Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 976 728
  • 23 634

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@peterra. Kiitos gallup-lomakkeen tekemisestä. Täytin sen äskettäin. Yksi pieni typo siellä oli, kun eräässä kysymyksessä skaalan toisessa päässä oli vaihtoehto "epäselkää". Mielenkiintoista nähdä yhteenveto sitten aikanaan.

Typo täytyy korjata :) Sillä ei pitäisi olla vaikutusta. Kiitos.

Tällä hetkellä vastauksia on 122. Kokemukseni mukaan vastaustahti hiipuu tästä melkoisesti. Joudun hieman spammaamaan, kun kyselylinkki jää niin ylös ketjuun. Sinne pääset myös tästä:

Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta
 
Viimeksi muokattu:

Henkka40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut
Koska mielipiteet jakautuvat täällä aika rankasti niin päätin tässä viimeisenä lomapäivänä sitten nykäistä ihan kyselyn kokoon aiheesta. En edes tiedä, miksi näitä tykkään tehdä, mutta toistetaan taas tämä perinteinen rimpsu:

1) en kerää tunnistetietoja eli ei tarvitse kirjautua
2) mielipiteet ovat tasolla "nice to know" ja aion julkaista vastaukset 5.7.2019 täällä tai muutoin lähettää selvän linkin, jos joku haluaa nähdä vastausjakauman
3) minä en tee yhteistyötä Telian kanssa eikä tästä makseta minulle
4) koska julkaisen tiedot täällä kaikkien nähtäville jokainen voi käyttää tietoja haluamallaan tavalla ja arvioida itse niiden luotettavuuden
5) kyselyssä on 26 kysymystä, joista 23 on pakollisia. Pääsääntöisesti lineaarista arvostelua 1-5 sekä monivalintaa. Yhteenkään avoimeen kysymykseen ei tarvitse vastata
6) kyselyn täyttämiseen menee semmonen viitisen minuuttia - nopeimmat selviää kolmella.

Kyselyyn pääset tästä: Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta

Aivan loistava kysely! Iso hattu pois päästä, toivottasti mahdollisimman moni tähän vastaa ja saadaan jonkinlaista muutosta aikaan!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saatu vastausmäärä tällä hetkellä: 229.

Hieno määrä, mutta omalta kohdaltani vastaaminen loppui siihen, kun oli pakko olla asiakas heti ensimmäisessä kysymyksessä.

Siinä pitäisi olla vaihtoehto "Olen suomalainen jääkiekkofani, mutta ruotsalainen Telia ei osaa Suomen tytäryhtiönsä kautta maan rajojen ulkopuolelle lähetyksiään myymään."
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Hieno määrä, mutta omalta kohdaltani vastaaminen loppui siihen, kun oli pakko olla asiakas heti ensimmäisessä kysymyksessä.

Siinä pitäisi olla vaihtoehto "Olen suomalainen jääkiekkofani, mutta ruotsalainen Telia ei osaa Suomen tytäryhtiönsä kautta maan rajojen ulkopuolelle lähetyksiään myymään."
Miksi Telian asiakkaille tarkoitetussa kyselyssä pitäisi olla tuollainen vaihtoehto?
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi Telian asiakkaille tarkoitetussa kyselyssä pitäisi olla tuollainen vaihtoehto?
Siksi, että se Marbellassakin asuva Suomalainen kiekkofani haluaisi ostaa Telialta oikeuden katsoa kiekkolähetyksiä mutta ei ole siihen kykeneväinen koska Telia vaati Suomalaisen kotiosoitteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siksi, että se Marbellassakin asuva Suomalainen kiekkofani haluaisi ostaa Telialta oikeuden katsoa kiekkolähetyksiä mutta ei ole siihen kykeneväinen koska Telia vaati Suomalaisen kotiosoitteen.

Mahdollisesti kiinnostuneiden määrä kannattaisi tutkia, koska mikään sopimuspykälä ei estä näyttämästä.

On vain Telian päätös olla palvelematta asiakkaita, koska rahaa saa kuitenkin aika hyvin muutenkin. Liigan toimistossa ei olla edes kuultu mistään pienestä epäkohdasta eikä sillä ole merkitystä, koska rahat siirtyy firmojen välillä.
 
4

444

Etenemme 316 vastauksen kohdalla. :) Kiitos kaikille, jotka on jo vastannut.
Tässähän alkaa olla jo hyvää otantaa. Välillä tuntuu, ettei tässä ketjussa kuitenkaan ole kuin kaikesta nillittäviä saitoja puupäitä sekä kaiken paskan nieleviä uuvatteja, jotka eivät pysty myöntämään tulleensa kusetetuiksi. Näin ehkä hieman kärjistäen. Ja ettei kellekään yksilöoletetulle tule paha mieli, niin et sinä tietenkään ole puupää etkä uuvatti; mielipiteesi vain on väärä oli se mikä hyvänsä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Saatu vastausmäärä tällä hetkellä: 229.

Mistä tietää onko irtisanominen helppoa vai vaikeaa, jos sitä ei koskaan tenhy? Joku "ei kokemusta"-vaihtoehto ois tarpeen, koska tommosia kohtia tuli useemminkin. Itse vastasin "3" tommosiin kyssäreihin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Joo, vähän sama homma kuin yllä. En ole ollut yhteydessä asiakaspalveluun enkä irtisanonut ym niin näitä koskeviin kyssäreihin laiton mahdollisimman neutraalin vastauksen. Tuleeko vastauksista jonkinlainen kooste tänne? Kiitos vaivannäöstä !
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mistä tietää onko irtisanominen helppoa vai vaikeaa, jos sitä ei koskaan tenhy? Joku "ei kokemusta"-vaihtoehto ois tarpeen, koska tommosia kohtia tuli useemminkin. Itse vastasin "3" tommosiin kyssäreihin.

Näinhän se on. Sieltä on tullut useampikin palaute samasta asiasta ja olen ihan tyytyväinen, kun asia on ratkaistu yleensä vastaamalla 3. Kun kysely ei käynyt testikierroksella kenellekään niin myönnän kovin rehellisesti, että en osannut ottaa huomioon tuollaista mahdollisuutta ollenkaan. Onneksi siellä ei kuitenkaan ihan kohtuuttoman montaa kysymystä ole, jossa tämä ongelma tulee vastaan.

Tuleeko vastauksista jonkinlainen kooste tänne? Kiitos vaivannäöstä !

Kyllä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näinhän se on. Sieltä on tullut useampikin palaute samasta asiasta ja olen ihan tyytyväinen, kun asia on ratkaistu yleensä vastaamalla 3. Kun kysely ei käynyt testikierroksella kenellekään niin myönnän kovin rehellisesti, että en osannut ottaa huomioon tuollaista mahdollisuutta ollenkaan. Onneksi siellä ei kuitenkaan ihan kohtuuttoman montaa kysymystä ole, jossa tämä ongelma tulee vastaan.

Tein kesäduuneina tutkimushommia ja siksi tiedän kuinka EOS (Ei osaa sanoa) ei haluta mihinkään kohtaan. Se ei tuo mitään lisäarvoa. Kysymykset pitää asetella sellaisiksi, että on jotain mieltä.

Tutkimukset noin muuten toisaalta on sellaisia, että ei ihmismieli muista mitä vastasi johonkin kysymykseen viimeksi, jos täsmälleen sama kysymys esitetään viikon päästä uudelleen.

Tietenkin, jos Telian kokee huonoksi sen muistaa. Tai hyväksi.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tein kesäduuneina tutkimushommia ja siksi tiedän kuinka EOS (Ei osaa sanoa) ei haluta mihinkään kohtaan. Se ei tuo mitään lisäarvoa. Kysymykset pitää asetella sellaisiksi, että on jotain mieltä.

Se on ihan totta - EOS ei tuo mitään lisäarvoa tuloksiin. Toisaalta ymmärrän kyllä kritiikin, että asiakaspalvelua on paha arvioida selkeästi ollen jotain mieltä, jos ei esim. ole asioinut lainkaan asiakaspalvelun kanssa. Sitten taas teoriaa voi toki vetää pidemmällekin - itse luokittelen jopa itsepalvelukanavassa tehdyn tilauksen sujuvuuden asiakaspalvelun kanssa tekemisissä olemiseksi. Tilaus on pakko tehdä.

Samalla tietysti pahoittelen heille, jotka esim. asuvat ulkomailla, joille on aivan selkeä ongelma esim. rajoitettu sisältö, että he eivät edes pääse käsiksi tuotteeseen ja täten heidän on ihan mahdotonta arvioida kokonaisuutta. Täydellistä kyselyä ei voi tehdä, mutta joka kerta näistä oppii uutta. Seuraavalla kertaa olen jo huomattavasti viisaampi. Ikävä puoli esimerkiksi tässä muuten erinomaisessa Google Forms -pohjassa on se, että käytettävä pohjatyökalu kaikesta helppoudesta huolimatta tarjoaa tiettyjä rajoitteita.

Otanta kertyy tälläkin tavalla ihan kohtalaisen hyväksi ja vielä on viisi päivää aikaa vastailla. Sääli, että tässä kanavassa naisten osuus on niin pieni, että vertailukelpoiset naisten tulokset jäävät jälleen kovin pieniksi. Sen sijaan mielenkiintoa itselläni on erityisesti siihen, kuinka paljon vaikutusta on Telian asiakkuudella. Vastaukset jakautuvat aika fifty-fifty siihen, että osalta löytyy muita Telian tuotteita ja toisilta ainoastaan Liigasisältö. Oletettavasti Telian "all the way" -asiakkuus lisää jonkin verran tyytyväisyyttä.

Mielenkiintoa tuo itselle myös se, kuinka iso prosentti asiakkaista käyttää pääsääntöisesti Android+Telia-TV -sovellus+CC yhdistelmää. Tämän yhdistelmän käyttäjät kattavat tällä hetkellä 40 % tämän kanavan asiakkaista. Hauska nähdä, onko esim. teknisessä toimivuudessa koettuja eroja eri yhdistelmien välillä.
 
Viimeksi muokattu:

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Tämä on mahtavaa työtä. Olisin toivonut myös Telian "vuosikatsaukseen" jotain faktista asiakastutkimusta, mutta ainoat luvut jotka siinä oli, liittyi siihen montako peliä saatiin näytettyä ongelmitta.

Muuten liikuttiin tasolla "osalla", "jonkin verran" tms.

Massiivinen peukku.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä on mahtavaa työtä. Olisin toivonut myös Telian "vuosikatsaukseen" jotain faktista asiakastutkimusta, mutta ainoat luvut jotka siinä oli, liittyi siihen montako peliä saatiin näytettyä ongelmitta.

Osakeyhtiölakiin tai mikä ikinä onkaan ei tälläiset pienet yksityiskohdat kuulu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska mielipiteet jakautuvat täällä aika rankasti niin päätin tässä viimeisenä lomapäivänä sitten nykäistä ihan kyselyn kokoon aiheesta. En edes tiedä, miksi näitä tykkään tehdä, mutta toistetaan taas tämä perinteinen rimpsu:

1) en kerää tunnistetietoja eli ei tarvitse kirjautua
2) mielipiteet ovat tasolla "nice to know" ja aion julkaista vastaukset 5.7.2019 täällä tai muutoin lähettää selvän linkin, jos joku haluaa nähdä vastausjakauman
3) minä en tee yhteistyötä Telian kanssa eikä tästä makseta minulle
4) koska julkaisen tiedot täällä kaikkien nähtäville jokainen voi käyttää tietoja haluamallaan tavalla ja arvioida itse niiden luotettavuuden
5) kyselyssä on 26 kysymystä, joista 23 on pakollisia. Pääsääntöisesti lineaarista arvostelua 1-5 sekä monivalintaa. Yhteenkään avoimeen kysymykseen ei tarvitse vastata
6) kyselyn täyttämiseen menee semmonen viitisen minuuttia - nopeimmat selviää kolmella.

