Suuret kiitokset Telialle täältä alasarjojen katveesta. Ai miksikö kiitokset? No koska Liiga on kiinnostanut tällaista divarimiestä tänä syksynä enemmän kuin aikoihin, kiitos Telian. Tosin tahatonhan tuo viihdytysaspekti on, sillä eihän Telia tahallaan perseile viikosta ja kuukaudesta toiseen. Vai perseileekö sittenkin?
Homman nimihän on se, että vaikka Telia vetelisi vihkoon miten raskaasti tahansa, niin eihän kritiikki niitä kiinnosta tipan vertaa. Poikkeuksena tietenkin asiakaspalvelijat, jotka joutuvat lukemaan ja kuuntelemaan vittuilua päivästä toiseen, esimerkiksi täällä Jatkoajassa. Mutta siis ne jotka lätkää diggaa, maksavat palvelusta joka tapauksessa. Kitisevät kyllä, mutta lyövät vain kättä syvemmälle taskuun. Joku satunnainen lätkäfani voi jopa kiukuspäissään sopimuksen irtisanoa, mutta ilmiö on joka tapauksessa aivan marginaalinen.
Vaan palataas vielä tuohon perseilyyn ja sen mahdolliseen tahallisuuteen. Foliohattu ei ole koskaan päätäni koristanut, eikä korista nytkään, mutta sanonpa vaan, että saattaa tuossa törttöilyssä olla jopa ripaus tahallisuuttakin. Nimittäin, mitä enemmän nettipalvelut pidetään vitullaan, sitä enemmän menee laitteita ja liittymiä, sitten kun ne kovasti mainostetut 16-22 appia isketään tulille.
Bisneshän on nykyään aivan sairas tuon suhteen, että miten ihmisille pitäisi koko ajan vaan myydä lisää ja lisää laitteita ja liittymiä. Telia (ja toki muutkin operit) maksaa tehdyistä liittymistä niin hyviä korvauksia, ettei Gigantit ja muut oikein halua muuta tehdäkään. Koittakaas vaikka joskus ostaa jotain vaikka juuri Gigantista, niin että tovin jutustelette jonkun myyjän kanssa. Ulos ette pääse ilman kyselyitä liittymistä. Tai jos pääsette, niin tuleepi ko. myyjälle noottia. Eli kun tämä on homman nimi, niin miksipä Telia ei hiukan perseilisi, niin on sitten myyjien helpompi jatkossa myydä uusia liittymiä ja laitteita. Sellaisia, joilla ne uudet ja helvetin hienot, Iisakin kirkon rakentamiseen rinnastettavissa olevan duunin vaatineet sovellukset toimivat.
Eli jep, Teliaa ei valitettavasti kiinnosta paskaakaan, vaikka täällä miten paljon purnataan. En mä silti sitä sano, että lopettaa pitäisi. Kivaahan se vittuilu on, etenkin kun siihen on aihetta. Ja Telia on ehdottomasti puuhastelullaan ansainnut kaiken mahdollisen vinoilun osakseen. Sääliksi vaan käy niitä asiakaspalvelijoita, jotka joutuvat tällä palstalla myrskyn silmään. Kun tekisi mieli tykittää capseilla, että haistakaa kaikki vittu, ei me asiakaspalvelijat syyllisiä olla. Mutta kun ei voi. Pitää vaan olla asiallinen ja esittää virtuaalista hymyä.
Eipä ole muutenkaan juuri muuta tehtävissä kuin vittuilu. Muistakaa nyt kuitenkin seuraavaksi Gigantissa asioidessanne, että kun teille aletaan prässäämään Telian liittymiä, niin käskekää ilmoittaa Telialle, että saavat tunkea liittymänsä sinne minne ei aurinko paista.
Itsellä ei tosiaan Liigapalvelua ole, eikä tule, ja kuten jo alkuun mainitsin, niin Telian puuhastelu on mulle vain suurta hupia. Telialta on perheen kännykkäliittymät netti, ja ne toimii erittäin mainiosti, ja olen niihin hyvin tyytyväinen. Mutta siitä huolimatta, jos Liigafani olisin, niin kyllähän nykytilanne kyrpisi kuin pientä oravaa.