Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 892 429
  • 23 409

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa edellisellä sivulla joku Telian ihminen linkitti heidän oman yhteenvetonsa ensimmäisestä kaudesta, joka lähinnä sisälsi omaan olkapäähän taputtelua. Mutta siellä oli tämä mahtava osuus (alla). Ei ne tolpat kilahtele aina hallillakaan!

"Paremmat mikitykset otettiin käyttöön heti kauden alussa, jolloin haasteita aiheutti sopivien säätöjen löytäminen, jotta äänet kuuluisivat katsojille parhaalla mahdollisella tavalla. Yksityiskohdat saatiin kuitenkin viilattua ja kauden aikana kotikatsomoissa on kuultu hienosti kiekon napsuminen lapaan tai taklausten rymähtäminen laitoihin. Tolppien kilahtelun vaimeudesta tai puutteesta on ollut paljon puhetta kauden aikana, mutta aina tolppien kilahtamiset eivät kuulu edes livenä hallilla, joten keinotekoisesti niitä ei voida ääniraitaan tuoda."



Kas vain sanoi kasvain. Omaan silmään kaikki oli samanlaista mitä Ruudun aikana, mutta pääasia et hei kaikkensa on yrittänyt. Aina ei voi onnistua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tässä mitään olla kierrelty tai kaarreltu, samat asiat löytyy mm. nettisivultamme. Tässä vielä yksinkertaisuudessaan: pelkkä preseason-passi maksaa 14,90 €, ja siihen kuuluu elo- ja syyskuun preseason-ottelut. Tuo passi laskutetaan niin, että se on elokuun ajan 14,90 €/kk, muuna aikana 0 €/kk. Eli koko passista maksat sen 14,90 € sisältyen syyskuun pelit. Jos sinulla on ollut voimassaoleva Liiga-tilaus läpi toukokuun, saat preseason-passin veloituksetta.

Liiga-passin laskutus alkaa 1.9. //Laura
Eli jos tilaan nyt Preseason-passin ja Liigapassin, niin maksan Preseasonista 14,90€ ja Liigasta syyskuulta 24,90€, yhteensä 39,80€. Jos sen sijaan en tilaa Preseason-passia vaan tilaan Liigapassin kauden alkaessa, en tietysti maksa elokuusta mitään ja syyskuusta sitten 12.9. tilaamalla päiväkohtaisella laskutuksella n 10€.
Mikä teidän mielestänne on tällöin preseasonin hinta? Onko viestintänne ja markkinointinne selkeää? EI kiertelyä tai kaartelua.

Sellainen tärkeä huomautus myös, että jos tässä osoitteessa: https://www.telia.fi/liiga/tuotteet
Painan "Kohti Liiga-kautta" otsikon alta vihreää "Tilaa"-nappia, niin kirjautumisen jälkeen pyydetään tarkistamaan/päivittämään henkilötiedot ym ja siinä samalla minusta hyvin epämääräisesti ilman mahdollisuutta lukea mitään tarkempia tuotteen tilausehtoja tulee asiakas tilanneeksi tuon preseason-passin. Tarkistakaa tuo.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Kas vain sanoi kasvain. Omaan silmään kaikki oli samanlaista mitä Ruudun aikana, mutta pääasia et hei kaikkensa on yrittänyt. Aina ei voi onnistua.

En tiedä ovatko vahingossa katsoneet NHL-matseja. Tuo kuvaus syöttöjen napsumisesta lapaan ja taklauksista sopii nimittäin juuri niiden lähetysten äänimaailmaan. Liiga-lähetykset eivät ole edes samalla sivulla.
 

Telia

Jäsen
@msg Vaikka itseänikin on välillä ottanut pattiin Telia, niin kyllä täällä tulee myös tarpeetontakin rapaa. Varsinkin, kun olemassa asiallista kritiikkiä, jota jotkut antavatkin, mutta sitten taas osa kiroaa vuorotellen Teliaa rajumminkin sanankääntein, vaikka kyse olisi tosi pienestäkin asiasta. Itse myös joskus kirosin Teliaa, kunnes huomasin, että vika olikin minussa itsessäni. Toki ei Teliakaan ole tilannetta itselleen epäselvyyksillä ja käyttämisen ajoittaisilla hankaluuksilla tehnyt, mutta ei tuo nyt mikään maailman ongelmallisin palvelu ole lähellekään, vaikka sellaisen kuvan helposti ketjusta saa.

Sitten ihan kiihkoton palaute ja tiedustelu: Ulkomailla asuvana olen kokenut laskutuksen hieman hankalaksi, sikäli mikäli olen ymmärtänyt oikein eli lasku ilmaantuu Telian palveluun, josta minun se erikseen pitää kaivella. Tähän mennessä olenkin maksanut aina mailiin tulevat muistutusmaksut.

Onko tähän helpompia tapoja vastaanottaa lasku, ettei tarvitse laskea muistutuslisää joka kuukausi? Koen Telian portaalista laskun kaivamisen hankalaksi ja varsinkin, kun mitään viestiä laskun ilmestymisestä ei tule.

Kuten täälläkin on tullut ilmi, niin laskutusvaihtoehtojen lisääminen olisi enemmän kuin suotavaa! Suoraveloitus esimerkiksi olisi loistava lisä ja tekisi maksamisen helpoksi asiakkaalle.

Suosittelen tarkistamaan Omilta sivuilta laskutustavan tätä reittiä: Omat tiedot ja asetukset -> Laskutustiedot -> Kyseinen palvelu, muokkaa. Vaikuttaa siltä, että nyt laskut tulevat pelkästään Omille sivuille, vaikka alkuperäiset laskut voivat tulla yhtälailla sähköpostitse muistutuslaskujen lailla.


Tuleeko tilauksesta kaikille sama posti? eli kun minulla on liigapassi tilaus mikä meni vaan tauolle niin tuo 14,90€ on tilauspostissa väärää tietoa? Ensimmäinen lasku syyskuussa?

"Liiga Preseason -passi 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Liiga Preseason -passi veloituksetta Telia TV digiboksilla ja Telia TV sovellus -palvelussa Joukkuepassi tai Liigapassi -tilaajille. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus.,

Kanavapaketin normaalihinta on elokuun ajan 14,90 e/kk, muuna aikana 0 e/kk. Paketin voimassaolo päättyy preseason-otteluiden päätyttyä."

Tarkoitatko kumpaa: Liiga-passisi on maksuttomalla kesätauolla vai lopetit tilauksen välillä? Jos passi on ollut voimassa (ei irtisanottuna) toukokuun, on preseason-passi maksuton. Muutoin preseason on sen 14,90 €. Jos passin aktivoinnissa on epäselvyyttä, asiakaspalvelusta saadaan tuo varmistettua. //Laura
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli jos tilaan nyt Preseason-passin ja Liigapassin, niin maksan Preseasonista 14,90€ ja Liigasta syyskuulta 24,90€, yhteensä 39,80€. Jos sen sijaan en tilaa Preseason-passia vaan tilaan Liigapassin kauden alkaessa, en tietysti maksa elokuusta mitään ja syyskuusta sitten 12.9. tilaamalla päiväkohtaisella laskutuksella n 10€.
Mikä teidän mielestänne on tällöin preseasonin hinta? Onko viestintänne ja markkinointinne selkeää? EI kiertelyä tai kaartelua.

Sellainen tärkeä huomautus myös, että jos tässä osoitteessa: https://www.telia.fi/liiga/tuotteet
Painan "Kohti Liiga-kautta" otsikon alta vihreää "Tilaa"-nappia, niin kirjautumisen jälkeen pyydetään tarkistamaan/päivittämään henkilötiedot ym ja siinä samalla minusta hyvin epämääräisesti ilman mahdollisuutta lukea mitään tarkempia tuotteen tilausehtoja tulee asiakas tilanneeksi tuon preseason-passin. Tarkistakaa tuo.

Eiku se preaseson on ilmanen kunhan vaan pitää toukokuun ajan voimassa ja maksaa siitä kuukaudesta 13.9e. Sillon elokuu on ilmanen ja laskutus alkaa vasta syyskuusta.

Eli pitämällä jatkuvaa tilausta voimassa maksat enemmän, normaalia nykyaikaista asiakkaiden sitouttamista. Tai sitten ei.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiku se preaseson on ilmanen kunhan vaan pitää toukokuun ajan voimassa ja maksaa siitä kuukaudesta 13.9e. Sillon elokuu on ilmanen ja laskutus alkaa vasta syyskuusta.
Joo, minähän olen uusi asiakas ja olen kiinnostunut Preseasonista ja Liigapassista ja haluaisin tietää mitä ne harkkapelit maksaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä ovatko vahingossa katsoneet NHL-matseja. Tuo kuvaus syöttöjen napsumisesta lapaan ja taklauksista sopii nimittäin juuri niiden lähetysten äänimaailmaan. Liiga-lähetykset eivät ole edes samalla sivulla.

Ellen nyt aivan väärin muista, niin hypeä luotiin lupaamalla NHL-tason lähetyksillä ja maailman toiseksi parhaimmalla kokemuksella. Koko homma meni ihan vitusti vihkoon näiltä osin ja kamerakulmat, äänimaailma ja kaikki olivat sitä samaa Urho/Ruutu mössöä, mihin jo monet vuodet oli tottunut.

Homma olisi ollut ihan ok itselleni ilman yltiömäisiä lupauksia ja olisin ostanut muutenkin paketin, koska 25e on matala hinta siihen nähden, että sillä haluamansa pelin näkee. Ehdottoman paska maku jäi lähetyksen tasosta, kun aktiivisena NHL-seuraajana, odotti edes sinne päin olevia lähetyksiä. Yksi Ika Lehkonen studiossa ei tuotteesta tee priimaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Alkuun otti vähän päähän tämä Telian laskutussysteemi, mutta hyvinhän tuon kanssa kauden pärjäsin.
Toinen mikä ärsytti hiukan oli tämä "kaikki on valmista, kun kausi alkaa". Luvattiin mullistavaa katselukokemusta ja mm. äänimaailman paranemista. En minä tuollaisia havainnut, mutta ei se minun katselukokemusta pilannut.

Tyytyväinen olen saamaani tuotteeseen ja pelit näkyivät kauden aikana täysin poikkeuksetta hyvällä laadulla.

Harmi, että niin monella on ollut Telian kanssa hankaluuksia. Noista treenimatseista en jaksa vielä stressata yhtään, sillä olen täysin varma, jotta ne saan näkymään.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tässä mitään olla kierrelty tai kaarreltu, samat asiat löytyy mm. nettisivultamme. Tässä vielä yksinkertaisuudessaan: pelkkä preseason-passi maksaa 14,90 €, ja siihen kuuluu elo- ja syyskuun preseason-ottelut. Tuo passi laskutetaan niin, että se on elokuun ajan 14,90 €/kk, muuna aikana 0 €/kk. Eli koko passista maksat sen 14,90 € sisältyen syyskuun pelit. Jos sinulla on ollut voimassaoleva Liiga-tilaus läpi toukokuun, saat preseason-passin veloituksetta.

Liiga-passin laskutus alkaa 1.9. //Laura

Mua jäi näin akateemisessa mielessä askarruttamaan tämä vastaus (käytännön tasolla kun ei kosketa lainkaan).

Eli preseason-passi pitää sisällään syyskuun harjoitusottelut. Pitääkö Liiga-passi vuorostaan sisällään syyskuun harjoitusottelut?

Eli onko niin, että
(a) henkilöä, joka ostaa preseason-passin ja Liiga-passin syyskuun alusta, laskutetaan kaksinkertaisesti syyskuun harjoitusotteluista, vai
(b) henkilöä, joka ottaa Liiga-passin syyskuun alusta ilman preseason-passia, laskutetaan syyskuun alusta antamatta hänelle nähtäväksi tuottamaanne Liigaan liittyvää sisältöä?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tässä mitään olla kierrelty tai kaarreltu, samat asiat löytyy mm. nettisivultamme. Tässä vielä yksinkertaisuudessaan: pelkkä preseason-passi maksaa 14,90 €, ja siihen kuuluu elo- ja syyskuun preseason-ottelut. Tuo passi laskutetaan niin, että se on elokuun ajan 14,90 €/kk, muuna aikana 0 €/kk. Eli koko passista maksat sen 14,90 € sisältyen syyskuun pelit. Jos sinulla on ollut voimassaoleva Liiga-tilaus läpi toukokuun, saat preseason-passin veloituksetta.

Liiga-passin laskutus alkaa 1.9. //Laura

Eli suomeksi Liiga-passin tilaajat maksavat tuotteesta saman hinnan kuin ne, jotka tilaavat sen erikseen. Jos Liiga-passin tilaa itselleen uudestaan 13.9 alkaa laskutus yllättäen 13.9. Karkeasti siis säästää puolet kuukaudesta.

Toki asiakkaissa on varmaan paljon sellaisia, jotka eivät välitä näin pienestä summasta, vaikka tuossa nyt edelleen on pakko korostaa sitä, että puhutte ilmaisesta passista Liiga-passin toukokuun tilaajille, joka on lähes törkeää. Laskutus alkaa 1.9, joten tuossa ei ole mitään ilmaista.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Tuossa edellisellä sivulla joku Telian ihminen linkitti heidän oman yhteenvetonsa ensimmäisestä kaudesta, joka lähinnä sisälsi omaan olkapäähän taputtelua. Mutta siellä oli tämä mahtava osuus (alla). Ei ne tolpat kilahtele aina hallillakaan!

"Paremmat mikitykset otettiin käyttöön heti kauden alussa, jolloin haasteita aiheutti sopivien säätöjen löytäminen, jotta äänet kuuluisivat katsojille parhaalla mahdollisella tavalla. Yksityiskohdat saatiin kuitenkin viilattua ja kauden aikana kotikatsomoissa on kuultu hienosti kiekon napsuminen lapaan tai taklausten rymähtäminen laitoihin. Tolppien kilahtelun vaimeudesta tai puutteesta on ollut paljon puhetta kauden aikana, mutta aina tolppien kilahtamiset eivät kuulu edes livenä hallilla, joten keinotekoisesti niitä ei voida ääniraitaan tuoda."

Tuo on kyllä ihan totta? Toki riippuu odotuksista, mutta epäilemättä jotkut odottavat, että kuuluu aina *ping*, kun kiekko koskettaakin tolppaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuo on kyllä ihan totta? Toki riippuu odotuksista, mutta epäilemättä jotkut odottavat, että kuuluu aina *ping*, kun kiekko koskettaakin tolppaa.

Ei ole haisua, mutta muistaakseni NHL:ssä on ontot maaliputket ja kilahdus kyllä kuuluu aina. En muista ensimmäistäkään kertaa, että olisin kuullut Liigassa sitä kivaa ääntä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä taas en ymmärrä tätä suomalaista asennetta, että negatiivistä palautetta ei saa antaa edes tässä ketjussa, joka on keskustelua varten avattu?

Suomalainen on iloinen, kun sentään kiekko näkyy, ihan sama näkyykö se joka kerta nykimättä vai silloin tällöin ja millaisia hokkuspokkus temppuja pitää tehdä muihin palveluntarjoajiin verrattuna.
Jotain rajaa silti oikeesti? Kuinkahan monta tuhatta viestiä tässäkin ketjussa on itketty siitä kun ei ymmärretä toistaiseksi voimassa olevan ja määräaikaisen sopimuksen eroja? Ja kuinka vaikeaa on ymmärtää lause "Liigapassi laskutetaan niiltä kuukasilta kun pelataan Liigapelejä"?

"Siis hetkonen, mut toukokuulla on vaan 5 peliä...en kai mää siitä joudu maksamaan täyttä hintaa" Oikeesti, mää häpeen....
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Tuo on kyllä ihan totta? Toki riippuu odotuksista, mutta epäilemättä jotkut odottavat, että kuuluu aina *ping*, kun kiekko koskettaakin tolppaa.

Ja tuo on kyllä totta että hallilla ne eivät aina kuulu. Ei niiden pitäisi oikeastaan koskaan kuuluakaan, sen verran olisi hyvä olla mökää hallilla. Mutta mikillä niiden pitäisi kuulua.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jotain rajaa silti oikeesti? Kuinkahan monta tuhatta viestiä tässäkin ketjussa on itketty siitä kun ei ymmärretä toistaiseksi voimassa olevan ja määräaikaisen sopimuksen eroja? Ja kuinka vaikeaa on ymmärtää lause "Liigapassi laskutetaan niiltä kuukasilta kun pelataan Liigapelejä"?

"Siis hetkonen, mut toukokuulla on vaan 5 peliä...en kai mää siitä joudu maksamaan täyttä hintaa" Oikeesti, mää häpeen....

Muistahan nyt kuitenkin, että asiakkaista ainoastaan alle 30 % antaa palautetta. Telialla on todennäköisesti iso tyytyväisten asiakkaiden jono, josta he eivät kuule mitään eikä näy täälläkään foorumilla.

Jokaisen kuitenkin kannattaa ymmärtää, että yrityksen kritisoiminen ei ole mitenkään sama asia kuin henkilön kritisointi. Yritysten ja kaupallisten toimijoiden vertaileminen ja arvottaminen on kuluttajan tehtävä. Muista, että yritys ja asiakas edustavat kahta toisistaan poikkeavaa näkökulmaa aina: Telia haluaa nostaa jokaisen yksittäisen asiakkaan laskutusta ja kuluttajan tehtäväksi jää vartioida, että Telia ei onnistu.

Kaupallisesti Telia tekee sitä, mitä Telian kuuluukin tehdä. Se myy meille Liigaa ja koska se on ostanut Liigan omalla oikeudellaan yksin eikä sitä saa muualta silloin sillä on poikkeuksellisen iso vastuu. Yksi iso asia kuluttajan valinnassa on mahdollisuus valita, jonka Telia on sulkenut pois. Käytännössä Telia päättää haluamansa hinnan ja se saa sen asiakkaalta. Samoin se päättää tehdä lisävoittoa itselleen kesän peleistä.

Kyllä Telia isossa kuvassa voi syyttää ainoastaan itseään siitä, että tänne kerääntyy tällainen isompi porukka, joka ei ole kovin tyytyväinen asioiden nykytilaan. Telialla on kaksi isoa haastetta, jotka sen täytyy ratkaista:

1) avoimuus
2) katteettomat lupaukset

Jos sinä hyväksyt palveluntarjoajalta nämä molemmat niin sen voit tehdä, mutta älä oleta, että me muut hyväksymme saman. Minä kannustan ihmisiä lämpimästi äänestään Teliaa vastaan kaikilla niillä tuotteilla, joilla he voivat, koska raha on ainoa keino vaikuttaa Teliaan. Minä arvostan luottamusta ja Telian tapa valehdella on niin suora, että luottamus on jo mennyt. Valitettavasti.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Jos sinä hyväksyt palveluntarjoajalta nämä molemmat niin sen voit tehdä, mutta älä oleta, että me muut hyväksymme saman. Minä kannustan ihmisiä lämpimästi äänestään Teliaa vastaan kaikilla niillä tuotteilla, joilla he voivat, koska raha on ainoa keino vaikuttaa Teliaan. Minä arvostan luottamusta ja Telian tapa valehdella on niin suora, että luottamus on jo mennyt. Valitettavasti.

Kyllä. Itse vaihdoin jo viime vuoden puolella firman puhelin- ja nettilittymät pois Telialta. Enkä tehnyt sitä sen takia, että tolpan kilahdus ei kuulu tai striimissä on kahden minuutin viive. Vaan sen äärettömän ylimielisen asenteen vuoksi, jolla tähän Liiga-tuotteen ympärillä oleviin puutteisiin ja lupauksiin Telialla suhtauduttiin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Luin vielä uudelleen tuota Telian analyysiä menneestä kaudesta, ja nyt Telia sai minut kerrankin hyvälle tuulelle. Onko tämä lause itseironiaa (en usko) vaiko Freudilainen lipsahdus?

"Varsinkin uskomattoman hienon ”Liiga-Leijonien” MM-kullan jälkihuuruissa meidän Liiga-tiimi kuopii jo maata ja odottaa malttamattomana ensi kautta."
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä. Itse vaihdoin jo viime vuoden puolella firman puhelin- ja nettilittymät pois Telialta. Enkä tehnyt sitä sen takia, että tolpan kilahdus ei kuulu tai striimissä on kahden minuutin viive. Vaan sen äärettömän ylimielisen asenteen vuoksi, jolla tähän Liiga-tuotteen ympärillä oleviin puutteisiin ja lupauksiin Telialla suhtauduttiin.
Asia on juurikin näin. Itsekin vaihdoin kaikki Telia liittymät pois ja myös lähipiiristä siirryttiin muille liittymille. Nämä äänimaailmat ja kuvakulmat etc on hyvin pieniä juttuja. Ne on kehityskohteita millä ei ole mitään tekemistä tämän paskamyrskyn kanssa. Tai joillekkin voi olla.

Kuulun myös siihen porukkaan jota korpeaa asiakkaiden sumuttaminen ja ylimielinen kohtelu. Ihan kuin asiakkaalla ei olisi mitään arvoa. Ja niille ketkä ihmettelee näitä "6€ inisiöitä". Laitan YV:llä tilinumeroni niin laittakaa minulle myös 6€ jos sitä löysää on. Saatte saman verran takaisin mitä nyt sillä ostatte, eli ette mitään. Mutta hei se on pieni raha.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ratkaisu @pernaveikko : Hae Telialle hommiin ja ala vaikuttaa sisältäpäin? Sun cv:llä arvatenkin ei homma eikä mikään raivata tietä Telian neukkareiden hämyyn.

CV:ni on oikeastaan aika kelvollisessa kunnossa ja varmaankin voisi olla mahdollisuuksia vaikka päästäkin hommiin, jos paikkoja avautuisi.

Sisältä päin vaikuttamisen mahdollisuudet valitettavasti olen tosin nähnyt ja sellainen ei ole mahdollista tälläisissä firmoissa. Mitään mitä tavallinen apina sanoo, riippumatta timangin kovista täydellisen vedenpitävistä perusteluista huolimatta, ei tulla toteuttamaan.

Kaikenlaisia listoja aina julkaistaan houkuttelevimmista työnantajista. Jotenkin voisi kuvitella, että Telia ei kovin korkealla niissä ole.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä ei ole koko kauden aikana ollut mitään ongelmia laskutuksen kanssa. Omasta mielestäni hyvin selkeästi ilmaistu mikä maksaa ja milloin, joten "yllätyslaskuista" (niitä muutamaa joissa ollut useata passia päällekäin) voi syyttää ainoastaan itseään. Toki en tiedä onko se fiksua, että tilauksen katkaisevat säästävät rahaa (omasta mielestäni ei), mutta se on Telialla todettu kannattavaksi linjaukseksi. Myös työni puolesta väittäisin näin olevan (en ole Telialla töissä, mutta olen nähnyt kuinka monella on Liiga-/joukkuepassi -tilaus yhä voimassa. Siksi en voi käsittää tuota järjetöntä urputusta tuosta tavasta, minkä Telia on valinnut. Se on kaikille sama, ja on täysin vapaaehtoista valita, pitääkö laskutuksen voimassa, vai katkaiseeko sen.

Lähetysten laatuunkin olen hyvin tyytyväinen, muutama ongelma kaudessa (herjasi jotain virhettä, mutta kirjautumalla ulos ja takaisin alkoi toimimaan), ja esimerkiksi Ruudulla niitä oli vähintään yhtä paljon. Myös sisältöön olen ollut hyvin tyytyväinen, Ari Vallin -show, Liigalive 360 jne, ei mitään valittamista niistä. Kaiken kaikkiaan palvelu on toiminut mielestäni erinomaisesti, joskin jotkut päätökset ovat ehkä hieman erikoisia.

Mutta jos lukee "maksat vain niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan", on ihan yksiselitteistä. Jos Liigaa pelataan syyskuussa, maksat syyskuulta, fiksuus (asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen) onkin sitten toinen asia, mutta mielestäni siitä on turha valittaa (Telian linjaus tämä, eli ovat päätyneet tällaiseen ratkaisuun), siellä on aivan taatusti mietitty, onko se rahallisesti kannattavaa vai ei. Ja ikävä kyllä markkinatalous toimii näin, eli maailma pyörii rahan ympärillä.

e. Todella paljon pidän siitä vs Ruutu, kun tilausjakso voi olla esim 1,5kk, kun Ruudulla se oli aina tasakuukausia. Esim otin tilauksen joskus tammikuun loppupuolella, mutta peruutin heti toukokuun alussa. Myös vaihto joukkuepassista Liigapassiin oli ongelmatonta, ja laskutus meni täysin oikein. Ruudulla olisin maksanut 20.1. - 20.5., kun nyt Telialla maksoin 20.1. - 4.5. (vai mikä päivä viimeinen finaali olikaan).
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siksi en voi käsittää tuota järjetöntä urputusta tuosta tavasta, minkä Telia on valinnut. Se on kaikille sama, ja on täysin vapaaehtoista valita, pitääkö laskutuksen voimassa, vai katkaiseeko sen.

Yrityksellä on täysi oikeus valita haluamansa tapa laskuttaa. Monelle meistä tässä ei ole kysymys rahasta - minulle tässä on ennen kaikkea kyse luottamuksesta ja avoimesta viestinnästä. Minusta on äärimmäisen kyseenalaista markkinoida jotain palvelua ilmaisena, jos asiakas todellisuudessa maksaa siitä. Telia olisi välttänyt varmaan monta täysin turhaa reklamaatiota viestinnällä, joka on selkeää ja yksiselitteistä.

Jonkin verran jaan ymmärrystä myös Telialle siitä, että kyseessä on heille uusi tuote, jota on tehty vähän juosten. Ja valitettavasti sen näkee aivan kaikesta, että tätä on nimenomaan tehty juosten. Jos nyt listataan näitä huonon työn merkkejä tähän niin:

1) laskutuksesta jaettiin viime kesänä iso kasa erittäin ristiriitaista tietoa ja samaa ristiriitaista tietoa jaetaan edelleen tänäkin vuonna. Mielestäni ilmainen tarkoittaa, että veloitusta ei muodostu. Telia teki viime kesänä ison kasan ennakkotilauksia, joita se markkinoi "kauden 2018-19 preseason pelit veloituksetta", joka tarkentui VASTA heinäkuun lopussa 2018 muotoon "elokuun pelit ilmaiseksi", laskutus käyntiin 1.9. Ennakkotilaajan etu oli siis Telian toimien perusteella maksaa peleistä ihan puhdasta rahaa n. 15 €. Jos menet kauppaan ja ostat tarjouksesta vaikka kaksi riisipussia yhden hinnalla niin ei sitä yhden riisipussin hintaa nosteta silloin 2 €, jolloin faktuaalisesti asiakas maksaakin ilmaisesta. Toki on triviaalia, onko ilmaista edes olemassa.
2) laskutus on tarkentunut vasta kauden edetessä ja selkeitä vastauksia sellaisiin asioihin, jotka pitäisi löytyä asiakkaan tiedosta jo ennen kuin tilaus tehdään on saatu odottaa aivan tolkuttomasti. Telia kertoo kyllä täällä koko partionsa voimalla, että tiedot on olleet julkisia ja niitä linkataan tänne innolla, vaikka todellisuus on se, että tiedottaminen asiakkaille on ollut täyttä nollatasoa ja kaikista asioista on vain ilmoitettu

Sinä voit olla tyytyväinen tähän, mutta MINÄ arvostan palveluntarjoajan rehellisyyttä. Voin maksaa ihan hyvin vaikka koko syyskuun Liigasta, jos minulle kerrotaan selkeästi riittävän aikaisin, mitä hyötyä siitä on. Sen sijaan Telian valitsema strategia on juuri päin vastoin eli he eivät oma-aloitteisesti kerro yhtään mitään, joka olisi hyvää asiakaspalvelua. Tosiasia on se, että ihmisiä ei isossa kuvassa kiinnosta liikaa, maksavatko he tyhjästä esim. 15 €. Veikkaisin, että monet Tappara-fanit maksavat preseasonin osalta täysin tyhjästä sen 15 e, kun eivät jaksa koskea paketteihin.

Joustavasta laskutuksesta onkin tullut joustavaa rahankeruuta. Valveutunut asiakas osaa laskea, että kaikki kiinni, kun kausi päättyy ja auki uudestaan, kun kausi alkaa. Joku voi myös kysyä, miten tuo laskutuksen käynnistäminen Liiga- ja joukkuepassin osalta on Telialle niin helkutin vaikeaa. Tämän päivän järjestelmillä ei ole MIKÄÄN ongelma käynnistää laskutusta koko asiakaskunnalta suoraan 13.9, kun pelit oikeasti alkavat. Vastaavasti ei ole mitenkään erityisen vaikeaa lopettaa laskutusta kaikilta, kun finaali on takana. Se on jopa se täysin sama järjestelmä, joka osaa nyt käynnistää laskutuksen 1.9 ja lopettaa 31.5. Tällöin olisi helppoa sanoa, että minun kannattaa pitää tilaus voimassa toukokuun niin saan oikeasti ilmaiseksi ne treenipelit ja se kuulostaa reilulta. Vastaavasti se, mikä särähtää "kusetuksen" puolelle on se, että myös laskutus käynnistyy aikaisemmin.

Tässä tapauksessa ne on huonoja argumentteja, että asiakas voi äänestää käytöksellään. Telialla on Liigaan yksinoikeus ja tarve on olemassa eli asiakas suostuu ehtoihin, joihin ei normaalissa tilanteessa tarvisi suostua. Toistan aiemman suositukseni että Teliaan joutuukin vaikuttamaan puhelinliittymien ja nettien kautta.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kukin tappakoot aikaa kuten haluaa ja harrastuksensa kullakin... Mutta ei voi oikeesti muuta kun nauraa...

Niin, toiset käyttävät aikaansa kritisoidakseen havaitsemiaan epäkohtia. Toiset siihen, että voivat lukea lähemmäs kymmenen tuhatta viestiä aiheesta, joka ei ilmeisesti kiinnosta, voidakseen sitten hävetä ja nauraa.

On aika selvää, että Telialla ei nyt ole mennyt asiat ihan putkeen. Parhaimmillaan on kiitelty sitä, että lähetykset ovat toimineet ja on jotain kivoja ohjelmia. Pasi Rautiaisen sanoin voisi todeta, että totta kai, nehän on perkele peruskiviä jääkiekkolähetyksessä. Ongelmia onkin sitten ollut vähän kaikessa muussa. Jotain kertoo sekin, että tässä ketjussa on noin vuoden aikana se 9900+ viestiä, kun Ruudun vastaava keräsi viidessä vuodessa n. 7000. Eikä Ruutu mikään täydellinen palvelu ollut, kaukana siitä. Mutta eihän siinä mitään, ketjuhan käy nähtävästi viihteestä monille. Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset. Paitsi jos viime mainitut sattuvat olemaan Telian asiakkaita, silloin saavat nimittäin maksaa 6 euroa.

Toki vanha yhteiskuntaopin opettajani teroitti mieleeni tarkasti sen, että ilmainen ja maksuton eivät ole sama asia, esim. maksuton kouluopetus ei ole ilmaista. En vaan ole ennen törmännyt siihen näin päin, eli että ilmainen voi olla maksullinen.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta jos lukee "maksat vain niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan", on ihan yksiselitteistä. Jos Liigaa pelataan syyskuussa, maksat syyskuulta, fiksuus (asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen) onkin sitten toinen asia, mutta mielestäni siitä on turha valittaa (Telian linjaus tämä, eli ovat päätyneet tällaiseen ratkaisuun), siellä on aivan taatusti mietitty, onko se rahallisesti kannattavaa vai ei. Ja ikävä kyllä markkinatalous toimii näin, eli maailma pyörii rahan ympärillä.
Jos tuo olisi ollut se markkinointiviesti johdonmukaisesti koko ajan, niin minulla ei olisi siihen nokan koputtamista. Telia on käyttänyt kuitenkin markkinoinnissaan useasti viestiä "maksat vain kun pelataan", ja täällä palstallakin on keväällä sanottu useaan otteeseen Telian toimesta, että pakettia ei kannata irtisanoa kesäksi koska sillä saa harjoituspelit ilmaiseksi (et häviä mitään). Tuo on ihan puhdasta kusetusta, ja vaikka summa on pieni, on kusettaminen mielestäni moraalisesti väärin.

Tarkoituksenmukaisen harhaanjohtamisen seurauksena veikkaisin, että suurin osa Telian asiakkaista ei tiedä maksavansa enemmän kuin mitä olisi maksanut irtisanomalla kesäksi ja ottamalla harkkapelit erikseen. Tuo on tässä asiassa se pihvi.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jotain rajaa silti oikeesti? Kuinkahan monta tuhatta viestiä tässäkin ketjussa on itketty siitä kun ei ymmärretä toistaiseksi voimassa olevan ja määräaikaisen sopimuksen eroja? Ja kuinka vaikeaa on ymmärtää lause "Liigapassi laskutetaan niiltä kuukasilta kun pelataan Liigapelejä"?

"Siis hetkonen, mut toukokuulla on vaan 5 peliä...en kai mää siitä joudu maksamaan täyttä hintaa" Oikeesti, mää häpeen....
Eikös vuosi sitten mainostettu että "et maksa turhasta" ja tuo rupesi vasta myöhemmin tarkentumaan tuohon selkeään muotoon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös