Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 764 816
  • 3 907

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt menee off-topiciksi, mutta vastataan tähän. En tiedä lasketaanko minua enää 27-vuotiaana "nykynuoreksi", mutta sen mitä itse olen ainakin Helsinkiläiskuplassa nykynuorista huomannut, on se, että kyllä sitä kilpailuhenkisyyttä on paljonkin, se vain kohdistuu eri asioihin. @Dino tuossa jo vähän sivusikin aihetta. Mutta siis tuntuu että nuorilla on tänä päivänä jäätävät menestymispaineet mitä tulee suosioon ja rahan tekemiseen. Täytyy olla tekijä ja menestyjä jo hyvin nuoresta, ja graindata asian eteen 24/7. Harvemmin tuo tekeminen kohdistuu perinteiseen työ-elämään, vaan enneminkin juuri jonkun somekanavan ylläpitoon, musiikin (tiktok-räpin) tekemiseen, oman vaatemerkin suunnitteluun tms.
Kauheat paineet löytää se oma juttu ja mennä sitä kohti 24/7.

Ja tämä havainto tulee siis hyvin suppeasta Helsinki-kuplasta.

Kuulostaa tutulta. Itse olen ihmetellyt sitä, että nuorilla vastavalmistuneille tuntuu olevan kova kiire päästä johonkin tiettyyn positioon tai palkkatasoon. Ja palkoista puhutaan täysin avoimesti keskenään ja vertaillaan työtehtäviä, vastuuta, titteleitä ja saavutuksia. Itsekin aikoinaan etenin aika nopeasti, mutta se oli enemmän sattuman kauppaa ja sellaista heittäytymistä uusiin haasteisiin. Kovia paineita monet nuoret kasaavat itselleen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Turvavöiden käytön pakollisuus nyt on ihan puhdasta kommarimeininkiä eikä valtion pitäisi sellaista säädellä. Ihan turhaa hommaa, kyllä nyt Selänne on niin hyvä kuski ettei mitään vahinkoja tapahdu. /s
Wou täyden kympin kirjotus!! Vaikka veikkaan että vassarit ja reppanat ei tästä tykkää!

Haluan muistuttaa myös, että en ole koskaan hakannut ketään kaukalossa enkä jatkoajassa.
 

Fiksu mies! Erittäin esimerkillistä toimintaa tältä menneiden aikojen legendalta.
"Ihmetystä on aiheuttanut se, miten Selänteellä ei näytä olevan turvavyötä sekä se, miten hän useita kertoja katsoo tien sijaan kameraan."

Nykyään on yleistynyt myös peruutuspeilit kameratekniikalla. Parempi olisi, ettei ihmiset koskaan katsoisi peiliin/kameraan vaan pitäisivät sen katseen tiessä. Ethän sä voi samaan aikaan pitää katsetta tiessä ja katsella peileihin... prkl.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Musta on tavallaan hämmästyttävää että Selänteestä kirjotetaan edelleen juttuja niin paljon. Teemu pelaa tennistä. Teemu ajaa autoa telkkarissa. Teemu äänestä Trumppia. Teemu golffaa. Teemu itkee sähkölaskusta. Teemun lapsi harrastaa urheilua. Teemun vaimo Sirpa sanoo jotain ja hehkuttaa perheonnea. Teemu nähty meripäivillä. Teemu haukkuu Suomen menoa. Mutta valitettavasti "Teemu lähti somesta ja päätti kadota julkisuudesta" otsikkoa ei ole näkyvissä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Musta on tavallaan hämmästyttävää että Selänteestä kirjotetaan edelleen juttuja niin paljon. Teemu pelaa tennistä. Teemu ajaa autoa telkkarissa. Teemu äänestä Trumppia. Teemu golffaa. Teemu itkee sähkölaskusta. Teemun lapsi harrastaa urheilua. Teemun vaimo Sirpa sanoo jotain ja hehkuttaa perheonnea. Teemu nähty meripäivillä. Teemu haukkuu Suomen menoa. Mutta valitettavasti "Teemu lähti somesta ja päätti kadota julkisuudesta" otsikkoa ei ole näkyvissä.
Pitää muistaa, että tässä taustalla voi olla mediatalon promotointia jotain tulevaa ohjelmaakin varten.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Musta on tavallaan hämmästyttävää että Selänteestä kirjotetaan edelleen juttuja niin paljon.
Niitä kirjoitetaan justiinsa niin kauan, kun ihmiset jaksavat niitä lukea. Ja somehan on ihan kuin tehty Teemulle; hän pystyy laittamaan itse materiaalia näytille silloin, kun sattuu haluamaan ja ihan sellaista materiaalia mitä milloinkin sattuu haluamaan, hyvin tietäen, että media niihin tarttuu. Eli hän pystyy olemaan esillä hyvin laajalle yleisölle ihan omilla ehdoillaan ja sellaisestahan tuo on aina nauttinut.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
No sais kyllä häipyä minun puolesta julkisuudesta, kun ei Teemu tuo yhtään mitään lisää mihinkään keskusteluun johon on osallistunut – melkeinpä päinvastoin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Teemu äänestää omaa jengiä, ihan sama kuka siellä on ehdolla. Hyvin omaksuttu Amerikkalaiset tavat. Vaikka toki jotkut tekee tuota ihan kotimaassakin :)

Kuinkahan moni suomalainen vasemmistoliberaali pystyisi sanomaan näin poliittisesti täysin eri laidalla olevasta vastaehdokkaasta? Tai edes Orposta.

Olen tosi tyytyväinen Bidenin päätökseen, Selänne sanoi.

– Mielestäni se oli vähän jopa epäreilua, että hän joutui kantamaan tuollaisen vastuun ja työmäärän tuossa tilanteessa. Tämä (vetäytyminen) oli hyvä päätös.

Biden tukee demokraattien uudeksi presidenttiehdokkaaksi varapresidenttiään Kamala Harrisia. Harrisia, 59, pidetään demokraattien todennäköisenä ehdokkaana.

– Harris on todella pirteä tapaus. Hän on positiivinen ihminen ja puhuu hienosti, Selänne ruoti.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kuinkahan moni suomalainen vasemmistoliberaali pystyisi sanomaan näin poliittisesti täysin eri laidalla olevasta vastaehdokkaasta? Tai edes Orposta.
Kuinkakohan moni suomalainen oikeistolainen pystyisi sanomaan näin polittisesti täysin eri laidalla olevasta vastaehdokkaasta? Tai edes Sanna Marinista?

Jne jne. Aika turhaa mussutusta. Jotkut varmaan sanoisi, toiset ei. Useampi jos lehti kysyisi, riippuen tietysti politiikosta josta puhutaan. : )
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse arvostan Selänteen tapaa amerikkalaisessa hyvin jakaantuneessa ilmapiirissä. Kehutaan Harrisia vaikka äänestetäänkin aina republikaania. Selänteellä on liikaa heikkoja ulostuloja, joten nostin tämän positiivisena esille.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse arvostan Selänteen tapaa amerikkalaisessa hyvin jakaantuneessa ilmapiirissä. Kehutaan Harrisia vaikka äänestetäänkin aina republikaania.

En arvosta, että Selänteeltä tällaista politiikkaan liittyvää asiaa kysytään enkä myöskään, että hän sellaiseen lähtee vastaamaan. Mitä merkitystä millekään on sillä, miten joku entinen jääkiekkoilija vaaleissa äänestää?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kuinkahan moni suomalainen vasemmistoliberaali pystyisi sanomaan näin poliittisesti täysin eri laidalla olevasta vastaehdokkaasta? Tai edes Orposta.

Onko tällä sitten mitään merkitystä jos samaan aikaan on sitä mieltä, että:

– Olen republikaani. Se, kuka siellä on ehdolla, ihan sama kuka siellä on, niin sillä mennään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En arvosta, että Selänteeltä tällaista politiikkaan liittyvää asiaa kysytään enkä myöskään, että hän sellaiseen lähtee vastaamaan. Mitä merkitystä millekään on sillä, miten joku entinen jääkiekkoilija vaaleissa äänestää?

Some ja tämäkin ketju on yksi syy, miksi Selänne suomalaisessa mediassa kiinnostaa. Tartutaan innolla joka kommenttiin ja pidetään Selännettä pinnalla. Koska Selännettä seurataan 24/7/365 somessa ja osin tässä ketjussa vaikka en ymmärrä lainkaan miksi, media tekee juttuja ja kysyy mitä vaan. Ne myyvät ja joku 1000 innokasta jakaa niitä eteenpäin ja seuraavat jakavat eteenpäin ja kommentoijat paheksuvat republikaanin näkemyksiä minkä ehtivät.

Tässä syy, miksi kysytään. Selänne nousee korkealle kiinnostavuudessa.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs

Eli suomeksi: "minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä kaiken maailman vässykät ja vassarit räksyttävät. Tukka putkelle ja hanaa vaan."
Huvittavia nämä Selänteet kommentit kun puhutaan kuitenkin liikenneturvallisuudesta ja rikkeistä joista voi saada sakkoakin:

– Mitä tahansa tekeekin, jokaisella on aina omat mielipiteensä, ja se on ihan ok, hän toteaa.

– Aina jollakin on jotain valitettavaa, siihen pitää tottua. Se on vain elämää.


Kun Teemu kyse ei ole vain mielipiteistä ja elämästä, vaan ihan laista ja yleisestä turvallisuudesta. Siitä vaan koittamaan menevätkö nämä argumentit läpi jos joudut joskus ihan lain eteen vastaamaan hölmöilyistäsi.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
En arvosta, että Selänteeltä tällaista politiikkaan liittyvää asiaa kysytään enkä myöskään, että hän sellaiseen lähtee vastaamaan. Mitä merkitystä millekään on sillä, miten joku entinen jääkiekkoilija vaaleissa äänestää?
Eihän millään mitä Teemu sanoo tai tekee ole periaatteessa merkitystä, mutta ihmisiä kiinnostaa silti. Veikkaan että sinuakin kiinnostaa moni asia joilla ei ole mitään väliä. Esim. kiinnosti kommentoida tänne.
 

Alejandro

Jäsen
En arvosta, että Selänteeltä tällaista politiikkaan liittyvää asiaa kysytään enkä myöskään, että hän sellaiseen lähtee vastaamaan. Mitä merkitystä millekään on sillä, miten joku entinen jääkiekkoilija vaaleissa äänestää?
Itse ihmettelen, että ketä kiinnostaa miten joku eläköitynyt NHL-miljonääri äänestää Yhdysvaltain presidentinvaaleissa. Ei minua ainakaan.

En näe siinä mitään väärää, että häneltä kysytään ja Selänne sitten vastaa. Mitä väliä?
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Itse ihmettelen, että ketä kiinnostaa miten joku eläköitynyt NHL-miljonääri äänestää Yhdysvaltain presidentinvaaleissa. Ei minua ainakaan.

En näe siinä mitään väärää, että häneltä kysytään ja Selänne sitten vastaa. Mitä väliä?

Media tekee näitä Selänne-juttuja, koska Selänne on Suomessa todella iso julkkis, ja ilmeisesti kaikki jutut hänestä saavat klikkejä. Vähän sama ilmiö Sanna Marinissa. Olen ihmetellyt, että miten helvetissä hänestä jaksetaan suoltaa kaiken maailman turhia juttuja jatkuvasti, mutta ilmeisesti ihmiset antavat näille jutuille katselukertoja.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Media tekee näitä Selänne-juttuja, koska Selänne on Suomessa todella iso julkkis, ja ilmeisesti kaikki jutut hänestä saavat klikkejä. Vähän sama ilmiö Sanna Marinissa. Olen ihmetellyt, että miten helvetissä hänestä jaksetaan suoltaa kaiken maailman turhia juttuja jatkuvasti, mutta ilmeisesti ihmiset antavat näille jutuille katselukertoja.
Ja tosiaan promotoimaan jotain mediatalon omaa tulevaa proggista. En olisi yllättynyt, että joku Family Selänne-realityä pukkaisi nyt syksyllä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
En arvosta, että Selänteeltä tällaista politiikkaan liittyvää asiaa kysytään enkä myöskään, että hän sellaiseen lähtee vastaamaan. Mitä merkitystä millekään on sillä, miten joku entinen jääkiekkoilija vaaleissa äänestää?

Varmaan olisit eri mieltä jos Selänne suolaisi Trumpin ja sanoisi ettei voisi kuvitella äänestävänsä muita kuin demokraatteja.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan olisit eri mieltä jos Selänne suolaisi Trumpin ja sanoisi ettei voisi kuvitella äänestävänsä muita kuin demokraatteja.

En olisi.

Ja kysytään nyt sitten vaikka, että onko sinusta Selänteen mielipide tähän ajankohtaiseen poliittiseen teemaan millään tavalla relevantti? Jos on (tai ei ole), niin riippuuko vastauksesi omasta poliittisesta linjastasi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös