Uleåborgir
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tarkennuksena edelliseen sen verran, ettei kyse ollut väkivallasta.
En ihmettele yhtään, että addiktit näkevät tuossa viihdekäyttöarvoa. Sen verran sekaisin se pään laittoi.
Addiktit käsittääkseni hakevat sopivaa yhdistelmää, ja usein Lyrica on yksi komboon kuuluvista.
Näin minäkin käsitin. Mulla on kipulääkkeenä Tramal ja olin huomaavinani, että Lyrica vahvistaa melkoisesti sen vaikutusta. Tai siis yksinään Tramal ei sekoita mulla päätä, vie vaan kivun hyvin ja nopeasti pois. Yhdessä Lyrican kanssa taas kyllä huomaa, että Tramal on opioidi.
Tramalin ohjeistukseen kuuluu se, että lääkärin kanssa tulisi neuvotella, jos käyttää samanaikaisesti unilääkkeitä, rauhoittavia lääkkeitä, masennus- tai muita psyykelääkkeitä.
Joulukuussa kirjoittelin, että hieman pelottivat silloin "suuruudenhullut" ajatukset.
Cipralex oli bensaa orastaviin liekkeihin
Minulla vaihtui SSRI-napit Lamictalin ja samassa diagnoosi masennuksesta kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.
Löytyykö täältä bipoja, jotka innokkaasti pitävät mielialapäiväkirjaa? Tässä yksi noviisi-bipo yrittää opetella elämään tämän kanssa.
Löytyykö täältä bipoja, jotka innokkaasti pitävät mielialapäiväkirjaa? Tässä yksi noviisi-bipo yrittää opetella elämään tämän kanssa.
Tätä itse opettelen tietysti vasta tai lähinnä ihmettelen että mitä tuleman pitää. Kaikki on tietysti kovin yksilöllisestä, mutta miten helppoa tulevia (hypo)mania tai masennusjaksoja on ennakoida tai tunnistaa? Ajanmyötä ehkä helpompaa, kun oppii sairautensa? Toisaalta taas sairaus voi mennä pahemmaksi?
Jaaha, tänne ovat kadonneet vanhat väittelijät "Uskotko Jumalaan" ketjusta."latistanut" elämääni ja normaalit nautinnonaiheuttajatkin ovat vähentyneet. En iloitse kovinkaan usein vaan näen maailman aika harmaana ja latteana.
Toivottavasti tämä nyt ei ole masennusta, tuntuu vaan siltä, että pitäisi löytää joku uusi asia elämässä joka sitten avustaisi elämän paremmassa nauttimisessa.
Ottaisin kantaa yleisellä tasolla Vladin mainitsemaan kuningas alkoholiin. Henkilökohtaisesti olen selvästi kokenut että alkoholilla ja masennuksella/alakulolla/ahdistuksella/tms on ihan selkeä yhteys.
Onko sinulla kaksisuuntaisessa vain yksi lääke? Minulla on käytössä lamictal 2x 50 mg sekä toisena lääkkeenä absenor, annostuksella 4x 300 mg. Sitten on tukku muitakin lääkkeitä estämään yhtä jos toista sivuoiretta.
vlad.
Tätä itse opettelen tietysti vasta tai lähinnä ihmettelen että mitä tuleman pitää. Kaikki on tietysti kovin yksilöllisestä, mutta miten helppoa tulevia (hypo)mania tai masennusjaksoja on ennakoida tai tunnistaa? Ajanmyötä ehkä helpompaa, kun oppii sairautensa? Toisaalta taas sairaus voi mennä pahemmaksi?
6 pistettä, joten tuskin kyseessä on masennus. Varmaan se midlife crisis, ainakin osittain. Varmaankin monien tekijöiden summa. Toivon tsemppia kaikille masennuksesta kärsiville, ymmärrän, että se on vakava ja ikävä sairaus.Beckin masennustesti - Beck Depression Inventory
http://www.xestia.net/testit/bdi.php
Tuolla on testi - toki vain suuntaa antava - mutta itse käytän sitä töissä tukena ihmisten kanssa.
6 pistettä, joten tuskin kyseessä on masennus.
Beckin masennustesti - Beck Depression Inventory
http://www.xestia.net/testit/bdi.php
Tuolla on testi - toki vain suuntaa antava - mutta itse käytän sitä töissä tukena ihmisten kanssa.