olla eri mieltä, aivan taatusti perheellisistäkin löytyisi henkilöitä jotka olisivat valmiit kivittämään Jussilan tässä tapauksessa, toki löytyisi heitäkin jotka myötäeläen tukisivat isää ja perhettä menetyksensä johdosta.

Täällä on kovin helppo arvostella isän tekemisiä / tekemättäjättämisiä ilman tietoja tapahtumasta sekä "tieten", miten ihminen toimii tuollaisen tapauksen kohdalla. Pennin filosofiaa, jos senkään arvoista, sanon minä.

Mielipiteensä kullakin. Yhtälailla, mielestäni siis, hurskastelu ja jeesustelu näissä asioissa ei ole penninkään arvoista.

vlad.

*: En kylläkään kiellä sitä ettenkö mielummin seuraa keskustelua mikä perustuu faktalle kuin olettamuksille, mutta ymmärrettävistä syistä johtuen on hyväksyttävä se, että melkoinen osa keskustelujen sisällöstä perustuu olettamuksiin.

Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
Mielipiteensä kullakin. Yhtälailla, mielestäni siis, hurskastelu ja jeesustelu näissä asioissa ei ole penninkään arvoista.

Miten se on hurkastelua ja jeesustelua, että "voi pahoin" ajatuksen kanssa, että kolme pientä lasta menetti toisen vanhemmistaan? Miten se on hurskastelua ja jeesustelua, että tuomitsee kevytkenkäisen "heittelyn" tämän asian suhteen? Kyllähän sitä voi maailman tappiin asti olla valmis tuomitsemaan pelastusliivittömyytensä tai tekemisensä. Sillä ei valitettavasti korjata tilannetta. Ihminen ei aina toimi rationaalisesti. "Mitäs vedit liivittä" on vain niin helppo sanoa, kun pahin sattui, eikö totta?

En osannut koskaan arvostaa Jussilan tapaa toimia liike-elämässä tai hoitaa business-asoitaan. Se ei poista minusta järkyttynyttä tunnetta lastensa takia. Kenenkään, edes ternimaitoverkostomarkkinoijan lapsen, ei tulisi jäädä isättä tällä tavalla. Sovitaan, vlad, että tässä suhteessa molemmat pidämme omat näkemyksemme? Oikeita vastauksia ei lie, on vain mielipiteitä, joista omani edellä.

scholl

Jäsen
Mistäköhän johtuu, että jos on ollut ahkera työstämään ja lapsia tullut niin sellaisen tyypin ihmishenki on jatkoaikalaisten mielissä arvokkaampi kuin vähemmän tuota asiaa harrastaneiden.

Perheenjäsenten ja muiden läheisten suru on aina yhtä suuri riippumatta siitä, paljonko lapsia harrastanut. Leskelle lapsettomuus voi olla jopa vaikeampi tilanne, koska silloin jää helposti aika yksinäiseksi. Tietysti jos on paljon lapsia niin hillon vähentyminen näkyy ja lapsille tietysti isän puuttuminen vaikuttaa. (nimim. perhetuttutasolta kokemusta), mutta silti äkillinen kuolema on aina samanlainen yllättävä tilanne, joka on läheisille raskas ja ulkopuolisille usein vain numero tilastoissa. Oli lapsia tai ei.

Saas nähdä kauanko hautajaisista menee ennenkuin Seiskassa lukee: "Matti kihlasi Jutan, rakkaus lähti rantasaunasta. Lue Mervin katkerat tilitykset."

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
R.I.P. Petteri Jussila.

Osanottoni ja jaksamista isättömäksi jääneelle perheelle.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mun mielestäni pari kaveria voisi pikku hiljaa käyttää itsekritiikkiä ja jättää vastailematta tällaisiin ketjuihin koska aina väittelyssä käy samalla tapaa...

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
En ymmärrä..

Täysin ulkopuolisena ja Petteri Jussilaa kokonaan tuntematta en ymmärrä ihmisten suunnatonta julmuutta tämän kuoltua traagisesti yrittäessään pelastaa pienen poikansa järvestä.

Olen yrittänyt netin kautta onkia tietooni mikä mies tämä Petteri Jussila oikein oli ja sain selville, että hän myi työkseen maitoa. MAITOA!!. Mitä ihmettä MAITOA työkseen myynyt mies on voinut tehdä aiheuttaakseen muille ihmisille kärsimyksiä, kuten täällä jotkut nimimerkit ovat kirjoittaneet??

Sain sellaisen käsityksen, ettei Petteri Jussilalla ollut kaikki selvillä verottajan kanssa kuollessaan. Anteeksi vain, mutta kuinka monta yrittäjää löytyy maailmassa jotka eivät ole samaa mieltä verottajan kanssa.

Sain myös selville, että hän myi MAITOA network-marketing menetelmillä eli suoraan kuluttajille ilman putiikkeja. Olen hyvin selvillä ko. businesstavasta, vaikka en ole koskaan itse ollut siinä mukana. Kaikista tärkeintä on, että markkinoija huolehtii downlinestaan eli tätä alempana ketjussa olevista jälleenmyyjistään menestyäkseen ja kaikesta päätellen Petteri Jussila oli menestynyt maidon myynnissä erittäin hyvin.

Löysin Seiska-lehden nettiTV:n kautta filmin, jossa toimittaja menee Jussiloitten taloon seuraamaan joulunviettoa. Sen perusteella tämä mies vaikutti ihan tavalliselta kunnolliselta tamperetta puhuvalta pottunenäsuomalaiselta perheenisältä.

Silmiini pisti kaikkien aikojen suurimpiin suomalaisurheilijoihin kuuluvan Matti Nykäsen - miehen, jonka elämä ei ole viime aikoina ilmeisesti ollut ihan kultamitalitaivalta - kommentit Jussilasta Iltalehdessä:

-Juuri eilen puhuin Petterille pelostani, että minulla on syöpä. Hän pisti käden kaulani ympärille ja sanoi, että kaikki pelot voitetaan ja yhdessä mennään eteenpäin vanhaksi asti.

- Petteri ei ikinä puhunut pahaa kenestäkään ja kannusti eteenpäin.

En muutamaa päivää sitten tiennyt mitään Petteri Jussilasta. Nyt tiedän, että hän myi maitoa, hänellä oli kaunis vaimo ja lapset ja näin mitä hänen ystävänsä sanoi hänestä. Tämä riittää minulle. RIP

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Homma saa omituisia käänteitä:

Eilisen IL : Jutta Jussila sanoo ettei Petteri ollut kovin hyvä uimari.

Tämän päivän IS: Vaimon mukaan Petteri oli tavallista parempi uimari.

Mutta sääliksi käy kyllä perhettä, ja etenkin lapsia..Vaimokin ilmeisen sekaisin.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Senior
"Mitäs vedit liivittä" on vain niin helppo sanoa, kun pahin sattui, eikö totta?

Helppoa - kyllä, mutta sen sanominen voi saada aikaan sen, että vastaavaa ei välttämättä tapahdu jonkun toisen kohdalla - (en nyt oletakaan, että keskustelupalsta viesteillä suuren suurta vaikutusta on mutta yhtälailla viesti täälläkin voi panna toisen ajattelemaan tekemättäjättämisensä mahdollisia seurauksia).

Sovitaan, vlad, että tässä suhteessa molemmat pidämme omat näkemyksemme? Oikeita vastauksia ei lie, on vain mielipiteitä, joista omani edellä.

Turhahan tällaisen asian tiimoilta on loppujen lopuksi käydä väittelemään, kukin näkee asiat omalla tavallansa.

vlad.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Jouni: Sinänsä pikkuasia, mutta eihän Jussila maitoa myynyt, vaan ternimaitoKAPSELEITA, joiden tehoa on ihan tieteellisestikin kyseenalaistettu ja todettu niiden olevan kilpailijoitaan heikompilaatuista.

Minä olen kyynikko ja totean, että jos on pakko valita, niin ennemmin kuolee puupää isä, kuin puupää isän toheloinnista kärsivä pikkulapsi.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti scholl
Mistäköhän johtuu, että jos on ollut ahkera työstämään ja lapsia tullut niin sellaisen tyypin ihmishenki on jatkoaikalaisten mielissä arvokkaampi kuin vähemmän tuota asiaa harrastaneiden.
Öh, joo. Kaikkihan ne täällä ovat tällaista väittäneet. Ei kai se sen arvokkaampi ole, ehkä pointti oli siinä, että kirjoittajat halusivat tuoda lasten näkökulmaa esiin --> heille isä oli isä, vaikkei hänellä kaikki aivan kohdillaan olisikaan ollut. Pieni lapsi ei välttämättä ymmärrä, kiertääkö isukki veroja, mutta sen se ymmärtää, jos hänestä välitetään.

