Individual
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Post-rock/ Post-punk
28 pistettä. Morjens.
edit: mä taidan tehdä ton uudelleen kun olen saanut loman pidettyä.
edit: mä taidan tehdä ton uudelleen kun olen saanut loman pidettyä.
Jotakin tämäkin riemunjulistus varmaan vituttaa, niin pyydän häntä pohtimaan, että miksi se vituttaa. Miksei elämä saa olla mukavaa? Jos ei se elämä tällä hetkellä mukavalta tunnu, niin tehkää siitä mukava.
Itse en ole masentunt, en siellä päinkään. Tuntuu myös siltä, etten kyllä ihan helposti tästä masennukkaan. Minulla on aina ollut positiivinen asenne elämään ja odotan tulevaisuutta innolla. Olen myös huomannut, että nauran paljon enemmän kuin muut. Joitakin tämäkin ärsyttää, siinä vaiheessa kysyn vain heiltä, että mitä helvettiä? Mielummin sitä on nauravainen kuin ihan mutrusuuna istuu nurkassa. Tekasinpa sitten tuon yllä olevan testin ihan huvin vuoksi ja sain kokonaista 2 pistettä. Asiani ovat ilmeisen mallillaan. Joku varmaan huomasi, jos naisasia-ketjua luki, että sain pakitkin tässä joku päivä sitten, mutta ei se ole yhtään masentanut. Päinvastoin sain siitä aivan uutta energiaa, kun uskalsin edes tehdä aloitteen. Minusta elämä on aivan mahtavaa ja kun tätä nyt ei ole suotu kuin yksi kappale kullekin, niin koittakaahan käyttää se sillä arvolla. Nauttikaa hyvät ihmiset. Jos esim. joku asia mietityttää, että uskaltaako tehdä, niin ehdottomasti tehkää. Myöhäistä se silloin on miettiä, kun rovasti alkaa multia heittämään arkkusi päälle. Eläkää unelmianne. Perskutarallaa, elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa!
Jotakin tämäkin riemunjulistus varmaan vituttaa, niin pyydän häntä pohtimaan, että miksi se vituttaa. Miksei elämä saa olla mukavaa? Jos ei se elämä tällä hetkellä mukavalta tunnu, niin tehkää siitä mukava. Toivottavasti kaikki te jotka masennuksesta kärsii löydätte lääkkeenne siitä eroon pääsemiseen. Usein se paras lääke on jo teillä. Ajattelutavan muutoksella saa ihmeellisiä asioita aikaan.
Juuri mikään ei kiinnosta, paitsi tänään Hollannin voitto.
Pitäisi varmaan lopettaa koko urheilun seuraaminen, mutta siihen en pysty koskaan.
Ymmärtämättömyys tekee tästä sairastamisesta helvetin paljon vaikeampaa.
Kyllähän yleisesti ottaen ihmiset ovat todella tietämättömiä kaikista mielenterveysongelmista tai omaavat aivan typeriä ennakkoluuloja niistä..
Lisäksi ehkä vieläkin on sellainen ilmapiiri, että masentuneet ovat laiskoja paskoja, jotka haluavat vain maata sängyssä ja ovat selkärangattomia työtä vieroksuvia loisia, jotka eivät pysty ottamaan itseään niskasta kiinni.
Tutkija Ben Malinen on kirjoittanut kirjan aiheesta Häpeän Monet Kasvot. Hän kuvailee kuvailee asiaa seuraavasti:Varmaan mt-ongelmat koetaan jotenkin häpeällisiksi edelleen ja pelätään koko 'suvun leimaantuvan' ja ehkä vaikka esim. verenpainetauti on jotenkin helpompi ymmärtää ja hyväksyä kuin joku 'mystinen' mt-sairaus. Tai jos ihminen on suljetulla, niin häntä pidetään täysin 'hulluna'. Ehkä niitä ei jotenkaan osa pitää samanlaisina sairauksina kuin juuri jotain verenpainetautia?
Tiedän tasan tarkkaan, että työpaikallani minut on pomon toimesta leimattu työtävieroksuvaksi laiskiaiseksi, enhän kestänyt sitä paskaa kuin reilut kymmenen vuotta.
Tämä jaksaa ihmetyttää. Suomessa on kuitenkin valtava määrä ihmisiä, jotka ovat enemmän tai vähemmän masentuneita, joten melkein uskaltaa sanoa, että jokaisen täysi-ikäisen lähipiiriin kuuluu joku. Mutta miksi masennus kuuluu 'kuoliaaksivaiettuihin' tauteihin - kukaan ei uskalla keskustella siitä masentuneen kanssa? Pelätäänkö tartuntaa?
Tämä jaksaa ihmetyttää. Suomessa on kuitenkin valtava määrä ihmisiä, jotka ovat enemmän tai vähemmän masentuneita, joten melkein uskaltaa sanoa, että jokaisen täysi-ikäisen lähipiiriin kuuluu joku. Mutta miksi masennus kuuluu 'kuoliaaksivaiettuihin' tauteihin - kukaan ei uskalla keskustella siitä masentuneen kanssa? Pelätäänkö tartuntaa?
Tätä ketjua kun rupesin selaamaan, niin jotain sisälläni värähti.
Onko muilla ollut jotain vastaavaa? Olisi tosi kiva kuulla, että olenko vain laiska paska, vai voiko minusta vielä ihminen tulla. Kyllä sitä tarvitsisi johonkin hakea...