Totta kai saa pohtia. Ja nimettömät julkkisjuoruthan ovat internetin ydintä ja niitähän on keskustelupalstat pullollaan. Kuka tahansahan voi netissä väittää mitä tahansa ja millä motiiveilla tahansa. Erityisesti kansainväliset julkkisnaisethan saavat näistä juoruista suurimman osan väärennettyine kuvineen. Ja varmasti kateus näyttelee näissä vähintäänkin jotain roolia. Ehkä Teemunkin kohdalla jotain, ei toki missään nimessä välttämättä sinun kohdallasi. Urheilutähdillä ei mielestäni useimmiten ole kyse kateudesta, vaan siitä että pelaaja on pelannut väärässä joukkueessa omasta näkökulmasta. Mutta hienoa, että tunnet Teemun henkilökohtaisestikin niin hyvin, että olet syvällisesti ehtinyt pohtia hänen eri puoliaan ja käyttäytymistään eri tilanteissa ja jakaa näistä kirjallista analyysia esim. täällä. Analyysi varmasti kiinnostaa monia. Varmaan joku on tehnyt vastaavaa analyysia vaikkapa esimerkillisen maajoukkuekapteeni Mikko Koivun edesottamuksista.
Eli, minun motiivini kommentoida liittyy sinun mielestäsi siihen, että Teemu Selänne on narri ja minä kannatan HIFK:ta? Voin vakuuttaa sinulle, että vaikka 1990-luvun Jokerit on aiheuttanut minulle jonkinlaiset traumat, kuten varmasti kaikille muillekin HIFK:n kannattajille, jotka ne vuodet sai (lue: joutui) kokea, siitä ei ole kysymys. Joten jälleen kerran, kysymys ei ole kateudesta tai edes naapurivihasta. Ja jos olet huomannut, myös teikäläisten kannattajilta on tullut palstalle vastaavanlaisia havaintoja ja kokemuksia tekstien muodossa. Varmaan heitäkin harmitti, että Teemu omassa suosikkijengissään pelasi...
En ole väittänyt missään tuntevani Teemua henkilökohtaisesti, koska en häntä tunne. Olen kuitenkin tavannut Teemun useamman kerran, myös yöelämän ulkopuolella. Tunnen myös ihmisiä, jotka tuntevat Teemun. Teemu Selänne on ollut näkyvä hahmo Helsingin yössä niin kauan, kun minä olen ollut aikuinen, joten Teemuun törmäämiseltä ei ole voinut välttyä. Itse en ole koskaan ajatellut, että pitäisi olla moikkaamatta omia tuttujani, jos he sattuvat olemaan muiden ystäviensä kanssa liikkeellä, joten en ole ymmärtänyt luikkia karkuun myöskään niitä tuttuja, jotka ovat olleet Selänteen kanssa liikkeellä. Ja kun nyt kysyit, niin analyysini ovat itse asiassa varsin monia kiinnostaneetkin, joten en todennäköisesti ole aivan yksin näkemyksineni.
Mikko Koivun asiat eivät minua niinkään kiinnosta, koska häntä ei ole nostettu esimerkilliseksi hahmoksi, muiden yläpuolelle. Mutta, kun nyt asiasta mainitsit, sanoisin Mikko Koivulle, että hän on toiminut amatöörimäisen typerästi. Ja koska näin on tapahtunut, hänen kannattaisi nyt niellä ylpeytensä, kaivaa kuvettaan ja löytää sellainen ratkaisu elatusmaksujen ja omaisuutensa jaon kanssa, että pääsisivät molemmat ex-vaimonsa kanssa elämässä eteenpäin. Viime kädessä asiassa kärsivät lapset kaikkein eniten. Ja eniten voittavat lakimiehet.
Mainitsit myös, että
"Erityisesti kansainväliset julkkisnaisethan saavat näistä juoruista suurimman osan väärennettyine kuvineen. Ja varmasti kateus näyttelee näissä vähintäänkin jotain roolia. Ehkä Teemunkin kohdalla jotain, ei toki missään nimessä välttämättä sinun kohdallasi". En ymmärrä tätä kommenttia, koska Teemustahan ei kukaan "kansainvälinen julkkisnainen" ole lyönyt ns. leiville, koska mitään juttuja ei ole koskaan tehty. Jo lähtökohta, että kuvat olisivat automaattisesti väärennettyjä, on perin erikoinen. Minä en todellakaan kaipaa lehtiin mitään juttuja Teemun pettämisistä, vaan olen ihmetellyt sitä, miksi Teemu on nostettu sellaiselle jalustalle kuin mille hänet on nostettu. Maailma on täynnä ahneita naisia, jotka hakeutuvat tilanteisiin, missä voisivat päästä rahastamaan rikkaan ja tunnetun miehen mokailuilla. Itse en voisi näin toimia, enkä moista hyväksy, mutta ahne nainenkaan ei tällaisissa tilanteissa ole viime kädessä se pahis. Pahis on se rikas ja tunnettu mies, joka on ajatellut tollokepillään aivojensa sijasta ja on itse asettanut itsensä alttiiksi moisille seurauksille. Jos aikoo pettää puolisoaan, kannattaa sitten edes pitää huolta siitä, ettei asia paljastu. Teoilla on seuraukset ja kun paska osuu tuulettimeen, syyllinen löytyy hyvin usein ihan peiliin katsomalla. Toki itselleen voi uskotella olevansa kaikenlaisten juonitteluiden uhri, mutta kovin harvoin niin lopulta käy. Ja kun tarina on täynnä ristiriitaisuuksia ja valheita, niistä jää vastapuolikin kiinni. Kysykää vaikka Amber Heardilta.