Minä ymmärrän vladin, varjon ja kumppaneiden kommentit, jos jätän empaattisuuden pois ja tarkastelen tapahtunutta vain kylmien faktojen kautta. Tosiasia on kuitenkin se, ettei elämä ole pelkkää tilastonlukua ja todennäköisyyttä. Sen vuoksi en halua nähdä tätäkään tapahtunutta vain ko. henkilön tyhmyytenä, vaan pikemminkin perhettä koskettaneena tragediana, jossa eniten kärsii todennäköisesti lapset.

Mielestäni on hyvä, etteivät kaikki ole käsiteltävistä asioista aina samaa mieltä, usein se poikkeava mielipide saattaa syventää keskustelua, mutta pienen pieni hienotunteisuus näinkin vakavista ja traagisista asioista puhuttaessa ei liene pahitteeksi. Ja se ei tarkoita, etteikö asioista voisi edellenkin olla eri mieltä. Tämän suhteen varjo voisi ottaa hiukan mallia vladista.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dude
Jouni: Sinänsä pikkuasia, mutta eihän Jussila maitoa myynyt, vaan ternimaitoKAPSELEITA, joiden tehoa on ihan tieteellisestikin kyseenalaistettu ja todettu niiden olevan kilpailijoitaan heikompilaatuista.

Aivan, ja tämän perusteella moni tuntuu olevan täällä sitä mieltä, ettei Jussilan henki ollut minkään arvoinen. No, ihmisillä tuntuu olevan varsin kieroutunut arvomaailma.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jouni

Suomalaisia on ehkä ottanut päähän se että kaveri piti itseään menestyjänä mutta kuitenkin omaisuus oli laitettu vaimon nimiin eikä hänellä ollut itsellään tuloja.
Aiemmin kun tuloja oli hän sattui nostamaan samalla työttömyyskorvausta ja jätti verojaan maksamatta.

Itse ihmettelin että kaikkialla sanottiin kuinka perhe on tärkeintä hänelle mutta kun Jussila kohtasi Jutan niin vanha perhe ei ollutkaan enää tärkeää vaan uusi nainen.
Näitä samoja virheitä tekee meistä moni muukiin mutta vain harva julistaa lehdissä ja netissä kehuja itsestään mutta tekee kuitenkin toisin.

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Viestin lähetti Jermu
Aivan, ja tämän perusteella moni tuntuu olevan täällä sitä mieltä, ettei Jussilan henki ollut minkään arvoinen. No, ihmisillä tuntuu olevan varsin kieroutunut arvomaailma.

ööööö.....Tuskin täällä kukaan on Jussilaa ternimaidon myymisen takia sinänsä haukkunut. Eiköhän tuo Jussilan (mielestäni täyin aiheesta) saama negatiivinen arvostelu ole johtunut siitä, että hänen "liiketoimintansa" perustui valehteluun ja ihmisten huijaamiseen vm-pyramidien avulla. Mikäli on myös jättänyt veronsa maksamatta, ei sekään tietysti kovin mairittelevaa kuvaa miehestä anna. En kuitenkaan tunne Jussilan veroasioita henkilökohtaisesti, joten ei niistä enempää.

Näistä Jussilan bisneksistä aivan erillinen asia on se, että tämän kaltainen ennenaikainen kuolema on tietysti aina hyvin ikävä asia. Osanottoni kaikille Jussilan läheisille sekä erityisesti hänen perheelleen aviomiehen ja isän menetyksestä.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Jermu

Kysymys ei varmaankaan ole siitä, etteikö Jussilan henkeä pidettäisi minkään arvoisena vaan siitä, ettei Jussilan kuolemaa pidetä yhtään sen ihmeellisempänä kuin kenenkään muunkaan joka nyt sattuu kolmekymppisenä kuolemaan vaimon ja lasten jäädessä suremaan. Minkä helvetin takia minä jättäisin jollekin Jussilalle jotain suruvalitteluja, kun en sitä tee ihmisille, jotka ovat läheisensä menettäneet esimerkiksi liikenneonnetomuudessa. Lukekaa sunnuntain Hesari, niin löydätte helvetin monta 0-34 vuotiasta kuollutta joiden lähimmäisille voitte lähettää surunvalitteluja/adresseja. Vai eivätkö he ole niitä ansainneet, kun eivät ole päässeet 7-päivää lehden sivuille?

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ohmi
Lukekaa sunnuntain Hesari, niin löydätte helvetin monta 0-34 vuotiasta kuollutta joiden lähimmäisille voitte lähettää surunvalitteluja/adresseja. Vai eivätkö he ole niitä ansainneet, kun eivät ole päässeet 7-päivää lehden sivuille?

Ja kukaan tänne kirjoittavista ei ole lähettänyt surunvalitteluja, koska sinä sanot niin? No, kaipa sinä tiedät paremmin mitä me teemme, kuin me itse.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Gellner
Ja kukaan tänne kirjoittavista ei ole lähettänyt surunvalitteluja, koska sinä sanot niin? No, kaipa sinä tiedät paremmin mitä me teemme, kuin me itse.

Epäilen vahvasti, ettei kovinkaan monella Jatkoaikalaisella ole "harrastuksena" lähetellä surunvalitteluja täysin tuntemattomille ihmisille, mutta voin tietenkin olla väärässäkin...

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ohmi
Kysymys ei varmaankaan ole siitä, etteikö Jussilan henkeä pidettäisi minkään arvoisena vaan siitä, ettei Jussilan kuolemaa pidetä yhtään sen ihmeellisempänä kuin kenenkään muunkaan joka nyt sattuu kolmekymppisenä kuolemaan vaimon ja lasten jäädessä suremaan.

Tästä olen ihan samaa mieltä, eikä itsellänikään ole mitään syytä esittää osanottoani minulle täysin tuntemattoman henkilön kuoleman takia, eikä muutenkaan asia juuri hetkauta.

Mutta pointti olikin siinä, että täällä oli näinkin fiksuja kommentteja (kuten myös "päivän uutinen"-ketjussa):

Viestin lähetti Punalippu
Jaa oliko Petteri mennyt uimaan salihousuissa ja täyttänyt vyökukkaronsa kolikoilla?

Itsemurha, verottajan viimeinen uhri, rehellinen liikemies jonka olisi pentele vielä pitänyt veroja maksaa. eikö rikoksilla saa enää rikastua Suomessa, kommunismi valtaa Suomen, nyt tarvitaan Valittuja Paloja jos koskaan. No jaa,yksi homonilihalla kasvatettu pässi vähemmän maassa.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Jussila oli ns. julkkis ja sen takia hänen kuolemansa on ylittänyt ainakin roskalehdistössä "uutis"kynnyksen. On jokaisen oma asia haluaako esimerkiksi tällä palstalla lähettää surunvalitteluja omaisille vai ei. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että kuollutta lähdetään pilkkaamaan. Eiköhän kuolema sovita synnit, noin hienosti sanottuna. Sitä paitsi harva meistä täysin synnitön on. En minä ainakaan. Myös verottajan kanssa jouduin minäkin aikanaan taistelemaan.

Itseäni säälittävät ne kolme pientä lasta, jotka isättömäksi jäivät, mutta tämä varmaankin on jo tullut selväksi.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ohmi
Epäilen vahvasti, ettei kovinkaan monella Jatkoaikalaisella ole "harrastuksena" lähetellä surunvalitteluja täysin tuntemattomille ihmisille, mutta voin tietenkin olla väärässäkin...

Kuka on väittänyt lähettävänsä tuntemattomille ihmisille surunvalitteluja? Se että sinä et tunne Hesarissa viime sunnuntaina olleita nimiä ei tarkoita etteikö joku muu tuntisi. Mistä ylipäänsä tiedät ettei vaikkapa Petteri Jussila olisi minun serkkuni tai jonkun muun tänne kirjoittavan sukulainen, tuttava tms?

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mtmela
Eilisen IL : Jutta Jussila sanoo ettei Petteri ollut kovin hyvä uimari.

Tämän päivän IS: Vaimon mukaan Petteri oli tavallista parempi uimari.
Mä jo luulin ettei se mies ollutkaan täydellinen!

CV, Petteri Jussila: Edelläkävijä, täydellinen isä, fantastinen sängyssä, liikemies vailla vertaa, hyväsydäminen, erittäin lihaksikas, kaunis, rohkea, tyylikäs, ei osaa uida, mah....MITÄH!?

Joku ei olisi natsannut, mutta pahimmasta järkytyksestä toivuttuaan Jutta onneksi korjasi tilanteen..

Viestin lähetti lakimies
P. Jussilan yksi visiohan oli tehdä miljoona ihmistä onnelliseksi (TMS).

Näin aikanaan Päivärinnassa. Onnistuiko hän, siinä ja siinä...
Onhan Suomessa reilusti yli miljoona ihmistä...

Mut joo, lepää vaan rauhassa. Loppupeleissä se on mulle aika sama :)

Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Ohmi

Julkkikset ovat "koko kansan ihmisiä", eikä heitä näin ollen voi verrata aivan kaikkiin tässä mielessä. Tottakai ihmisiä koskettaa enemmän esim. Speden tai Jussilan poismeno kuin jonkun täysin tuntemattoman, vaikka tietenkin ihmisarvo on heillä kaikilla sama.

En jaksa käsittää sitäkään kuinka joku julkkis, kuten Jussila saa ihmiset tuntemaan niin suurta vihaa itseään kohtaan, että kuolemankin jälkeen jaksetaan pilkata. Hyi helvetti mitä touhua! Monikaan näistä paskanheittäjistä tuskin tunsivat Jussilaa sen paremmin kuin Ehnroothia tai Spedeäkään. Julkisuuden luoma kuva sai heidät kuitenkin todennäköisesti pysymään näiden kuoltua hiljaa, vaikka henkilökohtaisesti ketään heistä ei olisi tuntenutkaan.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Gellner
Kuka on väittänyt lähettävänsä tuntemattomille ihmisille surunvalitteluja?

Minä käskin ihmisten lähetellä tuntemattomille ihmisille surunvalitteluja, koska pidän täysin luonnollisena sitä, että tutuille niitä lähetetään silloin, kun aihetta siihen esiintyy. Sen sijaan se ei enää mielestäni ole normaalia, että ihmisille tuntematon Jussila kerää surunvalitteluja vain sen sen takia, että on saanut naamansa lehteen ja siltä sattui jäämään lapsia ja vaimo suremaan.

Viestin lähetti Gellner
Mistä ylipäänsä tiedät ettei vaikkapa Petteri Jussila olisi minun serkkuni tai jonkun muun tänne kirjoittavan sukulainen, tuttava tms?

En tiedä en, mutta jotenkin on sellainen tunne, ettei Jussilan serkulla olisi kaikki ihan kohdallaan, jos hän yrittäisi toimittaa Jatkoajan kautta surunvalittelut Petteri Jussilan lähimmäisille.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Ohmi
Sen sijaan se ei enää mielestäni ole normaalia, että ihmisille tuntematon Jussila kerää surunvalitteluja vain sen sen takia, että on saanut naamansa lehteen ja siltä sattui jäämään lapsia ja vaimo suremaan.

Mitä epänormaalia siinä on, jos joku haluaa tuollaisen pienen eleen tehdä? Keneltä se on pois? Empatiaa ei tässäkään maassa ole liikaa arvojen koventuessa kaiken aikaa. Miksi joillakin on kauhea tarve hakea järkeä joka asiaan?

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Vakio
Mitä epänormaalia siinä on, jos joku haluaa tuollaisen pienen eleen tehdä?

Epänormaali oli huono sana. Epäilyttävää ehkä sitäkin enemmän. Mielestäni on kovin epäilyttävää se, että ihmisiä arvotetaan sen mukaan onko poismenneen naaman kuva päässyt lehteen vai ei. Toisaalta se kertoo hyvin paljon nykypäivän yhteiskunnassa, jossa perustetaan "Pelastakaa siilit"-yhdistyksiä samalla, kun suhtaudutaan välinpitämättömästi muutamien tuhansien kilometrien päässä tapahtuviin kansanmurhiin, joissa on kuollut ja kuolee miljoonia ihmisiä.

Viestin lähetti Vakio
Keneltä se on pois? Empatiaa ei tässäkään maassa ole liikaa arvojen koventuessa kaiken aikaa. Miksi joillakin on kauhea tarve hakea järkeä joka asiaan?

Ei se ole keneltäkään pois, enkä ole sitä kieltämässä. Kai tässä on kyseessä enemmälti yritys ymmärtää muiden ihmisten ajatustenjuoksua eli mihin ihmisten katsontakannat perustuu jne. Olisi muuten ihan mukava saada jostain tutkimustulos nykyihmisten empatian kohteista...

Viestin lähetti Vakio
Miksi joillakin on kauhea tarve hakea järkeä joka asiaan?

Voiko väitellä asiasta joka perustuu pelkkään tunteeseen?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy