"Jee", sain viimein kammettua itseni yksityiselle, vaikka sinne olisi toki kannattanut jo useampi vuosi sitten mennä. Onneksi porukat maksoivat käynnin yksityiselle.
Olin ennen lääkärikäyntiä ajatellut tilakseni joko
sosiaalisten tilanteiden pelon tai
epätyypillisen masennuksen. Tai minkä lie ahdistuneisuushäiriön, mutta jokuhan tässä on vialla ja ihan vitusti, kun kotona on tullut usea vuosi pelkästään koneen ääressä istuskeltua. Niin, sen ajan mitä koulun ulkopuolella on.
Ala-asteella kaikki meni vielä ihan jees, ulkonakin tuli kavereiden kanssa käytyä. Yläasteelle ei tullut yhtään samoja kavereita luokkaan. Ala-asteen luokanopettajalla oli omat jauhot pussissa kyseisissä valinnoissa, ja sainkin ne kaksi tyyppiä, keiden kanssa olin koko ala-asteen ollut vähiten tekemisissä. Rinnakkaisluokkiin meni moni kaveri. Sitten tuli vielä avuksi legendaarinen "1 vs samat naamat", sekös vasta tilannetta helpottaa! Sentään ei lukiossa ole enää minkäänsortin kiusaamista ollut, mutta epävarmuus säilyy. On hyvin hankalaa tavata uusia ihmisiä, vaikka uskoo pitävänsä niistä, kun oma olo on koko ajan helvetin epävarma. Ympärille tulee katseltua, vikaa aina etsittyä itsestä. Perus paskaa.
No, tänään, pari päivää ennen abivuotta, sitten menin lääkäriin. Siellä minulle diagnosoitiin keskivaikea masennus. Lääkitykseksi annettiin 10mg Cipralexeja, viikon sisällä pitäisi vaikutusten alkaa näkyä. Pakko kai se on toivoa, että parin viikon päästä olo on erilainen. Käytännössä mikä tahansa olon muutos on jo plussaa.
Tällä hetkellä, kuten 99% hetkistä, mikään ei kiinnosta helvettiäkään, ja sitten pitäisi vielä lukea sitä historiaa syksyn YO-kokeisiin. Ai niin, taisin sanoa tämän jo pari viikkoa sitten eri ketjussa... Sen sijaan olen istunut kotona ja lukenut Jatkoaikaa :) Loput (1%) hetkistä onkin sitten sellaista "huomenna otan itseä niskasta kiinni ja teen sen homman loppuun" Seuraava ajatus toki on "mitäs tässä yritän itseä kusettaa, kun en kuitenkaan saa mitään aikaiseksi"
Tässä viikon päästä tapahtuvaa olomuutosta odotellessa, sori sekavasta viestistä.
Edit: Niin joo, lääkärihän laittoi lähetteen nuorisopsykiatrille. Kuulemma kolmen kuukauden jono, mutta odotus kai palkitaan, jos vertaustilanteena on tällaista herkkua!
Edit2: Ihan jees, että jopa nyt kesälomalla sain mentyä lääkäriin. Voi jopa toivoa, että tulee vähemmän lintsailtua väsymyksen vuoksi, ja ehkä jopa jaksan opiskella. Ehkä jopa vältyn murheen keskellä pieneltä itsetuhoiselta ajatukseltakin! Elämä on hienoa.