Telia – Liigan uusi koti

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Mitä Telian kaivurikuski sanoi ennen kuin katkaisi kuidun ennen SaiPan peliä? "Koska mä voin"

Telialla ei näemmä olla opittu mitään sen jälkeen kun olen vaihtanut firmaa. Jokainen penni pitää yrittää nyhtää asiakkailta eikä katsota yhtään tulevaisuuteen. Minä katson ja tilaan liigaa seuraavan kerran kun se on jollain toisella palveluntarjoajalla.
Muuten vahva sama, mutta itse aion liittyä Telian fanikuoroon siinä vaiheessa, kun voin katsoa Elisan kaapeliverkossa (koska monopoli ko. alueella) 4K-lähetyksiä ilman minkään valtakunnan lisäkikkaretta (pl. Apple TV 4K, koska se on jo valmiiksi) ja maksaa laskuni kortilla. Käyn verkkopankissa keskimäärin joka toinen kuukausi enkä todella aio lisätä tahtia Telian laskujen takia. Ja räkäistä naurua niille, jotka kuvittelevat minun tilaavan Telialta e-laskun ja antavan heidän laskuttaa ilman mitään kontrollia. Monen muun yrityksen kanssa tämä on ok, mutta Telian kanssa olen oppinut syynäämään joka laskun hyvin tarkasti läpi, ja pienikin poikkeama astraaliuniversumissa tai naapurin koiran kirsun suuntimassa aiheuttaa välittömän virheen laskulle.

Hyvänä puolena tulee sitten käytyä enemmän kotipeleissä ja toivon mukaan vihdoin korkattua ne kaksi puuttuvaa vierashalliakin tulevalla kaudella. Kuopio and Vaasa: ”you better watch out, you better not cry, better not pout, I’m telling you why. Ishmael is coming to town!”
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eihän tässä taas tiedä itkiskö vai nauraisi.
Syksyllä laitoin joukkuepassin tilaukseen ja koska vaimoke maksaa kännykkälaskut niin vasta tammikuussa tajusi hän ihmetellä Liigan hintaa, no siellähän oli koko kausi mennyt 2kpl niitä joukkuepasseja. Sitten koko kevät tapeltiinkin sen kanssa, että se tuplana tullut joukkuepassi saataisiin pois. 5 yritystä (joka kuukausi kun lasku tuli, koska nyt osattiin olla hereillä) asiakaspalvelun kautta ja Telia ei saanut jumalauta omasta järjestelmästään hävitettyä minun ylimääräistä passiani. Joka kuukausi tuli lasku aina uudestaan tuplana. Sitten kun toukokuussa tuli vielä kerran tuplana niin minä ilmoitin, että nyt riittää, koko vitun TV palvelu lähtee hiuksista vittuun josko ne ylimääräiset laskut vihdoin loppuisi ja syksyllä sitten tilataan uudestaan jos välissä ei ole haamulaskuja tullut. Ja se tuntien vääntö aspan kanssa kun ne selvittää samaa asiaa uudestaan ja uudestaan ja pahoittelee ja hyvittelee laskuja. No näköjään viikon liian aikaisin, kun jos olisi odotellut 31.5 asti olisin saanut "ilmaiset" harjoituspelit.

Ei tässä voi kuin nauraa tälle Telian touhulle. En ole uskaltanut vielä katsoa uutta laskua, että onko siellä vieläkin se haamujoukkuepassi voimassa. Saattaisin menettää lopullisesti uskoni tuohon lafkaan.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toukokuussa tullut 13,90€ maksu oli niistä kahdesta aivan huikeasta finaaliottelusta. Yksi matsi olisi pelipassilla ollut 13,90€, mutta Liiga-passin ja Joukkuepassin tilaajat sai nuo molemmat matsit yhteishintaan 13,90€. Laskutus on kokoajan ollut mallia: "Maksat niiltä kuukausilta, kun pelejä pelataan". Eli pelikuukausilta veloitetaan kuukausimaksut, riippumatta siitä monta oman joukkueen peliä siinä kuukaudessa on. // Hanna
Itsehän irtisanoin tilaukseni heti viimeisen finaalin jälkeen, ja maksoin näin ollen noista toukokuun peleistä yhteensä alle kaksi euroa. Se on tietysti Telian oma valinta, miten uskollisia asiakkaitaan kohtelee, mutta minusta on pöyristyttävää että kanta-asiakas maksaa seitsenkertaisen hinnan peleistä sen jälkeen, kun hänelle on markkinoitu sloganilla "maksat vain kun pelataan".

Yllä oleva menisi vielä läpi, jos tuolla ylimääräisellä maksulla kanta-asiakkaat näkisivät ne harkkapelit halvemmalla kuin tilauksensa kesäksi irtisanoneet. Nythän näin ei ole, koska kanta-asiakkaan ylimääräiset maksut yhteensä (toukokuu+syyskuu) ovat enemmän kuin harjoituspelipassin hinta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuleeko nyt siis myös maksullisia liigapaketteja C-Moren puolelle, vai pelkästään nuo vapaat pelit?
 

Telia

Jäsen
En uskaltanut tilata 14,90 maksavaa passia, vaikka täällä olikin raportoitu tilausvahvistuksen tulevan lopulta 0 eurolla. Minulle kuitenkin chat osasi aktivoida tuon maksuttoman passin, joten sinänsä positiivinen kokemus. Tai katsotaan nyt sitten aikanaan kun Pitsiturnaus alkaa, näkyykö se.

Tämä sinänsä järjetön passi mahdollistaa nyt sitten sen, että voin halutessani irtisanoa joukkuepassini kahdeksi viikoksi syyskuussa, joten lopulta positiivinen asia tämäkin ylimääräinen sekoilu. Jos harjoitusottelut vain sisältyisivät joukkuepassiin automaattisesti, ei ylimääräisestä maksusta pääsisi eroon.
Jos olet tilannut maksuttoman Preseason-paketin ja irtisanot tämän jälkeen Liiga- tai Joukkuepassin, pysyy tuo Preseason-paketti silti maksuttomana eikä se muutu itsekseen maksulliseksi. Toki silloin muuta Liiga-aiheista sisältöä ei voi katsoa Telia TV:stä, jos vaikka ennen kautta haluaa palauttaa edellisen kauden tapahtumia mieleen. Eikä tosiaan tarvitse stressata uudelleentilauksesta, jos ne "tilausputket" sattuu menemään taas tukkoon.

Tuli lasku All Stars Passista ajalta 18.5-17.6 29,90€. Vähän aikaa tässä mietein, että mitäs mitäs. Sitten tajusin, että onhan minulla näkynyt se yksi Viasatin kanava ja sieltä NHL. Eli se vitosen kuussa maksava lisäkanava maksoi nyt sitten tuon kolme kymppiä, kun käsittääkseni en tuona aikana nähnyt muuta. No tietty swängin shöytä uusintana.
Varmaan tuo lukee jossain ehdoissa, että laskutus menee näin ja mitäs ostin puhelinmyyjältä. Onneksi tuo 29,90 on "etuhinta", ei sentään joudu maksamaan 34,89€, mikä on laskun mukaan hinnastohinta.

Syksyn ilmaiset harkkapelit on aktivoitu ja ne kaiken muuttavat taas iloksi.
Yhdistelmäpaketeista laskutetaan kesäkuukausilta, eli kesätaukoa ei yhdistelmäpaketeissa ole.

Ei tässä voi kuin nauraa tälle Telian touhulle. En ole uskaltanut vielä katsoa uutta laskua, että onko siellä vieläkin se haamujoukkuepassi voimassa. Saattaisin menettää lopullisesti uskoni tuohon lafkaan.
Tätä kautta en näe asiakastietojasi, jotta voisin tarkistella paremmin, mistä on ollut kyse. Pahoittelen kuitenkin omalta osaltani tapahtunutta. Kannattaa silti katsoa se lasku, niin saadaan tuo asia selvitettyä.

Tuleeko nyt siis myös maksullisia liigapaketteja C-Moren puolelle, vai pelkästään nuo vapaat pelit?
Ei tule erillisiä paketteja C Morelle. C More näyttää nuo vapaassa katselussa olevat ottelut.

//Joonas S.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kysyn vielä kerran selvennykseksi: minulla on voimassa oleva joukkuepassi (ollut viime kauden alusta asti), tarvitseeko käydä vielä erikseen joku preseason passi aktivoimassa, että näkee Pitsiturnauksen pelejä vai näkyvätkö ne nyt automaattisesti?
 

Letangi

Jäsen
Kysyn vielä kerran selvennykseksi: minulla on voimassa oleva joukkuepassi (ollut viime kauden alusta asti), tarvitseeko käydä vielä erikseen joku preseason passi aktivoimassa, että näkee Pitsiturnauksen pelejä vai näkyvätkö ne nyt automaattisesti?
Mulle tuli eilen sähköpostiin linkki minkä kautta aktivoin preseason passin mobiilin ja kaapelikortille
 

Telia

Jäsen
Kysyn vielä kerran selvennykseksi: minulla on voimassa oleva joukkuepassi (ollut viime kauden alusta asti), tarvitseeko käydä vielä erikseen joku preseason passi aktivoimassa, että näkee Pitsiturnauksen pelejä vai näkyvätkö ne nyt automaattisesti?
Preseason-paketti tulee aktivoida erikseen, ellei sinulla ole tilattuna Liigaa kaapeli-TV:lle. Aktivointi onnistuu kirjautumalla sisään Telia.fi -sivulle. Voit aktivoida paketin myös sähköpostiin tulevan linkin kautta, joka ohjaa sinut kirjautumaan sivustolle.

//Joonas S.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eikä tosiaan tarvitse stressata uudelleentilauksesta, jos ne "tilausputket" sattuu menemään taas tukkoon.
Kyllähän ne syksyllä menee ja se on kyllä sataprosenttisesti Telian syytä kun ette suostu nykyaikaan laskutuksessa siirtymään.
Huvittavaa että Telian edustaja mainostaa tilaamaan palvelun etukäteen kalliimmalla hinnalla koska oman firman tilaussysteemi on täysi susi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Preseason-paketti tulee aktivoida erikseen, ellei sinulla ole tilattuna Liigaa kaapeli-TV:lle. Aktivointi onnistuu kirjautumalla sisään Telia.fi -sivulle. Voit aktivoida paketin myös sähköpostiin tulevan linkin kautta, joka ohjaa sinut kirjautumaan sivustolle.

//Joonas S.
Liiga on minulla Telian IPTV:n kautta eli toimiiko samoin kuin kaapeli-tv? Ei siis tarvitse aktivoida erikseen?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, "Respect all, fear none", 106-105, Pool
Huvittavaa että Telian edustaja mainostaa tilaamaan palvelun etukäteen kalliimmalla hinnalla koska oman firman tilaussysteemi on täysi susi.
Tämä ei liity mitenkään asiaan, mutta kerron kuitenkin. Aikanaan eräs jätefirma tarjosi minulle firmaan jätepalveluita. Siis roskiksen tyhjennystä. Meillä on nykyisen palveluntarjoajan kanssa diili, että meidän roskiksessa on munalukko, jota on pakko käyttää, koska muuten naapurifirman rys....venäläiset työntää meidän roskiksen täyteen kamaa. Roskisjäbillä on avain siihen, kaikki menee hyvin.

Tämä uusi tarjoaja kertoi että meidän roskikseen voidaan asentaa myös joku "automaattilukko", jonka ansiosta heidän kuskin ei tarvitse tulla ulos autostakaan, sen kun kippaa vaan rojut sisään.

Tämä lukko maksaisi meille 300 €. Siis että heidän heebon ei tarvitse nousta autosta. Kysyin että miksi meidän
pitää se maksaa? Vastaus jäi melko etäiseksi.

Jotenkin Telia ja tämä firma ovat mielessäni samalla viivalla. Useammallakin tavalla.
 

Telia

Jäsen
Liiga on minulla Telian IPTV:n kautta eli toimiiko samoin kuin kaapeli-tv? Ei siis tarvitse aktivoida erikseen?
Ei toimi samalla tavalla, eli pitää erikseen aktivoida.

//Joonas S.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Luulisi, että kaikilla alustoilla olisi samanlainen systeemi mutta ei näemmä ole. Ei ihme, että tässä menee sekaisin mikä toimii missäkin
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Tämä ei liity mitenkään asiaan, mutta kerron kuitenkin. Aikanaan eräs jätefirma tarjosi minulle firmaan jätepalveluita. Siis roskiksen tyhjennystä. Meillä on nykyisen palveluntarjoajan kanssa diili, että meidän roskiksessa on munalukko, jota on pakko käyttää, koska muuten naapurifirman rys....venäläiset työntää meidän roskiksen täyteen kamaa. Roskisjäbillä on avain siihen, kaikki menee hyvin.

Tämä uusi tarjoaja kertoi että meidän roskikseen voidaan asentaa myös joku "automaattilukko", jonka ansiosta heidän kuskin ei tarvitse tulla ulos autostakaan, sen kun kippaa vaan rojut sisään.

Tämä lukko maksaisi meille 300 €. Siis että heidän heebon ei tarvitse nousta autosta. Kysyin että miksi meidän
pitää se maksaa? Vastaus jäi melko etäiseksi.

Jotenkin Telia ja tämä firma ovat mielessäni samalla viivalla. Useammallakin tavalla.
Muistanet sen kananmunavertauksen viime kesältä? Telia toimii juurikin samalla logiikalla kuin mainitsemasi roska-alan yritys, ainoalla erolla että asiakas ei voi kilpailuttaa Liiga-streamien tarjoajaa.

Asiakkaan näkökulma on täysin sivuutettu kummassakin esimerkissä. Aivan kuten siinä kananmunavertauksessa.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Hall Gill ja Matti Forss
Eihän tässä taas tiedä itkiskö vai nauraisi.
Syksyllä laitoin joukkuepassin tilaukseen ja koska vaimoke maksaa kännykkälaskut niin vasta tammikuussa tajusi hän ihmetellä Liigan hintaa, no siellähän oli koko kausi mennyt 2kpl niitä joukkuepasseja. Sitten koko kevät tapeltiinkin sen kanssa, että se tuplana tullut joukkuepassi saataisiin pois. 5 yritystä (joka kuukausi kun lasku tuli, koska nyt osattiin olla hereillä) asiakaspalvelun kautta ja Telia ei saanut jumalauta omasta järjestelmästään hävitettyä minun ylimääräistä passiani. Joka kuukausi tuli lasku aina uudestaan tuplana. Sitten kun toukokuussa tuli vielä kerran tuplana niin minä ilmoitin, että nyt riittää, koko vitun TV palvelu lähtee hiuksista vittuun josko ne ylimääräiset laskut vihdoin loppuisi ja syksyllä sitten tilataan uudestaan jos välissä ei ole haamulaskuja tullut. Ja se tuntien vääntö aspan kanssa kun ne selvittää samaa asiaa uudestaan ja uudestaan ja pahoittelee ja hyvittelee laskuja. No näköjään viikon liian aikaisin, kun jos olisi odotellut 31.5 asti olisin saanut "ilmaiset" harjoituspelit.

Ei tässä voi kuin nauraa tälle Telian touhulle. En ole uskaltanut vielä katsoa uutta laskua, että onko siellä vieläkin se haamujoukkuepassi voimassa. Saattaisin menettää lopullisesti uskoni tuohon lafkaan.
Niin minäkin nauroin vielä kuukausi sitten Telian laskuille, koska joukkueeni pelit loppui jo maaliskuussa. Laskua pukkasi vielä toukokuun loppuun ja kävin ison sanallisen sodan kahden eri asiakasneuvojan kanssa. Asiaa pahoiteltiin mutta edelleenkään kukaan ei korjannut asiaa....sitten loppui minultakin jo nauru kun tänään sähköpostiini tuli lasku jälleen eräpäiväksi heinäkuun loppu..mitä VITTUA? Tänään tehtiin tilimme selväksi ettei kotiini tule enää koskaan mitään Teliaan liittyvää tai seuraavan laskun jälkeen lupasin tehdä ilmoituksen kotirauhan häirinnästä. Ne pelit kun ehdin, katson jäähallilla loput jää katsomatta, kiitos Telian laskutuksen.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämän taakse on hyvä piiloutua. Millaiset tekniset syyt ja mikä on teidän suunnitelma, tavoite ja aikataulu korjata asia.
Eipä tuo asia sulle kuulu.

Liiketoiminnan perusjutuista yksi on että asiakkaalle ei tule tarjota liian hyvää tuotetta jos vähän keskinkertaisempikin menee kaupaksi.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässähän tullaan siihen että HC- fanit ostavat Liiga paketin jokatapauksessa koska rakkaan joukkueen ja lajin pelit on nähtävä. Tämä on täysin ymmärrettävää.

Sen toivon että mahdollisimman moni hylkää Telian kaikki muut tuotteet (liittymät etc)
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Eihän tässä taas tiedä itkiskö vai nauraisi.
Syksyllä laitoin joukkuepassin tilaukseen ja koska vaimoke maksaa kännykkälaskut niin vasta tammikuussa tajusi hän ihmetellä Liigan hintaa, no siellähän oli koko kausi mennyt 2kpl niitä joukkuepasseja.
Minullakin oli omassa laskussani syksyllä1 liigapassi ja 3 rinnakkaispassia .
Telian asiakasneuvoja ihmetteli moista ja ei kuulemma pitäisi olla edes teknisesti mahdollista?

Ainakin 4 kertaa olin yhteydessä samasta asiasta ja joka kerta luvattiin hoitaa ongelma.
Uusi lasku ja taas sama virhe. Siinä alkoi jo hermot mennä jatkuvaan soitteluun sinne, aina samasta asiasta.
Oli se yllättävän vaikeaa saada nuo ylimääräiset passit pois!
No onnistuihan se viimeinkin!

Paljon oli vaikeuksia Telialla viime kaudella. Jospa se tuleva Liigakausi menisi jo paremmin?
.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös Pohja