Kyselyyn pääset tästä: Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta
Lainaan koko viestin tähän näkyvyyden lisäämiseksi.

Loistava kysely! Toivottavasti vastauksista saataisiin Telian suuntaan sellaista viestiä, että oikeasti ymmärtäisivät missä ne pahimmat ongelmakohdat ovat.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos, kun ihmiset on vastanneet näin ahkerasti. Tällä hetkellä olemme 451 vastauksen verran ja kuten aina maanantai on hiljainen. Vielä on runsaasti aikaa vastata, joten nekin, jotka ei oo vielä ehtinyt vastailla ja ovat käyttäneet Telian Liiga-palveluita niin ehdottomasti mielipidettä tuonnekin tulemaan :) Oma tavoitteeni on 50 päässä, koska oletin jatkoajasta irtoavan sellaisen 500 vastausta. Kaikki tuon yli on sitten plussaa.

Kysely pysyy alkuperäisen suunnitelman mukaisesti auki pe 5.7 asti. Tarkka aika, kun kysely tullaan sulkemaan on 18:30 - kuten Liigamatseissa on tapana ;)
 

jle01

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telialta tuli ilmoitus että saisi katsella pre-season pelejä ilmaiseksi.

En kyllä itse ainakaan huomannut mistä tuon saisi päälle.
Itsellä vain tuo joukkuepassi ja kun klikkaa tuota banneria tulee: "Etsimääsi palvelua ei voi tilata käytössäsi oleviin liittymiin."

Muutenkin todella luottamusta herättävä tullut viesti:

Varmista elokuun maksuttomat harjoituspelit jo nyt

Liiga-tilaukseesi sisältyy maksuton katseluoikeus elokuussa pelattaviin harjoituspeleihin. Jotta saat harjoituspelit näkyviin, sinun tulee aktivoi maksuton Liiga Preseason -passi Omilla sivuilla.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Telialta tuli ilmoitus että saisi katsella pre-season pelejä ilmaiseksi.

En kyllä itse ainakaan huomannut mistä tuon saisi päälle.
Itsellä vain tuo joukkuepassi ja kun klikkaa tuota banneria tulee: "Etsimääsi palvelua ei voi tilata käytössäsi oleviin liittymiin."

Sama ongelma minulla.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Pitääpä näköjään vielä odotella vähän aikaa aktivoinnin kanssa. Tämä touhu on kyllä merkillistä, kun tuntuu että aina on joku uusi ongelma edessä. Sama puuhastelun maku toistuu joka asiassa tässä lafkassa bisneksen lajista riippumatta. Kohtuullisen pienellä rahalla esim tuon viestin / mainoksen toimivuuden olisi voinut varmistaa, ennen kuin työntää maailmalle, mutta ei. Kaikesta paistaa kokonaisuuden hahmotuksen puute, kaikki puuhaa omaa hommaansa ja kokonaisuus on parsittu teipillä kasaan jonka jälkeen muuta ei ole tarjolla, kuin tulipaljen sammuttamista.

Kuten aikaisemmin mainittu, varsinaisesta monopolista ei voida "syyttää", mutta olishan tää kiva, jos vois maksaa toimivasta tuotteesta. Maksaisin vaikka hiukan enemmän, että ei tartteis kokea / lukea tätä sontaa päivästä toiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös