Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 841 583
  • 4 318

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps

Laitetaas Sirpan ajatuksia tänne, koska onhan tällä pariskunnalla yhteiset ajatukset rahojen lisäksi.

Jos niin kovasti mietityttää ja ihmetyttää, niin kannattaisiko Sirpa välttää postiäänestystä? Tai äänestämistä ylipäätään.

Rivien välistä helppo lukea, että Kiljusen herrasväellä on selitykset valmiina, jos fasistista ei tule pressaa.

Kaiken lisäksi media ei kerro ehdokkaiden todellista määrää.

Salaliittoakin pukkaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV

Laitetaas Sirpan ajatuksia tänne, koska onhan tällä pariskunnalla yhteiset ajatukset rahojen lisäksi.

Jos niin kovasti mietityttää ja ihmetyttää, niin kannattaisiko Sirpa välttää postiäänestystä? Tai äänestämistä ylipäätään.

Rivien välistä helppo lukea, että Kiljusen herrasväellä on selitykset valmiina, jos fasistista ei tule pressaa.

Kaiken lisäksi media ei kerro ehdokkaiden todellista määrää.

Salaliittoakin pukkaa.
Sirpalle tiedoksi, että lukutaitoiset suomalaiset ovat kyllä ihan tietoisia tuosta postiäänestyksestä sekä ehdokasasettelustakin, vaikka tietysti pääparia täällä media pelkästään seuraa tässä vaiheessa. Onhan tuossa jenkkien postisysteemissä kieltämättä jotain aukkoja, vaikka mitään ratkaisevaa häikkää tuosta ei koskaan ole osoitettu olleenkaan. Kyllä täkäläinen ennakkoäänestys- systeemi ainakin minussa enemmän luottamusta silti herättää. Jännästi Sirpa aina välillä vihjaa, että nimenomaan demot tuosta hyötyy ja sen avulla koijaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sirpalle tiedoksi, että lukutaitoiset suomalaiset ovat kyllä ihan tietoisia tuosta postiäänestyksestä sekä ehdokasasettelustakin, vaikka tietysti pääparia täällä media pelkästään seuraa tässä vaiheessa.

No jaa, esimerkiksi minä olen useammallekin akateemiselle (sis. opettajia ja vararehtorin) kertonu miten USA:n postiäänestys konkreettisesti toimii. Tuo Sirpan juttu oli ihan mukava avaus siitä äänestäjän silmin ja sanoisin, että uutta valtaosalle lukutaitoisista suomalaisista.

Jännästi Sirpa aina välillä vihjaa, että nimenomaan demot tuosta hyötyy ja sen avulla koijaa.

Ei Sirpa mitään sellaista tuossa sanonut vaan se oli toimituksen lainaus aiemmasta. Ei aina kannata olla niin negatiivinen Sirpankaan osalta.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tuon kun vielä Sirpateemu selittäisi, että miten juuri demokraatit hyötyvät tuosta järjestelmästä? Jos liput jätetään omaan postilaatikkoon ja siihen lappuun voi vaikka minlä akuankan laittaa, niin eikö se systeemi ja sen porsaanreiät ole kuitenkin kaikille samat?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei Sirpa mitään sellaista tuossa sanonut vaan se oli toimituksen lainaus aiemmasta. Ei aina kannata olla niin negatiivinen Sirpankaan osalta.
Juu, ei tässä nostanut tuota sillä tavalla osoitellen esiin, mutta toki hän on aiemmin tuonut kyllä parikin kertaa selvästi tiettäväksi, miten hän sen ajattelee. Ja kyllähän mä vähän komppasinkin Sirpan kritiikkiä järjestelmälle myös.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juu, ei tässä nostanut tuota sillä tavalla osoitellen esiin, mutta toki hän on aiemmin tuonut kyllä parikin kertaa selvästi tiettäväksi, miten hän sen ajattelee. Ja kyllähän mä vähän komppasinkin Sirpan kritiikkiä järjestelmälle myös.

Itse kun en muista, että demokraatteja olisi syyttänyt vaan tietoturvaa. On toki varmaan senkin tehnyt kun useampi näin muistelee.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itse kun en muista, että demokraatteja olisi syyttänyt vaan tietoturvaa. On toki varmaan senkin tehnyt kun useampi näin muistelee.
No kyllä hän on nimenomaan ruokkinut tuota Trumpin sanomaa siitä, että vaaleissa on huijattu ja nimenomaan demojen eduksi. Saatat olla oikeassa, ettei suoraa syytöstä ole lausunut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No kyllä hän on nimenomaan ruokkinut tuota Trumpin sanomaa siitä, että vaaleissa on huijattu ja nimenomaan demojen eduksi. Saatat olla oikeassa, ettei suoraa syytöstä ole lausunut.

Totta, tuopa se oli. Muistan sen haastattelun, jossa Sirpa Selänne haukkui Trumpin siivottomasta kielestä kohteena demokraatit. Ja perään sitten ilmoitti ettei luottanut USA:n vaalilaskentaan vuoden 2020 vaaleissa.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Tuon kun vielä Sirpateemu selittäisi, että miten juuri demokraatit hyötyvät tuosta järjestelmästä? Jos liput jätetään omaan postilaatikkoon ja siihen lappuun voi vaikka minlä akuankan laittaa, niin eikö se systeemi ja sen porsaanreiät ole kuitenkin kaikille samat?

USA:ssa kuka tahansa saa tarkkaa dataa siitä, millä alueilla äänestetään rebublikaaneja tai demokraatteja. Itselleni tuli esimerkiksi mieleen, että jollain alueella X jossa tiettävästi 80% äänestää tietyn puoleen ehdokasta, joku postimies voi vaikka hävittää kaikki äänestyskuoret. Tai en tiedä vaatisiko se mitään postimiestäkään, kun äänestyskuoret jätetään vain lojumaan pihalle laatikoihin joihin kuka tahansa pääsee täysin vapaasti käsiksi. Samalla kyllä ihmetyttää USA:ssa tuo, kuinka monessa osavaltiossa äänestetään ilman henkkareita.

Tämä ei siis ollut mikään puheenvuoro sen puolesta, että mitään laajaa vilppiä tapahtuisi, mutta täytyy myöntää että kyllä täällä Suomessa tämä meidän järjestelmä paljon enemmän luottamusta herättää, mistä olen hyvin tyytyväinen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
USA:ssa kuka tahansa saa tarkkaa dataa siitä, millä alueilla äänestetään rebublikaaneja tai demokraatteja. Itselleni tuli esimerkiksi mieleen, että jollain alueella X jossa tiettävästi 80% äänestää tietyn puoleen ehdokasta, joku postimies voi vaikka hävittää kaikki äänestyskuoret. Tai en tiedä vaatisiko se mitään postimiestäkään, kun äänestyskuoret jätetään vain lojumaan pihalle laatikoihin joihin kuka tahansa pääsee täysin vapaasti käsiksi. Samalla kyllä ihmetyttää USA:ssa tuo, kuinka monessa osavaltiossa äänestetään ilman henkkareita.

Tämä ei siis ollut mikään puheenvuoro sen puolesta, että mitään laajaa vilppiä tapahtuisi, mutta täytyy myöntää että kyllä täällä Suomessa tämä meidän järjestelmä paljon enemmän luottamusta herättää, mistä olen hyvin tyytyväinen.
Kyllähän se hähmäinen systeemi on, sitä ei voi kieltää, mutta mahdollisuus hyödyntää tuota vilppiin on edelleen molemmille osapuolille sama. Todisteeksi sille, että demokraatit olisivat tässä jotenkin erityisen epärehellisiä, ei vielä riitä minusta pelkkä Trumpin väite varastetuista vaaleista. Se pitäisi jotenkin pystyä näyttämäänkin, vaikka Trump nyt on tuonutkin politiikkaan sen, että voi heitellä mitä sylki suuhun tuo ilman että sitä täytyy mitenkään todistaa.

Minä vähän luulen, että mikäli Trump ei olisi näitä vaalivilppiväitteitään koskaan tuonut esiin, ei Sirpateemukaan kiinnittäisi mitään huomiota tuon systeemin aukkoihin, eivätkä varsinkaan toisi sitä esiin.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No jaa, esimerkiksi minä olen useammallekin akateemiselle (sis. opettajia ja vararehtorin) kertonu miten USA:n postiäänestys konkreettisesti toimii. Tuo Sirpan juttu oli ihan mukava avaus siitä äänestäjän silmin ja sanoisin, että uutta valtaosalle lukutaitoisista suomalaisista.

Aihe on sinänsä oikea ja Jenkkien vaaleista kuulisi/näkisi näitä "tavallisen" äänestäjän kokemuksia mielellään enemmänkin koska totta on että järjestelmä on suomalaisittain outo eikä siitä täällä liikaa tiedetä. Itse esimerkiksi tyrmistyin melkoisesti kun viime vaalien yhteydessä julkaistiin kuvia amerikkalaisista äänestyslipukkeista eri osavaltioissa. En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa.

SirpaTeemun kohdalla oma puoli on kuitenkin niin selvästi valittu että valitettavan helposti sitä tulee epäillyksi että joku ketunhäntä on kainalossa. Sattuneesta syystä.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei sikäli oikea ketju, mutta ihan näin sivunäkökulmana aiheeseen "entiset änärikiekkoilijat ottavat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin":

Eikös nyt pitäisi tulla ulinaa siitä, miten Kime vaan yrittää mainettaan kiillottaa eikä ajattele omilla aivoillaan, vassareita nuoleskella yrittää vaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eikös nyt pitäisi tulla ulinaa siitä, miten Kime vaan yrittää mainettaan kiillottaa eikä ajattele omilla aivoillaan, vassareita nuoleskella yrittää vaan.
Minusta tuossa nimenomaan aika runsaasti hyviä perusteluja mielipiteelleen, toisin kuin ehkä jollain toisella. Aika moni noista oli kuin omasta suusta, mikä ei tosin niistä absoluuttisia totuuksia tee. Lähinnä ihmetytti, että Kimen mielestä syvä kaivo on kuilua raflaavampi kuvaamaan kahtiajakoa ;)
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta tuossa nimenomaan aika runsaasti hyviä perusteluja mielipiteelleen, toisin kuin ehkä jollain toisella. Aika moni noista oli kuin omasta suusta, mikä ei tosin niistä absoluuttisia totuuksia tee. Lähinnä ihmetytti, että Kimen mielestä syvä kaivo on kuilua raflaavampi kuvaamaan kahtiajakoa ;)
Hienoa huomata, että isä jolla on tyttäriä on huolissaan naisten oikeuksista.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Hienoa huomata, että isä jolla on tyttäriä on huolissaan naisten oikeuksista.
Sikäli olen samaa mieltä. Mutta ei sen pitäisi edes olla "ihmiset jolla tyttäriä". Sen pitäisi olla "nainen jolla on kohdunulkopuolinen raskaus", mikä on aivan hengenvaarallinen tila sekä naiselle että alkiolle (josta ei ikinä pysty tulemaan edes sikiötä). Ja silti "arbottia" ei sallita. Ihan sairasta touhua jos minulta kysytään.
 
Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Hienoa huomata, että isä jolla on tyttäriä on huolissaan naisten oikeuksista.
Mulla ei tyttäriä ole, mutta siitä huolimatta aika huolestuneena joudun päätäni raapimaan kun mietin amerikkalaisten naisten asemaa ja oikeutta omaan kehoonsa.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Katselen tässä CNN:ltä koostetta Trumpin puheesta. Minusta on täysin käsittämätöntä, että Selänteet ja monet kristityt aikovat äänestää tätä valehtelevaa ihmispersettä. Siis kyllähän nuo valheet ovat niin ilmiselviä, että ei niitä voi olla näkemättä? Pahinta tässä on se, että Trump on suora uhka Suomelle ja euroopalle. Miten ihmeessä tällä ei ole väliä Selänteille? Sota ei yhtä miestä kaipaa, mutta kyllä tämä pettymys on.
 

MegaForce

Jäsen
Ei sikäli oikea ketju, mutta ihan näin sivunäkökulmana aiheeseen "entiset änärikiekkoilijat ottavat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin":

Mielestäni ihan hyvä ketju peilaten Teemu Selänteen ulostuloihin. Molemmat miehet ovat samanlaisessa sosioekonomisessa asemassa ja asuvat Yhdysvalloissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös