Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 946 097
  • 23 567

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Luin vielä uudelleen tuota Telian analyysiä menneestä kaudesta, ja nyt Telia sai minut kerrankin hyvälle tuulelle. Onko tämä lause itseironiaa (en usko) vaiko Freudilainen lipsahdus?

"Varsinkin uskomattoman hienon ”Liiga-Leijonien” MM-kullan jälkihuuruissa meidän Liiga-tiimi kuopii jo maata ja odottaa malttamattomana ensi kautta."
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä. Itse vaihdoin jo viime vuoden puolella firman puhelin- ja nettilittymät pois Telialta. Enkä tehnyt sitä sen takia, että tolpan kilahdus ei kuulu tai striimissä on kahden minuutin viive. Vaan sen äärettömän ylimielisen asenteen vuoksi, jolla tähän Liiga-tuotteen ympärillä oleviin puutteisiin ja lupauksiin Telialla suhtauduttiin.
Asia on juurikin näin. Itsekin vaihdoin kaikki Telia liittymät pois ja myös lähipiiristä siirryttiin muille liittymille. Nämä äänimaailmat ja kuvakulmat etc on hyvin pieniä juttuja. Ne on kehityskohteita millä ei ole mitään tekemistä tämän paskamyrskyn kanssa. Tai joillekkin voi olla.

Kuulun myös siihen porukkaan jota korpeaa asiakkaiden sumuttaminen ja ylimielinen kohtelu. Ihan kuin asiakkaalla ei olisi mitään arvoa. Ja niille ketkä ihmettelee näitä "6€ inisiöitä". Laitan YV:llä tilinumeroni niin laittakaa minulle myös 6€ jos sitä löysää on. Saatte saman verran takaisin mitä nyt sillä ostatte, eli ette mitään. Mutta hei se on pieni raha.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ratkaisu @pernaveikko : Hae Telialle hommiin ja ala vaikuttaa sisältäpäin? Sun cv:llä arvatenkin ei homma eikä mikään raivata tietä Telian neukkareiden hämyyn.

CV:ni on oikeastaan aika kelvollisessa kunnossa ja varmaankin voisi olla mahdollisuuksia vaikka päästäkin hommiin, jos paikkoja avautuisi.

Sisältä päin vaikuttamisen mahdollisuudet valitettavasti olen tosin nähnyt ja sellainen ei ole mahdollista tälläisissä firmoissa. Mitään mitä tavallinen apina sanoo, riippumatta timangin kovista täydellisen vedenpitävistä perusteluista huolimatta, ei tulla toteuttamaan.

Kaikenlaisia listoja aina julkaistaan houkuttelevimmista työnantajista. Jotenkin voisi kuvitella, että Telia ei kovin korkealla niissä ole.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä ei ole koko kauden aikana ollut mitään ongelmia laskutuksen kanssa. Omasta mielestäni hyvin selkeästi ilmaistu mikä maksaa ja milloin, joten "yllätyslaskuista" (niitä muutamaa joissa ollut useata passia päällekäin) voi syyttää ainoastaan itseään. Toki en tiedä onko se fiksua, että tilauksen katkaisevat säästävät rahaa (omasta mielestäni ei), mutta se on Telialla todettu kannattavaksi linjaukseksi. Myös työni puolesta väittäisin näin olevan (en ole Telialla töissä, mutta olen nähnyt kuinka monella on Liiga-/joukkuepassi -tilaus yhä voimassa. Siksi en voi käsittää tuota järjetöntä urputusta tuosta tavasta, minkä Telia on valinnut. Se on kaikille sama, ja on täysin vapaaehtoista valita, pitääkö laskutuksen voimassa, vai katkaiseeko sen.

Lähetysten laatuunkin olen hyvin tyytyväinen, muutama ongelma kaudessa (herjasi jotain virhettä, mutta kirjautumalla ulos ja takaisin alkoi toimimaan), ja esimerkiksi Ruudulla niitä oli vähintään yhtä paljon. Myös sisältöön olen ollut hyvin tyytyväinen, Ari Vallin -show, Liigalive 360 jne, ei mitään valittamista niistä. Kaiken kaikkiaan palvelu on toiminut mielestäni erinomaisesti, joskin jotkut päätökset ovat ehkä hieman erikoisia.

Mutta jos lukee "maksat vain niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan", on ihan yksiselitteistä. Jos Liigaa pelataan syyskuussa, maksat syyskuulta, fiksuus (asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen) onkin sitten toinen asia, mutta mielestäni siitä on turha valittaa (Telian linjaus tämä, eli ovat päätyneet tällaiseen ratkaisuun), siellä on aivan taatusti mietitty, onko se rahallisesti kannattavaa vai ei. Ja ikävä kyllä markkinatalous toimii näin, eli maailma pyörii rahan ympärillä.

e. Todella paljon pidän siitä vs Ruutu, kun tilausjakso voi olla esim 1,5kk, kun Ruudulla se oli aina tasakuukausia. Esim otin tilauksen joskus tammikuun loppupuolella, mutta peruutin heti toukokuun alussa. Myös vaihto joukkuepassista Liigapassiin oli ongelmatonta, ja laskutus meni täysin oikein. Ruudulla olisin maksanut 20.1. - 20.5., kun nyt Telialla maksoin 20.1. - 4.5. (vai mikä päivä viimeinen finaali olikaan).
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siksi en voi käsittää tuota järjetöntä urputusta tuosta tavasta, minkä Telia on valinnut. Se on kaikille sama, ja on täysin vapaaehtoista valita, pitääkö laskutuksen voimassa, vai katkaiseeko sen.

Yrityksellä on täysi oikeus valita haluamansa tapa laskuttaa. Monelle meistä tässä ei ole kysymys rahasta - minulle tässä on ennen kaikkea kyse luottamuksesta ja avoimesta viestinnästä. Minusta on äärimmäisen kyseenalaista markkinoida jotain palvelua ilmaisena, jos asiakas todellisuudessa maksaa siitä. Telia olisi välttänyt varmaan monta täysin turhaa reklamaatiota viestinnällä, joka on selkeää ja yksiselitteistä.

Jonkin verran jaan ymmärrystä myös Telialle siitä, että kyseessä on heille uusi tuote, jota on tehty vähän juosten. Ja valitettavasti sen näkee aivan kaikesta, että tätä on nimenomaan tehty juosten. Jos nyt listataan näitä huonon työn merkkejä tähän niin:

1) laskutuksesta jaettiin viime kesänä iso kasa erittäin ristiriitaista tietoa ja samaa ristiriitaista tietoa jaetaan edelleen tänäkin vuonna. Mielestäni ilmainen tarkoittaa, että veloitusta ei muodostu. Telia teki viime kesänä ison kasan ennakkotilauksia, joita se markkinoi "kauden 2018-19 preseason pelit veloituksetta", joka tarkentui VASTA heinäkuun lopussa 2018 muotoon "elokuun pelit ilmaiseksi", laskutus käyntiin 1.9. Ennakkotilaajan etu oli siis Telian toimien perusteella maksaa peleistä ihan puhdasta rahaa n. 15 €. Jos menet kauppaan ja ostat tarjouksesta vaikka kaksi riisipussia yhden hinnalla niin ei sitä yhden riisipussin hintaa nosteta silloin 2 €, jolloin faktuaalisesti asiakas maksaakin ilmaisesta. Toki on triviaalia, onko ilmaista edes olemassa.
2) laskutus on tarkentunut vasta kauden edetessä ja selkeitä vastauksia sellaisiin asioihin, jotka pitäisi löytyä asiakkaan tiedosta jo ennen kuin tilaus tehdään on saatu odottaa aivan tolkuttomasti. Telia kertoo kyllä täällä koko partionsa voimalla, että tiedot on olleet julkisia ja niitä linkataan tänne innolla, vaikka todellisuus on se, että tiedottaminen asiakkaille on ollut täyttä nollatasoa ja kaikista asioista on vain ilmoitettu

Sinä voit olla tyytyväinen tähän, mutta MINÄ arvostan palveluntarjoajan rehellisyyttä. Voin maksaa ihan hyvin vaikka koko syyskuun Liigasta, jos minulle kerrotaan selkeästi riittävän aikaisin, mitä hyötyä siitä on. Sen sijaan Telian valitsema strategia on juuri päin vastoin eli he eivät oma-aloitteisesti kerro yhtään mitään, joka olisi hyvää asiakaspalvelua. Tosiasia on se, että ihmisiä ei isossa kuvassa kiinnosta liikaa, maksavatko he tyhjästä esim. 15 €. Veikkaisin, että monet Tappara-fanit maksavat preseasonin osalta täysin tyhjästä sen 15 e, kun eivät jaksa koskea paketteihin.

Joustavasta laskutuksesta onkin tullut joustavaa rahankeruuta. Valveutunut asiakas osaa laskea, että kaikki kiinni, kun kausi päättyy ja auki uudestaan, kun kausi alkaa. Joku voi myös kysyä, miten tuo laskutuksen käynnistäminen Liiga- ja joukkuepassin osalta on Telialle niin helkutin vaikeaa. Tämän päivän järjestelmillä ei ole MIKÄÄN ongelma käynnistää laskutusta koko asiakaskunnalta suoraan 13.9, kun pelit oikeasti alkavat. Vastaavasti ei ole mitenkään erityisen vaikeaa lopettaa laskutusta kaikilta, kun finaali on takana. Se on jopa se täysin sama järjestelmä, joka osaa nyt käynnistää laskutuksen 1.9 ja lopettaa 31.5. Tällöin olisi helppoa sanoa, että minun kannattaa pitää tilaus voimassa toukokuun niin saan oikeasti ilmaiseksi ne treenipelit ja se kuulostaa reilulta. Vastaavasti se, mikä särähtää "kusetuksen" puolelle on se, että myös laskutus käynnistyy aikaisemmin.

Tässä tapauksessa ne on huonoja argumentteja, että asiakas voi äänestää käytöksellään. Telialla on Liigaan yksinoikeus ja tarve on olemassa eli asiakas suostuu ehtoihin, joihin ei normaalissa tilanteessa tarvisi suostua. Toistan aiemman suositukseni että Teliaan joutuukin vaikuttamaan puhelinliittymien ja nettien kautta.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kukin tappakoot aikaa kuten haluaa ja harrastuksensa kullakin... Mutta ei voi oikeesti muuta kun nauraa...

Niin, toiset käyttävät aikaansa kritisoidakseen havaitsemiaan epäkohtia. Toiset siihen, että voivat lukea lähemmäs kymmenen tuhatta viestiä aiheesta, joka ei ilmeisesti kiinnosta, voidakseen sitten hävetä ja nauraa.

On aika selvää, että Telialla ei nyt ole mennyt asiat ihan putkeen. Parhaimmillaan on kiitelty sitä, että lähetykset ovat toimineet ja on jotain kivoja ohjelmia. Pasi Rautiaisen sanoin voisi todeta, että totta kai, nehän on perkele peruskiviä jääkiekkolähetyksessä. Ongelmia onkin sitten ollut vähän kaikessa muussa. Jotain kertoo sekin, että tässä ketjussa on noin vuoden aikana se 9900+ viestiä, kun Ruudun vastaava keräsi viidessä vuodessa n. 7000. Eikä Ruutu mikään täydellinen palvelu ollut, kaukana siitä. Mutta eihän siinä mitään, ketjuhan käy nähtävästi viihteestä monille. Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset. Paitsi jos viime mainitut sattuvat olemaan Telian asiakkaita, silloin saavat nimittäin maksaa 6 euroa.

Toki vanha yhteiskuntaopin opettajani teroitti mieleeni tarkasti sen, että ilmainen ja maksuton eivät ole sama asia, esim. maksuton kouluopetus ei ole ilmaista. En vaan ole ennen törmännyt siihen näin päin, eli että ilmainen voi olla maksullinen.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta jos lukee "maksat vain niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan", on ihan yksiselitteistä. Jos Liigaa pelataan syyskuussa, maksat syyskuulta, fiksuus (asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen) onkin sitten toinen asia, mutta mielestäni siitä on turha valittaa (Telian linjaus tämä, eli ovat päätyneet tällaiseen ratkaisuun), siellä on aivan taatusti mietitty, onko se rahallisesti kannattavaa vai ei. Ja ikävä kyllä markkinatalous toimii näin, eli maailma pyörii rahan ympärillä.
Jos tuo olisi ollut se markkinointiviesti johdonmukaisesti koko ajan, niin minulla ei olisi siihen nokan koputtamista. Telia on käyttänyt kuitenkin markkinoinnissaan useasti viestiä "maksat vain kun pelataan", ja täällä palstallakin on keväällä sanottu useaan otteeseen Telian toimesta, että pakettia ei kannata irtisanoa kesäksi koska sillä saa harjoituspelit ilmaiseksi (et häviä mitään). Tuo on ihan puhdasta kusetusta, ja vaikka summa on pieni, on kusettaminen mielestäni moraalisesti väärin.

Tarkoituksenmukaisen harhaanjohtamisen seurauksena veikkaisin, että suurin osa Telian asiakkaista ei tiedä maksavansa enemmän kuin mitä olisi maksanut irtisanomalla kesäksi ja ottamalla harkkapelit erikseen. Tuo on tässä asiassa se pihvi.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jotain rajaa silti oikeesti? Kuinkahan monta tuhatta viestiä tässäkin ketjussa on itketty siitä kun ei ymmärretä toistaiseksi voimassa olevan ja määräaikaisen sopimuksen eroja? Ja kuinka vaikeaa on ymmärtää lause "Liigapassi laskutetaan niiltä kuukasilta kun pelataan Liigapelejä"?

"Siis hetkonen, mut toukokuulla on vaan 5 peliä...en kai mää siitä joudu maksamaan täyttä hintaa" Oikeesti, mää häpeen....
Eikös vuosi sitten mainostettu että "et maksa turhasta" ja tuo rupesi vasta myöhemmin tarkentumaan tuohon selkeään muotoon?
 
4

444

Huomio kaikki, jotka olette valmiit maksamaan 6€ vuodessa tyhjästä eli ilman minkäänlaista vastinetta. Pyytäisin teitä lähettämään minulle yksityisviestillä yhteystietonne, niin lähetän teille laskun tyhjästä, suuruudeltaan 6€. Voin tehdä sen lisäksi automaattisesti vuosittain toistuvana. Kyse on vain kuudesta eurosta; aivan mitätön summa koko vuoden mittakaavassa. Jään odottamaan mielenkiinnolla, kuinka moni tätä Telian taktiikkaa puoltavista ilmoittautuu.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei tässä mitään olla kierrelty tai kaarreltu, samat asiat löytyy mm. nettisivultamme. Tässä vielä yksinkertaisuudessaan: pelkkä preseason-passi maksaa 14,90 €, ja siihen kuuluu elo- ja syyskuun preseason-ottelut. Tuo passi laskutetaan niin, että se on elokuun ajan 14,90 €/kk, muuna aikana 0 €/kk. Eli koko passista maksat sen 14,90 € sisältyen syyskuun pelit. Jos sinulla on ollut voimassaoleva Liiga-tilaus läpi toukokuun, saat preseason-passin veloituksetta.

Liiga-passin laskutus alkaa 1.9. //Laura
Selkeä kysymys johon toivon selkeää ja yksinkertaista vastausta. Sisältyykö syyskuun harjoituspelit liigapassiin, jos ei ole hankkinut tuota 14.90 maksavaa preseasonpakettia?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mua jäi näin akateemisessa mielessä askarruttamaan tämä vastaus (käytännön tasolla kun ei kosketa lainkaan).

Eli preseason-passi pitää sisällään syyskuun harjoitusottelut. Pitääkö Liiga-passi vuorostaan sisällään syyskuun harjoitusottelut?

Eli onko niin, että
(a) henkilöä, joka ostaa preseason-passin ja Liiga-passin syyskuun alusta, laskutetaan kaksinkertaisesti syyskuun harjoitusotteluista, vai
(b) henkilöä, joka ottaa Liiga-passin syyskuun alusta ilman preseason-passia, laskutetaan syyskuun alusta antamatta hänelle nähtäväksi tuottamaanne Liigaan liittyvää sisältöä?
Tässä taitaa olla juurikin se vipu, jota Joonas kutsui teknisiksi syiksi. Preseason on oma pakettinsa, jolloin se ei kuulu liigapakettiin. Nyt liigapakettinsa tilaavat maksavat siis syyskuun alun saamatta yhtään mitään vastinetta rahoilleen, vaikka pelejä ja muuta sisältöä näytetään, mutta ei kuulu tuohon maksamaansa pakettiin. Näppärä keino laskuttaa asiakkaita tyhjästä tai kahteen kertaan, jos haluaa sisältöä nähdä. Kutsutaan sitä tässä Joonaksen tapaan tekniseksi syyksi.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Huomio kaikki, jotka olette valmiit maksamaan 6€ vuodessa tyhjästä eli ilman minkäänlaista vastinetta. Pyytäisin teitä lähettämään minulle yksityisviestillä yhteystietonne, niin lähetän teille laskun tyhjästä, suuruudeltaan 6€. Voin tehdä sen lisäksi automaattisesti vuosittain toistuvana. Kyse on vain kuudesta eurosta; aivan mitätön summa koko vuoden mittakaavassa. Jään odottamaan mielenkiinnolla, kuinka moni tätä Telian taktiikkaa puoltavista ilmoittautuu.
Sinä et tarjoa minulle mitään vuoden aikana, telia näyttää Liigaa, siinä se 6€:n ero.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suzanne Hanrahan, Ogie Ogilthorpe
Sinä et tarjoa minulle mitään vuoden aikana, telia näyttää Liigaa, siinä se 6€:n ero.
Eihän Teliakaan sulle mitään bonusta sillä ylimääräisellä kuudella eurolla tarjoa.
 

JKyykka

Jäsen
Sinä et tarjoa minulle mitään vuoden aikana, telia näyttää Liigaa, siinä se 6€:n ero.
Niin että sinulle on ihan ok, että käyt vuoden ajan Prismassa ruokaostoksilla ja sitten yhtenä päivänä postilaatikossa odottaa 6 €:n lasku S-Ryhmältä, jossa ei kerrota mitään syytä laskulle? He kuitenkin tarjosivat koko vuoden sinulle mahdollisuutta käydä ostoksilla heidän kaupassaan.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuon 6e voi välttää pienellä vaivannäöllä. Jos ei jaksa irtisanoa ja aktivoida uudestaan, on se oma vika. Tässä on selkeästi kerrottu, että maksat niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan.

Monet ihmiset ovat valmiita maksamaan extraa vaivattomuudesta. Ja tuohon ruokakauppavertaukseen, jos tuo 6e tulisi siitä, ettet esim kerran vuodessa jaksa uusia ilmaiseksi "etukorttia", vaan antaisit vanhan uusiutua maksullisesti, kävisi se vertaukseksi.

E. Ymmärrän sen, ettei se ole fiksua, että Telia laskuttaa uskollisia asiakkaita enemmän, mutta jokaisella on ollut mahdollisuus katkaista se tilaus kesäksi, joten en sikäli ymmärrä valitusta huijaamisesta. Varsinkin kun joskus huhtikuussa olin tietoinen miten laskutus menee, eli ei ollut mikään "päivää ennen kerrottu". Toki aika myöhään kerrottu, mutta riittävän aikaiseen.

En minäkään syytä Viaplayta siitä, kun otin ilmaiset kaksi kuukautta, mutta unohdin katkaista tilauksen, jolloin maksoin kuukauden turhasta (en katsonut kertaakaan). Tuossa kun syy oli laiskuudessani.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
@mesag kiteyttää erittäin hyvin pointin tässä asiassa.
 

Telia

Jäsen
Selkeä kysymys johon toivon selkeää ja yksinkertaista vastausta. Sisältyykö syyskuun harjoituspelit liigapassiin, jos ei ole hankkinut tuota 14.90 maksavaa preseasonpakettia?

Syyskuussa pelattavat preseason-ottelut näet myös voimassaolevalla Joukkuepassilla, Liiga-passilla tai Liigan yhdistelmäpaketeilla. //Liisa
 
4

444

Tuon 6e voi välttää pienellä vaivannäöllä. Jos ei jaksa irtisanoa ja aktivoida uudestaan, on se oma vika. Tässä on selkeästi kerrottu, että maksat niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan.

Monet ihmiset ovat valmiita maksamaan extraa vaivattomuudesta. Ja tuohon ruokakauppavertaukseen, jos tuo 6e tulisi siitä, ettet esim kerran vuodessa jaksa uusia ilmaiseksi "etukorttia", vaan antaisit vanhan uusiutua maksullisesti, kävisi se vertaukseksi.

E. Ymmärrän sen, ettei se ole fiksua, että Telia laskuttaa uskollisia asiakkaita enemmän, mutta jokaisella on ollut mahdollisuus katkaista se tilaus kesäksi, joten en sikäli ymmärrä valitusta huijaamisesta. Varsinkin kun joskus huhtikuussa olin tietoinen miten laskutus menee, eli ei ollut mikään "päivää ennen kerrottu". Toki aika myöhään kerrottu, mutta riittävän aikaiseen.

En minäkään syytä Viaplayta siitä, kun otin ilmaiset kaksi kuukautta, mutta unohdin katkaista tilauksen, jolloin maksoin kuukauden turhasta (en katsonut kertaakaan). Tuossa kun syy oli laiskuudessani.
Ah mutta tässä olet ystävä hyvä väärässä. Lojaali Kanta-asiakas (TM) ei pääse lainkaan helpommalla, mikäli haluaa katsoa harjoituspelejä kauden alla. Hänen on joka tapauksessa käytävä aktivoimassa tuo tilaus erikseen, ja jos hyvä tuuri käy, niin se jopa onnistuu yhdellä kertaa. Kuulemani mukaan näin ei suinkaan aina ole, vaan hinnat ovat pielessä, jolloin joudut säätämään asiakaspalvelun kanssa. Eli käytät lisää omaa aikaasi siihen, että asiat menevät kuten on luvattu.
Mikäli haluat olla Lojaali Kanta-asiakas (TM), mutta et halua katsoa harjoituspelejä, niin maksatkin vuodessa jo 20,7 € ekstraa siitä ilosta, että et käytä minuuttia elämästäsi paketin irtisanomiseen saati uudelleen tilaamiseen.

Viaplayhin tätä on aivan turha verrata, sillä siellä laskutusjakso on aina 1 kk riippumatta siitä, mihin aikaan kuukaudesta tilaat tai irtisanot sopimuksen. Lisäksi on oma valintasi, katsotko sitä vai et, koska sisältö on ollut silti saatavilla ja olemassa, vaikka et sitä katsoisikaan. Telialla sitä sisältöä ei liigatuotteissa ole kesän aikana, joten siltä ajalta maksetaan ihan aidosti tyhjästä. Tekisi mieli myös tietää, kuinka moni Telian kiekkoasiakkaista on oikeasti edes tietoisia siitä, että tilausta pätkimällä voisi säästää oikeaa rahaa. Viaplayllä ja vastaavilla on aivan selvää, että voimassa oleva tilaus maksaa rahaa; Telia sen sijaan pyrkii omassa viestinnässään hämärtämään tuota rajaa kaiken aikaa hehkuttaessaan maksuttomia harjoituspelejä yms. En ole ainakaan vielä nähnyt Viaplayn osalta kampanjaa, jossa katsot elokuun ilmaiseksi maksamalla touko- ja syyskuussa reilusti enemmän.

Tuossa edellä tulikin se Telian viestinnän ja mainonnan suurin kompastuskivi: kiertely ja vähättely. Lojaaleilta Kanta-asiakkailta (TM) laskutetaan ihan pokkana ekstraa tarjoamatta yhtään mitään vastineeksi, ja tätä mainostetaan ”maksuttomana preseasonina”. Se että asiakasta laskutetaan ajalta, jolloin ei tarjota mitään sisältöä, ei mahdu omaan oikeustajuuni. Toki pitkin kautta tulee päiviä, jolloin ei pelata, mutta kesätauko kestää vähintään 3 kk, tai 4 jos ei harjoituspelit nappaa. Toki ajalta ei laskuteta täyttä hintaa, mutta kuitenkin selvästi enemmän kuin jos vain sulkee palvelun kesäksi ja ostaa tuon ”ilmaisen preseasonin” erikseen. Mieti: maksat vähemmän ostamalla tuotteen kuin ottamalla sen ilmaiseksi. Vieläkö tuntuu oikealta?
Päälle sitten se, että ”pelotellaan” jumittavalla tilausputkella kauden alkaessa. Eli tiedostetaan jo kesäkuussa, että homma tulee kyykkäämään syyskussa, kun kapasiteetti ei riitä pyörittämään aataminaikaisia järjestelmiä. Melkoista.


Ei ole muuten tullut vielä yhdeltäkään yhteystietoja. Paljon kuitenkin perusteluja tähänkin ketjuun, miksi on täysin ok laskuttaa tyhjästä. Ootte te kyllä söpöjä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Tuon 6e voi välttää pienellä vaivannäöllä. Jos ei jaksa irtisanoa ja aktivoida uudestaan, on se oma vika. Tässä on selkeästi kerrottu, että maksat niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan.

Tuon voi Telialla välttää pienellä vaivannäöllä niin ei tarvitse tuhansien tehdä itse tuota.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomio kaikki, jotka olette valmiit maksamaan 6€ vuodessa tyhjästä eli ilman minkäänlaista vastinetta. Pyytäisin teitä lähettämään minulle yksityisviestillä yhteystietonne, niin lähetän teille laskun tyhjästä, suuruudeltaan 6€. Voin tehdä sen lisäksi automaattisesti vuosittain toistuvana. Kyse on vain kuudesta eurosta; aivan mitätön summa koko vuoden mittakaavassa. Jään odottamaan mielenkiinnolla, kuinka moni tätä Telian taktiikkaa puoltavista ilmoittautuu.
Siirrän tuon 6€ tilillesi sillä sekunnilla kun osoitat antavasi miljoonia suomalaiselle jääkiekkoilulle.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin että sinulle on ihan ok, että käyt vuoden ajan Prismassa ruokaostoksilla ja sitten yhtenä päivänä postilaatikossa odottaa 6 €:n lasku S-Ryhmältä, jossa ei kerrota mitään syytä laskulle? He kuitenkin tarjosivat koko vuoden sinulle mahdollisuutta käydä ostoksilla heidän kaupassaan.
Minulle ainakin on tullut S-ryhmälyä laskuja maksuista, joista eivät kerro mainoslauseissaan. Samanlaisia laskuja on tullut itseasiassa useilta palveluntarjoajilta.

Jos Telia laskuttaa sinua tyhjästä ja sopimusehtojen vastaisesti, sinun kannattaa valittaa asiasta kuluttajasuoja -asiamiehelle. Saat varmasti rahasi takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös vuosi sitten mainostettu että "et maksa turhasta" ja tuo rupesi vasta myöhemmin tarkentumaan tuohon selkeään muotoon?
Minun mielestäni nuot tarkoittavat ihan samaa. Toinen on lentävä mainoslausahdus ja toinen vähän lähempänä sopimusehtotekstiä. Ei kait oikeasti kukaan tuollaisten mainoslausahdusten takia kuvittele, että maksat oikeasti vain niiltä sekunneilta kun Liiga pelit on käynnissä? Luulisi nykyihmisten olevan valveutuneempia ja tutkailevan vähän tarkemmin, mitä mainoslause tarkoittaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minun mielestäni nuot tarkoittavat ihan samaa. Toinen on lentävä mainoslausahdus ja toinen vähän lähempänä sopimusehtotekstiä. Ei kait oikeasti kukaan tuollaisten mainoslausahdusten takia kuvittele, että maksat oikeasti vain niiltä sekunneilta kun Liiga pelit on käynnissä? Luulisi nykyihmisten olevan valveutuneempia ja tutkailevan vähän tarkemmin, mitä mainoslause tarkoittaa.

Mun mielestä tässä keskustelussa kierretään täysin järjetöntä ympyrää, kun osa meistä puhuu laudoista ja osa aidan seipäistä. On hyvä, että löytyy myös erilaisia mielipiteitä, koska eihän me asiakkaatkaan mikään homogeeninen lauma olla, jossa ei olisi tilaa erilaisille ajatuksille samasta asiasta.

Jokainen ratkaisee itse tämän helppouden nimissä, kuinka paljon olet valmis maksamaan sitten helppoudesta. Ymmärtäisin helppoudesta maksamisen aivan loistavasti, jos kyseessä olisi esim. tietokoneohjelman asennus tai jonkun tietoturvan lisääminen laitteille. Tässä voisin jopa itse maksaa "helppoudesta" ja siitä, että ei tarvi itse pistää tikkua ristiin.

Telian kohdalla ongelma on se, että mikään ei ole kovin helppoa. Helppoudesta on aika turha maksaa Liigan osalta, kun tuo laskutus kohtelee koko asiakaslössiä aivan yhtä huonosti huolimatta siitä, koetko sen helpoksi ja oletko valmis maksamaan extraa heille siitä. Telian omat sivut eivät ole asiakkaille tehty ja näkökulma on selvästi ollut toinen.

Jos olet valmis maksamaan helppoudesta niin silloin se ehdottomasti helpoin on se, että maksat Telialle sen 6 € siitä, että he irtisanovat pakettisi ja tilaavat sen uudestaan :D Se on helppoa. Vastaavasti näiden preseason-pelien kanssa kikkailu on semmosta, että se ei ole helppoa nähnytkään.

Lopulta kuitenkin kaikki olisi Telialle helppoa, jos he vaan kertoisivat viestinnässään ihan suoraan, että ilmaista ei ole olemassa. Älä mainosta maksuttomia preseason-pelejä, jos et sellaisia oikeasti tarjoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös