Tuon 6e voi välttää pienellä vaivannäöllä. Jos ei jaksa irtisanoa ja aktivoida uudestaan, on se oma vika. Tässä on selkeästi kerrottu, että maksat niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan.
Monet ihmiset ovat valmiita maksamaan extraa vaivattomuudesta. Ja tuohon ruokakauppavertaukseen, jos tuo 6e tulisi siitä, ettet esim kerran vuodessa jaksa uusia ilmaiseksi "etukorttia", vaan antaisit vanhan uusiutua maksullisesti, kävisi se vertaukseksi.
E. Ymmärrän sen, ettei se ole fiksua, että Telia laskuttaa uskollisia asiakkaita enemmän, mutta jokaisella on ollut mahdollisuus katkaista se tilaus kesäksi, joten en sikäli ymmärrä valitusta huijaamisesta. Varsinkin kun joskus huhtikuussa olin tietoinen miten laskutus menee, eli ei ollut mikään "päivää ennen kerrottu". Toki aika myöhään kerrottu, mutta riittävän aikaiseen.
En minäkään syytä Viaplayta siitä, kun otin ilmaiset kaksi kuukautta, mutta unohdin katkaista tilauksen, jolloin maksoin kuukauden turhasta (en katsonut kertaakaan). Tuossa kun syy oli laiskuudessani.
Ah mutta tässä olet ystävä hyvä väärässä. Lojaali Kanta-asiakas (TM) ei pääse lainkaan helpommalla, mikäli haluaa katsoa harjoituspelejä kauden alla. Hänen on joka tapauksessa käytävä aktivoimassa tuo tilaus erikseen, ja jos hyvä tuuri käy, niin se jopa onnistuu yhdellä kertaa. Kuulemani mukaan näin ei suinkaan aina ole, vaan hinnat ovat pielessä, jolloin joudut säätämään asiakaspalvelun kanssa. Eli käytät lisää omaa aikaasi siihen, että asiat menevät kuten on luvattu.
Mikäli haluat olla Lojaali Kanta-asiakas (TM), mutta et halua katsoa harjoituspelejä, niin maksatkin vuodessa jo 20,7 € ekstraa siitä ilosta, että et käytä minuuttia elämästäsi paketin irtisanomiseen saati uudelleen tilaamiseen.
Viaplayhin tätä on aivan turha verrata, sillä siellä laskutusjakso on aina 1 kk riippumatta siitä, mihin aikaan kuukaudesta tilaat tai irtisanot sopimuksen. Lisäksi on oma valintasi, katsotko sitä vai et, koska sisältö on ollut silti saatavilla ja olemassa, vaikka et sitä katsoisikaan. Telialla sitä sisältöä ei liigatuotteissa ole kesän aikana, joten siltä ajalta maksetaan ihan aidosti tyhjästä. Tekisi mieli myös tietää, kuinka moni Telian kiekkoasiakkaista on oikeasti edes tietoisia siitä, että tilausta pätkimällä voisi säästää oikeaa rahaa. Viaplayllä ja vastaavilla on aivan selvää, että voimassa oleva tilaus maksaa rahaa; Telia sen sijaan pyrkii omassa viestinnässään hämärtämään tuota rajaa kaiken aikaa hehkuttaessaan maksuttomia harjoituspelejä yms. En ole ainakaan vielä nähnyt Viaplayn osalta kampanjaa, jossa katsot elokuun ilmaiseksi maksamalla touko- ja syyskuussa reilusti enemmän.
Tuossa edellä tulikin se Telian viestinnän ja mainonnan suurin kompastuskivi: kiertely ja vähättely. Lojaaleilta Kanta-asiakkailta (TM) laskutetaan ihan pokkana ekstraa tarjoamatta yhtään mitään vastineeksi, ja tätä mainostetaan ”maksuttomana preseasonina”. Se että asiakasta laskutetaan ajalta, jolloin ei tarjota mitään sisältöä, ei mahdu omaan oikeustajuuni. Toki pitkin kautta tulee päiviä, jolloin ei pelata, mutta kesätauko kestää vähintään 3 kk, tai 4 jos ei harjoituspelit nappaa. Toki ajalta ei laskuteta täyttä hintaa, mutta kuitenkin selvästi enemmän kuin jos vain sulkee palvelun kesäksi ja ostaa tuon ”ilmaisen preseasonin” erikseen. Mieti: maksat vähemmän ostamalla tuotteen kuin ottamalla sen ilmaiseksi. Vieläkö tuntuu oikealta?
Päälle sitten se, että ”pelotellaan” jumittavalla tilausputkella kauden alkaessa. Eli tiedostetaan jo kesäkuussa, että homma tulee kyykkäämään syyskussa, kun kapasiteetti ei riitä pyörittämään aataminaikaisia järjestelmiä. Melkoista.
Ei ole muuten tullut vielä yhdeltäkään yhteystietoja. Paljon kuitenkin perusteluja tähänkin ketjuun, miksi on täysin ok laskuttaa tyhjästä. Ootte te kyllä söpöjä.