Mites muut, miten "taistelette" ahdistusta vastaan?
Vanhahko viesti, mutta palaan tähän aiheeseen..
Itse olen kokenut helpoimmaksi pitää itseni "kiireisenä". Itse en vain pysty sellaiseen, että loikoilisin sängyllä aamun ja miettisin maailman menoa. Omia ajatuksia, kun ei kuitenkaan pysty kontrolloimaan, niin helposti lähtee mieli harhailemaan vähän synkemmille poluille. Ulkona liikkuessanikin kuuntelen aina musiikkia, jotta se vie huomioni, eikä erinäisiä pohdintoja ala nousta mieleeni.
Liikunta on tosiaan hyvä keino pitää pää kasassa. Itselleni myös työt ja muut arjen rutiinit ovat todella tärkeitä. Erilaiset lomat saattavat jopa vaikuttaa pelottavilta. Onneksi viime kesänä sain taas suunniteltua hyvin kalenteriin tapahtumia, jotta loma meni koko ajan jotain puuhaillessa.
[OT]Huomasin yhdessä vaiheessa pitäväni äärimmäisen paljon eräästä henkilöstä ja muutamia signaaleja oli, että kiinnostus saattaisi olla molemminpuolista. No lyhennettynä, näin ei ollut vaan kyseinen mimmi palasi yhteen poikaystävänsä kanssa, ja tämän otin yllättävänkin kovaa. Loppukesä oli oikeastaan tämän takia haastava, ja vielä se vaikeuttaa tilannetta, että näen kyseistä henkilöä lähes päivittäin. Olin jo aika tarkoin valmistautunut tekemään oman liikkeeni, kunnes sain kuulla, että he olivat palanneet yhteen... Näin ollen jätin tietysti kaiken maailman peliliikkeet tekemättä. Ja näin jälkikäteen ajateltuna, oli ehkä hölmöä kuvitella mitään, mutta nämä on näitä.[/OT]
Tuntuu, että joskus sellaiset aivan tavalliset vastoinkäymiset tulee otettua kovin rankasti ja silloin jälleen helposti lähtee negatiiviset ajatukset pyörimään. En tiedä liittyykö se niinkään masennukseen vai otanko vain vastoinkäymiset sitten vähän kovemmin, kuin joku toinen.
Joka tapauksessa pahimmasta ollaan ainakin toistaiseksi päästy yli, eikä tämä ihastumistapaus sitä muuta. Omalle kohdalle tosiaan kaikki lähti liikunnasta. Aluksi tuli niitä "what's the point" -ajatuksia, mutta niistä ollaan aika hyvin päästy pois. Salilla käyminen on itselle sellaista, jonka voi tehdä omassa rauhassa musiikkia kuunnellen, ja sitten taas jalkapallo ja salibandy tuovat tähän hyvän tasapainon. Tähän vielä lisäksi työ, jonka tekemisestä nautin äärimmäisen paljon.
Ehkä loppujen lopuksi pahinta on se, että tietää sellaisten rentojen lokoilupäivien olevan historiaa... Koko ajan on tehtävä jotain, vaikka välillä tuntuisi siltä, ettei jaksaisi.