Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 881 274
  • 23 349

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Se on ihan selvä, että koosteissa on vielä kehitettävää ja niitä ollaan sen myötä vielä kehittämässäkin. Muutamassa koosteessa on tapahtunut ihan selkeä virhe, kun maaleja on jäänyt puuttumaan ja näihin on toki kiinnitetty huomiota.
Koosteista on ollut paljon spekulointeja, joten olisi hyvä paikka selventää niitä. Tehdäänkö koosteet ihmisvoimin vai tehdänköön ne jonkinlaisella automatiikalla? Monet koosteet näyttävät yksinkertaisesti niin surkeilta, ettei ne voi olla ihmisen tekemiä. Toisena kysymyksenä miksi täysin epäonnistuneen koosteen tilalle ei tehdä uutta vaan voivotellaan, että nyt kävi näin ja jatkossa pyritään parantamaan?
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Vaikka näissä on vielä kehitettävää, niin myös positiivista palautettakin on tullut. Moni on tykännyt siitä, että koosteissa näkyy pelikello ja maalit näytetään riittävän monesta kuvakulmasta jne. Sehän voisi olla kenties hyvä ratkaisu tulevaisuudessa jos koosteista olisi tarjolla esimerkiksi kaksi eri pituista settiä?
On kyllä kiva, että niissä näkyy pelikello. Olette varmasti pitäneet aiheesta monta palaveria ja tärkein kehityskohde on ollut pelikellon näkyminen ja toden totta, se näkyy siellä. Se on hieno juttu ja itse ainakin nautin pelikellon näkymisestä suuresti katsoessani koostetta.

Lisäksi kyllä, maallit näytetään riittävän monesta kulmasta. Siis jos maali ylipäätään näytetään, kuulemma ei ole aina näytetty. Sekin on hienoa, olette tehneet fantastista työtä tämän asian suhteen. Jokaisen maalin "kooste" todella näyttää maalin kaikista mahdollisista kulmista. On myös kiva, että selostus kuuluu koosteissa ja myös taustaääniä kuuluu, jos oikein pinnistää. Suurin kehityskohteenne piti nimenomaan olla äänimaailma. Ok, se ei ole vielä mullistanut mitään, mutta ääni kuuluu. Propsit siitä.

Laittakaa nyt ne koosteet kuntoon. Ei tarvita montaa koostetta, tarvitaan yksi hyvä kooste, jossa näkyy maalit sopivasti leikattuina ja tärkeimmät tilanteet. Ottakaa mallia NHL.comin koosteista. Ei ylimääräistä äppiä, eikä mitään muutakaan.

Kun oikein tarkkaan ajattelee, niin olen melko varma että tuo lainaamani postaus onkin vittuilua asiakkaita kohtaan, eikä mikään oikea viesti. Onkohan siellä asiakaspalvelijallakin menossa herne nenään?
 

AVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jokohan ensi viikolla saataisiin alku tilastoinneissa ahdettua joukkuuen poissaolevia pelaajia useampi kuin yksi/joukkue?

Lisäks siinä samassa syssyssä kun esitellään sarjataulukkoa, niin en tiedä miten sen vois enää sekavammin ja nopeammin esittää. Ehkä niin että laittas sarjataulukon viimesen ylimmäksi ja johtavam alimmaksi?
Tai, miten olis jos näkys koko sarjataulukko ja ottelun joukkueet olisivat eri värillä kuin muut? :O
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Muutamassa koosteessa on tapahtunut ihan selkeä virhe, kun maaleja on jäänyt puuttumaan ja näihin on toki kiinnitetty huomiota.

Miten sitä huomiota on kiinnitetty kun koosteet on samaa sontaa pelistä toiseen? Tässä on nyt kuukausi Liigaa pelattu ja edelleen jää jostain peleistä jopa useampia maaleja puuttumaan. Lisäksi, kysyin jo aiemmin: kun kerran saatte niitä huippuhetkia erätaukoviihteeksi kesken pelin, miten ette onnistu ymppäämään näitä siihen koosteeseen joka ilmestyy tunteja ottelun jälkeen?
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kun oikein tarkkaan ajattelee, niin olen melko varma että tuo lainaamani postaus onkin vittuilua asiakkaita kohtaan, eikä mikään oikea viesti. Onkohan siellä asiakaspalvelijallakin menossa herne nenään?

Tätähän se on viestistä toiseen. Tuntuu, ettei ymmärretä yhtään mitä täällä kaivataan ja jos asiat on ihan solmussa, niin kaivetaan esille joku vitun pelikello ja posi posi. Ei helvetti.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottakaa mallia NHL.comin koosteista. Ei ylimääräistä äppiä, eikä mitään muutakaan.

Nimenomaan, ei mitään ylimääräistä nhl.comin koosteissa. Ennen näytettiin taklauksia, mähinöitä ja torjuntoja. Nykyään vain maalit ja pari hassua torjuntaa. Taustalla joku hemmetin renkutusmusiikki. Ei sillä että Telian koosteet olisi lähelläkään noiden tasoa, mutta alaspäin on nhl.comin koosteet mennyt.

Ööh.. itse katson NHL-koosteita dtmts.comin kautta ja ihan hyviä nuo on olleet. Ainakin aiemmin koosteet on NHL.comista lainattuja, mutta en tiedä miten nykyisin ja NHL.com näyttikin olevan vähän epämääräisessä tilassa juuri nyt tarkistaakseni asiaa.

Nuo taitaa olla samat pätkät kuin NHL Video -nimisellä Youtube-kanavalla. Tosiaan ainakin vähän parempia kuin nhl.comin omat recapit, joskaan ei näissäkään taida juuri (yhtään) taklauksia, brawleja tai rottailuja brawleja näkyä joka on kyllä perberistä.
 
Viimeksi muokattu:

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Suuret kiitokset Telialle täältä alasarjojen katveesta. Ai miksikö kiitokset? No koska Liiga on kiinnostanut tällaista divarimiestä tänä syksynä enemmän kuin aikoihin, kiitos Telian. Tosin tahatonhan tuo viihdytysaspekti on, sillä eihän Telia tahallaan perseile viikosta ja kuukaudesta toiseen. Vai perseileekö sittenkin?

Homman nimihän on se, että vaikka Telia vetelisi vihkoon miten raskaasti tahansa, niin eihän kritiikki niitä kiinnosta tipan vertaa. Poikkeuksena tietenkin asiakaspalvelijat, jotka joutuvat lukemaan ja kuuntelemaan vittuilua päivästä toiseen, esimerkiksi täällä Jatkoajassa. Mutta siis ne jotka lätkää diggaa, maksavat palvelusta joka tapauksessa. Kitisevät kyllä, mutta lyövät vain kättä syvemmälle taskuun. Joku satunnainen lätkäfani voi jopa kiukuspäissään sopimuksen irtisanoa, mutta ilmiö on joka tapauksessa aivan marginaalinen.

Vaan palataas vielä tuohon perseilyyn ja sen mahdolliseen tahallisuuteen. Foliohattu ei ole koskaan päätäni koristanut, eikä korista nytkään, mutta sanonpa vaan, että saattaa tuossa törttöilyssä olla jopa ripaus tahallisuuttakin. Nimittäin, mitä enemmän nettipalvelut pidetään vitullaan, sitä enemmän menee laitteita ja liittymiä, sitten kun ne kovasti mainostetut 16-22 appia isketään tulille.

Bisneshän on nykyään aivan sairas tuon suhteen, että miten ihmisille pitäisi koko ajan vaan myydä lisää ja lisää laitteita ja liittymiä. Telia (ja toki muutkin operit) maksaa tehdyistä liittymistä niin hyviä korvauksia, ettei Gigantit ja muut oikein halua muuta tehdäkään. Koittakaas vaikka joskus ostaa jotain vaikka juuri Gigantista, niin että tovin jutustelette jonkun myyjän kanssa. Ulos ette pääse ilman kyselyitä liittymistä. Tai jos pääsette, niin tuleepi ko. myyjälle noottia. Eli kun tämä on homman nimi, niin miksipä Telia ei hiukan perseilisi, niin on sitten myyjien helpompi jatkossa myydä uusia liittymiä ja laitteita. Sellaisia, joilla ne uudet ja helvetin hienot, Iisakin kirkon rakentamiseen rinnastettavissa olevan duunin vaatineet sovellukset toimivat.

Eli jep, Teliaa ei valitettavasti kiinnosta paskaakaan, vaikka täällä miten paljon purnataan. En mä silti sitä sano, että lopettaa pitäisi. Kivaahan se vittuilu on, etenkin kun siihen on aihetta. Ja Telia on ehdottomasti puuhastelullaan ansainnut kaiken mahdollisen vinoilun osakseen. Sääliksi vaan käy niitä asiakaspalvelijoita, jotka joutuvat tällä palstalla myrskyn silmään. Kun tekisi mieli tykittää capseilla, että haistakaa kaikki vittu, ei me asiakaspalvelijat syyllisiä olla. Mutta kun ei voi. Pitää vaan olla asiallinen ja esittää virtuaalista hymyä.

Eipä ole muutenkaan juuri muuta tehtävissä kuin vittuilu. Muistakaa nyt kuitenkin seuraavaksi Gigantissa asioidessanne, että kun teille aletaan prässäämään Telian liittymiä, niin käskekää ilmoittaa Telialle, että saavat tunkea liittymänsä sinne minne ei aurinko paista.

Itsellä ei tosiaan Liigapalvelua ole, eikä tule, ja kuten jo alkuun mainitsin, niin Telian puuhastelu on mulle vain suurta hupia. Telialta on perheen kännykkäliittymät netti, ja ne toimii erittäin mainiosti, ja olen niihin hyvin tyytyväinen. Mutta siitä huolimatta, jos Liigafani olisin, niin kyllähän nykytilanne kyrpisi kuin pientä oravaa.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Nimenomaan, ei mitään ylimääräistä nhl.comin koosteissa. Ennen näytettiin taklauksia, mähinöitä ja torjuntoja. Nykyään vain maalit ja pari hassua torjuntaa. Taustalla joku hemmetin renkutusmusiikki. Ei sillä että Telian koosteet olisi lähelläkään noiden tasoa, mutta alaspäin on nhl.comin koosteet mennyt.
Ööh.. itse katson NHL-koosteita dtmts.comin kautta ja ihan hyviä nuo on olleet. Ainakin aiemmin koosteet on NHL.comista lainattuja, mutta en tiedä miten nykyisin ja NHL.com näyttikin olevan vähän epämääräisessä tilassa juuri nyt tarkistaakseni asiaa.
 
Ei ole oleellisinta keskittyä antaantamaan mukavaa ja toimivaa kuvaa asiakkaalle. Tärkeintä on keskittyä korjaamaan virheet jotka on huomattu. Kaikki ymmärtävät jos virheitä sattuu. Kun keskitytään parantamaan palvelua ei asiakaspalvelioiden tarvitse esittää että kaikki olisi kunnossa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Puhuva pää lähti yllättäen ruokatunnille, kun olisi voinut vastata muutamaan kysymykseen valmistuvan sovelluksen hehkuttamisen sijaan. Eipä kyllä toisaalta yllätä. Aktiivisuus on keskittynyt kokolailla tuotteen hehkutukseen ja markkinointiin hymiöiden kera ja tyhjänpähväisiin selittelyihin ongelmia kohdatessa. Ongelmia on ollut ja on edelleen, vaikka kaikki olikin valmista 14.9 kiekon tippuessa jäähän.
 
Piti ennen ekaa peliä hommata Liiga-passi mutta empä ole hommannut. Kaikki on tehty todella vaikeaksi.

KAIKILLA! muilla(Ruutu, Netflix, Viaplay, CMore..) onnistuu muutamalla klikkauksella tilaaminen ja maksun jälkeen samalla sekunnilla näkee kuvan. Ja ei tarvitse ostaa YHTÄÄN! ylimääräistä laitetta kotio.

Telialla taas meni 24h että sain edes tunnukset.(viime viikolla).
Lisäksi ostat Chromecastin, HDMI johdon tai jonkun boksin että näät pelin myös telkkarista.

Pitäkää tunkkinne, en ole tilannut enkä tilaa. Täyttä paskaa alusta loppuun.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voi sitä parkumisen määrää silloin aikanaan, kun piti ostaa kortinlukija telkkariin/digiboksiin, että sai sen kaapelikortin naitettua töllön kanssa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Voi sitä parkumisen määrää silloin aikanaan, kun piti ostaa kortinlukija telkkariin/digiboksiin, että sai sen kaapelikortin naitettua töllön kanssa.
Olen vilpittömästi pahoillani, että olet joutunut moisesta parkumaan. Nyt ei parkumisen tarvetta ole, koska et ilmeisesti joudu mitään hankkimaan. Täysin hutiloiden tehty sisältö sinua ei tunnu haittaavan, joten kaikki osaltasi lienee hyvin. Nauti palvelusta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sehän olisi helppoa jos tarvisin sen vain telkkariin näkyviin. Eipä onnistu sekä puhelimeen että telkkariin ilman lisähärpäkkeitä.
No eipä se onnistunut ennenkään. Paitsi jos omisti jo sen lukijan. Jos halusi HD-kuvan, piti päivittää HD-lukijaan. Ja sitten piti ottaa yhteyttä Suureen Saatanaan ja tilata se maksukortin paritus siihen HD-lukijaan. Näin ainakin kaapelitaloudessa. Piti oikein luntata se pitkä numerosarja ja luetella se sille kaverille, joka otti tiedot vastaan ja sen jälkeen yritti myydä ämpärillisen lisäpalveluita.

Aika harvassa ovat ne kuluttajat, joilla ei ole jo valmiina jotain toimivaa ratkaisua siirtää kuva kännykästä/läppäristä telkkariin. Jos ei omista edes HDMI-piuhaa, ei ole varmaan ikinä edes yrittänyt yhdistää läppäriä telkkuun. Jatkossa palvelut siirtyvät yhä kasvavissa määrin netin puolelle. Nyt on murroskausi menossa. Ne, jotka ovat jo murroksessa mukana, ovat tavalla tai toisella jo ratkaisseet näkyvyysongelman. Muutosvastarinta on tässä kohtaa pelkkää viivytystaistelua.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen vilpittömästi pahoillani, että olet joutunut moisesta parkumaan. Nyt ei parkumisen tarvetta ole, koska et ilmeisesti joudu mitään hankkimaan. Täysin hutiloiden tehty sisältö sinua ei tunnu haittaavan, joten kaikki osaltasi lienee hyvin. Nauti palvelusta.
Olen sanonut jo aikaisemmin, että minua kiinnostaa pelkästään ne suorat matsit. Olen nähnyt jokaisen haluamani pelin alusta loppuun. Viimeksi, kun liigaa tilasin, se tapahtui kaapelikortilla. Silloin näkyi se matsi, mikä kanavapaikalta sattui tulemaan. Nyt on tarjonta kehittynyt aimo harppauksen noista ajoista, josta on kai 4-5 vuotta. Nettitunnuksia minulla ei ole aiemmin mihinkään maksulliseen palveluun ollut. Viimeksi eilen telkkarissa pyöri yksi matsi ja läppärissä toinen. Perheessä satutaan nääs tunnustamaan kahta eri väriä. En sitten tarkemmin osaa yksilöidä, miten se hutiloiden tehty sisältö minulle näkyisi. Mutta kyllä minä olen aidosti nauttinut tästä palvelusta. Miksen olisi?
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No eipä se onnistunut ennenkään. Paitsi jos omisti jo sen lukijan. Jos halusi HD-kuvan, piti päivittää HD-lukijaan. Ja sitten piti ottaa yhteyttä Suureen Saatanaan ja tilata se maksukortin paritus siihen HD-lukijaan. Näin ainakin kaapelitaloudessa. Piti oikein luntata se pitkä numerosarja ja luetella se sille kaverille, joka otti tiedot vastaan ja sen jälkeen yritti myydä ämpärillisen lisäpalveluita.

Aika harvassa ovat ne kuluttajat, joilla ei ole jo valmiina jotain toimivaa ratkaisua siirtää kuva kännykästä/läppäristä telkkariin. Jos ei omista edes HDMI-piuhaa, ei ole varmaan ikinä edes yrittänyt yhdistää läppäriä telkkuun. Jatkossa palvelut siirtyvät yhä kasvavissa määrin netin puolelle. Nyt on murroskausi menossa. Ne, jotka ovat jo murroksessa mukana, ovat tavalla tai toisella jo ratkaisseet näkyvyysongelman. Muutosvastarinta on tässä kohtaa pelkkää viivytystaistelua.

Ei kait tätä "murrosta" ja siirtymistä nettiin kukaan vastustakaan, vaan sitä miten se toteutetaan. Aika monta verrokkipalvelua toimii hienosti ja ilman ylimääräisiä digibokseja ym. tauhkaa, mutta Telialta se vaan ei luonnistu. Ja tästä paskasta pitäisi vielä viulua soitellen ilomielin maksaa kun mitään takuita toimivuudesta ei ole esittää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suuret kiitokset Telialle täältä alasarjojen katveesta. Ai miksikö kiitokset? No koska Liiga on kiinnostanut tällaista divarimiestä tänä syksynä enemmän kuin aikoihin, kiitos Telian. Tosin tahatonhan tuo viihdytysaspekti on, sillä eihän Telia tahallaan perseile viikosta ja kuukaudesta toiseen. Vai perseileekö sittenkin?

Homman nimihän on se, että vaikka Telia vetelisi vihkoon miten raskaasti tahansa, niin eihän kritiikki niitä kiinnosta tipan vertaa. Poikkeuksena tietenkin asiakaspalvelijat, jotka joutuvat lukemaan ja kuuntelemaan vittuilua päivästä toiseen, esimerkiksi täällä Jatkoajassa. Mutta siis ne jotka lätkää diggaa, maksavat palvelusta joka tapauksessa. Kitisevät kyllä, mutta lyövät vain kättä syvemmälle taskuun. Joku satunnainen lätkäfani voi jopa kiukuspäissään sopimuksen irtisanoa, mutta ilmiö on joka tapauksessa aivan marginaalinen.

Vaan palataas vielä tuohon perseilyyn ja sen mahdolliseen tahallisuuteen. Foliohattu ei ole koskaan päätäni koristanut, eikä korista nytkään, mutta sanonpa vaan, että saattaa tuossa törttöilyssä olla jopa ripaus tahallisuuttakin. Nimittäin, mitä enemmän nettipalvelut pidetään vitullaan, sitä enemmän menee laitteita ja liittymiä, sitten kun ne kovasti mainostetut 16-22 appia isketään tulille.

Bisneshän on nykyään aivan sairas tuon suhteen, että miten ihmisille pitäisi koko ajan vaan myydä lisää ja lisää laitteita ja liittymiä. Telia (ja toki muutkin operit) maksaa tehdyistä liittymistä niin hyviä korvauksia, ettei Gigantit ja muut oikein halua muuta tehdäkään. Koittakaas vaikka joskus ostaa jotain vaikka juuri Gigantista, niin että tovin jutustelette jonkun myyjän kanssa. Ulos ette pääse ilman kyselyitä liittymistä. Tai jos pääsette, niin tuleepi ko. myyjälle noottia. Eli kun tämä on homman nimi, niin miksipä Telia ei hiukan perseilisi, niin on sitten myyjien helpompi jatkossa myydä uusia liittymiä ja laitteita. Sellaisia, joilla ne uudet ja helvetin hienot, Iisakin kirkon rakentamiseen rinnastettavissa olevan duunin vaatineet sovellukset toimivat.

Eli jep, Teliaa ei valitettavasti kiinnosta paskaakaan, vaikka täällä miten paljon purnataan. En mä silti sitä sano, että lopettaa pitäisi. Kivaahan se vittuilu on, etenkin kun siihen on aihetta. Ja Telia on ehdottomasti puuhastelullaan ansainnut kaiken mahdollisen vinoilun osakseen. Sääliksi vaan käy niitä asiakaspalvelijoita, jotka joutuvat tällä palstalla myrskyn silmään. Kun tekisi mieli tykittää capseilla, että haistakaa kaikki vittu, ei me asiakaspalvelijat syyllisiä olla. Mutta kun ei voi. Pitää vaan olla asiallinen ja esittää virtuaalista hymyä.

Eipä ole muutenkaan juuri muuta tehtävissä kuin vittuilu. Muistakaa nyt kuitenkin seuraavaksi Gigantissa asioidessanne, että kun teille aletaan prässäämään Telian liittymiä, niin käskekää ilmoittaa Telialle, että saavat tunkea liittymänsä sinne minne ei aurinko paista.

Itsellä ei tosiaan Liigapalvelua ole, eikä tule, ja kuten jo alkuun mainitsin, niin Telian puuhastelu on mulle vain suurta hupia. Telialta on perheen kännykkäliittymät netti, ja ne toimii erittäin mainiosti, ja olen niihin hyvin tyytyväinen. Mutta siitä huolimatta, jos Liigafani olisin, niin kyllähän nykytilanne kyrpisi kuin pientä oravaa.
Saatat hyvinkin olla oikeassa siinä, mihin Telia pyrkii ja mikä sitä kiinnostaa. Itse en kuitenkaan olisi täysin varma, että tämä Telian strategia on paras mahdollinen.

Nythän Telia pyrkii myymään tuotteitaan väkisin. Tähän liittyy asiakkaiden suututtamista, kun joutuvat käyttämään enemmän rahaa saadakseen liiga-lähetykset toimimaan ja Telia vielä olettaa, että tämä suuttunut asiakas palkitsee heidät ostamalla Telialta kaikkea muutakin siihen kylkeen?

Minä näkisin, että myynnin pitkäjänteinen kasvattaminen tyytyväisten asiakkaiden kautta on huomattavasti toimivampi strategia, kuin tämä Telian harrastama pakotustaktiikka. Toivottavasti asiakkaat yleisesti ajattelevat myös näin ja Teliakin sen pian ymmärtää.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ydinongelma on se, että viime kaudesta on kokonaisuudessaan otettu niin paljon takapakkia. Se hiertää ja närästää ja vituttaa.

Oli ruudullakin ongelmansa ja heikkoutensa, mutta loppuvaiheessa kokonaisuus oli jo ihan ok. Nyt oletettiin että Ruudun taso olisi lähtötaso, josta Telia lähtee kehittämään, mutta he ovatkin lähteneet nollasta. Kaikki perusasiatkin ovat pielessä ja asiakkaiden pitäisi olla tyytyväisiä että muuten paskoissa koosteissa näkyy kello.

Ei se mene niin. En maksa. En nyt enkä jatkossa.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itselläni ei niinkään ole ongelmaa tuon kuvan siirtämisessä teeveelle kun on jonkinlainen tietokone ollut viimeiset 20 vuotta yhdistettynä telkkariin. Siltikin tuo html5-puute harmittaa kun ei voi Xboxin kautta katsoa liigaa vaikka kaikkea muuta voikin. Oletan siis että aika monella muullakin ihmisellä on myös Xbox tai pleikkari teeveessä kiinni, jota ne käyttävät nettistreamien katseluun ja heitä helpottaisi joko oma sovellus tai html5-formaatti videoissa ilman lisävirityksiä. Tietenkin myös nykyisten älytelkkareiden selain toimisi tuolloin myös vaikka toki kömpelöä tällainen käyttö ehkä onkin. Ymmärrän siis oikein hyvin niitä jotka nillittävät että joutuvat hommaamaan uusia vehkeitä vain tätä varten. Niin itsellänikin harmittaisi. En katsele teeveetä oikeastaan koskaan muutenkaan, niin siksi en haluaisi siihen edes mitään panostaa. Eikä tähän viitaten ole millään tasolla nykyaikaa että pitäisi eri kikkareita hommata, kun kaikkeen muuhun täysin käyttökelpoiset kikkareet on jo talossa. Joku chromecast ei tuo mitään etua ainakaan omaan elämääni, vaan olisi vain yhtä tarkoitusta varten hommattu lisälaite.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ydinongelma on se, että viime kaudesta on kokonaisuudessaan otettu niin paljon takapakkia. Se hiertää ja närästää ja vituttaa.
En nyt lähde erityisesti puolustelemaan Teliaa, mutta tämä ei ole totta kaikkien asiakkaiden kohdalla. Kuten olen aiemminkin todennut, niin omalla kohdallani Telia on kauden alusta lähtien tarjonnut Ruutuun nähden parempaa kuvanlaatua, paremmat äänet ja paremmat selostajat. Myös studio on parempi, jos Nyholm on siellä.

Toki monilta muilta osin Telialla on hirvittävästi parannettavaa ja tiedostan myös, että iso osa asiakkaista ei ole yhtä onnellisessa asemassa kuin minä itse.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei kait tätä "murrosta" ja siirtymistä nettiin kukaan vastustakaan, vaan sitä miten se toteutetaan. Aika monta verrokkipalvelua toimii hienosti ja ilman ylimääräisiä digibokseja ym. tauhkaa, mutta Telialta se vaan ei luonnistu. Ja tästä paskasta pitäisi vielä viulua soitellen ilomielin maksaa kun mitään takuita toimivuudesta ei ole esittää.
Nyt joudun heittämään mutua, koska en ole alan asiantuntija. Mutta verrokkipalveluiden toimiminen on käsittääkseni täysin sidoksissa älytelkkareiden appsitukeen, jos ei ole hampaitaan kiristellen mennyt ostamaan sitä ulkoista härpäkettä. Tuossa kuluttaja on täysin laitevalmistajan armoilla, onko se appsi vielä toimiva esim. ensi helmikuussa. Kuvanlaatuun liittyvät seikat liittyvät taas standardeihin. Minua on valistettu, että Euroopassa sähköverkko on 50 Hz ja sen mukana tulee valinta, mennäänkö striimissä sen vai jenkkistandardin mukaan. Nuo älytelkkareiden verkkokikkareet juttelevat 60 Hz ja sillä sipuli. Onko pahis tässä standardia noudattava vai joku toinen? Sitä toimivuustakuuta on tyrkytetty niitä ulkoisia härpäkkeitä silmällä pitäen, ei noita proprietary-toteutuksia varten. Minusta se on kestävämpi vaihtoehto kuin lähteä säätämään joka laitevalmistajaa varten omaa kikkaretta, perävalotakuulla. Jos tuotetta ei ole saanut toimimaan Telian suosittelemilla ratkaisuilla, on toki oikeus valittaa tai reklamoida. Mutta jos ei saa palvelua toimimaan tavalla, josta on erikseen sanottu, että ei toimi, niin minusta silloin on tutustunut aika huonosti ostamaansa tuotteeseen.

Ansaittua kritiikkiä toki Telian suuntaan Silverlightin takia. Pöljä päätös.
 

huikee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Newcastle United
Kerrotko vähän tarkemmin, että mikä laite on käytössä ja millaisella nettiyhteydellä? Siirrätkö kuvaa jotenkin isolle ruudulle vai katseletko suoraan mobiililaitteella?

Tähän väliin myös muistutuksena kaikille palstalaisille, että meillä on myös tämä erillinen ketju teknisille ongelmatilanteille
Telian aspa apunasi – ilmoita viasta tai häiriöstä Liigan katselussa

Niko / Telia

4G yhteys, OnePlus 6, pätkii sekä puhelimella katsottuna, että Chromecastilla telkkarin kautta. Kaikki muut käyttämäni suoratoistopalvelut (Netflix, ruutu, katsomo, Viaplay jne) toimivat täysin moitteettomasti. Ja ennen kuin ehdotatte, niin kyllä, kaikki viimeisimmät päivitykset ovat ajan tasalla, on kirjauduttu edestakaisin jne.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
4G yhteys, OnePlus 6, pätkii sekä puhelimella katsottuna, että Chromecastilla telkkarin kautta. Kaikki muut käyttämäni suoratoistopalvelut (Netflix, ruutu, katsomo, Viaplay jne) toimivat täysin moitteettomasti. Ja ennen kuin ehdotatte, niin kyllä, kaikki viimeisimmät päivitykset ovat ajan tasalla, on kirjauduttu edestakaisin jne.
Mutulla heittäisin, että tuo 4G yhteys on se suurin ongelma tässä, sekä ehkä myös käytössä oleva wifi.

Toki perimmäinen syy on Telian softassa, joka on aivan liian herkkä yhteyksien suhteen, mutta tuossa lienee syy miksi joillakin muilla homma toimii, mutta sinulla ei.

Toki tämän on aiemmin havaittu olevan ongelma lähinnä chromecastin kanssa. Puhelimelta suoraan katsottaessa ei pitäisi olla niin herkässä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Nyt joudun heittämään mutua, koska en ole alan asiantuntija. Mutta verrokkipalveluiden toimiminen on käsittääkseni täysin sidoksissa älytelkkareiden appsitukeen, jos ei ole hampaitaan kiristellen mennyt ostamaan sitä ulkoista härpäkettä.

Veikkaan, että olet väärässä mutusi kanssa. Tuoreilla älytelkkareilla HTML5-videot pitäisi kyllä pyöriä selaimissa ilman mitään appeja. Edellyttäen, että suojaus on tehty normaaleilla standardeilla.

Toistan yhä: HTML5 ratkaissee ison osan näistä kuluttajatason välitysongelmista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös