Viestin lähetti Senior
"Moni" voi pitää mielipidettäni ihan millaisena haluaa. Tekisi mieli kysyä kärkevimmiltä kommentoijilta: onko teillä lapsia?
Omasta puolestani voin vastata ettei minulla ole lapsia, ja tuskin tulee olemaankaan - kaikkien helpotukseksi.
Kuinka paljon tosiasioita on tästä tapauksesta tänne nyt kommentoivilla tiedossa? Ettei suurin osa nyt perustuisi mielikuviin edesmenneestä henkilöstä.
Jos lähdemme sille linjalle, että kommentoimme vain siinä tapauksessa, että meillä on tiedossa faktaa, keskustelut tällä palstalla kävisivät kovin vähiin.*
Mitä taasen tulee kyseiseen henkilöön, niin omasta puolestani voin sanoa ettei minulla ole oikeastaan hänestä muuta mielipidettä kuin se, että hän toimi mielestäni typerästi lähtiessään veneilemään ilman pelastusliivejä.
Toinen mitä voin pitää typeränä (vastuuttomana) toimintana on lasten vedättäminen veneen perässä jonkin lautan/renkaan päällä, varsinkin kun toinen lapsista oli vasta muutaman vuoden ikäinen - mikäli lehtitietoihin on luottaminen.
Se kuinka hän on rahansa hankkinut on sitten mielestäni jotain muuta kuin idiotismia, (vrt. jotkut ovat haukkuneet tässä ketjussa mr. Jussilaa idiootiksi). Tässä kohdin mielipiteeni olen muokannut lukemani ja näkemäni perusteella.
Jussila oli persoona joka herätti paljon mielipiteitä teoillaan ja sanomisillaan, joten en yhtään ihmettele, että moni on valmis leimaamaan hänet täydeksi idiootiksi tai julkisuudenkipeäksi kiipijäksi. Mutta, yhtälailla, jonkun mielipiteen tuomitseminen vääräksi sillä perusteella, että omansa on toinen ei anna minusta kirjoittajasta kovinkaan fiksua kuvaa.
Minä puolestani veikkaan, että valtaosa älyäisi olla hiljaa ja virtuaalipippelihemmot hakisivat tapauksesta kiksinsä tavalla tai toisella. Ne, joilla on omia lapsia, korkeintaan yrittäisivät ymmärtää myötäeläen suunnatonta isän menetystä.
Minä rohkenen olla eri mieltä, aivan taatusti perheellisistäkin löytyisi henkilöitä jotka olisivat valmiit kivittämään Jussilan tässä tapauksessa, toki löytyisi heitäkin jotka myötäeläen tukisivat isää ja perhettä menetyksensä johdosta.
Täällä on kovin helppo arvostella isän tekemisiä / tekemättäjättämisiä ilman tietoja tapahtumasta sekä "tieten", miten ihminen toimii tuollaisen tapauksen kohdalla. Pennin filosofiaa, jos senkään arvoista, sanon minä.
Mielipiteensä kullakin. Yhtälailla, mielestäni siis, hurskastelu ja jeesustelu näissä asioissa ei ole penninkään arvoista.
vlad.
*: En kylläkään kiellä sitä ettenkö mielummin seuraa keskustelua mikä perustuu faktalle kuin olettamuksille, mutta ymmärrettävistä syistä johtuen on hyväksyttävä se, että melkoinen osa keskustelujen sisällöstä perustuu olettamuksiin.